Nekromanti Haunted House, runda två

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,615
Location
Huddinge
Re: Outningslista

Konrad Konvalj said:
Jag får inga vibbar av forumets sämsta varulv här inte.
Någongång hoppas jag få höra det här när jag är ulv

Jag tänkte otta lite av min roll,

jag är en psykologi studerande student, jag har faktiskt för engångskull brödsmulat om det här.
https://www.rollspel.nu/threads/58069/post-770790
nämner jag oralfas som är en av faserna i freudiansk teori (tror jag min psykologi är ganska dålig).

https://www.rollspel.nu/threads/58077/post-771009

här säger jag att psykologer är bra att ha i spel.

Sedan så har jag ett föremål som går hand ihand med psykologi och det hintar jag om här https://www.rollspel.nu/threads/58069/post-770967

jag har alltså Valium med mig.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Dödslinje

Godmorgon!

Jag vill bara förvarna om att jag kanske inte kan stoppa spelet ikväll klockan 21.00...prick. Jag kommer befinna mig på tåg ikväll och befarar att internetuppkopplingen är lynnig.

Därför ber jag er respektera att gränsen för inlägg ikväll går vid 21.00 även om det inte kommer något officiellt "Stopp!"-inlägg från mig.

Glöm inte bort att skicka in PM till mig i de fall där det kan vara relevant!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Outningslista

Kan nån ordna till Lu-kaazh inlägg.

Lägga länkarna bakom spoiler eller liknande. Jo jag vet. Det är inte tillåtet att editera, men dom är grymt störande.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Outningslista

Vimes said:
Ska vi hålla på med outningar så bör vi försöka i varje fall låtsas som att vi drevar. Jag har tillexempel svårt att inte vilja veta mer om Reccas roll, men KK verkar tycka att så många outningar som möjligt av så många som möjligt har ett egenvärde.
Jag är säker på att det finns mer en kartinfo att gå på här. I mitt upplägg finns det sådant som tyder på att det går att hitta scum via Titlar och Föremål.

Vi behöver jaga ulvar på nått vis för att ha lättare (öh, troligen inte men..) att tolka vilken kartinfo vi skall lita på.

Att jag får motstånd i det hela ser jag så klart som positivt för det skapar lite snack på sidan av kartinfon.

Recca´s roll i det hela är klart intressant och det är ju klart att vi vill veta mer om den. Har du en bra plan på hur vi skall jobba där så lyssnar ju jag gärna på den.

Brynolf (och kanske Cassius?) har då upptäckt samma felaktighet som mig i Reccas protokoll och att prata öppet om det vore ju idioti om det är så att Recca är scum. Då lämnar vi ju över den infon rakt av till ulvarna och det är ju inte vettigt för fem spänn.

Som det är nu har jag satt en spelare på den grönare halvan. Kanske är värt att slänga ut en blänkare och kolla läget hur väl mina tankar fungerar. Brynolf, jag har tidigare brödsmulat dig något spännande. Hur uppfattade du det?

Vimes said:
Men för att det ska vara en funktionell strategi får inte för många bybor outa innan ulvarna, eftersom många outade byboroller gör det lätt för varulvarna att hitta på alibin. Ergo är det här en vettig strategi OM den är i samband med drev.
Vart har du dina misstankar Vimes? Vilka tre sätter du på toppen av ulv pyramiden?

Det vore ju bra om övriga visade och tog ställning någonstans också för det måste ju vara så att alla har misstänkta vid det här läget?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Titlar & Föremål

Tripp said:
Salongen (5): Lu-kaazh, Cassius, Konrad, Tyr, Brynolf
Barnkammaren (5): Tripp_trap, Recca, Vimes, Arvidos, Korpa
Ingen röst (1): xyas

Stämmer detta? Det är inte bra att röstningen är så jämt i vilket fall som helst. Du får hemskt gärna lägga din röst xyas. Jag tycker båda sidor har lagt fram argument, ta för dig av smörgåsbordet och namnge din preferens. Nu är det läggdags för mig!
Nu har inte jag kollat om det hela stämmer, men det är inte bra att det står 5/5.

xyas var först att rösta förra rundan, men nu tycks han inte vara så sugen på att visa åt vilket håll vi ska.

Så här slutade det senast:

Rökrummet (7) Xyas, Lukas, Brynolf, Cassius, Tyr, Arvidos MC, LJSLarsson
Arbetsrummet (5) KK, Recca, Korpa, Vimes, Tripp,
Ingen röst (1) Spider Jerusalem

Lu-kaazh, Brynolf, Cassius och Tyr röstade lika sist och lika nu.

Recca, Vimes, Korpa och Tripp röstade lika sist och lika nu.

Arvidos hängde tidigare i Lu-kaazh grupperingen och jag hängde tidigare i Recca grupperingen.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Titlar & Föremål

Det är som sagt inte bra att ha lika tåg på två rum eftersom det då är lätt att avgöra för ulvarna. (Fattar dock inte varför vi inte bara delar upp oss, eller just det - big no-no i skräcksammanhang)

Men jag byter till röst: salongen

Då borde det stå 6-4, eller hur?

Hinner inte skriva nåt mer just nu, men är det nåt särskilt folk är sugna på ur min roll? Jag kan snacka fluff med er om ni vill men hade, som ni säkert märkt, inte tänkt snacka om min kartinfo än. Tror den i nuläget inte hjälper byn, helt enkelt.

Som jag ser det har vi antagligen två vägar mot två potentiella utgångar kartlagda. Min kart-information innehåller någonting annat. Så mycket kan jag säga i nuläget.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,615
Location
Huddinge
Re: Titlar & Föremål

Konrad Konvalj said:
Så här slutade det senast:

Rökrummet (7) Xyas, Lukas, Brynolf, Cassius, Tyr, Arvidos MC, LJSLarsson
Arbetsrummet (5) KK, Recca, Korpa, Vimes, Tripp,
Ingen röst (1) Spider Jerusalem

Lu-kaazh, Brynolf, Cassius och Tyr röstade lika sist och lika nu.

Recca, Vimes, Korpa och Tripp röstade lika sist och lika nu.

Arvidos hängde tidigare i Lu-kaazh grupperingen och jag hängde tidigare i Recca grupperingen.
Det här får mig att tro att du eller Arvids är en ulv, förulvar brukar ju alltid koreografera och inte hänga för mycket tillsammans.
Fast om jag tänker efter så borde ulvarna inte alla rösta på samma sak så den här informationen ger inte så mycket.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Outningslista

Konrad Konvalj said:
Som det är nu har jag satt en spelare på den grönare halvan. Kanske är värt att slänga ut en blänkare och kolla läget hur väl mina tankar fungerar. Brynolf, jag har tidigare brödsmulat dig något spännande. Hur uppfattade du det?
Det uppfattades och uppskattades, tack. Jag ser dig som grön.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Titlar & Föremål

Lu-kaazh said:
Det här får mig att tro att du eller Arvids är en ulv, förulvar brukar ju alltid koreografera och inte hänga för mycket tillsammans.
Fast om jag tänker efter så borde ulvarna inte alla rösta på samma sak så den här informationen ger inte så mycket.
Okay. Bra, då tar du lite ställning här.

Jag är inte ulv och sitter på informationen om att Hallen är vår väg ut.

Arvidos sitter på infon om att det finns information som är felaktig. Gällande utgångarna då. Det finns en som är falsk. Okay. Det är således min eller Korpas om jag fattar läget. Alternativet så finns det fortfarande fler utgångar, och Arvidos är lump.

Arvidos var med och drog i trådarna om vart vi skulle i R1, det var hans röst som tippade över mot Rökrummet.

Nu gillar inte Arvidos att hänga kvar i Lu-kaazh grupperingen. Det gör däremot jag för jag har Lu-kaazh som mer grön än de alla i den andra gruppen.

Brynolf är med i mitt lag också så att stanna kvar i Salongs-gruppen är mig givet.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Outningslista

Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Som det är nu har jag satt en spelare på den grönare halvan. Kanske är värt att slänga ut en blänkare och kolla läget hur väl mina tankar fungerar. Brynolf, jag har tidigare brödsmulat dig något spännande. Hur uppfattade du det?
Det uppfattades och uppskattades, tack. Jag ser dig som grön.
Rimligtvis borde fler ha möjlighet till detta? Eller är detta något som vi kan pyssla med för att Basse gillar att fucka upp huvudet på oss? Speciellt mig då.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Outningslista

Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Som det är nu har jag satt en spelare på den grönare halvan. Kanske är värt att slänga ut en blänkare och kolla läget hur väl mina tankar fungerar. Brynolf, jag har tidigare brödsmulat dig något spännande. Hur uppfattade du det?
Det uppfattades och uppskattades, tack. Jag ser dig som grön.
Rimligtvis borde fler ha möjlighet till detta? Eller är detta något som vi kan pyssla med för att Basse gillar att fucka upp huvudet på oss? Speciellt mig då.
Vad som helst är ju möjligt, men jag TROR att vi är de enda som kan göra på det här viset. Om jag inte missförstått dig, förstås.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Outningslista

Aj, fan. Cassi är avstängd en vecka. Kan SL göra ett uttalande om hur spelet kommer påverkas av detta?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Re: Outningslista

Aj då.

Hm. Knepigare att svara på än jag trodde, men det lutar just nu åt att Cassius tas ur spel.

Återkommer.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Outningslista

Aktiviteten är kass.

Ikväll tar rundan slut och det är inga riktigt heta diskussioner om vart vi skall gå och det oroar en aning. Det är ju överlag rätt ohett och väldigt få som tar ställning till vem/vilka som är ulvar, men det kanske beror på att det inte finns några möjligheter att hänga ulvar.

Jag kommer troligen inte ha så värst mycket tid över ikväll så jag postar en liten Kånkel-lista:

Konrad Konvalj
Brynolf
Lu-kaazh
Tyr

Cassius
Arvidos MC
Tripp_trap

Recca
xyas
Vimes
Korpa


Brynolf är på den gröna sidan tack vare att jag har fått bekräftat att vi snackar samma språk. Nu kan ju det vara uppåt väggarna fel. Det räcker dock för mig att gröna Brynte den här rundan.

Lu-kaazh har inte visat några bruna tendenser. Känns dessutom väldigt säker på sin sak och har visat ett gott byboigt spel.

Tyrsan har gjort fina kartor. Utöver det har Tyrsan spelat byboigt i mina ögon. Kartorna har kanske gett Tyr mer grön skimmer än han förtjänar, men det måste ju finnas fler gröna än orangefärgade så.

Cassie är ju den som är mest orange. Starten av spelet har smolkat ner honom en aning, men i ett senare skede har Cassius visat upp sin fina sida med tydliga tankar och sånt där.

Arvidos har gjort sina listor och har infon om att en utväg är felaktig. Korpa eller K.K har alltså fel information eller så ljuger någon. Alternativ 3 är ju att Arvidos kör med hittepå.

Tripp har varit stabil men i mina ögon borde han sträva åt samma håll som Cassie eftersom deras information liknar varandras. Tripp har snackat mycket om att vi kan använda oss av föremål (exempelvis en nyckel) för att öppna en låst dörr. Det kan jag tolka som att han har en nyckel eller liknande som han kan använda sig av eller så är det en gissning eller så är det ett ulvtrick. Jag har ett föremål och det kan inte användas i huset på nått vis och de som outat sina föremål har inte direkt hjälpt till att fylla på Tripps tankar om att vi kan använd dom så. Njae.

Recca är brun. DTF? Har vinstvillkor och sånt där. Snackar om spöken och är ett spöke. Vill inte plocka fram kartan. Är Granne med huset. Bör således sitta på mer information än oss andra slynglar som endast fått en rundvisning i huset. Inget riktigt bybospelande här för att försöka hjälpa oss att hitta ut direkt.

xyas. Baseballträ har jag fått fram. Har eftersökt fler saker men inte ens en reaktion på det. Vill att xyas skall rösta och visa vägen så som i R1 där det inte var nått snack om att det var Rökrummet som gällde.

Vimes. Är inne och kör lite Vimes ibland. Dissar mina förslag, dissar att outa och tycker att vi skall göra saker och ting ordentligt. Typ dreva för en outning och så vidare. Gör inget åt det själv dock. Väldigt mellanmjölk för att vara Vimes.

Korpa. Är det nån som har felaktig info så är det Korpa. Kör sitt race med outningar som inte ger mig något trots att jag försökt göra det klart att det skall kunna gå att sätta en ulv eller tre i klistret genom outningar. Det finns mer att jobba på än kartinfo säger jag.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Återuppståndelsen!

Vicotnik tar fr o m nu över Cassius roll tills hen kommer tillbaka!

Tack Vic för din insats! :gremsmile:

Glöm inte att skicka PM till mig om förmpågor etc!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: Återuppståndelsen!

Har inte följt spelet extremt noga. Så jag kommer vara tvungen att läsa ifatt i alla fall den här rundan.

Skulle uppskatta ifall någon kunde posta en lista över vad som har outats så här långt.

Kommer vara online i ungefär 40 minuter till och sen kommer jag gå från jobbet, ska iväg och träna, träningen slutar ca 19:30, så från ca 20:00 kommer jag kunna följa spelet igen dock via mobilen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Återuppståndelsen!

Basenanji said:
Vicotnik tar fr o m nu över Cassius roll tills hen kommer tillbaka!

Tack Vic för din insats! :gremsmile:

Glöm inte att skicka PM till mig om förmpågor etc!
Snabbt och bra jobbat!

Heja Vico!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Återuppståndelsen!

Vicotnik said:
Har inte följt spelet extremt noga. Så jag kommer vara tvungen att läsa ifatt i alla fall den här rundan.

Skulle uppskatta ifall någon kunde posta en lista över vad som har outats så här långt.

Kommer vara online i ungefär 40 minuter till och sen kommer jag gå från jobbet, ska iväg och träna, träningen slutar ca 19:30, så från ca 20:00 kommer jag kunna följa spelet igen dock via mobilen.
Det bästa vore om du outade Titel och Kartinfo på stört.

Jag skall se om jag hinner få ihop en rekordelig lista åt dig.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Konrad Konvalj said:
Cassius said:
Konkel har du också de kategorier som Recca har?
Nu har Recca outat sitt och jag är redo att släppa det tillsvidare. Du ligger fortfarande kvar på min bruna lista så att berätta för dig hur mina kategorier ser ut ser jag som en dålig lösning.
Jag vill att du svarar på detta.
 
Top