Nekromanti Haunted House, runda två

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Brynolf said:
Sitter på laptop utan mus, så orkar inte göra en egen karta. Men vill uppärksamma Tyr på att hans karta är fel. Rökrummet leder även till Arbetsrummet (och vi vet inte om köket gränsar mot arbetsrummet/barnkammaren, eller om det finns fler rum emellan.
Äh, ninjad förstås. Bra att du är med, Tyr.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Brynolf said:
Cassius said:
Kör på! Jag fattar varför du är på mig. Jag har formulerat mig kass och det ska jag jagas för.

Vill du drev mot mig har jag inga problem med att outa lite grejer!
Du kan ju till att börja med förklara hur du egentligen menade.
Läste mer noga och förstod att jag hade missat att han överhuvudtaget hade dött.
Jag menar att flufftexten beskrev hur han hade dött. I SLs text säger inte nödvändigtvis att han dött utan bara att han lämnade oss och att vi skulle tacka för spelet. Det var de jag menade med "dött". Jag såg ju såklart att han hade lämnat spelet.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Cassius said:
Kör på! Jag fattar varför du är på mig. Jag har formulerat mig kass och det ska jag jagas för.

Vill du drev mot mig har jag inga problem med att outa lite grejer!
Det lär ju inte vara enbart upp till mig. Jag behöver inte lägga mer tid på det här, men det är rätt sloppy och framstressat av dig.

I mina ögon har du i de senaste spelen varit lugn som en filbunke och spelat väldigt stabilt. Jag har haft dålig fealing hela det här liret.

I R1 tyckte jag att det var lite svajjigt som bekant och det här spär ju på svajjigheten en aning. Lägg där till att du var rätt het på att Recca, Spider och Brynolf pingade på grund av deras inaktivitet till en början. Det fick mig att reagera lite, men jag slopade det då.

Jag tycker att övriga får säga sitt i det hela. Outningar från din sida är välkommet så länge det hjälper oss framåt.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Lugn som en filbunke i andra lir säger du? I alla spel jag har varit med i har det blivit så här, jag har skrivit en taskig formulering och sen har jag fått tampas med den resten av liret! Samtidigt som jag varit sjukt stressad över de! :gremsmile:
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Konrad Konvalj said:
Cassius said:
Kör på! Jag fattar varför du är på mig. Jag har formulerat mig kass och det ska jag jagas för.

Vill du drev mot mig har jag inga problem med att outa lite grejer!
Det lär ju inte vara enbart upp till mig. Jag behöver inte lägga mer tid på det här, men det är rätt sloppy och framstressat av dig.

I mina ögon har du i de senaste spelen varit lugn som en filbunke och spelat väldigt stabilt. Jag har haft dålig fealing hela det här liret.

I R1 tyckte jag att det var lite svajjigt som bekant och det här spär ju på svajjigheten en aning. Lägg där till att du var rätt het på att Recca, Spider och Brynolf pingade på grund av deras inaktivitet till en början. Det fick mig att reagera lite, men jag slopade det då.

Jag tycker att övriga får säga sitt i det hela. Outningar från din sida är välkommet så länge det hjälper oss framåt.
Jag har outat väg, titel och att jag har ett föremål! Jag har en förmåga också!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Tyr said:
Ny karta:



Gråa linjer stämmer nödvändigtvis inte. Sedan är det oklart om vi kan hoppa över rum vi har utforskat eller om det finns en väg direkt från rökrummet till arbetsrummet. Jag försökte att fråga Basse förra rundan men han verkade inte vilja svara på hur det fungerar. Vi får se helt enkelt.
Rökrummet leder till X.
Arbetsrummet leder till Y.

Problemet är att både rökrummet och arbetsrummet leder till både X och Y. Eller okay, vi kan bara veta att rökrummet leder till arbetsrummet, inte att man kan gå från arbetsrummet till rökrummet - likväl leder rökrummet till både X och Y. Så vad är det för skitinfo?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Argh!

Första varulvsliret där jag inte lyckas klamra mig fast till slutet, och det är rent av direkt efter första rundan jag stryker med. :)

Tack för gott spel allihopa! Skall bli kul att lurka och se hur spelet utvecklar sig.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Cassius said:
Jag menar att flufftexten beskrev hur han hade dött. I SLs text säger inte nödvändigtvis att han dött utan bara att han lämnade oss och att vi skulle tacka för spelet. Det var de jag menade med "dött". Jag såg ju såklart att han hade lämnat spelet.
Det där går ju inte ihop med att du började prata om DTF och ulvaoffer. Även sådana grejer torde ju resultera i död och inte bara att man "får lämna spelet".
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Arvidos gör din grej..

Det vore ypperligt med en liten uppdatering nu.

När det är klart är det dags att börja outa. Vi skall ordna fram någon form av ordning på torpet.

Det bästa vore om vi slaskade fram 3 misstänkta. Utifrån det skapar vi en turordning. Jag kan hur som gå före alla och outa lämplig tingest eftersom min tingest inte kan hjälpa oss i huset. Min sysselsättning är inte heller till mycket hjälp så även den kan jag laxa fram. Min roll är så vanilj den kan bli och det jag har i protokollet kan omöjligt hjälpa ulvarna så..

Hur vill vi ha det?

Nu kör vi!
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Brynolf said:
Cassius said:
Jag menar att flufftexten beskrev hur han hade dött. I SLs text säger inte nödvändigtvis att han dött utan bara att han lämnade oss och att vi skulle tacka för spelet. Det var de jag menade med "dött". Jag såg ju såklart att han hade lämnat spelet.
Det där går ju inte ihop med att du började prata om DTF och ulvaoffer. Även sådana grejer torde ju resultera i död och inte bara att man "får lämna spelet".
Det tycker jag att de gör. Hur DTF fungerar eller hur ulvaoffer eventuellt fungerar vet vi ju inte. Det innebär ju inte nödvändigtvis att de skulle dö. Så tänkte jag i alla fall.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Cassius said:
Lugn som en filbunke i andra lir säger du? I alla spel jag har varit med i har det blivit så här, jag har skrivit en taskig formulering och sen har jag fått tampas med den resten av liret! Samtidigt som jag varit sjukt stressad över de! :gremsmile:
Okay.

Jag håller dock fortfarande för näsan ty jag tycker du luktar gammal fisk. Nu släpper jag det hela så länge och inväntar övrig pöbel så får vi se hur övriga ser på saker och ting.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Konrad Konvalj said:
Arvidos gör din grej..

Det vore ypperligt med en liten uppdatering nu.

När det är klart är det dags att börja outa. Vi skall ordna fram någon form av ordning på torpet.

Det bästa vore om vi slaskade fram 3 misstänkta. Utifrån det skapar vi en turordning. Jag kan hur som gå före alla och outa lämplig tingest eftersom min tingest inte kan hjälpa oss i huset. Min sysselsättning är inte heller till mycket hjälp så även den kan jag laxa fram. Min roll är så vanilj den kan bli och det jag har i protokollet kan omöjligt hjälpa ulvarna så..

Hur vill vi ha det?

Nu kör vi!
Jag skulle vilja outa min förmåga så att inte ni sitter och misstänker en bybo, det hjälper oss verkligen inte.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Ateljen:
*Vägar till Arbetsrummet och Rökrummet

Arbetsrummet:
*Leder vidare i riktning mot köket, eller ligger i direkt anslutning till köket, enligt Brynolf

Rökrummet
*Vägar till Salongen, Barnkammaren, Arbetsrummet, Ateljén
*Kanske något som Brynolfs roll kan dra nytta av
*Kanske något som Cassius info pekar mot
*Leder mot utgången enligt Tyr

Salongen
*Ligger på vägen ut enligt Lu-kaazh
*Lu-kaazh brödsmular i runda 1 ett rum som börjar på S
ligger på vägen mot utgången, förmodligen angränsande till rökrummet enligt Lu-kaazh

Barnkammaren:
*Ligger på vägen till Köket enligt LJSLarsson

Balsalen
*Leder mot en utgång enligt Cassius och tripp_trapp

S...?
*Leder mot en utgång enligt Vimes
*Kanske har med musik att göra enligt Vimes

?
*Kanske har med musik att göra enligt Vimes

Köket:
*Leder ut ur huset enligt Korpa

Hallen:
*Leder ut ur huset enligt Konrad Konvalj
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Nej, men lite kankse. Lukas pratade om ett rum på S tidigare, och jag har ett sådant i min info. Ett rum på S som vetter mot en utgång. Men det är inte salongen som omnämns i min info. Så jag vet inte vad jag ska tro här.
Vimes, du måste snacka lite mer. Du tycks ha mycket att ge oss och du är en erkänt skicklig bybo så nu är det dags att dra i dessa trådar och spela ut korten rätt.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag har ett minne om möjliga utgångar, men innan jag outar det vill jag fråga:

Är det någon mer än de jag listat ovan som har minnen av vägen ut?
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Konrad Konvalj said:
Det bästa vore om vi slaskade fram 3 misstänkta. Utifrån det skapar vi en turordning. Jag kan hur som gå före alla och outa lämplig tingest eftersom min tingest inte kan hjälpa oss i huset. Min sysselsättning är inte heller till mycket hjälp så även den kan jag laxa fram. Min roll är så vanilj den kan bli och det jag har i protokollet kan omöjligt hjälpa ulvarna så..

Hur vill vi ha det?

Jag ställer mig bakom att vi outar mer! Jag klurade lite kring det tidigare idag, men har kommit fram till att vi borde tjäna mer på att veta mer om rummen än vad ulvarna kommer tjäna på det, och att det lär vara så att ulvarna tjänar någonting på det också. Vi vill hitta ut och då vill vi hitta, alltså behöver vi mer kartinfo.

Av de fyra alternativ vi har så kommer jag lägga min röst på antingen arbetsrummet eller barnkammaren, av den enkla anledningen att den information vi har säger att det tar oss mot köket och det är dit jag vill.

Nu kör vi!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Arvidos MC said:
Ateljen:
*Vägar till Arbetsrummet och Rökrummet

Arbetsrummet:
*Leder vidare i riktning mot köket, eller ligger i direkt anslutning till köket, enligt Brynolf

Rökrummet
*Vägar till Salongen, Barnkammaren, Arbetsrummet, Ateljén
*Kanske något som Brynolfs roll kan dra nytta av
*Kanske något som Cassius info pekar mot
*Leder mot utgången enligt Tyr

Salongen
*Ligger på vägen ut enligt Lu-kaazh
*Lu-kaazh brödsmular i runda 1 ett rum som börjar på S
ligger på vägen mot utgången, förmodligen angränsande till rökrummet enligt Lu-kaazh

Barnkammaren:
*Ligger på vägen till Köket enligt LJSLarsson

Balsalen
*Leder mot en utgång enligt Cassius och tripp_trapp

S...?
*Leder mot en utgång enligt Vimes
*Kanske har med musik att göra enligt Vimes

?
*Kanske har med musik att göra enligt Vimes

Köket:
*Leder ut ur huset enligt Korpa

Hallen:
*Leder ut ur huset enligt Konrad Konvalj
Tackar psykologer är bra spelare att ha med :gremsmile:

Jag är fundersam i det här spelet, vi har ju inga verktyg alls att ta hand om varulvar är det verkligen viktigt att lista ut vilka som är ulvar?

borde vi inte försöka koncentrera oss på att hitta ut än på att aktiva jaga personer?
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Lu-kaazh said:
Jag är fundersam i det här spelet, vi har ju inga verktyg alls att ta hand om varulvar är det verkligen viktigt att lista ut vilka som är ulvar?

borde vi inte försöka koncentrera oss på att hitta ut än på att aktiva jaga personer?
Om vi klurar ut vilka som är ulvar så vet vi var någonstans vi inte vill gå och vilka vi inte kan lita på. :gremsmile:
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Recca said:
Tyr said:
Ny karta:



Gråa linjer stämmer nödvändigtvis inte. Sedan är det oklart om vi kan hoppa över rum vi har utforskat eller om det finns en väg direkt från rökrummet till arbetsrummet. Jag försökte att fråga Basse förra rundan men han verkade inte vilja svara på hur det fungerar. Vi får se helt enkelt.
Rökrummet leder till X.
Arbetsrummet leder till Y.

Problemet är att både rökrummet och arbetsrummet leder till både X och Y. Eller okay, vi kan bara veta att rökrummet leder till arbetsrummet, inte att man kan gå från arbetsrummet till rökrummet - likväl leder rökrummet till både X och Y. Så vad är det för skitinfo?
Jag börjar till och med undra hur pass viktig någon sån här info alls är. Alla rum verkar ju leda mot en av två utgångar. Men det kan ju inte gärna bara vara att knata rakt fram hela tiden. Hur är det tänkt att vi ska spela det här? ulvarna känns mest som en tidsbegränsade faktor just nu. Men vari ligger utmaningen? Några alternativ:

1. Det finns återvändsgränder som gör att vi slösar tid och liv om vi går in i dem. Dessa kan vi rimligen bara identifiera genom att skaffa oss en så bra karta som möjligt.

2. Det är olika långt till de olika utgångarna och våra vinstchanser ökar om vi väljer rätt. För att välja rätt mpste vi skaffa oss en så bra karta som möjligt.

3. Det finns hinder som låsta dörrar etc, så vi måste gå runt och hitta nycklar eller liknande. Inget tyder på det hittills.

4. Ulvarna försöker få oss att gå i cirklar för att slösa tid. Men det kommer vi ju upptäcka direkt och sätta P för, om de börjar rösta på rum vi redan varit i.

5. Ulvarna hittar på egna "minnen" för att röra till vår karta och få oss att hamna fel i förvirringen. Låter troligt, förutsatt att vi verkligen outar alla våra minnen.

Några andra förslag? Som de mest rimliga alternativen ser ut, verkar det som vi behöver slå våra kartbitar ihop och pussla loss. Men samtidigt torde ju ulvarna få ut NÅNTING av en sådan outning (nr 5 ovan, exempelvis)
 
Top