Nekromanti Haunted House, runda två

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Konrad Konvalj said:
Basse said:
Om inaktivitet – Den som inte är aktiv alls antas ha förstelnat av fasa och plockas snabbt och behändigt ut ur spel.
Då var det utrett. Jag vill att Recca berättar mer om sitt föremål.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Cassius said:
Konrad Konvalj said:
Cassius said:
Shit vad jag är dålig på att läsa snabbt. Nu ser jag ju det som Recca skrev! Sorry!
Betyder detta att du stödjer Recca´s spökhistoria?
Det betyder att jag missade att texten nämnde två döda. Jag läste skitmycket för att hinna ifatt och missade då att de överhuvudtaget pratade om två döda.
Förklara gärna mer ingående.

Det tycks vara som så att du uppfattat att Spider dött på ett eller annat sätt. Du upptäckte alltså inte att Larsson gått och dött?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Vimes said:
tripp_trap said:
Lu-kaazh said:
vi vill till salongen, den ligger på vägen ut

Röst:salongen
Okej, det var raka puckar… Någon som kan styrka detta eller har kompletterande information?


Nej, men lite kankse. Lukas pratade om ett rum på S tidigare, och jag har ett sådant i min info. Ett rum på S som vetter mot en utgång. Men det är inte salongen som omnämns i min info. Så jag vet inte vad jag ska tro här.
Jag såg ingen anledning att ta det lugnt när jag endå hintat så tydligt förra rundan, samtidigt som jag vill lägga alla ort på bordet (ser inte vad vi skulle tjäna på att vara tyst om det här).

Så vi har information om olika rum?
varför är det konstigt?

det jag tycker är en större fråga är varför du vet saker om flera rum när alla andra verkar ha fakta om ETT?.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
tripp_trap said:
Två på en gång, det var fan inte bra. Detta bör dock ha varit en engångsföreteelse, annars kommer ingenstans innan alla är döda.

Jag lutar åt att det var infon som dödade våra två vänner. Mig veterligen sade ingen av dem nåt till oss om rum eller platser, vilket mycket väl kan göra att vi nu har ett stort eller två små hål i vår utvägsrutt. Jag vill återigen fråga Vimes om hans kryptiska kunskap om två rum, har något av dem med musik att göra?

Annars då… Två nya rum, Salongen och Barnkammaren. Någon som vet nåt?
Nej, de har inget med musik att göra.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Konrad Konvalj said:
Cassius said:
Konrad Konvalj said:
Cassius said:
Shit vad jag är dålig på att läsa snabbt. Nu ser jag ju det som Recca skrev! Sorry!
Betyder detta att du stödjer Recca´s spökhistoria?
Det betyder att jag missade att texten nämnde två döda. Jag läste skitmycket för att hinna ifatt och missade då att de överhuvudtaget pratade om två döda.
Förklara gärna mer ingående.

Det tycks vara som så att du uppfattat att Spider dött på ett eller annat sätt. Du upptäckte alltså inte att Larsson gått och dött?
Självklart!

1. Jag läste texten och noterade då att Larsson hade dött, att han hade dött av strypning. Antagligen för att hans namn var fetat.

2. Ögade resten av fluffet och tänkte att de inte var skitviktigt. Såg då i "icke-fluffet" att Spidde också hade gått och kolat.

3. Skrev ett inlägg om att jag stödde teorin att han inte hade blivit dödad av ulvar utan istället pga inaktivitet. Men lyfte också upp möjligheten att han hade dödats av en annan fraktion eller att ulvarna på något konstigt sätt var tvugna att offra sig själva för att döda av oss.

4. Postade inlägget och såg att Recca hade skrivit att han hade dött av skräck, läste mer noga och förstod att jag hade missat att han överhuvudtaget hade dött.

5. Skrev ett snabbt inlägg för att visa att jag bara hade läst fel. Att det var ett misstag.
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Lu-kaazh said:
Jag såg ingen anledning att ta det lugnt när jag endå hintat så tydligt förra rundan, samtidigt som jag vill lägga alla ort på bordet (ser inte vad vi skulle tjäna på att vara tyst om det här).

Så vi har information om olika rum?
varför är det konstigt?

det jag tycker är en större fråga är varför du vet saker om flera rum när alla andra verkar ha fakta om ETT?.
Det är väl flera som haft information om två rum? Till exempel LJS visste att köket och barnkammaren låg bredvid varandra.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
tripp_trap said:
Lu-kaazh said:
Jag såg ingen anledning att ta det lugnt när jag endå hintat så tydligt förra rundan, samtidigt som jag vill lägga alla ort på bordet (ser inte vad vi skulle tjäna på att vara tyst om det här).

Så vi har information om olika rum?
varför är det konstigt?

det jag tycker är en större fråga är varför du vet saker om flera rum när alla andra verkar ha fakta om ETT?.
Det är väl flera som haft information om två rum? Till exempel LJS visste att köket och barnkammaren låg bredvid varandra.
fast jag tolkar det så att vimes vet flera rum som leder till utgången
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Lu-kaazh said:
Vimes said:
tripp_trap said:
Lu-kaazh said:
vi vill till salongen, den ligger på vägen ut

Röst:salongen
Okej, det var raka puckar… Någon som kan styrka detta eller har kompletterande information?


Nej, men lite kankse. Lukas pratade om ett rum på S tidigare, och jag har ett sådant i min info. Ett rum på S som vetter mot en utgång. Men det är inte salongen som omnämns i min info. Så jag vet inte vad jag ska tro här.
Jag såg ingen anledning att ta det lugnt när jag endå hintat så tydligt förra rundan, samtidigt som jag vill lägga alla ort på bordet (ser inte vad vi skulle tjäna på att vara tyst om det här)

Så vi har information om olika rum?
varför är det konstigt?

det jag tycker är en större fråga är varför du vet saker om flera rum när alla andra verkar ha fakta om ETT?.
Nej, det är helt rätt av dig att outa vad du vet. Jag mest konstaterade att ditt S-rum inte var samma som jag trodde, vilket fick mig att fundera lite. Det är många bud på vilka rum man ska traska i för att komma ut nu.

Är jag den ende som har två namngivna rum i min info?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
tripp_trap said:
Lu-kaazh said:
Jag såg ingen anledning att ta det lugnt när jag endå hintat så tydligt förra rundan, samtidigt som jag vill lägga alla ort på bordet (ser inte vad vi skulle tjäna på att vara tyst om det här).

Så vi har information om olika rum?
varför är det konstigt?

det jag tycker är en större fråga är varför du vet saker om flera rum när alla andra verkar ha fakta om ETT?.
Det är väl flera som haft information om två rum? Till exempel LJS visste att köket och barnkammaren låg bredvid varandra.
För att undvika fler sådana här missförstånd, rycker jag in och påpekar att LJS inte sa att de nödvändigtvis låg bredvid varandra.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Okay Cassie.

Nu skall jag reda ut hur jag har uppfattat dig här i R2.

1.
Nu är jag tillbaka från rollspel. Detta var ju inte så bra, tolkar det också som att Spidde åkte av någon annan anledning än nattmord. Kanske att ulvarna offrar sig eller att det finns en DTF.

Varför?

1. Han nämns inte i texten.
Okay. Spider nämns inte i texten. Du har alltså läst texten och upptäckt att Larsson är död.

2.
Shit vad jag är dålig på att läsa snabbt. Nu ser jag ju det som Recca skrev! Sorry!
Okay. Du läser det Recca skrev, vilket var:
Recca said:
... så en dog av strypning och den andra pga rädsla...

Finns det två mördare? Spökena skrämde kanske Spider medan nån annan tog ut LJS?
Okay. Här uppfattar du att texten tar upp två döda och du svarar på min fråga: TROR DU PÅ RECCAS SPÖKHISTORIA

3.
Det betyder att jag missade att texten nämnde två döda. Jag läste skitmycket för att hinna ifatt och missade då att de överhuvudtaget pratade om två döda.
Okay, men du visste ju att Spider var död? Du upptäckte med andra ord att Larsson var död och plötsligt fanns det två döda. Är det rätt uppfattat att du missade Larssons död från början eller?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Konrad Konvalj said:
Basenanji said:
Man ska akta sig för gamla hus. De kan vara farliga. Farligast är att stå helt stilla för sig själv utan att prata med någon.

Då dör man. Åtminstone i Ebon Oaks, vad det verkar.
Okay. Bekräftat att Spidde dog av inaktivitet vill jag påstå.
Ah, ja det förklarar ju den saken. Trist att han inte skrev något, han var ju online.
 

Attachments

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Mina armar gör ont

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt över min dåliga aktivitet. Jag har skitont i armarna. Förra veckan skrev jag för mycket på datorn. Jag kommer inte vara alls lika aktiv som jag brukar. :gremfrown:
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Vimes said:
Är jag den ende som har två namngivna rum i min info?
Nä, min info nämner tex både köket och arbetsrummet. Jag, och fler med mig tydligen, trodde du hade två rum som oberoende av varandra ledde till en utgång, men du kanske bara har info av samma typ som jag?
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Konrad Konvalj said:
Okay Cassie.

Nu skall jag reda ut hur jag har uppfattat dig här i R2.

1.
Nu är jag tillbaka från rollspel. Detta var ju inte så bra, tolkar det också som att Spidde åkte av någon annan anledning än nattmord. Kanske att ulvarna offrar sig eller att det finns en DTF.

Varför?

1. Han nämns inte i texten.
Okay. Spider nämns inte i texten. Du har alltså läst texten och upptäckt att Larsson är död.

2.
Shit vad jag är dålig på att läsa snabbt. Nu ser jag ju det som Recca skrev! Sorry!
Okay. Du läser det Recca skrev, vilket var:
Recca said:
... så en dog av strypning och den andra pga rädsla...

Finns det två mördare? Spökena skrämde kanske Spider medan nån annan tog ut LJS?
Okay. Här uppfattar du att texten tar upp två döda och du svarar på min fråga: TROR DU PÅ RECCAS SPÖKHISTORIA

3.
Det betyder att jag missade att texten nämnde två döda. Jag läste skitmycket för att hinna ifatt och missade då att de överhuvudtaget pratade om två döda.
Okay, men du visste ju att Spider var död? Du upptäckte med andra ord att Larsson var död och plötsligt fanns det två döda. Är det rätt uppfattat att du missade Larssons död från början eller?
Det där handlar om att jag formulerade mig dåligt. Så här.

1. "Texten" betyder "Fluff-texten".

Så mitt inlägg borde varit formulerat så här:

"Det betyder att jag missade att flufftexten beskrev två döda. Jag uppfattade bara att den beskrev hur Larsson dog. Jag läste skitmycket för att hinna ifatt och missade då att de överhuvudtaget pratade om två döda i flufftexten."

Det kursiverade är hur ett riktigt inlägg borde sätt ut. Ska ta det lugnt med mitt skrivande!
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Ny karta:



Gråa linjer stämmer nödvändigtvis inte. Sedan är det oklart om vi kan hoppa över rum vi har utforskat eller om det finns en väg direkt från rökrummet till arbetsrummet. Jag försökte att fråga Basse förra rundan men han verkade inte vilja svara på hur det fungerar. Vi får se helt enkelt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Cassius said:
Självklart!

1. Jag läste texten och noterade då att Larsson hade dött, att han hade dött av strypning. Antagligen för att hans namn var fetat.

2. Ögade resten av fluffet och tänkte att de inte var skitviktigt. Såg då i "icke-fluffet" att Spidde också hade gått och kolat.

3. Skrev ett inlägg om att jag stödde teorin att han inte hade blivit dödad av ulvar utan istället pga inaktivitet. Men lyfte också upp möjligheten att han hade dödats av en annan fraktion eller att ulvarna på något konstigt sätt var tvugna att offra sig själva för att döda av oss.

4. Postade inlägget och såg att Recca hade skrivit att han hade dött av skräck, läste mer noga och förstod att jag hade missat att han överhuvudtaget hade dött.

5. Skrev ett snabbt inlägg för att visa att jag bara hade läst fel. Att det var ett misstag.
Okay.

Jag har två vägar att vandra nu.

1. Släppa detta och köpa att jag är trög
2. Säga att du är ulv

Jag fetmarkerar i din text och specar upp nedan.

1. Larsson hade dött
2. Såg att Spidde kolat (dött)
3. Skrev ett inlägg om att Spider dött av inaktivitet och inte ulvar
4. Läste mer noga och förstod att jag hade missat att han överhuvudtaget hade dött.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Kör på! Jag fattar varför du är på mig. Jag har formulerat mig kass och det ska jag jagas för.

Vill du drev mot mig har jag inga problem med att outa lite grejer!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Sitter på laptop utan mus, så orkar inte göra en egen karta. Men vill uppärksamma Tyr på att hans karta är fel. Rökrummet leder även till Arbetsrummet (och vi vet inte om köket gränsar mot arbetsrummet/barnkammaren, eller om det finns fler rum emellan.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Cassius said:
Kör på! Jag fattar varför du är på mig. Jag har formulerat mig kass och det ska jag jagas för.

Vill du drev mot mig har jag inga problem med att outa lite grejer!
Du kan ju till att börja med förklara hur du egentligen menade.
 
Top