Nekromanti Forumsträff i Linköping!

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Elmrig said:
Vicotnik said:
Cissi, vad exakt är det som gäller?
För blir det inget spel på Fredagen så dyker jag nog upp hyfsat tidigt på lördagen istället.
OM det nu blir så att det inte blir spel på fredagen hos Cissi och OM Han styr bil och OM ni vill åka på fredagen kan vi spela och sova hos mig på fredagen och sen snylta skjuts med Han till Linköping lördag morgon!
Låter frestande.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,783
Location
Stockholm
Vicotnik said:
Elmrig said:
Vicotnik said:
Cissi, vad exakt är det som gäller?
För blir det inget spel på Fredagen så dyker jag nog upp hyfsat tidigt på lördagen istället.
OM det nu blir så att det inte blir spel på fredagen hos Cissi och OM Han styr bil och OM ni vill åka på fredagen kan vi spela och sova hos mig på fredagen och sen snylta skjuts med Han till Linköping lördag morgon!
Låter frestande.
Alla som vill komma är välkomna i valfria antal, sovplatser kan jag skrapa ihop i alla fall 5 stycken om vi inte har något emot att sova flera i samma rum! Middag kan jag också stå för om ni spelar med mig :gremsmile:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,537
Location
Helsingborg
Elmrig said:
OM det nu blir så att det inte blir spel på fredagen hos Cissi och OM Han styr bil ...
Jag borde ha bil, men det är för tidigt att säga. Kom ihåg att jag i sådana fall bara har fyra platser, varav en utan bälte. Jag har redan tänkt att du och Pax tar en plats var.

/Han som blivit bombaderad av mail under senaste timmen då han bevakar denna tråd
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,783
Location
Stockholm
Han said:
Elmrig said:
OM det nu blir så att det inte blir spel på fredagen hos Cissi och OM Han styr bil ...
Jag borde ha bil, men det är för tidigt att säga. Kom ihåg att jag i sådana fall bara har fyra platser, varav en utan bälte. Jag har redan tänkt att du och Pax tar en plats var.

/Han som blivit bombaderad av mail under senaste timmen då han bevakar denna tråd
Vico och Übe får avgöra deadline för när de vill boka så ser vi om du vet då, annars blir det ju lir lördagen!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Elmrig said:
Han said:
Elmrig said:
OM det nu blir så att det inte blir spel på fredagen hos Cissi och OM Han styr bil ...
Jag borde ha bil, men det är för tidigt att säga. Kom ihåg att jag i sådana fall bara har fyra platser, varav en utan bälte. Jag har redan tänkt att du och Pax tar en plats var.

/Han som blivit bombaderad av mail under senaste timmen då han bevakar denna tråd
Vico och Übe får avgöra deadline för när de vill boka så ser vi om du vet då, annars blir det ju lir lördagen!
Får jag reda på det onsdagen/ tidigt torsdag (23/1, 24/1) så är det lugnt för mig. Men ju tidigare desto bättre.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,878
Location
Örebro
Vicotnik said:
Får jag reda på det onsdagen/ tidigt torsdag (23/1, 24/1) så är det lugnt för mig. Men ju tidigare desto bättre.
Typ så.

Übereil
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Cissi said:
Yay!

Alla som är intresserade får dyka upp när som helst från lördag kl 12 och sen är det kom och gå till söndagkväll.

Så här har jag sagt tidigare i tråden. :gremwink:

OM ni vill komma tidigare än kl 12 på LÖRDAGEN så går det bra, men då kanske ni får dammsuga. På fredagen är jag inte hemma så då blir det inget spelande, inte hemma hos mig i alla fall.

Kramar!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,783
Location
Stockholm
Vicotnik said:
Får jag reda på det onsdagen/ tidigt torsdag (23/1, 24/1) så är det lugnt för mig. Men ju tidigare desto bättre.
Det går ju även att ta pendeln på lördagen (något jag planerar att göra om bil inte dyker upp) men det kostar en hundring tur om man är över 25.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Genesis said:
Finns det platser kvar? Får jag va med?

Platser? Vem sa nått om platser? Kom ni alla som vill jag har ett hus och rummen, borden och sofforna ska användas!

:gremgrin:
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
VIKTIG INFO

Okej, forumsträff i Linköping var missvisande :gremwink:

Såhär:

VAR: Hemma hos Cissi, i MANTORP

HUR: Det går penden från Mjölby och Linköping/Norrköping men jag kan hämta i Linköping med bil.

NÄR: Lördagen den 26 januari från ca 12 till söndagen den 27 januari.

MAT: Hade jag tänkt fixa så skramlar ni ihop en tjuga var så får ni mat både lördagkväll, söndag frukost och söndag lunch.

SOVA: Alla som vill kan sova över. Jag har två dubelsängar, en bäddsoffa som tar minst två personer, div lyftmadrasser och liggunderlag så det är inte ett problem.

SPEL: Ja
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,783
Location
Stockholm
Kul med en massa spelskapare på plats också, jag skulle personligen gärna ta tillfället i akt att testa lite av folket som kommers alster. Främst är jag just nu sugen på Genesis' ISM och Hans/Rickards Past, Present, Future (kolla Rickards post i tråden!)!

Är det några fler som kommer som har egna lir på lut?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,783
Location
Stockholm
Jag har heller inte lyckats spela Utpost ännu och ett par omgångar omgång This is Pulp och Thrice skulle heller inte vara helt fel!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,807
Location
Göteborg
Jag ser fram emot att maratonlira rollspel. Jag spelar vad som helst, men helst "berättarspel" och blir såklart överlycklig om någon vill testa ISM med mig, samt erbjuder mina andra alster Svart av kval, vit av lust, Utpost och kanske Drakar och bananer (fast jag är inte säker på att jag kommer ihåg reglerna). Jag kan även erbjuda Psychodrame och Prosopopée för de som är intresserade, samt mina gamla klassiker InSpectres (fast Rickard är mycket bättre på att hålla i det än vad jag är) och Best Friends. Annars har jag inte så många nya spel eftersom jag varit väldigt inaktiv sedan LinCon. Åh, eller jag håller faktiskt på att finurla på ett annat litet spel, men man måste ju få tid att lira andras grejer också.

Det kommer att bli hur kul som helst att träffa några av mina favvoforumiter, både folk jag spelat mycket med och folk jag spelat mindre med. Vicotnik är en så'n där som jag alltid ser till att lira med på GothCon. Det blir jämt skoj när han är med. Übereil har ju varit med i min spelgrupp här i Örebroet innan han övergav oss för Hufvudstaden. Ska bli kul att träffa och lira med honom igen. Rickard är superskoj att spela med men ännu skojigare att diskutera spelteori med, och jag lyckas alltid hålla med honom och tycka tvärtom samtidigt. Elmrig träffade jag för första gången på LinCon och det är typ hans förtjänst att det konventet blev ett av de bästa jag varit på. Han påstod att han hade noll erfarenhet av den typen av spel vi irade i indierummet och efter typ två spelomgångar kunde han organisera ett spelpass och leverera ett lir som överträffar många gamla rävar. Och Recca har jag inte spelat så mycket med, men hon gjorde en läskig gestaltning av en vampyrdrottning i Svart av kval och det enda jag ångrade efter LinCon var att jag inte spelat mer med henne. Det är alltså ett samling av mina favoritforumiter som dyker upp hos Cissi. Så djävla najs!

(Jag tror att jag typ spelat med !Paxen nå'n gång, men jag är inte säker!)

Jag är inte så intresserad av brädspel, men jag kan ta med mig Compact Curling som är helt sjukt skojigt. Det rekommenderas av Svenska curlingförbundet!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Elmrig, räkna med att jag dyker upp på fredagen.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,783
Location
Stockholm
Genesis said:
och kanske Drakar och bananer (fast jag är inte säker på att jag kommer ihåg reglerna).
Du kan vara lugn, så mycket som vi har spelat D&B i Linköpingstrakten lär jag minnas det till döddagar!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,783
Location
Stockholm
...och om du är sugen att tjuvstarta lite är även du givetvis välkommen till mig i Norrköping på fredagen!
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,086
Location
Göteborg
Jag tänkte inte på det här som något realistiskt men det här verkar ju lika häftigt som DanCon. Jag vill gärna åka, och jag ska fundera en vända till på om jag kan vara borta en hel helg så där. Jag skulle i så fall vilja få ut så mycket som möjligt av det, så jag skulle nog ramla in hos Elmrig på fredagen eftersom det lät som att det skulle vara spel där då?

I så fall, om jag kan räkna rätt, skulle jag åka till norrköping fredagen och hem från linköping på söndagen, och så räkna med lite pendeltågsbiljetter däremellan. Stämmer det?
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Pilzeman said:
Jag tänkte inte på det men det här verkar ju lika häftigt som DanCon. Jag vill gärna åka, och jag ska fundera en vända till på om jag kan vara borta en hel helg så där. Jag skulle i så fall vilja få ut så mycket som möjligt av det, så jag skulle nog ramla in hos Elmrig på fredagen eftersom det lät som att det skulle vara spel där då?

I så fall, om jag kan räkna rätt, skulle jag åka till norrköping fredagen och hem från linköping på söndagen, och så räkna med lite pendeltågsbiljetter däremellan. Stämmer det?
Ja, du är hemskt välkommen! :heart:
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,783
Location
Stockholm
Pilzeman said:
Jag tänkte inte på det här som något realistiskt men det här verkar ju lika häftigt som DanCon. Jag vill gärna åka, och jag ska fundera en vända till på om jag kan vara borta en hel helg så där. Jag skulle i så fall vilja få ut så mycket som möjligt av det, så jag skulle nog ramla in hos Elmrig på fredagen eftersom det lät som att det skulle vara spel där då?

I så fall, om jag kan räkna rätt, skulle jag åka till norrköping fredagen och hem från linköping på söndagen, och så räkna med lite pendeltågsbiljetter däremellan. Stämmer det?
Fan vad kul, du är välkommen! Du är välkommen att spela, äta och sova (dela vardagsrummet med tältsäng/soffa/luftmadrasser med de andra lirarna, de prylarna ordnar jag) så drar vi vidare till Cissi på lördagen!


Pendelbiljetten går på ca 100 kr, lite beroende på om du är över 25 år gammal och förhoppningsvis dyker Han upp och skjutsar oss hela vägen, då blir det bara delad soppa :gremsmile:
 
Top