Den censurerade ocensurerade versionen?Kanske inte köpt, men fick den ocensurerade versionen av Kult: Divinity Lost till skänks av en god bekant
View attachment 13056
Den har jag varit sugen på också. Ända sen jag spelade Good SocietyÄnnu en Cthulhu-bok jag aldrig lär spela
Gamla eller nya?Ett begagnat ex av Oktoberlandet är på väg![]()
Nya, tror jag. Vet du vad det är för skillnad mellan de två?Gamla eller nya?
Nya, tror jag. Vet du vad det är för skillnad mellan de två?
Och olika skönlitterära delar – vilka ju utgör en betydande del av böckerna då det är enbart så världen presenteras. Den gamla utgåvans skönlitterära texter kom senare i en nyutgåva med titeln Lintovaffären – som även hade en ny kort text som band ihop berättelserna om jag minns rätt.Samma grundkoncept men olika design och olika regelsystem.
Skulle så gärna läst en fortsättning på Lintovaffären.Och olika skönlitterära delar – vilka ju utgör en betydande del av böckerna då det är enbart så världen presenteras. Den gamla utgåvans skönlitterära texter kom senare i en nyutgåva med titeln Lintovaffären – som även hade en ny kort text som band ihop berättelserna om jag minns rätt.
Jag med! Jag var kontakt med Christian som skrivit spelet i ett annat ärende, men frågade givetvis om Oktoberlandet också. Han svarade så här: ”Oktoberlandet dör aldrigSkulle så gärna läst en fortsättning på Lintovaffären.
Då hoppas jag nog på nya. Jag har inte fått paketet ännu
Så mycket jag inte visste om Oktoberlandet.Och olika skönlitterära delar – vilka ju utgör en betydande del av böckerna då det är enbart så världen presenteras. Den gamla utgåvans skönlitterära texter kom senare i en nyutgåva med titeln Lintovaffären – som även hade en ny kort text som band ihop berättelserna om jag minns rätt.
Andra utgåvan bygger på FATE, inte första. och det är bra version av FATE!Så mycket jag inte visste om Oktoberlandet.
Jag lyssnade på Syndikatet för ett tag sedan och blev sugen att testa.
Sen blev jag extra intresserad när jag förstod att det byggde på FATE.
Då hade jag tur, eftersom jag inte har en aning om vad jag köpte. Lär bli varse när paketet dimper ner i brevlådanAndra utgåvan bygger på FATE, inte första. och det är bra version av FATE!
Ska du spela det är det verkligen bra att också ha Lintovaffären, som är tänkt som en världsbok och, som sagt tidigare, i stort är textern från första versionen av spelet. Tyvärr är Lintovaffären rätt svår att få tag på.Då hade jag tur, eftersom jag inte har en aning om vad jag köpte. Lär bli varse när paketet dimper ner i brevlådan![]()
Ok, bra att veta. Ska definitivt försöka få fatt på den! Kanske du eller någon annan som läser här har ett ex som den är villig att skiljas från?Ska du spela det är det verkligen bra att också ha Lintovaffären, som är tänkt som en världsbok och, som sagt tidigare, i stort är textern från första versionen av spelet. Tyvärr är Lintovaffären rätt svår att få tag på.

Fick svåra tvångstankar efter allt gott jag hört om dessa två, så alldeles nyss gjorde jag slag i saken.
View attachment 13246fick hem idag. Detta får blir nästa spel man läser. Missade de när de begav sig.
fasen va fint!Jag har barnsligt roligt nu när jag spelleder det i poddform. Är regelsystemet perfekt? Nej. Bra? Nja. Har jag missat det? Absolut.
Däremot så är det så öppet och modulärt att det är skoj att rycka saker från de olika böckerna för att skapa något. Det är bra nostalgi i min bok.
Bonuskul är världsbeskrivningen som är träffande för vår nutid.![]()
Vilket spel är det?Idag hade jag turen att få två paket levererade så nu sitter jag här med 13,5 kilo rollspel.
View attachment 13267
Vilket spel är det?
Fick hem Cults of Prax och Cults of Terror till Runequest Classic (eller heter det egentligen Runequest 2?), mycket på grund av @Christoffer s påverkningskampanj. Har haft grundboken i ett år men det har varit en tröskel för mig att komma in i det, fram tills nu då jag fick ett ryck. Det har verkligen något, detta spel. Hoppas att få spela det nån vacker dag.
Får man fråga vad du fick ge för Mutant-lådan?Lite nytt stuff upplockas då jag besökte Rollspelsgrottans butik i Göteborg under helgen som var.
Får man fråga vad du fick ge för Mutant-lådan?
Jag tror jag sålde mitt ex för det tiodubbla för en handfull år sedan. Det hade också kaffefläckar, så grattis till en fantastiskt bra affär.Tror jag gav 250 kr för den på grund av att den hade kaffefläckar på sig på några uppslag.
Veckans påfyllning i samlingen.
Dags för en större lägenhet snart?![]()
@terje 's Mysterium som just nu är "deal of the day" på Drivethrurpg !

Det har legat på min önskelista ett tag, tack för påminnelsen!
Det låter spännande, ser fram emot att höra mer om ditt spel!Bara de första sidorna i Mysterium fick mig att hastigt börja omarbeta viktiga delar av ett spel jag filat på ett tag. Det löste en knut jag brottats med och satte fart på skapandet, så tack @terje ! (Jag hade en snarlik idé men jag kunde inte hitta spelets fokus riktigt, förrän nu)
Inte just idag, men under sommaren blev jag färdig med Marvel SAGA-samlingen. Jag kanske borde försöka spela spelet någon gång också?![]()
Jag blev först väldigt förvirrad eftersom förkortningen på spelet väl snarare borde vara typ "M SHAG" men sen såg jag loggan längst ner.
Inte köpt, men backat... såklart!
View attachment 13709
Jag måste nog erkänna att jag inte läst core än, utan bara starter set.Samma här.
Hoppas QC är bättre denna gången (tänker på misstag i core book samt D12 som var fel)
Fasen vad fint!Gamma World 1e från 1978 dök upp i brevlådan härom dagen - najs att ha den på papper nu när man kör kampanj! Följer även min princip om att bara köpa grejer som ska i spel på direkten. Imponerad av kvalitén på PoDen från DrivethruRPG, faktiskt!
View attachment 13952
Fick hem några kilo Eon-godsaker från SF-antikvariatet idag.
...och nu har den anlänt...
Jepp. WoD-trådarna made me do it!WOD trådarna som gjorde det?![]()
Den är så jävla snygg.Backade KS:en på digital nivå.... men när @chrull så vänligt spelledde det hela på Dancon, så behövde man väl köpa en fysisk också då
View attachment 14290
Blev ett ex av Barkhäxan.