Varulv Fight Club - Runda 2

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
@Octagonal Du säger att du tycker Sidd är grönare än jag är (jag förstår inte alls vad som grönar Sidd tbh, i den här rundan har han ju bara lallat), men om du måste välja mellan Sidd och Andersson? Det verkar ju inte finnas underlag för utröstning av mig. Om @fjodorsenuba flyttar sin röst sitter du ensam kvar i Vimes-drevet och det enda det leder till är att jag blir immun i nästa runda, och det vill du väl inte? Kort sagt: om du inte kan rösta ut mig, vem vill du ha ut då?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Sidd förstod ju pm gate i R1.
Antingen har ulvarna gjort det hela tiden eller så har dom inte gjort det. Om de inte har gjort det är det förmodligen Andersson och Fjodor.

Om dom har förstått gissar jag ju på Vimes. Fel beskrivning och röstade på god Basse.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Börjar bli luta mot att vi har ulvparet i Sidd och Octa som skapat drevet och nu blockar alla nya drev, samtidigt som de är aktiva och beredda på att ligga först i R3.

Som sagt var bybor. Var snabba som ögat med att lägga rösten så fort den nya rundan startar.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Börjar bli luta mot att vi har ulvparet i Sidd och Octa som skapat drevet och nu blockar alla nya drev, samtidigt som de är aktiva och beredda på att ligga först i R3.

Som sagt var bybor. Var snabba som ögat med att lägga rösten så fort den nya rundan startar.
Ja, är ulvarna Sidd och Octa så kan de ju avgöra det här om de är snabba i uppstarten av nästa runda. Jag uppmanar alla bybor som hinner (ska försöka själv) att få in en röst på Sidd direkt i uppstarten.
 

Attachments

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Hur ni har fått mig till ulv nu begriper jag inte. Tycker Andersson ser ut att greppa efter halmstrån och hoppas få med sig Vimes och gänget.
Har ett case mot Vimes vilket var därför min röst hamnade där. Jag kommer också byta innan deadline så det behöver ni inte oroa er för
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Sidd förstod ju pm gate i R1.
Väldigt sent och väldigt otydligt dock va.

Din teori om spelet är ju för övrigt att SL gav ulvarna info om bybo-PM:et separat, så jag vet inte varför du ger någon betydelse alls till PM-gate.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Ni har ju inget case på Sidd?
Jodå: han har inte gjort jack shit i det här spelet. Exakt noll ställningstaganden till andra spelare, sen på katten och sitter bara och fluff-lallar i den här rundan. Det finns inget som gör honom grön (precis som med Fjodor dårå, och Andersson innan han har börjat föra en byboig diskussion i slutet av den här rundan).
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Sitter å kollar filmen.

Släpp taget: Let Go!


Reglerna för Fight Club:
  1. Du får inte prata om Fight Club. (håll er i speltråden, bara ulvar får prata utanför)
  2. Du får INTE PRATA OM FIGHT CLUB. (stäng av onlinestatus, redigera inga inlägg, prata inte PM osv)
  3. Om du säger stopp, svimmar eller signalerar att du ger upp så är fajten över. (du kan välja att åka ut istället för den andra som drevas genom att skriva ”STOPP – jag ger upp” i tråden, rundan tar då slut omedelbart och inga fler inlägg får skrivas)
  4. Bara två personer i en fajt! (om två personer är i drev samtidigt kan inga röster läggas på andra spelare)
  5. Bara en fajt per runda. (för att en ny spelare ska kunna drevas måste alla röster på en av de två drevade blankas först)
  6. Fajten är med bara nävarna, inga vapen är tillåtna. (det finns inga specialroller)
  7. Fajterna håller på så länge de behöver. (när rundan är slut så åker förloraren (den med flest röster på sig) ut och nästa runda påbörjas, bybor vinner om alla ulvar är ute, ulvar vinner om de är lika många eller fler än byborna)
  8. Om du är ny så måste du slåss! (har du blivit drevad i föregående runda får du inte bli drevad igen förrän nästa runda)

Vad har klurats ut?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
@Sidd ! Kan du snälla skriva ihop vad du tror om spelet, vilka du tror ulvarna är och varför, istället för att kolla på filmen och klistra in reglerna för spelet?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Både Vimes och Brynolf spelar väldigt byboigt detta spel.
Bra där, nästan första gången det här partiet du uttalat dig skarpt om andra spelare. Du röstar på Andersson nu, är han din mest sannolike ulv? Vem är den andra ulven?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
@Sidd ! Kan du snälla skriva ihop vad du tror om spelet, vilka du tror ulvarna är och varför, istället för att kolla på filmen och klistra in reglerna för spelet?
Visst jag har en lista: vill dock i möjligaste mån inte trampa nån på fötterna i onödan.
Får redigera till lite först då.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
@Sidd ! Kan du snälla skriva ihop vad du tror om spelet, vilka du tror ulvarna är och varför, istället för att kolla på filmen och klistra in reglerna för spelet?
”Var vänliga räta upp ryggstödet och fäll upp bordet framför er”

Jag åberopar min allra första post i detta årets sista spel å klämmer fram tyck om er spelare utan julrim:

Vimes : Är på hugget och försöker driva frågor och lyfta diskussioner, hjälpa byn ang röstbyten, följer upp tyckanden om sjukhus-gate, lyfter diskussion om det finns nattmord, försvarar sig lugnt och korrekt, PM-gate grönat sig

Octagonal : taggad och bra delaktig, backar vettigt från sjukhusgate, bra ideer på spelupplägget, PM-gate grönat sig, har fastnat på Vimes

Brynolf : rakframma poster utan att dölja något och jobbar för att vrida och vända på regelsituationen, vågar sticka ut och ställa lite obekväma frågor, PM-gate grönat sig, har fastnat på Octa

Basenanji , Waterhouse: vilar i frid och bidrog till spelets olika vändningar, jagar Sidd och diskuterar PM-gate, PM-gate grönat sig

Impetigo : väntar med att delta och chillar för att slippa bli nattmördad, PM-gate grönat sig

fjodorsenuba : kliver in och röstar tidigt och aviserar sjukdom,

Andersson : korta instick med vettiga kommentarer, ok ide om regel3, kanske ligger lågt för att inte bli nattmördad, PM-gate grönat sig i sista stund.

Inga konstigheter egentligen. Se det med byboögon och försök hitta samarbete😍
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Om jag får bestämma går vi för att dreva Fjodor och Vimes nästa runda.
Alternativt Impetigo som inte har deltagit.

Att snajpa Sidd tror jag är ett misstag.
 
Top