Nekromanti Haunted House in Anchor Bay: Ebon Oaks, runda 1

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: FÖRTYDLIGANDE

Lu-kaazh said:
rummet jag vet att vi skall till börjar på S och det känns som en ganska snygg regel gjej att en spelare kan peka ut vart rummet ligger och att en annan kan säga att det är dit man bör gå.

för än vet vi inte om huset har en logisk struktur.
Tackar. Nej, rummet som ligger bortom arbetsrummet börjar inte på S.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Spöken

Recca said:
Brynolf said:
Recca said:
Min roll antyder att vi har att göra med spöken.
Tja, det förändrar egentligen inte så mycket. Även spöken kan behöva lokalt påträffade tillhyggen för att mörda folk.
Det låter som att du inte vill att vi ska tro att ulvarna har riktiga nattmord.
Tja, jag har inga bevis. Och oavsett så lär vi ju bli varse ikväll.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Cassius said:
Svajigt?

1. Min info benämner ett rum som efter en fundering är mer trolig att ligga i anslutning till ett rökrum än ett arbetsrum.

2. Min förra röstning var mest(som jag skrev) för att ha en röst liggande.

Hoppas detta redar ut svajigheten.
Efter som vi har två rum som vi vill till som bör ligga i anslutning till rökrummet så tycker jag att vi bör gå dit.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Spöken

Brynolf said:
Recca said:
Brynolf said:
Recca said:
Min roll antyder att vi har att göra med spöken.
Tja, det förändrar egentligen inte så mycket. Även spöken kan behöva lokalt påträffade tillhyggen för att mörda folk.
Det låter som att du inte vill att vi ska tro att ulvarna har riktiga nattmord.
Tja, jag har inga bevis. Och oavsett så lär vi ju bli varse ikväll.
Du gör det lätt för dig. Jag är inte nöjd. Men visst. Vi får ju se ikväll antar jag.

Som jag ser det, om ulvarna är spöken så måste de ju äga förmågan att hamnskifta på nåt vis. Alltså, de är i fysisk form; gengångare. Alltså inte genomskinliga ghostbuster-spöken. Annars blir det så löjligt med tanke på att övriga ungdomar inte ska kunna plocka ut vilka som är spöken i en grupp personer. Med det i åtanke kan jag ju tänka mig att nattmorden är knutna till tillhyggen. Men då skulle jag tippa på att det kanske finns något safe rum att stå i, inte att bara några få rum tillåter nattmord. Annars har jag svårt att se hur spelet är balanserat med tanke på att vi kan fly från huset genom en eller fler utvägar.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
En deltagare borta...

Jag vill bara informera att Arvidos MC från och med nu tar över DianeDolls roll. Diane är riktigt dålig/har asmycket plugg och måste prioritera hälsa och studier.

Det låter klokt och vi önskar DianeDoll snar bättring och lycka till med studierna! Hoppas verkligen att du är med i något varulvsspel i framtiden! :gremsmile:

Och vi hälsar Arvid välkommen till Ebon Oaks!

Lycka till!
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Re: En deltagare borta...

Jag förvarnar för att resten av dagen kommer min aktivitet bli dålig.

Innan jag går outar jag lite.

Jag har en titel. Ser ingen mening att så här tidigt säga exakt vad, men jag berättar att en bokstav förekommer 4 gånger och flera andra 2 gånger. (Jag outar så här för att inte ge info till varulvarna, men samtidigt visa att jag har rent mjöl i påsen och inte är en varulv som kommer hitta på något när han har bättre koll på vad som är rätt att outa).

Jag har även kartinfo. Dock ingen som hjälper oss i denna röstning.

Jag återkommer senare ikväll.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Cassius said:
Svajigt?

1. Min info benämner ett rum som efter en fundering är mer trolig att ligga i anslutning till ett rökrum än ett arbetsrum.

2. Min förra röstning var mest(som jag skrev) för att ha en röst liggande.

Hoppas detta redar ut svajigheten.
Svajjigheten ligger alltså i:

Cassie said:
Jag är förövrigt likgiltig inför vilket av rummen vi ska gå till.
Cassie said:
Jag lägger min röst nu och den kommer ligga på arbetsrummet eftersom.

1. Jag har dåligt med tid ikväll pga rollspel.
2. Jag var tvungen att välja något och arbetsrummet känns som ett mer centralt rum i huset.
Cassie said:
Jag har funderat lite och vill hellre gå till rökrummet. Varför?

1. För att min info möjligtvis skulle kunna peka dit.
2. Det borde finnas mindre mordredskap än i arbetsrummet.
1. Likgiltig till vilket rum vi går
2. Arbetsrummet känns mer centralt
3. Din info pekar möjligtvis mot Rökrummet

Men absolut. Det är mindre svajjigt nu. Du har nått som pekar mot att det kanske finns ett rum som angränsar till Rökrummet och det är ju bra.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag tyckte just att Cassius såg ut som att han efterkonstruerade men det hade du också fångat K.K.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Recca said:
Jag tyckte just att Cassius såg ut som att han efterkonstruerade men det hade du också fångat K.K.
Så min efterhandskonstruktion grundar sig på att jag har haft tid att fundera? Sluta snömosa nu Recca och skriv lite att ta av.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Konrad Konvalj said:
Cassius said:
Svajigt?

1. Min info benämner ett rum som efter en fundering är mer trolig att ligga i anslutning till ett rökrum än ett arbetsrum.

2. Min förra röstning var mest(som jag skrev) för att ha en röst liggande.

Hoppas detta redar ut svajigheten.
Svajjigheten ligger alltså i:

Cassie said:
Jag är förövrigt likgiltig inför vilket av rummen vi ska gå till.
Cassie said:
Jag lägger min röst nu och den kommer ligga på arbetsrummet eftersom.

1. Jag har dåligt med tid ikväll pga rollspel.
2. Jag var tvungen att välja något och arbetsrummet känns som ett mer centralt rum i huset.
Cassie said:
Jag har funderat lite och vill hellre gå till rökrummet. Varför?

1. För att min info möjligtvis skulle kunna peka dit.
2. Det borde finnas mindre mordredskap än i arbetsrummet.
1. Likgiltig till vilket rum vi går
2. Arbetsrummet känns mer centralt
3. Din info pekar möjligtvis mot Rökrummet

Men absolut. Det är mindre svajjigt nu. Du har nått som pekar mot att det kanske finns ett rum som angränsar till Rökrummet och det är ju bra.
Jag förstår hur du menar, till enbörjan reflekterade jag inte kring husets konstruktion sen var det någon(tror Luk) som nämde att rummen kanske hängde ihop mer logiskt. Då funderade jag på min info och eftersom det är det enda förutom magkänsla har att gå på är det så väljer jag att gå till rökrummet.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Cassius said:
Recca said:
Jag tyckte just att Cassius såg ut som att han efterkonstruerade men det hade du också fångat K.K.
Så min efterhandskonstruktion grundar sig på att jag har haft tid att fundera? Sluta snömosa nu Recca och skriv lite att ta av.
Du är så söt.

Vad tycker du jag ska resonera kring? Något särskilt eller vill du att jag ska komma på vad jag ska skriva om så du slipper offra att ta ställning i så stor utsträckning som möjligt?
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Recca said:
Cassius said:
Recca said:
Jag tyckte just att Cassius såg ut som att han efterkonstruerade men det hade du också fångat K.K.
Så min efterhandskonstruktion grundar sig på att jag har haft tid att fundera? Sluta snömosa nu Recca och skriv lite att ta av.
Du är så söt.

Vad tycker du jag ska resonera kring? Något särskilt eller vill du att jag ska komma på vad jag ska skriva om så du slipper offra att ta ställning i så stor utsträckning som möjligt?
Tack älskling :heart:

Resonera? Det behöver du inte göra, men det hade varit trevligt och veta om du hade info som berättar hur vi ska gå, alltså "ja" eller "nej". Jag har tidigare skrivit varför jag tycker det hade varit bra.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: En deltagare borta...

Basenanji said:
Jag vill bara informera att Arvidos MC från och med nu tar över DianeDolls roll. Diane är riktigt dålig/har asmycket plugg och måste prioritera hälsa och studier.

Det låter klokt och vi önskar DianeDoll snar bättring och lycka till med studierna! Hoppas verkligen att du är med i något varulvsspel i framtiden! :gremsmile:

Och vi hälsar Arvid välkommen till Ebon Oaks!

Lycka till!
Tack, tack!

Jag tyckte spelupplägget såg awesome ut, så jag trånade lite i anmälningstråden. Jag höll mig ju själv från att anmäla mig just för att jag har ett tufft jobb nu som kräver min tid och uppmärksamhet, men jag tänkte att detta temat var en once in a lifetime, så när Basse erbjöd en plats hoppade jag på, och tänker att det får gå som det går med hur mycket tid jag kan lägga ner på spelet. Det är ju bara ett spel :gremsmile: Men ser fram emot att försöka lösa den här gåtan hursomhelst!

Återkommer efter arbetstid. Imorgon är jag sjukskriven (av orelaterade orsaker :gremwink: ) och då ska jag nog orka läsa och skriva mer.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Cassius said:
Recca said:
Cassius said:
Recca said:
Jag tyckte just att Cassius såg ut som att han efterkonstruerade men det hade du också fångat K.K.
Så min efterhandskonstruktion grundar sig på att jag har haft tid att fundera? Sluta snömosa nu Recca och skriv lite att ta av.
Du är så söt.

Vad tycker du jag ska resonera kring? Något särskilt eller vill du att jag ska komma på vad jag ska skriva om så du slipper offra att ta ställning i så stor utsträckning som möjligt?
Tack älskling :heart:

Resonera? Det behöver du inte göra, men det hade varit trevligt och veta om du hade info som berättar hur vi ska gå, alltså "ja" eller "nej". Jag har tidigare skrivit varför jag tycker det hade varit bra.
Tyvärr inte i nuläget. Däremot är jag nyfiken på om nån äger föremål.

Jag gör nämligen det.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Vimes said:
Brynolf said:
Vimes said:
Ja, jag har också kartinfo.
Jag också, för att vara övertydlig.
Det här känns som en no brainer. Som jag skrev i mitt första inlägg har vi antagligen alla minnen från genomgången av huset.

Jag tror att vi tjänar på att försöka pussla ihop dessa.
Jag har funderat lite och är beredd att hålla med dig. Normalt sett hade jag föredragit drevande, men nu har vi bara ett par timmar på oss innan vi riskerar att förlora värdefull information. Dock tror jag inte vi kommer vinna så mycket på det annat än just att vi säkrar information. Detta eftersom ulvarna med stor sannolikhet har tillgång till en komplett karta. Annat vore konstigt i spel där ulvarnas uppgift verkar vara att leda oss på villovägar länge nog för att de ska kunna döda oss alla. Men om de inte har tillgång till en komplett karta så borde en massoutning vara en slam dunk för oss.

Själv så vet jag vilken av de två rummen arbetsrummet eller rökrummet som ligger på vägen till utgången. Något jag så klart kommer gå ut med i god tid innan deadline varesig det blir massoutning eller inte.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: En deltagare borta...

Arvidos MC said:
Jag tyckte spelupplägget såg awesome ut, så jag trånade lite i anmälningstråden. Jag höll mig ju själv från att anmäla mig just för att jag har ett tufft jobb nu som kräver min tid och uppmärksamhet, men jag tänkte att detta temat var en once in a lifetime, så när Basse erbjöd en plats hoppade jag på, och tänker att det får gå som det går med hur mycket tid jag kan lägga ner på spelet. Det är ju bara ett spel :gremsmile: Men ser fram emot att försöka lösa den här gåtan hursomhelst!

Återkommer efter arbetstid. Imorgon är jag sjukskriven (av orelaterade orsaker :gremwink: ) och då ska jag nog orka läsa och skriva mer.
Uppskattas att du hoppar in i spelet!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Cassius said:
Jag också.
Om jag skulle resonera kring mitt föremål så skulle jag nog säga att jag tror att mitt föremål känns som ett one of a kind. Det skulle förvåna mig extremt mycket om någon hade ett likadant föremål som mig.

För övrigt vore det smart om nån förde protokoll över outningar. Iom att jag har rollspel imorrn och på onsdag så kommer det inte vara jag.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: En deltagare borta...

Intressant att både tyr och lukas påstår sig veta i vilken riktning utgången är från ateljen. Skulle det stämma, känns det som det inte finns "korsningar", utan att vi om vi går åt fel håll måste vända tillbaka. En linjär labyrint? Låter vare sig realistiskt eller alltför underhållande. Ser fram emot att ni går ut med mer om detta.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: En deltagare borta...

Brynolf said:
Intressant att både tyr och lukas påstår sig veta i vilken riktning utgången är från ateljen. Skulle det stämma, känns det som det inte finns "korsningar", utan att vi om vi går åt fel håll måste vända tillbaka. En linjär labyrint? Låter vare sig realistiskt eller alltför underhållande. Ser fram emot att ni går ut med mer om detta.
Det kan ju vara en Laburint med specifika sknut punkter,

aleder till b och c
b leder till a och c och d
c leder till a och b

D leder till b och e och f

så att man måste förbi d även fast det är en mer typisk laburint
 
Top