Nekromanti Haunted House, runda två

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Cassius said:
Konkel har du också de kategorier som Recca har?
Nu har Recca outat sitt och jag är redo att släppa det tillsvidare. Du ligger fortfarande kvar på min bruna lista så att berätta för dig hur mina kategorier ser ut ser jag som en dålig lösning.
Jag vill att du svarar på detta.
Hur motiverar du denna önskan? Det är nämligen ett potentiellt vapen mot bruningar vi kan ha nytta av längre fram. Och Konrad är inte brun i dagsläget. Men du kanske har en annan uppfattning.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
De här outningarna har jag uppfattat hittills.

Korpa - Det finns en köksutgång, Sci-fi-grej
Cassius/Vic - Fd Gängmedlem, Balsalen leder till utgången
Konrad - Hallen leder ut
Lukas - Psykologistudent, Salongen leder till utgången, Valium
Recca - Snällt spöke (granne), Gammal nagel
Tripp_trap - Wannabe-musiker, Balsalen leder till utgången
Tyr - Internet-snubbe, Rökrummet ligger på vägen mot utgången
Arvidos MC - Vaktmästarbiträde, En av utgångarna är falsk
Vimes - Spegelsalen & Vinterträdgården leder till utgångar
Xyas - Matsalen ligger på vägen till köket, Basebalträ
LJSLarsson - Barnkammaren är på väg mot köket
Spider -
Brynolf - Arbetslös slyngling, Arbetsrummet leder mot köket
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Återuppståndelsen!

Karta:


Kartan är tillverkat av Tyr. Alla har lämnat info utom Recca.

Exits:
K.K --> Hallen
Korpa --> Köket
ARvidos --> Det finns falsk info om utgångar

Titlar:

Cassius: Gängmedlem
LJSLarsson: en bokstav förekommer 4 gånger och flera andra 2 gånger
Brynolf: Arbetslös slyngling
Recca: Granne
Korpa: titel som beskriver mig väl. Det är inte riktigt i samma stil som "Granne" eller "Arbetslös yngling".
Arvidos: vaktmästarbiträde!
Tripp: Vill bli musiker
Lu-kaazh: jag är en psykologi studerande student

Föremål:
Recca: gammal nagel
Korpa: Mitt föremål är lite... eh... futuristiskt, kan man nog säga. Det finns inte i vår nutid, men lär komma i framtiden.
xyas: basebollträ
Lu-kaazh: har alltså Valium med mig.

Recca: Min kart-information innehåller någonting annat.

Vad mer?
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Random tankar

Jag kan inte lova någon röd tråd, men för min egen skull (och så att ni får veta hur jag resonerar) så tänkte jag skriva vad jag tycker och tänker.

Aktiviteten: Ja, den är kass, och jag är i allra högsta grad medskyldig. Det beror på en kombination av att det är ett svårt spel där det är svårt att dreva eller ens tänka som man gör annars och att jag äger Ni no kuni.

Ulvar: Jag har absolut ingen aning överhuvudtaget. Skulle jag se bara till outningar så är Arvidos den enda som känns klurig. Jag vet vad jag har för info och K.K tycks lika säker på sin sak, alltså är antingen Arvidos ulv eller så har jag eller K.K blivit vilseledda från början. Eller så är K.K ulv, men det känns inte som en trolig förklaring. Sett till spel också så vet jag ärligt talat inte om Arvidos är en ulv, det känns inte som så. Iofs är jag också notoriskt dålig på att hitta ulvar, samt så har spelet knappt kommit igång.

Outningar: Jag måste ha missat att K.K anser att det går att hitta ulvar genom titlar och föremål, för det är först nu bland de senare inläggen som han har skrivit det rakt ut. Jag har hållit mig vag för att jag inte såg en vinst för byn att släppa det, men om det sitter någon bybo och kan hitta ulviga personer, då är det en helt annan sak!

Powerroller: Nej, jag ska inte gå in på spekulationer kring powerroller, vilka som finns, osv. Däremot har vi en spelare som säger sig ha en powerroll och om det finns fler så finns det en påtaglig risk att ulvarna har fått tips på hur de kan hitta igen dessa roller. T.ex. genom titlar eller föremål... Vi i byn måste vara rädd om eventuella icke-vanilj-bybor, i ett spel utan hängningar så är det otroligt viktigt att vi utnyttjar alla våra förmågor fullt ut.

Var ska vi gå?: Jag tror på Köket som vår utgång, fortfarande, och det är dit jag vill sikta. Köket är det bästa alternativet i mina ögon, men om röstningen är sådan att vi riskerar att stå still så kan jag tänka mig att ställa mig bakom Salongen istället. Tyvärr så är jag på rollspel ikväll så jag kommer lägga om min röst, om jag anser att det behövs, innan jag far, men kommer inte kunna göra någon sista-minuten-ändring.

Spelet i allmänhet: Det är otroligt svårt! Att inte kunna hänga folk och därmed inte kunna dreva på samma sätt kräver en omställning av hjärnan som jag nog inte lyckats få till ännu. Jag hoppas, och tror, att det finns nog med ledtrådar i våra roller för att vi ska kunna knäcka det här, men det lär inte serveras på ett silverfat direkt.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Brynolf said:
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Cassius said:
Konkel har du också de kategorier som Recca har?
Nu har Recca outat sitt och jag är redo att släppa det tillsvidare. Du ligger fortfarande kvar på min bruna lista så att berätta för dig hur mina kategorier ser ut ser jag som en dålig lösning.
Jag vill att du svarar på detta.
Hur motiverar du denna önskan? Det är nämligen ett potentiellt vapen mot bruningar vi kan ha nytta av längre fram. Och Konrad är inte brun i dagsläget. Men du kanske har en annan uppfattning.
I nuläget så ser jag ingen spelare som grön. Jag har fortfarande ännu inte hunnit sätta mig in i spelet ordentligt och det kommer nog ta ett tag. Det är lättare att hänga med i spel då man själv är aktiv och skriver än att läsa ifatt.
För egen del är jag redo att gå ut med all min info som jag har och liksom Cassius så reagerar jag på detta och det finns sina anledningar till detta.
Nu är jag fräck och använder meta men betänk att jag och cassius har inte haft möjlighet att prata ihop oss om detta, så det lär ju knappast vara en slump till att vi båda vill veta det.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Brynolf said:
Korpa - Det finns en köksutgång, Sci-fi-grej
Jag tror jag var lite för vag. Jag har alltså en Iphone 6. Inget vapen och ingen sci-fi-grej, bara en apple-telefon som inte finns än.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: Återuppståndelsen!

Gällande kartan så bör vi ta med i beräkningarna att matsalen lika gärna kan ligga mellan salongen och barnkammaren. För som jag har fattat det så finns det ingen info som säger att de inte kan vara sammankopplade. Sen att Basse inte ger oss riktningar om vi går Norr/Öster/Väster/Söder ut så är inte den karta som är uppritad att lita på.

Jag kommer stå kvar vid Cassius röst på Salongen
Röst:Salongen
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Random tankar

Korpa said:
Ulvar: Jag har absolut ingen aning överhuvudtaget. Skulle jag se bara till outningar så är Arvidos den enda som känns klurig. Jag vet vad jag har för info och K.K tycks lika säker på sin sak, alltså är antingen Arvidos ulv eller så har jag eller K.K blivit vilseledda från början. Eller så är K.K ulv, men det känns inte som en trolig förklaring. Sett till spel också så vet jag ärligt talat inte om Arvidos är en ulv, det känns inte som så. Iofs är jag också notoriskt dålig på att hitta ulvar, samt så har spelet knappt kommit igång.
Lukas sa en smart grej om det där; Ni kan mycket väl ha rätt allihop. Att du och KK känner till var sin utgång är liksom en förutsättning för att Arvidos info ska vara relevant öht. Om vi bara visste om en utgång, skulle det mejka mindre sense att få veta att en utgång är fejk.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Återuppståndelsen!

Vicotnik said:
Gällande kartan så bör vi ta med i beräkningarna att matsalen lika gärna kan ligga mellan salongen och barnkammaren. För som jag har fattat det så finns det ingen info som säger att de inte kan vara sammankopplade.
Absolut! Vi är fortfarande i explore-fasen och kartan kommer behöva revideras framöver. Det är först när det visar sig att vi kommit in i en "isolerad" korridor som det börjar bli verkligt viktigt hur våran karta ser ut.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Re: Random tankar

Brynolf said:
Korpa said:
Ulvar: Jag har absolut ingen aning överhuvudtaget. Skulle jag se bara till outningar så är Arvidos den enda som känns klurig. Jag vet vad jag har för info och K.K tycks lika säker på sin sak, alltså är antingen Arvidos ulv eller så har jag eller K.K blivit vilseledda från början. Eller så är K.K ulv, men det känns inte som en trolig förklaring. Sett till spel också så vet jag ärligt talat inte om Arvidos är en ulv, det känns inte som så. Iofs är jag också notoriskt dålig på att hitta ulvar, samt så har spelet knappt kommit igång.
Lukas sa en smart grej om det där; Ni kan mycket väl ha rätt allihop. Att du och KK känner till var sin utgång är liksom en förutsättning för att Arvidos info ska vara relevant öht. Om vi bara visste om en utgång, skulle det mejka mindre sense att få veta att en utgång är fejk.
Hade Arvidos kommit med det där innan det fanns två kända utgångar så hade jag utan att blinka satt upp honom på listan över garanterade icke-ulvar, men nu finns alltid möjligheten att han är en ulv som vill förvirra oss... Även om jag såklart hoppas på att så inte är fallet. Men grejen är att jag aldrig kan vara riktigt säker, det här tvivlet kommer alltid finnas i bakhuvudet.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,617
Location
Huddinge
Re: Random tankar

Korpa said:
Brynolf said:
Korpa said:
Ulvar: Jag har absolut ingen aning överhuvudtaget. Skulle jag se bara till outningar så är Arvidos den enda som känns klurig. Jag vet vad jag har för info och K.K tycks lika säker på sin sak, alltså är antingen Arvidos ulv eller så har jag eller K.K blivit vilseledda från början. Eller så är K.K ulv, men det känns inte som en trolig förklaring. Sett till spel också så vet jag ärligt talat inte om Arvidos är en ulv, det känns inte som så. Iofs är jag också notoriskt dålig på att hitta ulvar, samt så har spelet knappt kommit igång.
Lukas sa en smart grej om det där; Ni kan mycket väl ha rätt allihop. Att du och KK känner till var sin utgång är liksom en förutsättning för att Arvidos info ska vara relevant öht. Om vi bara visste om en utgång, skulle det mejka mindre sense att få veta att en utgång är fejk.
Hade Arvidos kommit med det där innan det fanns två kända utgångar så hade jag utan att blinka satt upp honom på listan över garanterade icke-ulvar, men nu finns alltid möjligheten att han är en ulv som vill förvirra oss... Även om jag såklart hoppas på att så inte är fallet. Men grejen är att jag aldrig kan vara riktigt säker, det här tvivlet kommer alltid finnas i bakhuvudet.
Men om vi vänder på det så tycker jag att Avidos information grönar korpa och konrad.
om man inte räknar med möjligheten att Avidos och en av Korpa och kk är ulv
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Återuppståndelsen!

Och Vic, du kanske sett det redan men Recca har alltså gått ut med att hon har följande roll-kategorier: Titel, föremål, förmåga, minne, fraktion. vinstvillkor. Om du har samma som hon, säg gärna till. Och om dina skiljer sig, håll gärna tyst om det så länge.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Re: Random tankar

Lu-kaazh said:
Korpa said:
Hade Arvidos kommit med det där innan det fanns två kända utgångar så hade jag utan att blinka satt upp honom på listan över garanterade icke-ulvar, men nu finns alltid möjligheten att han är en ulv som vill förvirra oss... Även om jag såklart hoppas på att så inte är fallet. Men grejen är att jag aldrig kan vara riktigt säker, det här tvivlet kommer alltid finnas i bakhuvudet.
Men om vi vänder på det så tycker jag att Avidos information grönar korpa och konrad.
om man inte räknar med möjligheten att Avidos och en av Korpa och kk är ulv
Ja, självklart, det är grönande information för mig och K.K, men det utesluter inte att det kan vara en listig ulvlögn. :gremsmile:

Och nu är det dags för middag och sedan rollspel. Jag återkommer ikväll efter rundans slut!
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Återuppståndelsen!

Vicotnik said:
Gällande kartan så bör vi ta med i beräkningarna att matsalen lika gärna kan ligga mellan salongen och barnkammaren. För som jag har fattat det så finns det ingen info som säger att de inte kan vara sammankopplade. Sen att Basse inte ger oss riktningar om vi går Norr/Öster/Väster/Söder ut så är inte den karta som är uppritad att lita på.
Ja, layouten ska man inte titta allt för noga på. Det är något som växt fram när jag försökt rita upp det på ett hyffsat troligt och kompakt sätt. Det viktiga är kopplingarna. Svarta kopplingar är de vi själva sett i spel (och stämmer alltså 100%) medan gråa kopplingar är baserade på hörsägen och kanske inte stämmer.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: Outningslista

Konrad Konvalj said:
xyas. Baseballträ har jag fått fram. Har eftersökt fler saker men inte ens en reaktion på det. Vill att xyas skall rösta och visa vägen så som i R1 där det inte var nått snack om att det var Rökrummet som gällde.
Jepp, jepp. Jag har en titel. Jag är helt enkelt supderduperbästast på baseball. Just nu går jag i skolan, men snart så kommer jag slå stort.

Jag har i övrigt mest skummat tråden. Men jag känner mig lite tveksam till köket som den riktiga utgången (om det nu finns en falsk). Så ja lägger min röst på salongen.

Röst: salongen
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Re: Återuppståndelsen!

Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Som det är nu har jag satt en spelare på den grönare halvan. Kanske är värt att slänga ut en blänkare och kolla läget hur väl mina tankar fungerar. Brynolf, jag har tidigare brödsmulat dig något spännande. Hur uppfattade du det?
Det uppfattades och uppskattades, tack. Jag ser dig som grön.
Inget ni känner att ni vill dela med er av?

Tänkte också passa på att kommentera några av Konrads personutvärderingar, och lägga in mina egna synpunkter:

Konrad Konvalj said:
Brynolf är på den gröna sidan tack vare att jag har fått bekräftat att vi snackar samma språk. Nu kan ju det vara uppåt väggarna fel. Det räcker dock för mig att gröna Brynte den här rundan.
Som sagt ovan, dela gärna med er av detta grönande, skulle göra mig tryggare i alla fall, för en av er två ser jag också som relativt grön.

Konrad Konvalj said:
Lu-kaazh har inte visat några bruna tendenser. Känns dessutom väldigt säker på sin sak och har visat ett gott byboigt spel.
Från början fick jag dåliga vibrationer av Lu-kaazh, men har läst om en del inlägg av honom och håller nu med om att han känns okej.

Konrad Konvalj said:
Tyrsan har gjort fina kartor. Utöver det har Tyrsan spelat byboigt i mina ögon. Kartorna har kanske gett Tyr mer grön skimmer än han förtjänar, men det måste ju finnas fler gröna än orangefärgade så.
Tyr tycker jag inte har bidragit med så mycket nyttgiheter utöver kartona, vad jag minns i alla fall. Dem är extremt användbara, det håller jag med om. Men håll stenhård koll på hans kartor, vi får aldrig förlita oss blint på dem, särskilt när rummen blir fler och schemat blir mer komplext.

Konrad Konvalj said:
Cassie är ju den som är mest orange. Starten av spelet har smolkat ner honom en aning, men i ett senare skede har Cassius visat upp sin fina sida med tydliga tankar och sånt där.
Jag ger inte mycket för att misstag skulle bruna någon, även jag blev förvirrad av två personers ”död”, varav den ena knappt annonserades. Han är neutral i min bok.

Konrad Konvalj said:
Arvidos har gjort sina listor och har infon om att en utväg är felaktig. Korpa eller K.K har alltså fel information eller så ljuger någon. Alternativ 3 är ju att Arvidos kör med hittepå.
Arvidos har inte bidragit med något alls i mitt tycke. Han hade unik information (en av två utgångar är falsk) och det gör honom enkel att minnas som ”bidragare”, men deltar knappt alls i diskussioner. Inte helt bra.

Konrad Konvalj said:
Tripp har varit stabil men i mina ögon borde han sträva åt samma håll som Cassie eftersom deras information liknar varandras. Tripp har snackat mycket om att vi kan använda oss av föremål (exempelvis en nyckel) för att öppna en låst dörr. Det kan jag tolka som att han har en nyckel eller liknande som han kan använda sig av eller så är det en gissning eller så är det ett ulvtrick. Jag har ett föremål och det kan inte användas i huset på nått vis och de som outat sina föremål har inte direkt hjälpt till att fylla på Tripps tankar om att vi kan använd dom så. Njae.
Nu blir jag förbryllad av dig. Både jag och Cassius har diskuterat vår information och argumenterat om vilket nästa rum bör bli. Om du tycker något varit oklart, be oss förklara. Men det hela kokade i mina ögon ner på hur vi ser på huset. Jag är inte övertygad om logisk struktur kring rummen, och tyckte att tre personers påstådda kunskap om köket lät viktigt. Cassius verkade tro mer på att husets rum hör ihop någorlunda och att vår information därför passar bäst ihop med Salongen. Nu ser jag gärna att du kommenterar mer på detta, eftersom du tycker att det är intressant.

Vidare har jag lanserat teorin om föremålens användningsområden för att jag inte tycker att idén med att bara ha föremål för sakens skull verkar vettig. Men som jag också sagt är det bara en teori, med masssor av hål.

Konrad Konvalj said:
Recca är brun. DTF? Har vinstvillkor och sånt där. Snackar om spöken och är ett spöke. Vill inte plocka fram kartan. Är Granne med huset. Bör således sitta på mer information än oss andra slynglar som endast fått en rundvisning i huset. Inget riktigt bybospelande här för att försöka hjälpa oss att hitta ut direkt.
Jag vill väldigt gärna att hon släpper sin kartinfo. Jag ser absolut ingen anledning att sitta och trycka på den nu, annat än för någon självisk anledning, eller att hon ”vet” att hon inte kan dö eller liknande och att det därför inte är bråttom. Definitivt brun.

Konrad Konvalj said:
xyas. Baseballträ har jag fått fram. Har eftersökt fler saker men inte ens en reaktion på det. Vill att xyas skall rösta och visa vägen så som i R1 där det inte var nått snack om att det var Rökrummet som gällde.
Ja, ser gärna lite mer tankar från xyas. Å andra sidan är en icke-röstande, icke-pratande varulv rätt harmlös? Jag menar, genom att knappt prata eller rösta så kan han inte bidra till vår flykt, men han kan heller inte kasta grus i maskineriet. Det leder mig till att inte vara överdrivet misstänksam.

Konrad Konvalj said:
Vimes. Är inne och kör lite Vimes ibland. Dissar mina förslag, dissar att outa och tycker att vi skall göra saker och ting ordentligt. Typ dreva för en outning och så vidare. Gör inget åt det själv dock. Väldigt mellanmjölk för att vara Vimes.
Vimes är hal som en ål. Har ingen uppfattning alls om honom, vilket är en varningsklocka för mig.

Konrad Konvalj said:
Korpa. Är det nån som har felaktig info så är det Korpa. Kör sitt race med outningar som inte ger mig något trots att jag försökt göra det klart att det skall kunna gå att sätta en ulv eller tre i klistret genom outningar. Det finns mer att jobba på än kartinfo säger jag.
Jag ställer mig neutral till Korpa. Jag tror för tillfället på hans kartinformation, men kan bara backa upp det med de andra två personernas (LJS och Brynolf) information om köket. Men det är ju helt oberoende information å andra sidan.

Avslutningsvis: Recca! Kan du ge oss din kartinformation? Jag ser som sagt ingen anledning att snåla på den.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Återuppståndelsen!

tripp_trap said:
Konrad Konvalj said:
Recca är brun. DTF? Har vinstvillkor och sånt där. Snackar om spöken och är ett spöke. Vill inte plocka fram kartan. Är Granne med huset. Bör således sitta på mer information än oss andra slynglar som endast fått en rundvisning i huset. Inget riktigt bybospelande här för att försöka hjälpa oss att hitta ut direkt.
Jag vill väldigt gärna att hon släpper sin kartinfo. Jag ser absolut ingen anledning att sitta och trycka på den nu, annat än för någon självisk anledning, eller att hon ”vet” att hon inte kan dö eller liknande och att det därför inte är bråttom. Definitivt brun.
Jag tror jag vet när det är lämpligt att outa information från min roll bättre än du. Och så vitt jag vet kan du lika gärna vara en ulv som fiskar. Men mycket riktigt är jag inte rädd att bli utröstad eftersom det inte finns någon utröstning.

Om min roll:
Vad jag kan utläsa är min roll en ledtråd till hur man känner igen varulvarna. Mer än så vill jag inte berätta men jag har nog smulat en del hittills, kan tänkas.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Re: Outningslista

Hej, sorry att jag inte varit något aktiv. Jag har övervägt att höra med Basse om han kan hitta någon ersättare, jag har lite för mycket att göra och lite för lite ork. Tyvärr. Känns helt barockt när det var jag som drog igång det här med att det var dags för varulvsspel. :gremfrown:

Jag vill försöka hålla resonemangen enkla. Just nu verkar det som om vi går till salongen, bra så. Jag flyttar min röst för att undvika oavgjort. Jag tycker fortfarande att det verkar som om folk röstar dit på grund av magkänsla, men det är ok antar jag.

Sen frågade KK mig om vilka tre jag misstänkte. Jag tror faktiskt (bara magkänsla och tankar om hur jag skulle lagt upp det som SL) på flera scumfraktioner. Recca håller jag för någon form av DTF, xyas (ingen aktivitet alls ju, för lite till och med för honom), Cassius (har tyckt att han varit inkonsekvent och konstig från början) och Tyr (fina kartor men annars vetefasen) är alla lite skumma tycker jag. Grejen med flera scumfraktioner är att de kan ha vinstvillkor som vi inte känner till, varför jag är skeptisk till att outa saker.

Röst: salongen
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Återuppståndelsen!

Recca said:
Om min roll:
Vad jag kan utläsa är min roll en ledtråd till hur man känner igen varulvarna. Mer än så vill jag inte berätta men jag har nog smulat en del hittills, kan tänkas.
Okay.

Ikväll ryker minst en spelare om vi skall tro att strypningen var ett ulv-mord.

Spidde rök på grund av att han inte deltog. Det är vad vi antar och jag är själv rätt säker på det, men det vore ju katastrof om två rök denna runda också.

Så kontentan av det hela. Recca du må ju dö ikväll eftersom du kan med hjälp av din roll peka på ulvar. Visst kan ulvarna göra en dubbelfint och spara dig så som BDG spardes en gång i tiden, men då fanns ju möjligheten att hänga folk. Det gör det inte nu. Är du kvar i spel är det ju något som inte stämmer. Spöken kanske inte kan dö? Vad vet jag.

Du sitter alltså på en roll som kan hjälpa oss att hitta ulvar. Varför gör du inget? Varför hjälper du oss inte att peka? Varför hjälper du oss inte att tänka så att vi kan få någon nytta av din roll?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Re: Återuppståndelsen!

tripp_trap said:
Ja, ser gärna lite mer tankar från xyas. Å andra sidan är en icke-röstande, icke-pratande varulv rätt harmlös? Jag menar, genom att knappt prata eller rösta så kan han inte bidra till vår flykt, men han kan heller inte kasta grus i maskineriet. Det leder mig till att inte vara överdrivet misstänksam.
Det här var ett intressant resonemang, om det är så att ulvarna vinner genom att sinka oss så behöver de aktivt motarbeta oss och alltså försöka påverka spelet i stor utsträckning. De är ju inte hjälpta av att bara ducka under radarn (som annars brukar vara ulvtaktik 101), utan behöver aktivt ta del av spelet.
 
Top