luddwig
Vagabond i världsrymden
För mig är allt "Utgifter" - jag diskriminerar inte.![]()
Bra så. Och bra att du inte lurats att betala tull till Storbritannien helt i onödan.
För mig är allt "Utgifter" - jag diskriminerar inte.![]()

Såg den i butiken häromdagen, verkar som den finns kvar på hemsidan också? (Inte att beställa men i butikerna) Rea på rean verkar det som så nu är den nere på 149 kr https://www.sfbok.se/produkt/7th-sea-rpg-2nd-edition-core-rulebook-171787Phew, jag duckade den kulan. När jag kollade på SF-bokhandelns rea i förmiddags hade de 7th Sea 2e till halva priset (299 kr isf 599 kr). När jag kollade nu var den slutsåld. Annars hade jag haft slut på Köpfritt-frikort![]()
Nästan så att jag är sugen på att be någon gå in och köpa den för min räkning. Väldigt bra reapris!Såg den i butiken häromdagen, verkar som den finns kvar på hemsidan också? (Inte att beställa men i butikerna) Rea på rean verkar det som så nu är den nere på 149 kr https://www.sfbok.se/produkt/7th-sea-rpg-2nd-edition-core-rulebook-171787
nu finns den på weblager - bara klicka hemNästan så att jag är sugen på att be någon gå in och köpa den för min räkning. Väldigt bra reapris!
Dune!Okej, så, öh…
Jag har varit på Gothcon.
View attachment 17395View attachment 17396
Så jag har köpt lite rollspel och, givet hur mycket jag ogillar att rulla tärning när jag spelar rollspel, förvånansvärt många tärningsset.
Så jag har köpt lite rollspel
Dune!
Jag köpte också lite böcker på, kring och under GothCon.
View attachment 17407
Edit: Med Nekropolis inskaffat så är Mutant komplett fram till Mutant Chronicles 3rd edition samt Mutant Undergångens Arvtagares Ulvriket-böcker.
Shadow War är genuint great!
Avdelning: nyfiken. Vad tilltalar dig mest med den?![]()
Resten av boken är okej, men själva Shadow War biten är det jag verkligen gillar. Resten handlar om gerilla krig utanför reglerna och korståg mot de västerländska vampyrerna mest. Det är fine, biten med krig mot Kindred lider lite av att de inte förstår hur deras eget system är balanserat.

| Ja | Kanske | Nej |
T4 | 1 | 2 | 0 |
T6 | 4 | 5 | 4 |
T8 | 1 | 0 | 3 |
T10 | 13 | 9 | 7 |
T12 | 7 | 2 | 0 |
T20 | 3 | 7 | 14 |
| 29 | 25 | 28 |
Jag gillar de ljusa i pastell med svarta siffror. Vet du vilket märke det är på dem?SF-bokhandeln hade en stor rea så jag köpte lite för mycket där också... En del av sakerna jag köpte är saker jag önskat mig sedan tidigare, en del är rena impulsköp "för att de var billiga". De skickade också med en påse tärningar som jag inte beställde där hälften av tärningarna är typ omöjliga att läsa av från andra sidan bordet och de som faktiskt är lätta att läsa av är T12or, vilket man ju inte behöver en drös av i normala fall (en av mina regler när det gäller tärningar är att de skall vara tydliga nog för att alla kring bordet skall kunna se vad du slog). Transformers-tärniningarna köpte jag mest för att jag behövde några extra T20 och T10 och det var billigare att köpa ett set med alla de tärningarna än att köpta 2 T20.
View attachment 17455
View attachment 17456
Chessex. Påsen är en Chessex pound-o-diceJag gillar de ljusa i pastell med svarta siffror. Vet du vilket märke det är på dem?
@Robert Jonsson är du intresserad av WoD romanerna? De har en av dem, tror det var Dark Age o Assmitee tema, i min lokala Röda Korset butik
Var hittar man sådana?Om gratis räknas som att köpa så har jag köpt den här idag.
Du har PM.Var hittar man sådana?

Klart att den är svårfunnen, Det står ju att den är THE LOST SECOND EDITION.View attachment 17724
Löning innebär att några nya böcker trillar in. Changeling the Losts second edition är svårfunnen så glad att finna den till ett schysst pris.
View attachment 17855
Leverans skedde i fredags men UPS sade inte var eller hur, men efter lite detektivande fann jag det. Nu blir det varulvstajm!
Translation guiden är amazing!
Vad är det för något?
Det är regler som förklarar hur du kan använda saker från Werewolf: The Apocalypse i Werewolf: The Forsaken och vice versa. Kort och gott riktlinjer och regler hur man använder saker från två olika upplagor av Werewolf med två olika mytologier. Min förhoppning att det ska ge en enklare ingång i Werewolf: The Forsaken då jag ska sätta mig in i det.
Min plan och förhoppning äratt läsa den först, innan jag dyker in i Werewolf: The Forsaken, för att skaffa mig lite för förståelse innan jag dyker in i grundreglerna. Skulle du säga att den fyller det syftet, @God45?
Ja, absolut. Har du lite koll på Apocalypse så är det ett bra sätt att få ett grepp om Forsaken.
Jag med! Så snygg bokJag fick min Heroes of Cerulea-bok igår![]()

Har du fått det?!? Nice. Hur var packningen? Jag väntar på fortfarande på mitt...Igår fick jag hem mothership Kickstartern så kvällen spenderades med att börja läsa reglerna och skissa ihop ett uppdrag för gruppen
Har du fått det?!? Nice. Hur var packningen? Jag väntar på fortfarande på mitt...
Igår fick jag hem mothership Kickstartern så kvällen spenderades med att börja läsa reglerna och skissa ihop ett uppdrag för gruppen
Väntar fortfarande på mitt!!
Jag beställde visserligen deluxe-settet med den stora boxen, så tror våra kommer senare, men glad att höra att folk i Sverige har börjat få sina leveranser äntligen!
Jäfflar va grejor! Tycker att boxen är så jäkla snygg.Så, nu blev det bild
Vad skiljer de olika boxarna åt?adrian_of_arcane_lore said:Väntar fortfarande på mitt!!
Jag beställde visserligen deluxe-settet med den stora boxen, så tror våra kommer senare, men glad att höra att folk i Sverige har börjat få sina leveranser äntligen!
Vad skiljer de olika boxarna åt?
Ah juste! Den hade jag glömt!Deluxeutgåvan är denna:
Mothership Deluxe Set
The fastest way to build your collection. All the 1e (First Edition) core rulebooks in addition to four official modules. If you've just heard of Mothership®, or you want to make sure your collection is complete, look no further than the Deluxe Set. Best RPG Core Finalist, Origins Awards 2025www.tuesdayknightgames.com
Större box och ett gäng extra moduler är väl den största skillnaden tror jag.
Många godsakerIdag har jag köpt:
Girls by Moonlight
Fabula Ultima
Fantasy World
Fantasy World: Kosmohedron
(Och jag undrar hur jag kunde gå med på att spelleda Pathfinder 2 för spelgruppen jag är med i. Det är rätt långt ifrån det jag egentligen vill spela.)
Jag vill se bild sen när allt kommitNu fick jag mail om att Mothership Deluxe Set är påväg, jävlar i min låda (no pun etc) vad peppad jag är!!
Jag vill se bild sen när allt kommit
Samma här, äntligen. Kollade direkt shipping route yadda yadda - självklart kunde man inte se det än...Nu fick jag mail om att Mothership Deluxe Set är påväg, jävlar i min låda (no pun etc) vad peppad jag är!!
Var fick du tag på dessa?
Var fick du tag på dessa?