Nekromanti Forumsträff i Linköping!

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Pilzeman said:
Min sittning har samlat sig och bestämt sig för när den ska ligga, och det blir den 26:e. Jag kan tyvärr inte komma från stan den helgen alltså.

:gremfrown:
Åh va söt du är Pilze.

Vad är en sittning?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,783
Location
Stockholm
Recca said:
Pilzeman said:
Min sittning har samlat sig och bestämt sig för när den ska ligga, och det blir den 26:e. Jag kan tyvärr inte komma från stan den helgen alltså.

:gremfrown:
Åh va söt du är Pilze.

Vad är en sittning?
Sånt där man gör när man är student: äter billig mat, dricker dålig alkohol och sjunger halvkassa/dumroliga sånger med massa studentreferenser i. Sjukt kul är det :gremsmile:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Elmrig said:
Recca said:
Pilzeman said:
Min sittning har samlat sig och bestämt sig för när den ska ligga, och det blir den 26:e. Jag kan tyvärr inte komma från stan den helgen alltså.

:gremfrown:
Åh va söt du är Pilze.

Vad är en sittning?
Sånt där man gör när man är student: äter billig mat, dricker dålig alkohol och sjunger halvkassa/dumroliga sånger med massa studentreferenser i. Sjukt kul är det :gremsmile:
Har jag inte upplevt.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,086
Location
Göteborg
Just denna sittning är dessutom för folk som har varit med i F-spexet, ett studentspex på vår sektion. Så det är alla som är med och sätter upp årets spex (kom hit veckan innan påsk så får ni se mig i klänning på scen!) och massa gamla spexare, och det är under just denna sittning som gamlingarna först får veta vad spexets tema är – vi har hållt det hemligt än så länge.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Pilzeman said:
Just denna sittning är dessutom för folk som har varit med i F-spexet, ett studentspex på vår sektion. Så det är alla som är med och sätter upp årets spex (kom hit veckan innan påsk så får ni se mig i klänning på scen!) och massa gamla spexare, och det är under just denna sittning som gamlingarna först får veta vad spexets tema är – vi har hållt det hemligt än så länge.
Är det i anslutning till Gothcon? Annars är jag rädd att jag inte kommer komma.

Finns det ändå möjlighet att övertala dig att klä dig i klänning till nån annan tillställning? :gremsmile:
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,086
Location
Göteborg
Nej, tyvärr. Vi har föreställningar 17-23 mars, och GothCon ligger väl helgen därefter, 29-31 mars.

Om du känner någon bra studentförening med en bra lokal kan vi ju prata om det är möjligt för spexet att turnera till Linköping :gremsmile:
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Übereil, skulle du ner till norrköping på fredagen?
Jag kommer nämligen ta och boka biljett under dagen och funderar på att åka redan så tidigt som 15:51.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,878
Location
Örebro
Det blir i tidigaste laget. Jag tror jag åker dit Lördag förmiddag istället, då får jag tid att packa på fredagen också (tror nästan jag måste packa på onsdagen annars och att planera två dar i förväg blir lite väl...).

Übereil
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Okej, då tar jag bara hänsyn till mig själv när jag bokar biljetten.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,537
Location
Helsingborg
Jag har gjort om hälften av det taktiska rollspelet Thrice och skulle vilja speltesta det. Annars så tar jag med mig senaste versionen av This Is Pulp, Future, Present, Past och kanske till och med Kingdom of Nothing. Får se om jag orkar läsa in mig på det.

/Han som även sitter och väntar på det råballa och otroligt snygga Kagematsu
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,878
Location
Örebro
Det verkar inte vara allt för många som åker till Linköping på Lördag längre (det är typ jag...), så hur gör vi med hämtning? Tågen går så jag kommer antingen 9:49 eller 11:49.

Sen så undrar jag när Cissi vill bli av med folk på söndag.

Übereil, som bokar biljetter ikväll
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,783
Location
Stockholm
Übereil said:
Det verkar inte vara allt för många som åker till Linköping på Lördag längre (det är typ jag...), så hur gör vi med hämtning? Tågen går så jag kommer antingen 9:49 eller 11:49.

Sen så undrar jag när Cissi vill bli av med folk på söndag.

Übereil, som bokar biljetter ikväll
Jag vet inte hur Han har planerat med bil etc men troligen blir det någon/några som kommer med pendel till Lkpg lördagen, vi kan ju synka med dig om möjligt.
 

ett oknytt

Veteran
Joined
11 Jan 2013
Messages
16
Schysst! Jag bor i Tranås så jag tar pendeln. Dyker nog upp framåt lördag eftermiddag och jag sover gärna över till på söndag. Käkar vegetariskt men jag kan ta med mat och hjälper gärna till och lagar mat.

Har inte spelat mycket rollspel tidigare, och då mest som spelledare, så det ska bli spännande att spela med mer erfarna spelare. Men jag kan också köra ett Mouse Guard-äventyr för er som jag filat på. Tar med de rollspel som får plats i väskan och kanske något brädspel.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Elmrig, jag anländer i norrköping runt 17:15 med tåg på fredagen.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Smyger in här då jag blivit övertalad av Cissi att hänga med på detta.... sociala.. konvent :gremsmile:

Ubereil, om du säger tid kan jag nog hämta dig om du vill. Jag kommer köra från Motala men omvägen via Linköping är inte allt för stor om du vill bli hämtad, behöver bara veta när ditt tåg dyker upp och vad jag ska leta efter så kan jag hämta dig.

Är ni fler får ni ju gärna synka, har ju plats för fyra åtminstone :gremsmile:

[Edit:]
Skumläste lite och såg om spel, tar gärna med ett som heter Flux som är ganska kul om jag kan norpa från en kompis. Ganska roligt för att spelreglerna ändras hela tiden, dock kortspel men kan vara kul, kan vara över på 5 min eller en timma om man fular sig mycket :gremsmile:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Du kanske kan plocka upp mig med Mårten? Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa färdmedel-frågan nämligen men planerar väl att tigga skjuts av dig mest hela helgen. <.<
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Hela helgen? Nu låter det som du tänkte åka massor fram och tillbaka :gremsmile:

Men visst, kan ordnas, så då har vi två platser kvar (om Ubereil vill åka med) ifall det är fler som vill plockas upp ungefär samtidigt :gremsmile:
 
Top