Varulv Fight Club - Runda 2

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,697
Location
Stockholm
Sen kan ju den här grejen med att den i ett drev som klarar sig bli immun i ett senare skede av spelet. Om det till exempel är tre bybor kvar och en ulv och vi röstar ut en bybo så kan ju ulven sedan slänga in en snajpröst på sig själv och hamna i det överlevande drevet. Då är det två mot en kvar men eftersom ulven isåfall klarar sig den rundan blir det en god som åker. Sedan är det 1 vs 1 kvar och vi har förlorat. Alltså måste byn vara med på noterna ifall ett sådant scenario uppstår.
Jag vill höra @Vimes fnula lite på den här punkten. Borde vi skippa syntetisk deadline framöver eller köra den hör rundan också?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,390
@Sidd ! Mycket lajks men lite text nu. Kan du inte skriva vilka du tror är ulvarna och sådär? Just nu står det mellan mig och Andersson. Du röstar på Andersson men la din röst innan Octas case. I övrigt har du bara lajkat och skrivit korta instick. Jag får inget grepp om hur du förhåller dig till övriga spelare.

Såhär tänker jag:
Brynolf och Octagonal tror jag är gröna. Impetigo har jag än så länge ingen anledning att misstänka. Just nu tror jag ulvarna finns bland dig, Andersson och Fjodor.

Hur tänker du?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,390
Jag vill höra @Vimes fnula lite på den här punkten. Borde vi skippa syntetisk deadline framöver eller köra den hör rundan också?
Ja, det är en bra grej Octa tar upp där. Samtidigt är det lite grisigt hela grejen. Säg att det står 3-2. Vi har drev på två ulvar. Den ena blir utröstad och den andre blir immun. Efter nattmordet står det 2-1 och ulven är immun och har vunnit oavsett. Egentligen borde vi ju inte flytta alla röster till en person, utan låta den vi håller för mest grön komma tvåa och bli immun. Men ska bybor medvetet rösta på bybor öppnar vi för att ulvarna kan göra ett smart slutdrag och vältra över på den gröne bybon innan deadline. Lurigt. Jag vet inte riktigt vad som är bäst nu när vi rör oss mot spelslut.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,136
Location
Uppsala (Umeå)
Håller med!
Ni har fel. Fjodde osar ulv men jag är en helt vanlig Fighter (bybo).

Tyvärr gjorde Basses självknock att chansen att pressa fjodde ordentligt försvann.

I min bok finns minst en ulv i gänget @Vimes @Sidd och @fjodorsenuba . Sedan brukar det gömma sig en till bland folk som i allmänhet ses som gröna. Med bättre analyser och mer aktivitet skulle det nog gå att luska fram.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,588
Location
Oktoberlandet
Håller på å läser igenom lite.
Anthrox nämner Robert Paulson.
Grävde fram dessa karaktärer från filmen.


Big Bob is a former body builder: Bob’s full name, Robert Paulson.

Tyler Durden first occurs when the Narrator is traveling for work. Tyler is the head of fight club and, later, Project Mayhem.

Marla Singer, like the Narrator, is with death, Later, she says that she can tell the difference, choosing to “like” the Narrator, instead of Tyler.

The Boss: The Narrator’s unnamed boss, Tyler kills the boss, fulfilling the Narrator’s wish to get out of his job

Chloe is a terminally ill woman that the Narrator meets at a support group. Chloe wants more than anything to have sex again before she dies. But Chloe’s sick and extremely frail

The Mechanic: The mechanic is one of the space monkeys working for Tyler in Project Mayhem. försöker stoppa the Narrators självmord i bilkrasch

Raymond Hessel is a 23-year old man that the Narrator confronts with a gun. At gunpoint, the Narrator forces Raymond to put himself back on the path to becoming a veterinarian. The Narrator says that the day after their confrontation will be the most beautiful day of Raymond’s life.

Finns flera spelare med olika roller från från rullen?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,136
Location
Uppsala (Umeå)
Det här spelet kräver röstaktivitet för att det ska gå att hitta ulvar. Statiskt spel spelar dem rätt i händerna. Därför vore det bäst att få till ett till drev innan deadline och få in någon annan i ringen.

Röst: Ingen
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,588
Location
Oktoberlandet
@Sidd ,du har legat lågt ett tag nu. Vad säger du om ovanstående?
Jag fattade först inte vad WH syftade på och med Vimes kommentarer blev det inte lättare.
Efter några poster från andra deltagare blev det uppenbart.
Dock tvekade jag på det regelmässiga i frågan men när så ”katten skrek” så la jag de där 2 posterna efter varandra (R1:94,95) med ordet ”Fight” i. Ville få det att stämma ordagrant med meningen och hade ett jävla slit med att rättstava ett böjt engelskt ord i en svensk mening.
Tyckte jag var uppenbar med det.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,588
Location
Oktoberlandet
Trodde vi etablerat att vi bybor iNTE har någon mer information i PM?
Ja jag har inget mer.
Det är alltså bara fluff från Anth.

Men:
Varför la sig Basse så lätt?

Sitter denne i en spöktråd och träter med Waterhouse om vem som ska återkomma eller om nått röstförfarande eller bara gråter de ut sina olyckliga känslor…
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,136
Location
Uppsala (Umeå)
Bybor!
Tänk på att om vi inte plockar en ulv nu så kommer vi kunna förlora på snajpning. Notera hur Octa och Sidd låste dreven i post #2 och #3 den här rundan. (Vilket även gör att @Octagonal kvalar in på ulvlistan).

Med två ulvar i spel kommer ställningen i början på R3 som det är nu med min utröstning och ett eventuellt nattmord vara 3 bybor mot 2 ulvar. Då kan ulvarna snajpvinna genom att omedelbart rösta in två bybor i ringen.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,588
Location
Oktoberlandet
Bybor!
Tänk på att om vi inte plockar en ulv nu så kommer vi kunna förlora på snajpning. Notera hur Octa och Sidd låste dreven i post #2 och #3 den här rundan. (Vilket även gör att @Octagonal kvalar in på ulvlistan).

Med två ulvar i spel kommer ställningen i början på R3 som det är nu med min utröstning och ett eventuellt nattmord vara 3 bybor mot 2 ulvar. Då kan ulvarna snajpvinna genom att omedelbart rösta in två bybor i ringen.
Ja Octas snabba där på Vimes var lite oväntad.
Anar dock att denne lite med skamsna hundögon kommer krypa över till andra gänget var det lider. 😇
Denne har aviserat det i ett par poster.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Bybor!
Tänk på att om vi inte plockar en ulv nu så kommer vi kunna förlora på snajpning. Notera hur Octa och Sidd låste dreven i post #2 och #3 den här rundan. (Vilket även gör att @Octagonal kvalar in på ulvlistan).

Med två ulvar i spel kommer ställningen i början på R3 som det är nu med min utröstning och ett eventuellt nattmord vara 3 bybor mot 2 ulvar. Då kan ulvarna snajpvinna genom att omedelbart rösta in två bybor i ringen.
Nu är vi 5-2.

Om vi röstar ut en ulv är vi 4-1 i r3. Om ulven då är immun kommer vi vara 2-1 i r4. Då kan ulven inte bli inmun igen (man får ju unte rösta på den som är immun). Vi kommer alltså ha chans att rösta ut sista ulven antingen i r3 eller r4.

Om vi röstar ut bybo är vi 3-2 i r3. Då kan inte båda ulvarna vara immuna så vi kan alltid rösta ut en ulv. Om den sista ulven då blir immun har ulvarna vunnit. Om vi röstar ut en bybo har ulvarna vunnit. Så då måste vi rösta ut en ulv OCH inte ge immunitet till andra ulven i r3. Då skjuter vi oss i foten om vi följer planen med att flytta alla röster till samma person iom att ulvarna kommer snajpa röst på sista ulven och direkt vinna.

Ergo, om Andersson visar sig vara bybo behöver vi definitiv överge planen om att flytta röster vid syntetiskt deadline. I alla andra fall tror jag att planen är bra (det krävs ju att ulvar outar sig för att snajpa och i de flesta scenarion enligt ovan blir det inte värt det).

En tänkbar twist är en soloulv som Tyler Durden (jag är inte så säker på att ulvarna är poliser, kan tänka mig att det bara var fluff att det var just poliser som mördade WH iom att poliserna mördar Meatloaf i filmen) men vet inte hur balanserat det skulle vara.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Bybor!
Tänk på att om vi inte plockar en ulv nu så kommer vi kunna förlora på snajpning. Notera hur Octa och Sidd låste dreven i post #2 och #3 den här rundan. (Vilket även gör att @Octagonal kvalar in på ulvlistan).

Med två ulvar i spel kommer ställningen i början på R3 som det är nu med min utröstning och ett eventuellt nattmord vara 3 bybor mot 2 ulvar. Då kan ulvarna snajpvinna genom att omedelbart rösta in två bybor i ringen.
Nu köste jag detta inlägget igen och fattade vad som menades.

Bra input! Om Andersson visar sig vara bybo vinner ulvarna mycket riktigt på att snajpa tidiga byboröster, vi bör vara vaksamma på den möjlighetem och snajpa byröster. Vilka som helst, poängen är att byboröster är flyttbara men ulvarna kommer ju inte flytta sinr lster om de får in rvå byboröster föratås.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,697
Location
Stockholm
Sitter på show justnu men min röstligger bra på A. Och vimws kam väl få vli immun for all i care

Men jag gillar inte hur Sidd och Andersson håller på just nu. Tror jag hellre ger mig på sidd nästa runda än fjodor
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,390
Vettig och byboig diskussion från Andersson här nu. Jag skulle egentligen vilja byta honom mot Sidd som det ser ut nu, men det kanske blir svårt med tanke på deadline om två timmar.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,390
(Eller ja, Andersson har ju inte röstat på Sidd, men han har tagit bort sin röst på mig.)
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,697
Location
Stockholm
Bybor!
Tänk på att om vi inte plockar en ulv nu så kommer vi kunna förlora på snajpning. Notera hur Octa och Sidd låste dreven i post #2 och #3 den här rundan. (Vilket även gör att @Octagonal kvalar in på ulvlistan).

Med två ulvar i spel kommer ställningen i början på R3 som det är nu med min utröstning och ett eventuellt nattmord vara 3 bybor mot 2 ulvar. Då kan ulvarna snajpvinna genom att omedelbart rösta in två bybor i ringen.
Har också tänkt på det men ville inte dra uppmärksamhet till det. Visst i inlägg räknat var de tidiga på bollen men de röstade faktiskt en hel kvart efter att rundan börjat.

Men ja, min plan var att snajpa Sidd snabbt som fan i R3 om jag hann.

Inte så ulvigt av Andersson att gå ut med det nej. Ska vi byta till Sidd eller Fjodor? Jag, vimes och imp tycks ju vara vakna nu.
 
Top