Varulv Fight Club - Runda 2

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,588
Location
Oktoberlandet
Jahopp vad ska man säga om det här...

Tack både @Basenanji och @Waterhouse om än väldigt snöpligt att det blev så här.

Tror vilket jag var inne på i slutet av R1 att det inte alls är omöjligt att Vimes är snut. Blev pressad av Waterhouse och skrev till Anthrox om att det fuskas med PM och fick all info skickad till sig. Om jag hade varit ond och blivit pressad så hade iallafall jag skrivit och frågat eftersom det ju lite bryter mot reglerna.

Det Vimes skrev var ju inte heller helt on point.
Vimes inlägg från R1 http://www.rollspel.nu/threads/fight-club-runda-1.82473/post-1222099

"Bra där. Ja, jag har en massa detaljer i PM:et som kan användas för gröning om inte ulvarna har fått något form av alibi-PM eller om vi alla fått olika PM. Med tanke på de diskussioner som varit och sådär tror jag inte Anthrox konstruerat spelet så att vi kan vinna genom PM:en dock. Men visst: mitt PM består av två stycken, båda innehåller fluff eller fluffiga beskrivningar, men det ena innehåller också information om min fraktionstillhörighet (att jag är bybo/fighter alltså)."

Notera att Vimes skriver att PM består av två stycken där det ENA INNEHÅLLER INFORMATION OM MIN FRAKTIONSTILLHÖRIGHET!!

Min fraktionstillhörighet fanns bara i rubriken vilket betyder att Vimes antingen skrivit fel eller ljuger. Min gissning är att Vimes fick något snabbt från Anthrox där det kanske blev lite fel och delade med sig.

Därför som Anthrox inte heller gjort något för att balansera spelet vad vi vet eller varit tydligare om att vi inte får bryta mot reglerna trots att vi har gjort det hela tiden. Det makear sense så att säga.

Tills vidare lägger jag en röst på Vimes och vill höra vad ni andra fighters tror!

Röst: @Vimes
Jag som inte hann skriva nåt testamente nu när Basse bangade ut kan tillägga att jag hade en del frågetecken (som vanligt) antecknade på Vimes spel i R1: röstar astidigt, tjatar sjukhus, tar upp att det INTE finns nattmord mm
Dock så vill jag åberopa min allra första röst och förorda samarbete och inte att läsa av allt med misstankar hela tiden.
Inte mycket i en R1 att slänga röst efter men sammantaget så spelar varulvsNestorn inte så värst grönt.
Kan dock byta till Vimes om byn vid nån ny översenskommen tidigare tid än 14: 00 imorgon kommer fram till det👍
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,697
Location
Stockholm
Min fraktionstillhörighet fanns bara i rubriken vilket betyder att Vimes antingen skrivit fel eller ljuger. Min gissning är att Vimes fick något snabbt från Anthrox där det kanske blev lite fel och delade med sig
Hur skulle den konversationen sett ut?

"Spelledarnspelledarn! Du måste ju ge oss bybornas PM så de inte kan spela ut oss på nån ful formulering".

"Javisst, var så god. Obs med ämnesrad och allt. Men jag väntar med att lägga ut den offentligt så att Vimes kan gröna sig först"
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
För att få med infon i rubriken kan ju Anthrox ha skrivit till den infon i slutet av andra stycket eller nåt. Finns nog olika varianter på hur det blev så.

Det vi vet med säkerhet är att vad Vimes skrev inte stämmer.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,697
Location
Stockholm
Klart det kan vara så. Nu när det framgår att ulvarna är poliser är det ju desto mer troligt också. Jag trodde ulvarna skulle vara hjärnspöken eller nåt. Lite lurigt att inte få veta sånt i början faktiskt.
Ja ju mer jag tänker på det desto mer sannolikt att poliserna fått veta att vi är Fighters i sina PM. Vad fan skulle deras flufftext annars kalla oss?

Så PM-gate blev en bra snackdrivande grej men tycker inte man kan gröna folk bara för att de visste att bybo=fighter.

MEN bara för att de vet DET, betyder det ju inte att de fattat vad det var vi snackade om. Basse gjorde det ju tex inte. Och som jag sagt så blir ju ulvar lätt nervösa när byn börjar prata hemlisar som de inte fattar. Och nervösa ulvar vill gärna ligga lågt.

Röst: @Andersson
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,389
Jahopp vad ska man säga om det här...

Tack både @Basenanji och @Waterhouse om än väldigt snöpligt att det blev så här.

Tror vilket jag var inne på i slutet av R1 att det inte alls är omöjligt att Vimes är snut. Blev pressad av Waterhouse och skrev till Anthrox om att det fuskas med PM och fick all info skickad till sig. Om jag hade varit ond och blivit pressad så hade iallafall jag skrivit och frågat eftersom det ju lite bryter mot reglerna.

Det Vimes skrev var ju inte heller helt on point.
Vimes inlägg från R1 http://www.rollspel.nu/threads/fight-club-runda-1.82473/post-1222099

"Bra där. Ja, jag har en massa detaljer i PM:et som kan användas för gröning om inte ulvarna har fått något form av alibi-PM eller om vi alla fått olika PM. Med tanke på de diskussioner som varit och sådär tror jag inte Anthrox konstruerat spelet så att vi kan vinna genom PM:en dock. Men visst: mitt PM består av två stycken, båda innehåller fluff eller fluffiga beskrivningar, men det ena innehåller också information om min fraktionstillhörighet (att jag är bybo/fighter alltså)."

Notera att Vimes skriver att PM består av två stycken där det ENA INNEHÅLLER INFORMATION OM MIN FRAKTIONSTILLHÖRIGHET!!

Min fraktionstillhörighet fanns bara i rubriken vilket betyder att Vimes antingen skrivit fel eller ljuger. Min gissning är att Vimes fick något snabbt från Anthrox där det kanske blev lite fel och delade med sig.

Därför som Anthrox inte heller gjort något för att balansera spelet vad vi vet eller varit tydligare om att vi inte får bryta mot reglerna trots att vi har gjort det hela tiden. Det makear sense så att säga.

Tills vidare lägger jag en röst på Vimes och vill höra vad ni andra fighters tror!

Röst: @Vimes
Bra inlägg Octa.

Det stämmer att "andra stycket beskriver fraktionstillhörighet" kanske är ett lite slarvigt uttryck av mig. Men notera vad jag skriver i parentes efter det: "(att jag är bybo/fighter alltså)". Andra stycket i bybo-PM:et beskriver ju att man är fighter (utan andra avsikter än att slåss i Slagsmålsklubben) eller hur? Och titeln på PM:et säger fighter = bybo. Så, att jag menade att andra stycket är information om fraktionstillhörighet är väl kanske inte riktigt så fel som du vill få det till. Eller?

Det sagt: jag insåg ett tag efter att jag skrivit mitt svar till Waterhouse att det kanske inte var riktigt korrekt att säga att andra stycket sa vilken fraktion jag tillhörde. När jag skrev svaret till Waterhouse skrev jag det spontant från höften utan att titta på PM:et - och jag trodde nog att det stod något i stil med "fighter, d.v.s. bybo" i andra stycket - och insåg lite senare att det kanske inte var helt rättvisande. Men då hade Anthrox uppmärksammat oss på regeln om att inte prata om PM och jag ville inte gå in och dra mer i det.

Så. Lite slarvigt av mig absolut.

Men teorin om att jag är en ulv som fått en alibiroll och sedan inte läser den tillräckligt noga när jag blir pressad om det är... ja, inte jättesannolik, väl?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,389
Röst: @Andersson

Motivering: låg aktivitet, duckar PM-gate, röstar opportunistiskt tillsammans med Octa här. Noll grönpoäng.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,588
Location
Oktoberlandet
Bra inlägg Octa.

Det stämmer att "andra stycket beskriver fraktionstillhörighet" kanske är ett lite slarvigt uttryck av mig. Men notera vad jag skriver i parentes efter det: "(att jag är bybo/fighter alltså)". Andra stycket i bybo-PM:et beskriver ju att man är fighter (utan andra avsikter än att slåss i Slagsmålsklubben) eller hur? Och titeln på PM:et säger fighter = bybo. Så, att jag menade att andra stycket är information om fraktionstillhörighet är väl kanske inte riktigt så fel som du vill få det till. Eller?

Det sagt: jag insåg ett tag efter att jag skrivit mitt svar till Waterhouse att det kanske inte var riktigt korrekt att säga att andra stycket sa vilken fraktion jag tillhörde. När jag skrev svaret till Waterhouse skrev jag det spontant från höften utan att titta på PM:et - och jag trodde nog att det stod något i stil med "fighter, d.v.s. bybo" i andra stycket - och insåg lite senare att det kanske inte var helt rättvisande. Men då hade Anthrox uppmärksammat oss på regeln om att inte prata om PM och jag ville inte gå in och dra mer i det.

Så. Lite slarvigt av mig absolut.

Men teorin om att jag är en ulv som fått en alibiroll och sedan inte läser den tillräckligt noga när jag blir pressad om det är... ja, inte jättesannolik, väl?
Bra inlägg…eller…
Snömos som slingrande efterhandskonstruktion mest va?
Julbrusandet har tydligen slagit över här också!
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Bra inlägg Octa.

Det stämmer att "andra stycket beskriver fraktionstillhörighet" kanske är ett lite slarvigt uttryck av mig. Men notera vad jag skriver i parentes efter det: "(att jag är bybo/fighter alltså)". Andra stycket i bybo-PM:et beskriver ju att man är fighter (utan andra avsikter än att slåss i Slagsmålsklubben) eller hur? Och titeln på PM:et säger fighter = bybo. Så, att jag menade att andra stycket är information om fraktionstillhörighet är väl kanske inte riktigt så fel som du vill få det till. Eller?

Det sagt: jag insåg ett tag efter att jag skrivit mitt svar till Waterhouse att det kanske inte var riktigt korrekt att säga att andra stycket sa vilken fraktion jag tillhörde. När jag skrev svaret till Waterhouse skrev jag det spontant från höften utan att titta på PM:et - och jag trodde nog att det stod något i stil med "fighter, d.v.s. bybo" i andra stycket - och insåg lite senare att det kanske inte var helt rättvisande. Men då hade Anthrox uppmärksammat oss på regeln om att inte prata om PM och jag ville inte gå in och dra mer i det.

Så. Lite slarvigt av mig absolut.

Men teorin om att jag är en ulv som fått en alibiroll och sedan inte läser den tillräckligt noga när jag blir pressad om det är... ja, inte jättesannolik, väl?
Nja håller inte alls med om att andra stycket beskriver ens tillhörighet.
Annars lugnt och stabilt svar vilket känns tryggande men vill inte släppa detta spår än. Tidigare läser jag in en lite panik manöver där du försöker gröna dig själv med ditt svar till Waterhouse. Att skriva så mycket blir väldigt konstigt ur ett bybo perspketiv. varför sån stress. Fighter grejen räckte ju.
En bybo Vimes tror jag hade haft mer is i magen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,389
Om vi ska spinna PM-gate vidare behöver vi veta vad vi snackar om. När är katten ute ur säcken? Är det så att ulvarna fattat grejen direkt i och med mitt "fighter/bybo" är det ju ingen av kvarvarande grönade av det (förutom jag då, men eftersom jag har tre röster på mig verkar det som att vi kan skippa hela PM-gate-grejen?). Tar det längre tid för katten att klösa sig ur säcken kan fler spelare sägas vara grönade.

Impetigo och Brynolf grönas om katten inte är väldigt tidig.

Octagonal och Sidd grönas om katten är sen.

Andersson och Fjodor grönas inte alls oavsett kattstatus.

Brynolf är som sagt hyfsat tidig på att mata katten i säcken. Därtill tycker jag hans inlägg är konsekventa, genomtänkta och välavägda. Ser stabilt ut kort sagt. Verkar grön.

Octa tycker jag grönas av spel. Jag håller inte med om så mycket av det han skriver. Men bara grejen att han går tillbaka för att kolla på hur jag outade mitt PM i början av R1 är inget jag tänker mig att en ulv skulle känna sig motiverad att göra. I övrigt liknar hans spel inte det han levererat när han varit ulv de senaste två partierna. Jag håller nog honom för hyfsat grön oavsett kattstatus.

Impetigo är också tidig på att klappa katten i säcken. Inläggen har varit vettiga, men jag saknar ställningstaganden mot andra spelare. Impetigo är därtill en skarp spelare, som nog, är han ulv, mycket väl skulle kunna gambla på fighter för att försöka gröna sig själv. Han är också ivrig att säga att alla som smulat fighter är jättejättegröna.

Sidd vet jag inte riktigt. Är katten seg och långsam ur påsen är han grön, men inget i hans spel har varit så där klockrent grönt i övrigt. Skulle gärna se lite skarpare ställningstaganden och så vidare från Sidd.

Andersson har inget alls som grönar honom.

fjodorsenuba har inget alls som grönar honom. Men han är inte aktuell att rösta ut ändå.

---

Jag tar helst ut Andersson denna runda. Därefter Sidd om han inte steppar upp. Impetigo vill jag egentligen inte ta ut, men jag kommer rösta på honom om det står mellan honom och Brynolf (eller mig). Samma gäller Octagonal.

Med tanke på att det fanns nattmord gissar jag på två ulvar. Just nu pekar det mot Andersson och Fjodor.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,697
Location
Stockholm
Men teorin om att jag är en ulv som fått en alibiroll och sedan inte läser den tillräckligt noga när jag blir pressad om det är... ja, inte jättesannolik, väl?
Nåt alibi behöver du inte fått. Det räcker ju faktiskt att bybor beskrivs som fighters i ditt pm. Vilket det nästan måste göra i ett polis-PM. Men väldigt djärvt av dig i så fall att så tidigt skriva så mycket om ett PM som du bara gissar om. För att Anth skulle ha pm:at över bybo-PMet till dig i all hast tror jag inte på.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,389
Bra inlägg…eller…
Snömos som slingrande efterhandskonstruktion mest va?
Julbrusandet har tydligen slagit över här också!
Nu är du otydlig Sidd. Menar du att mitt eller Octas inlägg är "Snömos som slingrande efterhandskonstruktion mest"?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,389
Nåt alibi behöver du inte fått. Det räcker ju faktiskt att bybor beskrivs som fighters i ditt pm. Vilket det nästan måste göra i ett polis-PM. Men väldigt djärvt av dig i så fall att så tidigt skriva så mycket om ett PM som du bara gissar om. För att Anth skulle ha pm:at över bybo-PMet till dig i all hast tror jag inte på.
Men om man inte tror på att jag fått en alibiroll så verkar det väl inte så troligt att jag beskriver PM:et korrekt (hyfsat i varje fall! det är fan att man ska behöva vara noga också!)?

Sen har du absolut en bra poäng i att ulvarna kan ha infon "bybo = fighter" i sitt PM. Det sätter ju Impetigos eventuella grönhet utifrån "73" i ett lite annat ljus. Bra poäng.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,697
Location
Stockholm
Sen har du absolut en bra poäng i att ulvarna kan ha infon "bybo = fighter" i sitt PM. Det sätter ju Impetigos eventuella grönhet utifrån "73" i ett lite annat ljus. Bra poäng
Det sätter ju hela PM-gate lite i skamvrån. Och jag menar, hur troligt är det att ett PM till poliser inte innehåller en flufftext typ "av alla skitjobben... har du hamnat här bland lönnfeta olagliga fighters. Ditt uppdrag är enkelt. Skjut alla fighters i pallet. Ni vinner när ni är lika många eller fler som fighter-sidan."

Va?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,389
Det sätter ju hela PM-gate lite i skamvrån. Och jag menar, hur troligt är det att ett PM till poliser inte innehåller en flufftext typ "av alla skitjobben... har du hamnat här bland lönnfeta olagliga fighters. Ditt uppdrag är enkelt. Skjut alla fighters i pallet. Ni vinner när ni är lika många eller fler som fighter-sidan."

Va?
Ja absolut, med tanke på hur bybo-PM:et ser ut låter det ju helt rimligt. Dessutom skulle det kunna förklara att Anthrox agerade mot PM-smulning genom att publicera bybornas PM, men inte agerade mot den senare fighter-smulningen.
 
Top