Varulv Fight Club - Runda 2

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Man vaknar på Air Harbor International.
Under varje start och landning då planet lutade för mycket åt ena hållet så bad jag att det skulle störta. Det är en tanke som får min sömnlöshet att slå över i narkolepsi, att vi faktiskt kan dö hjälplösa, som mänsklig tobak inrullad i flygplanskroppen.
Så gick det till när jag träffade Tyler Durden.


Under slagsmålsklubbens första fight ställs @Basenanji mot @fjodorsenuba. Trots sin annars väldigt lugna approach slutar fajten med att en vildsint Fjodde bankar in eldefritens näsben mot den kalla betongen. Basse ser sitt blod flyta och pressen knäcker honom. Istället för att skadas allt för mycket signalerar han att han ger upp och lämnar lokalen för att plåstra om sitt sargade ansikte. Tyler Durden tittar på er övriga och säger "samma tid imorgon?"

(@Basenanji åker ut från spelet efter att gett upp. Han var Fighter (bybo). @fjodorsenuba som var med i fajten kan inte vara med i en fajt under R2.)


@Waterhouse heter Robert Paulson och han är fyrtioåtta år gammal. Han heter Robert Paulson, och Robert Paulson kommer för alltid att vara fyrtioåtta år. Om man bara gör tidslinjen tillräckligt lång blir allas överlevnadschanser lika med noll.
Ena sekunden var Waterhouse världens varma centrum som allt samlades kring, och nästa sekund var han ett föremål. Efter att polisen sköt kom dödens ofattbara mirakel.
I kväll går ledaren på Fight Club omkring i mörkret kring gruppen av män som står och stirrar på varandra över den tomma mittpunkten i Fight Club-källaren och skriker: ”Han heter Robert Paulson.”
Och gruppen skriker ”Han heter Robert Paulson.”
Ledaren skriker ”Han är fyrtioåtta år gammal.”
Och gruppen skriker ”Han är fyrtioåtta år gammal.”

Bara i döden använder vi våra egna namn för det är bara i döden som vi inte längre deltar i kampen. I döden blir vi hjältar.
Och gruppen skriker ”Robert Paulson.”


@Waterhouse blir mördad under natten, skjuten i huvudet av polisen under ett oskyldigt uppdrag som getts av slagsmålsklubbens ledare, Tyler Durden.

Runda 2 slutar den 17/12 klockan 14.00!

Deltagare:
@Vimes
@Octagonal
@Sidd
@Brynolf
@Basenanji - Bybo, gav upp fajten i R1
@Waterhouse - Nattmördad
@Andersson
@Impetigo
@fjodorsenuba

Röstverktyget: https://werewolf.florin.nu/82478/
 
Last edited:

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Fasiken Basse va snabb du var!
Bra krigat i alla fall @Basenanji

Om jag fattat det rätt är alltså fjodde lycklig och skyddad från strid denna runda.

Jag vill se mer av Andersson!

Röst: @Andersson
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jahopp vad ska man säga om det här...

Tack både @Basenanji och @Waterhouse om än väldigt snöpligt att det blev så här.

Tror vilket jag var inne på i slutet av R1 att det inte alls är omöjligt att Vimes är snut. Blev pressad av Waterhouse och skrev till Anthrox om att det fuskas med PM och fick all info skickad till sig. Om jag hade varit ond och blivit pressad så hade iallafall jag skrivit och frågat eftersom det ju lite bryter mot reglerna.

Det Vimes skrev var ju inte heller helt on point.
Vimes inlägg från R1 http://www.rollspel.nu/threads/fight-club-runda-1.82473/post-1222099

"Bra där. Ja, jag har en massa detaljer i PM:et som kan användas för gröning om inte ulvarna har fått något form av alibi-PM eller om vi alla fått olika PM. Med tanke på de diskussioner som varit och sådär tror jag inte Anthrox konstruerat spelet så att vi kan vinna genom PM:en dock. Men visst: mitt PM består av två stycken, båda innehåller fluff eller fluffiga beskrivningar, men det ena innehåller också information om min fraktionstillhörighet (att jag är bybo/fighter alltså)."

Notera att Vimes skriver att PM består av två stycken där det ENA INNEHÅLLER INFORMATION OM MIN FRAKTIONSTILLHÖRIGHET!!

Min fraktionstillhörighet fanns bara i rubriken vilket betyder att Vimes antingen skrivit fel eller ljuger. Min gissning är att Vimes fick något snabbt från Anthrox där det kanske blev lite fel och delade med sig.

Därför som Anthrox inte heller gjort något för att balansera spelet vad vi vet eller varit tydligare om att vi inte får bryta mot reglerna trots att vi har gjort det hela tiden. Det makear sense så att säga.

Tills vidare lägger jag en röst på Vimes och vill höra vad ni andra fighters tror!

Röst: @Vimes
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Nu vet vi ju också att det finns nattmord och om jag känner Anthrox rätt skulle jag inte bli förvånad om det finns ännu fler överraskningar i detta spel.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Min fraktionstillhörighet fanns bara i rubriken vilket betyder att Vimes antingen skrivit fel eller ljuger. Min gissning är att Vimes fick något snabbt från Anthrox där det kanske blev lite fel och delade med sig.

Som sagt så är jag frågande till detta och att Anthrox inte stoppat oss med fuskandet, nånting är i görningen!!!!
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
(@Basenanji åker ut från spelet efter att gett upp. Han var Fighter (bybo). @fjodorsenuba som var med i fajten kan inte vara med i en fajt under R2.)
Anthrox skrev så här nu, det kan alltså innebära att snutarna fick i sitt pm att de ska få ut alla fighters (bybor) eller nåt sånt från första början också.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Vi får också hoppas att det bara är två snutar bland oss. Annars kan ju detta vara spelets sista runda om vi har otur...
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Jag är helt jäkla däckad i förkylning. Ber så hemskt mycket förlåt åt Basse! Jag borde ha duckat ut men har inte tänkte på spelandet alls :(
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Ajaj. Tack för spel Basse och WH!

Nu vet vi ju också att det finns nattmord och om jag känner Anthrox rätt skulle jag inte bli förvånad om det finns ännu fler överraskningar i detta spel.
Det vore ju inte fight club utan ett fett mindfuck nånstans.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Anthrox skrev så här nu, det kan alltså innebära att snutarna fick i sitt pm att de ska få ut alla fighters (bybor) eller nåt sånt från första början också.
Klart det kan vara så. Nu när det framgår att ulvarna är poliser är det ju desto mer troligt också. Jag trodde ulvarna skulle vara hjärnspöken eller nåt. Lite lurigt att inte få veta sånt i början faktiskt.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Jahopp vad ska man säga om det här...

Tack både @Basenanji och @Waterhouse om än väldigt snöpligt att det blev så här.

Tror vilket jag var inne på i slutet av R1 att det inte alls är omöjligt att Vimes är snut. Blev pressad av Waterhouse och skrev till Anthrox om att det fuskas med PM och fick all info skickad till sig. Om jag hade varit ond och blivit pressad så hade iallafall jag skrivit och frågat eftersom det ju lite bryter mot reglerna.

Det Vimes skrev var ju inte heller helt on point.
Vimes inlägg från R1 http://www.rollspel.nu/threads/fight-club-runda-1.82473/post-1222099

"Bra där. Ja, jag har en massa detaljer i PM:et som kan användas för gröning om inte ulvarna har fått något form av alibi-PM eller om vi alla fått olika PM. Med tanke på de diskussioner som varit och sådär tror jag inte Anthrox konstruerat spelet så att vi kan vinna genom PM:en dock. Men visst: mitt PM består av två stycken, båda innehåller fluff eller fluffiga beskrivningar, men det ena innehåller också information om min fraktionstillhörighet (att jag är bybo/fighter alltså)."

Notera att Vimes skriver att PM består av två stycken där det ENA INNEHÅLLER INFORMATION OM MIN FRAKTIONSTILLHÖRIGHET!!

Min fraktionstillhörighet fanns bara i rubriken vilket betyder att Vimes antingen skrivit fel eller ljuger. Min gissning är att Vimes fick något snabbt från Anthrox där det kanske blev lite fel och delade med sig.

Därför som Anthrox inte heller gjort något för att balansera spelet vad vi vet eller varit tydligare om att vi inte får bryta mot reglerna trots att vi har gjort det hela tiden. Det makear sense så att säga.

Tills vidare lägger jag en röst på Vimes och vill höra vad ni andra fighters tror!

Röst: @Vimes
Jag hakar på. Tycker dit gräv är intressant och som Vimes visade i R1 med rösthoppandet går det ju alltid att ändra sig senare.

Röst: @Vimes
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Hoppas nästan att Anthrox slängt in en DTF som hjärnspöke även om det är osanolikt! Vi börjar med att skicka iväg farbror blå sen får vi ju ta det därifrån.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Sitter tajt med bilkörning nu eftermiddag till Uppsala och kvällen ägnas åt Jazz-spelning, hemma efter midnatt.
Kommer förstås ge kommentarer men kanske missar (ovanligt från mig) hårdare slagväxlingar (djupare diskussioner)

Tackar också @Waterhouse ”Robban48” för deltagande. Synd att snuten klippte dig nu.
Om jag skulle vara skitnödig så skulle jag starta ett drev mot Octa om var han fått det här med att ulvarna skulle vara poliser ifrån (kanske sitt ulv-PM). Han kan väl inte ha läst det precis i en post från SL?
Men sånt skulle inte jag hålla på med😇 så här i juletider.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jag är helt jäkla däckad i förkylning. Ber så hemskt mycket förlåt åt Basse! Jag borde ha duckat ut men har inte tänkte på spelandet alls :(
Du sitter ju säkert i båten en runda till så krya på och var med så mycket du kan!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Om jag skulle vara skitnödig så skulle jag starta ett drev mot Octa om var han fått det här med att ulvarna skulle vara poliser ifrån (kanske sitt ulv-PM). Han kan väl inte ha läst det precis i en post från SL?
Jag är skitnödig. Har någon nämnt polisen innan Anth gjorde det? Hittar inget.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Jahopp vad ska man säga om det här...

Tack både @Basenanji och @Waterhouse om än väldigt snöpligt att det blev så här.

Tror vilket jag var inne på i slutet av R1 att det inte alls är omöjligt att Vimes är snut. Blev pressad av Waterhouse och skrev till Anthrox om att det fuskas med PM och fick all info skickad till sig. Om jag hade varit ond och blivit pressad så hade iallafall jag skrivit och frågat eftersom det ju lite bryter mot reglerna.

Det Vimes skrev var ju inte heller helt on point.
Vimes inlägg från R1 http://www.rollspel.nu/threads/fight-club-runda-1.82473/post-1222099

"Bra där. Ja, jag har en massa detaljer i PM:et som kan användas för gröning om inte ulvarna har fått något form av alibi-PM eller om vi alla fått olika PM. Med tanke på de diskussioner som varit och sådär tror jag inte Anthrox konstruerat spelet så att vi kan vinna genom PM:en dock. Men visst: mitt PM består av två stycken, båda innehåller fluff eller fluffiga beskrivningar, men det ena innehåller också information om min fraktionstillhörighet (att jag är bybo/fighter alltså)."

Notera att Vimes skriver att PM består av två stycken där det ENA INNEHÅLLER INFORMATION OM MIN FRAKTIONSTILLHÖRIGHET!!

Min fraktionstillhörighet fanns bara i rubriken vilket betyder att Vimes antingen skrivit fel eller ljuger. Min gissning är att Vimes fick något snabbt från Anthrox där det kanske blev lite fel och delade med sig.

Därför som Anthrox inte heller gjort något för att balansera spelet vad vi vet eller varit tydligare om att vi inte får bryta mot reglerna trots att vi har gjort det hela tiden. Det makear sense så att säga.

Tills vidare lägger jag en röst på Vimes och vill höra vad ni andra fighters tror!

Röst: @Vimes
Det är fullt rimligt. Det enda stället där fraktionstillhörigheten framgår är som konstaterats i (rubriken) till roll-PM.

Den nattmördade Waterhouse misstänkte ju också tidigt Vimsan för fladdrigt spel mer eller mindre på autopilot.

Därför:
Röst: @Vimes
 
Top