Nekromanti Expedition Varulvsson - Runda 4 - Samlings-DVDn

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
LJSLarsson said:
inlägg 6 (?), fortfarnde på telefon

Eftersom han inte verkar aktiv längre så kommer det nog bli xyas jag tar med mig i graven.

Kommentar på detta, xyas? Kommer du med något vettigt kan jag tänka mig att byta till en av de andra lågflygarna.
Larsson, det är en jävligt dum idé enligt mig.

Jag anser för det första att ju fler inlägg du gör, desto troligare blir du som ulv. Men, om du är en bybo så bör du ta bort den sista millern. Att ta bort en som inte påstår sig vara miller gör mitt jobb svårare. Riskerna att ulvarna väljer att döda den jag ska sia blir så mycket större. Så, om du är en bybo så gör oss en tjänst: rösta bort millern som kanske är en bybo så att byn inte gör det senare och så att jag kan sia en som finns kvar till nästa runda.

Hjälp inte ulvarna, hjälp byn!

Men, ja.. Du blir mer trolig som ulv.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Paxen, hur kan du anta att du kommer överleva till nästa runda? Du verkar ingenstans ta med i beräkningarna att du faktiskt står först i kö till ulvadråp.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Trasapa said:
Paxen, hur kan du anta att du kommer överleva till nästa runda? Du verkar ingenstans ta med i beräkningarna att du faktiskt står först i kö till ulvadråp.
Jag är inte helt 100 på att jag överlever, absolut inte. I vilket fall så kommer Recca för eller senare, om inte spelet tar slut innan dess dvs, vara en av dom mest misstänkta. Det är fakta.

Men, jag är rätt så säker på att jag överlever då ulvarna måste välja mellan att ta ut mig, väktaren eller annan bybo. Vill dom riskera ett nattmord på att försöka ta ut mig eller väktaren? Eller vill dom ta ut en annan bybo? Tro mig, min erfarenhet säger mig att dom hellre tar ut väktaren förre siaren. Men för varje runda som går så blir jag svårare att ha med, så risken för mitt liv blir högre och högre.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
LJSLarsson said:
Eftersom han inte verkar aktiv längre så kommer det nog bli xyas jag tar med mig i graven.

Kommentar på detta, xyas? Kommer du med något vettigt kan jag tänka mig att byta till en av de andra lågflygarna.
Ta du mig Larsson. Eftersom du är ulv så kommer du ju välja en bybo att mörda, och det är spelet för gallerierna om att folk ska få vara med att välja går jag inte på.

Jag tycker du borde ta anth om du nu måste välja en av de mindre aktiva. Men jag gissar att du inte vågar påstå att du skulle ta en av dina ulvpolare då det skulle bli alltför uppenbart när du väl åker ut och någon annan dör.

Rösten ligger redan på dig, men för att göra Empis liv lättare.

Röst: LJSLarsson
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag ser ut att komma hem 21 och stopp 23. Ger mig 2 timmar jag inte trodde att jag skulle få. Hur ser röstningsläget ut?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Alltså, med eller utan din röst så ser det ut som att bli Larsson. Det är mindre än 2 timmar kvar av rundan så jag tror inte att det kommer hända mycket mer än så, om inte någon råkar göra ett "haha, jag är ulv!".

Så, vi får invänta rundans slut och se vad det resulterar i.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
xyas said:
LJSLarsson said:
Eftersom han inte verkar aktiv längre så kommer det nog bli xyas jag tar med mig i graven.

Kommentar på detta, xyas? Kommer du med något vettigt kan jag tänka mig att byta till en av de andra lågflygarna.
Ta du mig Larsson. Eftersom du är ulv så kommer du ju välja en bybo att mörda, och det är spelet för gallerierna om att folk ska få vara med att välja går jag inte på.

Jag tycker du borde ta anth om du nu måste välja en av de mindre aktiva. Men jag gissar att du inte vågar påstå att du skulle ta en av dina ulvpolare då det skulle bli alltför uppenbart när du väl åker ut och någon annan dör.

Rösten ligger redan på dig, men för att göra Empis liv lättare.

Röst: LJSLarsson
Och om jag skulle välja mellan Pix och Ruga, vem tycker du jag skulle ta då?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
LJSLarsson said:
Och om jag skulle välja mellan Pix och Ruga, vem tycker du jag skulle ta då?
Inte ett dugg sugen på att spela ditt spel ulv-larsson. Ta du vilken bybo du vill. Før ulv-anth lær du ju inte ta.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Inlägg 8

xyas said:
LJSLarsson said:
Och om jag skulle välja mellan Pix och Ruga, vem tycker du jag skulle ta då?
Inte ett dugg sugen på att spela ditt spel ulv-larsson. Ta du vilken bybo du vill. Før ulv-anth lær du ju inte ta.
Hur kan du, av alla spelare, vara säker på att jag kör ulv-spel? Du har ju knappt varit deltagande någon av rundorna.

Till och med Vimes, som jagat mig de senaste rundorna, har författat några uns av tvekan denna runda, och så kommer du helt plötsligt och är säkraste ulvjägaren i världen.

Är det svårt att ta ställning? Hört att det är svårt att göra för ulvar.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
LJSLarsson said:
Inlägg 8

xyas said:
LJSLarsson said:
Och om jag skulle välja mellan Pix och Ruga, vem tycker du jag skulle ta då?
Inte ett dugg sugen på att spela ditt spel ulv-larsson. Ta du vilken bybo du vill. Før ulv-anth lær du ju inte ta.
Hur kan du, av alla spelare, vara säker på att jag kör ulv-spel? Du har ju knappt varit deltagande någon av rundorna.

Till och med Vimes, som jagat mig de senaste rundorna, har författat några uns av tvekan denna runda, och så kommer du helt plötsligt och är säkraste ulvjägaren i världen.

Är det svårt att ta ställning? Hört att det är svårt att göra för ulvar.
Jag har tagit ställning. Bara för att ställningstagandet inte passar dig gör det inte mindre till ett ställningstagande..
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
OK en genomgång av Anth/Drakungen.

Börjar väl helt enkelt med drakbarnets första och enda inlägg i runda ett.

Shaithans enda inlägg

Finns väl inget att hämta där direkt. Det enda jag kan fånga, och detta med extrem paranoia på och särskilda ulvglasögon, är denna lilla detalj:
Drakbarnet said:
Men om jag läser mitt roll-pm med foliehatten på så kan jag inte se att lag eller pryl skulle ha någon riktig funktion men jag kan absolut ha fel
Lag eller pryl, har han ingen sysselsättning? Som sagt sjukt mycket paranoia ska till för att läsa något av det och troligen så var han inte så noga i att skriva.

Sen kommer Anth in. Har ett "hejpå" inlägg där han lovar att läsa ikapp och återkomma. När han så gör det ( #2 ) så håller han med mig att han också läst in från introtexten att vi hade en DTF. Mumlar lite om det, mest intetsägande sammanfattningar om olika spellägen. Däremot så verkar han utgå ifrån att vi har någon av följande två scenarion:
1, Ulvar inga alibi, vi har en siare.
2, Ulvar har alibin, vi har tre "detalj" siare.
Han menar också att om nu båda millrarna är gröna så kan vi ju faktiskt ha flera siare eller mer konstiga roller. Han tycker dessutom att ingen av dem spelat ulvigt. Rösten hamnar på mig från det blå, med motivering att jag var för hurtig.

Det enda som pingar är vad som kommer efter Anths inlägg egentligen.

Pix tycker att Anth kommer in bra och att jag kommer in ok men att jag är skum. Pix nämner anth

Sen tycker även K.K att Anth är med i spel och släpper honom helt. Sedan får jag en redig skopa ovett i samma inlägg där han går igenom mina inlägg.
Bland annat säger han så här:
K.K said:
Du lade din första helt omotiverade röst på Mukwas och nu röstar du på Vimes med motiveringen att han sprider brus genom att tom-rösta på dig. Alltså, rösta utan motivering.
Jag får alltså skit för att jag röstat utan motivering enligt K.K, men Anths "magkänsla" att jag är för hurtig är helt ok och Anth är med i spel!

Kan vara ett sätt för två ulvar att starta ett drev mot en bybo, eller random.

Anth är för massoutningar. Och har helt plötsligt ingen info om DTF så Basse har fel i sina teorier. Anth ändrar sig

I runda två lägger Anth en slentrian röst på mig igen med motivationen att han vill se något vettigt från mig. Konkel mannen gör en liten anmärkning angående anth att han kom in bra i spel men slump röstade på mig, på detta svarar anth:
Anth said:
Vad då slump?
Jag har förklarat att den enda som pingat röd för mig är Trasapa.
Jag har också förklarat att jag inte hunnit sätta mig in i spelet ännu.
(att Trasapa har givit en förklaring till sitt beteende ändrar inte faktumet att han är den ende som har pingat röd för mig)
Ska jag rösta på den som jag tycker är röd? Eller ska jag rösta den du vill? Eller skulle jag kanske ändrat min röst till "ingen"?
Detta berörs inget mer och känns löjligt.

Ok jag tänker stanna där. För de största tells jag egentligen får på Anth är inte vad han skriver utan vad folk skriver, eller snarare inte skriver, om honom.

När K.K är påväg till stupstocken så avslutar han ett långt inlägg angående väven med detta:
Konkel said:
Jag utifrån väven i nuläget så har jag följande alternativ:

anth
Ruga
Larsson
!Paxen
Alltså, från att inte ha berört Anth under hela spelet annat än att säga hur bra han har kommit in i spelet så är han helt plötsligt på den röda listan(tillsammans med Larsson). Är detta ett sista desperat försök att ta avstånd från sina kompisar?

När jag sitter och läser runda 1 och 2 så förbluffas jag faktiskt av hur lätt K.K låter Anth komma undan hela tiden. Konkel som ändå är notorisk att bita på smågrejer såsom dåligt motiverade röster och inaktivitet. Vore Anth grön så har ulv-kk haft många tillfällen att starta drev mot en bybo på helt legitima grunder men skiter i det.

Så, jag kan väl inte säga rätt ut att Anth är ulv vid en första anblick eftersom att han varit så pass lågprofil. Men det som faktiskt började gnaga lite var just avsaknaden av reaktioner mot honom. Han flyger under radarn mer eller mindre hela spelet trots att det finns gott om småbitar att tugga på.

Ulvar kan man såklart hitta lite överallt och på många olika vis. Mitt problem är att om jag börjar granska en spelare så ser jag lätt päls överallt. Ni får avgöra om jag är helt ute och sneseglar såklart. Men jag skulle vilja påstå att om Larsson visar sig vara ulv så blir Anth rödare.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Hej allihopa.

Jag är här för att erkänna att jag talat osanning. Jag har ingen hunter-förmåga och kommer inte kunna ta med mig någon i fallet när jag röstas ut.


När den här rundan börjades, och det framgick att jag fått ut den gröne Hastfer, så insåg jag att jag antagligen skulle röstas ut i denna rundan. Hade jag siats gröna av Paxen, eller motorn Vimes siats röd, hade det varit annorlunda. Nu, utöver att ha en skicklig grönad spelare emot mig, skulle jag ha tre ulvar ute efter mig (som aldrig skulle flytta sin röst från mig oavsett vilket case jag kom med) samt fruktansvärt lite tid IRL att försvara mig.

Jag tror att vi har ulvar som gömmer sig bland de inaktiva, och om vi ser på hur de senaste rundorna har varit så har det varit en lätt sak att göra.
Runda 2 handlade bara om att rösta ut KK, inga svåra ställningstagande där.
Runda 3 handlade om att rösta ut Hastfer, inga svåra ställningstagande där.
Jag ville inte att lågflygarna bara skulle komma undan med att säga ”Äsch, Vimes har nog rätt. Jag tycker också vi röstar ut Larsson”.


Jag valde därför att bluffa, säga att jag skulle ta med mig någon i fallet, och sätta lite extra press på de inaktiva genom att hota att ta ut dem istället för att ge dem ännu en lugn slapprunda. Jag valde även att gå ut ganska sent med sanningen eftersom jag inte ville att det skulle bli röstkaos, ulvarna skulle lyckas flytta rösten till en annan grön spelare och jag sedan skulle åka ut i nästa runda istället.


Förlåt byn att jag var med och tippade över på gröna McRaven och kämpade för att få ut gröna Hastfer. Jag hade små möjligheter att rädda mitt eget skinn denna runda och försökte istället hjälpa byn på ett annat sätt. Hoppas ni får glädje av det extra analysmaterialet (som att Pix tycks piggna till efter mitt hot, att Xyas totalt skiter i att ta ställning och att Recca genomskådade min lögn) och att byn vinner.


Larsson, signing of. :heart:

Röst: Larsson
(Röstar på mig själv för att förhindra knasigt röstkaos nu i slutet)
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Håller på att gå igenom Trasapa, eftersom han är den som jag har minst koll på.

Började någon gång efter 21 och har hunnit halvvägs igenom runda tre.
Är jag kvar ikväll får ni full rapport framåt 12-slaget, men hittills ser det mest rött ut, med ett par grönande saker. Får se om min uppfattning svänger på slutet.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Snyggt spel, även om jag hade velat se dig vara mer bybo och undvika utröstning istället för att sätta griller i huvudet på byn. Är fortfarande inte säker på din fraktion så min röst ligger kvar. Har ingen annan vettig att rösta på i dagsläget heller.

Tack för gott spel. See ya on the flip side och ät mycket kaka osv.
 
Top