Idag har jag köpt...

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Vad är det som är speciellt med Zweihänder? Bortsett från det osedvanligt coola namnet?
Finns det någon riktig anledning att den där vill-bara-ha-känslan är lite starkare än annars?
Det är till för att ge WFRP 1e-känslan, och många tycker att den gör det bättre än någon senare upplaga av WFRP - och med bättre regler än 1e.
 

zo0ok

Rollspelsamatör
Joined
13 Sep 2020
Messages
2,613
Det är till för att ge WFRP 1e-känslan, och många tycker att den gör det bättre än någon senare upplaga av WFRP - och med bättre regler än 1e.
Hmm... sugen på att backa... aldrig "rört" WFRP, så blir lite nyfiken på att bläddra i något sådant. De där höga fraktkostnaderna blir väl inte bättre om man går ihop 2-3?
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Hmm... sugen på att backa... aldrig "rört" WFRP, så blir lite nyfiken på att bläddra i något sådant. De där höga fraktkostnaderna blir väl inte bättre om man går ihop 2-3?
Jag tror frakten bara går upp om man lägger till fler exemplar.
Själv har jag ju redan den tjocka regelboken från deras första kickstarter. Den finns även att köpa i svenska butiker.
Jag backar detta för äventyret och den slimmade spelarhandledningen, och de sakerna funkar lika bra i digital form.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Alltså... njaaaäää?
Å ena sidan är Advanced uttryckligen en expansion, som inte innehåller grundreglerna.
Å andra sidan, om du inte vet hur man gör karaktärer i B/X har du aldrig spelat ett rollspel förut...
Å tredje sidan, utan Basic har du inte tillgång till grundläggande klasserna eller raserna.
Men är inte ras = klass i baslådan?

Edit: läste på nu. Jag trodde att jag skulle få en boxad version advanced players/referees tome, men så är det alltså inte alls. Att ha reglerna utspridda i två stora lådor har jag inget intresse av så jag hoppar nog av min pledge... Jag får klara mig med min S&W complete, vilket inte är några som helst problem egentligen.
 
Last edited:

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,292
IMG_9136.jpg
Veckans inköp.

Ryuutama, pga @entomophobiac s recension. Att det handlar om resor och att det beskrivs som att det känns som "något nytt" gjorde mig intresserad. Det är ju väldigt gulligt men det känns inte påklistrat som det kan göra ibland, utan verkar genuint helylle.

Sen en Wilhelm's Games-bonanza från Lulu, pga att jag och gruppen har haft väldigt kul med @wilper s spel Kuf och While The World Ends.
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,018
Och nu blev det ett fysiskt ex av Twilight 2000 (Ligans version). Jag hade det redan som pdf, och blev så imponerad att jag vill spela det – och då vill jag ha det som fysisk produkt. Skall bli mycket intressant att testa!
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Idag har jag köpt bundle:n TTRPGs for Trans Rights in Texas! på itch.io.
Vet inte om det var någon som tittade på detta, men det är alltså en hög på nästan 500(!) rollspelsprodukter (givetvis av olika kvalitet från hemmabyggen till produkter från etablerade spelmakare). Allt för $5 (som i vanliga fall hade kostat sammanlagt $2800) och samtidigt som man stödjer en god sak.

Några nedslag i det som ingår är rollspel som Wanderhome, "Damn the Man, Save the Music!", A Dirty World samt äventyr som Station S, The Thirteen, Never Meet Again och The Things We Leave Behind från Stygian Fox.
 
Last edited:

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,059
Location
Stockholm
I går köpte jag...
Warhammer Quest: Cursed City
Mutant Chronicles 3ed: Dark Eden Source Book
Mutant Chronicles 3ed: Dark Eden Campaign Book

O var med i Alfaspels figurmålarlektion


Har bläddrat i de två Dark den böckerna och som ett fan av den gamla WarZone: Dark Eden boken är jag besviken att de har återanvänt minimalt med bilder från den
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,292
Vet inte om det var någon som tittade på detta, men det är alltså en hög på nästan 500(!) rollspelsprodukter (givetvis av olika kvalitet från hemmabyggen till produkter från etablerade spelmakare). Allt för $5 (som i vanliga fall hade kostat sammanlagt $2800) och samtidigt som man stödjer en god sak.

Några nedslag i det som ingår är rollspel som Wanderhome, "Damn the Man, Save the Music!", A Dirty World samt äventyr som Station S, The Thirteen, Never Meet Again och The Things We Leave Behind från Stygian Fox.
Ska kolla in dom! Jag såg att Agon är med och det verkar toppen vad jag har läst.
 
Top