Nekromanti Haunted House, runda två

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Re: Återuppståndelsen!

Recca said:
Jag tror jag vet när det är lämpligt att outa information från min roll bättre än du. Och så vitt jag vet kan du lika gärna vara en ulv som fiskar. Men mycket riktigt är jag inte rädd att bli utröstad eftersom det inte finns någon utröstning.

Om min roll:
Vad jag kan utläsa är min roll en ledtråd till hur man känner igen varulvarna. Mer än så vill jag inte berätta men jag har nog smulat en del hittills, kan tänkas.
Du tycks alltså mena att din roll har någon slags fördel av att behålla informationen? Okej. Kartinformation har hittills inte innehållit några konstigheter, och kan inte se hur de rimligtvis skulle göra det heller. Kanske har du som påstått spöke nåt slags meta-info om rummen? Vi diskuterade tidigt om vissa rum som safe-rooms eller tvärtom, men vi har ju inga bevis för sånt än. I brist på påtryckningsmedel kan jag inte göra mer än att snällt be dig att dela med dig av kartinformationen.

Risken för utröstning är helt riktigt noll, men jag menade att jag hoppas att inte skurkarna kan komma åt dig under rumsförflyttingsfasen. Vilket kanske är vettigt, hur stryper man ett spöke liksom?

Röstningsläge (återigen, är inte säker, denna bygger på mina tidigare beräkningar):
Salongen (8): Lu-kaazh, Cassius/Vicotnik, Konrad, Tyr, Brynolf, Recca, xyas, Vimes
Barnkammaren (3): Tripp_trap, Arvidos, Korpa
Ingen röst (0):

Klar ledning för Salongen, vilket är bra om inte annat.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Outningslista

Vimes said:
Grejen med flera scumfraktioner är att de kan ha vinstvillkor som vi inte känner till, varför jag är skeptisk till att outa saker.
Okay. Tack för att du lyfter fram det så att jag förstår bättre varför du inte vill outa.

Nog för att alla snart har outat nått så ulvarna (eller vad det nu är för fraktioner vi snackar om) må ju kunna räkna ut vad du sitter på om det är så att dom har någon form av information om vem som måste bort.

Vem/vilka sätter du på olika fraktioner eller ulv mojänger? Är det Kånkels obstinata tjat om vad det finns för Titlar och Föremål som ställer till det så kan du och alla andra få mitt protokoll.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Ok, man vet ju aldrig när man tvingas lämna spelet. Så jag får ta och skriva lite innan deadline iaf.

När det gäller spelupplägget så betvivlar jag att Basse skapat ett spel där vi automatiskt förlorar ifall vi väljer att bege oss mot fel utgång. Min gissning är att det finns 2 mest effektiva rutter och 3 utgångar varav en utgång är falsk. Jag utgår från att det finns en falsk eftersom det vore en rätt värdelös lögn att dra till med. Om vi tar oss till den falska utgången så kan vi fortfarande ta oss vidare till den tredje utgången om vi gjort bra val innan. Fortsätt så klart med att rita karta. Det både förenklar och kan avslöja lögner.

Titel/föremål vet jag inte vad de ska vara bra till. KK menar att de kan avslöja ulvar, och jag får väl lita på honom tills jag ser lite resultat. Jag har funderat på om de kan användas för att navigera. Som en motpol till ens kartinformation. Men det är för tidigt för att säga något om det. Dessutom menar KK redan att det finns ett annat syfte med dem.

När det gäller vårt motstånd så vette fan vad vi har att göra med. Spöken verkar ju varit inblandade i Spider Jerusalems död (som vi inte kan vara säkra på om han är bybo eller ulv). Recca påstår sig vara spöke och jag har svårt att se varför hon skulle bluffa om det. Men en intressant sak med spelet om Recca är bybo är att efter man tar bort de 10 ungdomarna och henne så återstår bara 2. Är det troligt med 2 varulvar? Det som pekar mot ett ja på den frågan är något jag glömde att ta hänsyn i runda ett. Det att när varulvarna är lika många som byn så är vi körda och måste antingen stå still eller gå åt det hållet varulvarna bestämmer. Det verkar aningens tight med 3 varulvar. Men det ska kanske vara tight. Det som talar mot det är att allt för stora skillnader i proportioner mellan byn/varulvar kan kännas rätt surt, som när en ensam DTF vinner t.ex. Men skulle jag behöva gissa så skulle jag tro att vi antingen har med tre varulvar att göra eller två varulvar och en DTF. Var öppna för att någon varulv kan ha anmält sig till tävlingen och därmed tillhör ungdomarna (men inte byn).

Det var lite spånande iaf. Ses i nästa rum (förhoppningsvis)!
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Re: Outningslista

Konrad, jag har frågat om du och/eller Brynolf kunde skriva något om hur ni grönade varandra. Skriv gärna ett nej med motivering om du inte vill berätta. Men bekräfta i alla fall att du sett min fråga. Dessutom ber jag dig kommentera det du tycker var underligt mellan mig och Cassius. Inser att det börjar bli försent nu, men frågorna kvarstår till nästa runda.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Outningslista

tripp_trap said:
Konrad, jag har frågat om du och/eller Brynolf kunde skriva något om hur ni grönade varandra. Skriv gärna ett nej med motivering om du inte vill berätta. Men bekräfta i alla fall att du sett min fråga. Dessutom ber jag dig kommentera det du tycker var underligt mellan mig och Cassius. Inser att det börjar bli försent nu, men frågorna kvarstår till nästa runda.
Absolut. Jag har läst det du skrivit. Har inte tid nu så jag drar lite citat och sånt nästa runda. Men..det är bara att hålla tummarna och överleva natten först och se när Sverige vänder mot Argentina. Eller inte.
 
Top