Nekromanti Haunted House, runda två

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Dreadwatch: Ebon Oaks
Runda 2


”Hej och välkomna till Dreadwatch! Efter bara en timme lokal tid så verkar det ha hänt en hel del, eller vad säger du Zenith?”


”Ursäkta, jag hör inte dig så bra...ja, jag står alltså inne i ateljén och har precis sett hur ungdomarna har rört sig vidare efter bitvis hetsiga diskussioner...men en verkar ha stannat kvar, han kanske kan svara på några frågor...”

”Haha, en eftersläntrare alltså! Nu handlar väl Haunted House om att komma först ut ur huset så vi kanske...”

”AAAAAHH! Det är LJSLarsson...han är död! Han är helt blå i ansiktet...”

”Va? Han har kanske svimmat? Håll huvudet kallt nu Zenith! Du kan lita på att våra jurister har stenkoll, varenda snorunge som deltar har skrivit på ett papper, ta det lugnt, vi går fria från skuld vad som än händer...”

”Men alltså, han är DÖD! Någon har strypt honom, han har märken efter händer runt halsen...fy fan jag drar nu!”

”Zenith, du VET hur den här branschen fungerar! The show must go on!”

”Här ligger det EN TILL! Jag får fan panik nu! Ring polisen eller nåt! Nu!”

”Zenith, vi hör dig dåligt just nu, kan du försöka ta dig till ett rum som inte befinner sig i radioskugga? Zenith, hallå? Hallåååå?”


...

Vi tackar LJSLarsson och Spider Jerusalem för spel! Spider fick tydligen frossa av alla obehagliga händelser... Ni får dödsrossla fram ett sista ”vad var det jag sa...” men annars inte avslöja något!

Röstningen föll ut som följer:

Rökrummet (7)
Xyas, Lukas, Brynolf, Cassius, Tyr, Arvidos MC, LJSLarsson
Arbetsrummet (5) KK, Recca, Korpa, Vimes, Tripp,
Ingen röst (1) Spider Jerusalem

...

Ni befinner er just nu i ”Rökrummet”!



Från ”Rökrummet” kan ni gå till:

a) Salongen
b) Barnkammaren
c) Arbetsrummet
d) Ateljén

Ni måste rösta på ett alternativ senast onsdag 6/2 kl. 21.00.

...

Vinstvillkor:
Ungdomarna vinner om de hittar ut ur det hemsökta huset.
...

Deltagare
Recca, Tyr, Arvidos MC, Vimes, Tripp_trap, xyas, Brynolf, Lu-kaazh, Cassius, Konrad Konvalj, Korpa
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Två på en gång, det var fan inte bra. Detta bör dock ha varit en engångsföreteelse, annars kommer ingenstans innan alla är döda.

Jag lutar åt att det var infon som dödade våra två vänner. Mig veterligen sade ingen av dem nåt till oss om rum eller platser, vilket mycket väl kan göra att vi nu har ett stort eller två små hål i vår utvägsrutt. Jag vill återigen fråga Vimes om hans kryptiska kunskap om två rum, har något av dem med musik att göra?

Annars då… Två nya rum, Salongen och Barnkammaren. Någon som vet nåt?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
... så en dog av strypning och den andra pga rädsla...

Finns det två mördare? Spökena skrämde kanske Spider medan nån annan tog ut LJS?
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Nu är jag tillbaka från rollspel. Detta var ju inte så bra, tolkar det också som att Spidde åkte av någon annan anledning än nattmord. Kanske att ulvarna offrar sig eller att det finns en DTF.

Varför?

1. Han nämns inte i texten.

Jag kan outa varför jag röstade på rökrummet. Min info är att vägen till utgången går via balsalen och efter lite funderande så lät det mer troligt att rökrummet och balsalen hängde ihop än arbetsrummet. Men salongen låter ju inte helt fel.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Shit vad jag är dålig på att läsa snabbt. Nu ser jag ju det som Recca skrev! Sorry!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Lu-kaazh said:
Tyr said:
Ouch...två döda?
tror spider åkte på inaktivitet
Basses startinlägg indikerar det tycker jag det ser ut som. Varför rök Larsson?

Tack för spel (nåja SPider...) båda iaf :gremsmile:
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Uff! Ok, jag tycks haft fel i det mesta jag sagt. Det finns korsningar, "killrooms" verkar inte vara en grej...

Då ser jag inga direkta skäl till att inte bygga upp en så stor del av kartan som möjligt. Så för min del får ni som fortfarande håller på sådan info gärna outa den.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Man ska akta sig för gamla hus. De kan vara farliga. Farligast är att stå helt stilla för sig själv utan att prata med någon.

Då dör man. Åtminstone i Ebon Oaks, vad det verkar.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Runda 2.

Fram med laxen ni som använt förmågor.

Tack för spel Larsson och Spider.

Jag lägger min slant på att Spider rök på grund av inaktivitet. Lu-kaazh är inne på det, Vimes likaså.

Nån mer?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,615
Location
Huddinge
tripp_trap said:
Lu-kaazh said:
Tyr said:
Ouch...två döda?
tror spider åkte på inaktivitet
Ah, det skulle förklara saken. Kan spelledaren verifiera?
Skrev han inte i start inlägget att spelaer som var inaktiva skulle bli stela av skräck?
Lu-kaazh said:
vi vill till salongen, den ligger på vägen ut

Röst:salongen
Tyr said:
Okej, det var raka puckar… Någon som kan styrka detta eller har kompletterande information?
som sagt så är det mitt minne, jag var ganska tydlig med att jag hade något sådant i runda ett, där jag sa att det var ett rum som började på S och förmodligen låg i anslutning till rökrummet.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Basenanji said:
Man ska akta sig för gamla hus. De kan vara farliga. Farligast är att stå helt stilla för sig själv utan att prata med någon.

Då dör man. Åtminstone i Ebon Oaks, vad det verkar.
Okay. Bekräftat att Spidde dog av inaktivitet vill jag påstå.
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Cassius said:
Jag kan outa varför jag röstade på rökrummet. Min info är att vägen till utgången går via balsalen och efter lite funderande så lät det mer troligt att rökrummet och balsalen hängde ihop än arbetsrummet. Men salongen låter ju inte helt fel.
Jag kan verifiera att balsalen ligger på vägen ut. Men varför har vi samma info? Man kan tänka sig att balsalen angränsar många rum, och att den därför delades ut på fler spelare för att sprida risken för att rummets viktighet aldrig lyftes fram, men jag vet inte…
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
tripp_trap said:
Lu-kaazh said:
vi vill till salongen, den ligger på vägen ut

Röst:salongen
Okej, det var raka puckar… Någon som kan styrka detta eller har kompletterande information?
Nej, men lite kankse. Lukas pratade om ett rum på S tidigare, och jag har ett sådant i min info. Ett rum på S som vetter mot en utgång. Men det är inte salongen som omnämns i min info. Så jag vet inte vad jag ska tro här.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
tripp_trap said:
Jag lutar åt att det var infon som dödade våra två vänner. Mig veterligen sade ingen av dem nåt till oss om rum eller platser, vilket mycket väl kan göra att vi nu har ett stort eller två små hål i vår utvägsrutt.
Larsson hann ju gå ut med att barnkammaren ledde mot köket. Vilket är najs, för då vet vi att vi fortfarande bara har samma två håll att gå.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Konrad Konvalj said:
Cassius said:
Shit vad jag är dålig på att läsa snabbt. Nu ser jag ju det som Recca skrev! Sorry!
Betyder detta att du stödjer Recca´s spökhistoria?
Det betyder att jag missade att texten nämnde två döda. Jag läste skitmycket för att hinna ifatt och missade då att de överhuvudtaget pratade om två döda.
 
Top