Nekromanti Expedition Varulvsson - Runda 1 - På riktigt

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
12/16

Nu har jag läst och tänkt lite till. Jag vill nog ändra på min varulvslista. Det är ju DE HÄR som är ulvarna:

Trasapa, Recca, Vimes, Brynolf.

---

Och lite lag-uppdatering då:

Öst
Trasapa (folk jiddrar om att man inte kan veta det, men han smulade rätt tydligt om det i sitt första inlägg)
Max raven
Ruga
Basennaji

Väst
Pix

Nord
Recca

Syd
Brynolf
Hastfer
!Paxen
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Inlägg 7

Sedan jag la min röst runt midnatt på Shaitan har han inte varit inne och skrivit något på hela dagen. Han har fortfarande andra röster på sig, så om han kommer in igen kommer vi förhoppningsvis få någon reaktion från honom, så jag flyttar min röst till RasmusL tills vidare och hoppas på mer aktivitet där.

Röst: RasmusL
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
12/16
Okej, jag tolkade det som att om min halvmiller-roll va twistad på det viset skulle självklart reccas också vara det. Miller som miller oavsett hel eller halv.

Fröet planterades alltså bara på Hastfers ägor. Får dela ut en dagsedel till mina trädgårdsskötare för det.

Jag antar att vi ska dreva vidare ikväll för lite mer att gå på så jag väljer att checka av det lilla trasapan har skrivit. Måhända att folk redan tagit upp något men vafan, jag börjar få kort om inlägg kvar så jag tar trasapan nu och ser vad det kan ge.


Trasapa said:
Vi har alltså en tredjefaktion, smutt. Berätta, vilka är ni och vart är ulvarna?

----

För byn och tittarsiffror!
Smular du B-kändis här?

Eh, jaa.. sen har Trasan inte skrivit något mer?
Ett inlägg till där han tillslut kommer fram till att det trots allt är lag som ska ut.

Avslutar med:

Trasapa said:
(also hastfer, skärp dig gosse)
Som svar på:

Hastfer said:
Inlägg 1 av 16
Trasapa said:
Inlägg 1/16

Härliga tider!
Den här gången har jag lusläst introtexten och är med på banan!
Räcker det inte med att tala sanning om du är bybo?
Jag valde fel kille att gå igenom. Fick för mig att han hade hostat fram något mer. Och det här har säkert någon redan skrivit men vafan, har jag lagt tid på de kan jag lika gärna posta det också.

Kliv fram ur grottan nu Trasan.

------------

Blir vi nå klokare på outningarna som kommit nu?
Inte Trasans utan alla andra som kommit ut.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Mer om Recca

11/16

Vimes said:
10/16

Det är bra att läsa igenom sina inlägg för nu kom jag på en viktig grej som jag missade att ta upp i mitt förra långa inlägg.

Jag har Recca som nr 1 i min misstänktalista (faktum är att hon är ganska ensam i toppen), men en sak som talar för henne är hennes outning.

För mig baseras mina Recca-misstankar på två saker:
1. Hennes, i mina ögon, orimliga och luddiga reaktion på mitt uttalande om att fluffet är mer diverse här än i Discospelet.
2. Hennes milleroutning. Alla millers måste hängas (typ) och Hastfers claim är starkare än Reccas på alla punkter.

Men att Reccas sysselsättning är en kändisgrej förklarar ju till viss del att hon ragerar på att jag menar att fluffet är diverse. Om hon själv alltså har info som talar för ett tajtare fluff är hennes avfärdande av mitt antagande om ett fluff med stor variation mer rimligt.

Nu måste jag sticka, men det här är en tråd jag vill följa upp. Framträder Recca i enlighet med sin outade sysselsättning i det rum som vår fejd om "diverse fluff" skapat?

I mitt förra inlägg ovan skriver jag att det är värt att kolla på om Recca har visat tecken på att hon tolkat sin egen sysselsättning som TV-tyckare som ett tecken på att spelets fluff inte är s diverse (det jag menar är alltså att Recca kanske reagerat på att jag hävdad att fluffet var diverse för att hennes egen syssla indikerar ett tajtare fluff). Så nu har jag kollat, och jag hittade inget som jag tycker stärker det. Men jag hittade det här:

Recca said:
Du kan ju förstås se till din egen roll och göra antaganden utifrån den rollen, men när du börjar göra antaganden om hela upplägget utifrån det Trasapa skrivit och utifrån din egen roll så tycker jag att det luktar hund. Även om jag med min roll, nu säger jag inte om så är fallet, mycket väl kan bekräfta det du säger så är det ju lite konstigt, enligt mig, att du - till skillnad från mig, anser det rimligt att dra slutsatser om hela spelupplägget.
Observera alltså sista meningen. Den är rätt luddig, men here goes: "min roll" är ju (bland annat) TV-person-sysslan. Vad säger hon egentligen? Såhär tolkar jag henne: hon säger att hennes roll är i linje med mitt antagande om ett lösare fluff ("mycket väl kan bekräfta"), men hon hävdar inte att fluffet är lösare för det ("nu säger jag inte om så är fallet"). Bara att hennes roll är i linje med ett mer diverserat fluff.

Så tolkar jag det. Hur tolkar ni andra det? Vill Recca kommentera det?

För, är min tolkning riktig, innebär det att Recca, när hon skrev ovanstående, inte alls utgick från den syssla hon senare outat. Vilket gör henne till en lögnare och ulv.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Mer om Recca

Vimes said:
11/16

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">
Vimes said:
10/16

Det är bra att läsa igenom sina inlägg för nu kom jag på en viktig grej som jag missade att ta upp i mitt förra långa inlägg.

Jag har Recca som nr 1 i min misstänktalista (faktum är att hon är ganska ensam i toppen), men en sak som talar för henne är hennes outning.

För mig baseras mina Recca-misstankar på två saker:
1. Hennes, i mina ögon, orimliga och luddiga reaktion på mitt uttalande om att fluffet är mer diverse här än i Discospelet.
2. Hennes milleroutning. Alla millers måste hängas (typ) och Hastfers claim är starkare än Reccas på alla punkter.

Men att Reccas sysselsättning är en kändisgrej förklarar ju till viss del att hon ragerar på att jag menar att fluffet är diverse. Om hon själv alltså har info som talar för ett tajtare fluff är hennes avfärdande av mitt antagande om ett fluff med stor variation mer rimligt.

Nu måste jag sticka, men det här är en tråd jag vill följa upp. Framträder Recca i enlighet med sin outade sysselsättning i det rum som vår fejd om "diverse fluff" skapat?
</div>

I mitt förra inlägg ovan skriver jag att det är värt att kolla på om Recca har visat tecken på att hon tolkat sin egen sysselsättning som TV-tyckare som ett tecken på att spelets fluff inte är s diverse (det jag menar är alltså att Recca kanske reagerat på att jag hävdad att fluffet var diverse för att hennes egen syssla indikerar ett tajtare fluff). Så nu har jag kollat, och jag hittade inget som jag tycker stärker det. Men jag hittade det här:

Recca said:
Du kan ju förstås se till din egen roll och göra antaganden utifrån den rollen, men när du börjar göra antaganden om hela upplägget utifrån det Trasapa skrivit och utifrån din egen roll så tycker jag att det luktar hund. Även om jag med min roll, nu säger jag inte om så är fallet, mycket väl kan bekräfta det du säger så är det ju lite konstigt, enligt mig, att du - till skillnad från mig, anser det rimligt att dra slutsatser om hela spelupplägget.
Observera alltså sista meningen. Den är rätt luddig, men here goes: "min roll" är ju (bland annat) TV-person-sysslan. Vad säger hon egentligen? Såhär tolkar jag henne: hon säger att hennes roll är i linje med mitt antagande om ett lösare fluff ("mycket väl kan bekräfta"), men hon hävdar inte att fluffet är lösare för det ("nu säger jag inte om så är fallet"). Bara att hennes roll är i linje med ett mer diverserat fluff.

Så tolkar jag det. Hur tolkar ni andra det? Vill Recca kommentera det?

För, är min tolkning riktig, innebär det att Recca, när hon skrev ovanstående, inte alls utgick från den syssla hon senare outat. Vilket gör henne till en lögnare och ulv. </div></div>
Du fick mig. Jag är ulv. Snark.

Jag blir bara sur när jag läser sin fåniga rödning av mig, Vimes. Jag uttryckte mig medvetet vagt för att det var rätt och riktigt i den press jag förde mot mig.

Bokstavligen säger jag alltså: "Vimes, du tycks dra stora slutsatser utifrån endast info som Trasapan hävt ur sig och din egna roll, du pratar om diversifierade roller redan med bara din roll och Trasapans. Jag tänker inte berätta om jag kan bekräfta din information eller ej."

Det tolkar du som att jag säger: "Jag kan inte bekräfta din information för min roll är en ljugroll."

Varför skulle jag i ett drev mot dig där själva förevändningen för mitt ifrågasättande av dig hänger på information om rollerna, bekräfta att min roll bekräftar din information? Hur tänker du egentligen?

Min press mot dig utgår från att du endast på grund av infon från egen roll utgår från att hela spelupplägget är kaos.

Idag på jobbet så var det en ung praktikant som frågade vilken klass jag går i. Jag bara tittade på honom skrattade. Du är som det "dagisbarnet" som frågade vilken klass jag går i, Vimes.

Röst: Fucking Vimes

Du har inte bidragit ett skit i det här spelet. Det enda du gjort är att gräva i Hastfer/Recca. Väldigt praktiskt för en ulv att glida med i det stora miller-bråket.

KK said:
Okej, jag övertolkade kanske det du skrev på ett ovettigt vis och du övertolkade kanske vad jag skrev på ett ovettigt vis.

Det här har du helt rätt i. Det var en miss i min tankekedja. Jag övervägde faktiskt inte alls möjligheten att själva millerstatusen ger en ledtråd till att det existerar siare.

Du trodde ju att det fanns en siare med i spel men inte på grund av att du och Hastfer hör till miller skaran utan på grund av att det är brukligt med siare.
Alltså. Det säger jag ju inte. Du har fortfarande inte fattat vad jag och Mukwa diskuterar.

Kontexten av diskussionen är att Mukwa säger att jag som bybo borde resonerar som så att jag borde vänta med min milleroutning så att ulvarna inte kan vara säkra på om det finns siare eller ej. I det ögonblicket jag eller någon annan går ut med miller så är ju siarens existens garanterad, eller hur? Hänger du med än? Hittills har du ju inte förstått denna enkla hypotes i vars kontext jag skriver det du citerar och tolkar efter eget kånkelhuve.

Mitt svar på Mukwa är att jag inte resonerat så, att jag missat det helt att jag utsätter siare för en fara genom att gå ut med miller. Varför? FÖR ATT JAG ALDRIG ÖVERVÄGT ATT DET I SPELET INTE FINNS SIARE. Varför har jag inte gjort det? Jag har sagt att det kan bero på att jag är miller! Men jag har också i alla mina 10+ spel aldrig nånsin kört ett spel utan siare så jag vet inte vad som kom först liksom... Hade jag ifrågasatt om det fanns siare eller ej om jag saknat miller-status? Kanske. Men jag tror faktiskt inte det. Inte på 15-16 spelare.

Nu har jag liksom förklarat 3 gånger så risken är väl att du fortfarande vill tolka det efter eget kånkelhuve... Det är dock sista gången jag förklarar hur diskussionen gått dig förbi.
______________

Nu har Empi sagt att vi får citera våra sysselsättningar. Jag är Proffs-tyckare på dagtv.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Shaitan har valt att hoppa av på grund av tidsbrist. Tack för att du ville vara med så här långt, hoppas du kan vara med igen i framtiden!

Men, Anth har valt att ställa upp och kommer att ta Shaithans plats. Shaithan har skrivit ett inlägg, men som tack för att Anth hoppar in med så här kort varsel så kommer Anths första inlägg att vara hens inlägg nummer 1 och inte nummer 2.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
2/16
Halloj på er!
Jag har tagit över Shaitans plats.
Eftersom Shaitan inte bränt några inlägg kan jag bekosta mig ett kort intro-inlägg.

Någon får sätta in mig i läget: förväntas jag outa någonting eller ska jag bara hålla tyst om min roll?

Jag har följt Varulvsspelet lite, men jag behöver göra en ny genomläsning.
Återkommer lite senare idag. Med lite mer matnyttigt.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Inlägg 3(?)/16

Jag är i lag sydöst med Emma Andersson där vi kör DM i nazireferens(måste börja på botten)!

Satans galoscher! Nog för att jag vill hänga ulvar men kunden kan gott dingla i galgen bredvid. Det är kaos i Norge och mitt lir blöder av inaktivitet, jag ber om ursäkt.

Så! Recca, haha du är ju för jävla awesome!
Kul att se lite jävlar anamma och tåga äntligen, så som jag har tjafsat med dig i tidigare lir för att få fram lite gnista :gremwink: Recca är ju supergrön, sluta jiddra nu byajävlar.

DTF? För i helv.. Jag tyckte bara att det var solklart utifrån introtexten att det fanns någon eller några med individuella vinstmål utöver ulvar/bybor. (tydligen så är den textraden standard så den teorin sket sig direkt). Men även om så är fallet, vad har det med något som helst att göra?! Skit i om Vimes vinner en veckas risranson om han lyckas steka K.K i kokoskastning.
Byn vinner när ulvarna är väck, enkelt.

Nu vill jag inte höra mer om DTF, finito, punkt, ausreichend! Den som yttrar mer om den skiten får en autoröst för det tillför bara brus.

Nu har jag inte mer än skumläst tråden, ska hinna mer några fler omläsningar innan jag klämmer åt min första ulv. Jag tycker att många ger småpingar hela tiden men ingen som sticker ut över medianen, vilket gör det knepigt. Inläggen har för taskig standardavvikelse i ulvighet kontra byalir.

Min "smulning" om att jag bor i öst var faktiskt helt omedveten, Norge är trots allt den sista kommuniststaten och det var helt sonika det jag syftade på. Men absolut, jag kör på lag öst. Så det blev ju bra(?) till slut ändå.

Mukwa, snorgrön så det är äckligt. Men han är farlig som ulv och har haft vissa villfarelser som jag inte kan ruska av mig men det är såklart nojan.

Vimes, tamare än vanligt vilket är trist. Tjafsar med de uppenbara istället för att gräva och göra folk förbannad(annat än Recca då)

K.K, är väl uber deutch gespritzen per ush.. Kanske lite vimsig med den här Recca/miller grejen. Kan dock mycket väl vara en ulv, ger ingen färg åt den här kanaljen än eftersom hans inlägg oftast behöver synas extra för att hitta den goa skiten.

Basse, serial.. du ser vad jag skrev om DTF, inte igen gosse..

Max Raven såsar.

Brynte är klok men såsar.

Resten såsar..

Hastfer, du måste fortfarande skärpa dig gosse.

Trasapa, för i helvete kom in i matchen och sluta såsa.

Fantastiskt! 3 minuters inlägg efter troligen 28timmars frånvaro, jag är ju ganska fräck ibland.

Vill ni att jag outar mer så hojta nu, annars börjar jag läsa om i tråden innan jag faller ihop i fosterställning på hotellet.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Du ser, det där blev väl löjligt?

Har motiveringar hamnat under dig Vimes eller har du inget vettigt att komma med utan vill bara sprida lite mer brus?

Dynga
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Ang. introinlägget gjorde jag samma iaktagelse som Trasapa: "Eventuella andra vinstvillkor finns i era PM." - vilket kan tyda på DTF.
Nu har jag inte kollat, men jag har inget minne av att denna forumelering har funnits med i tidigare varulvsspel, inte ens i de som faktiskt haft DTF.
Jag tycker därför att Trasapas påpekande om DTF inte är rött, sen kan Trasapan mycke väl vara ulv i alla fall.

Empi uppdaterade våra roll-PM, jag har inte originalet, bara den uppdaterade kopian, men jag tror mig förstå vad han har ändrat - och det får mig att misstänka ännu mer att vi har DTF.

Jag räknar med att vi kan ha DTF, men jag kan inte se vad vi kan göra åt det nu i början så jag tycker vi väntar med det tills senare i spelet.

Enligt exempelrollen (och min egen roll liknar den) finns:
- det 2 fraktioner (inget nämns om DTF)
- en personlig pryl.
- en syssla
- ett lag
- annat (gissningsvis förmåga)

Brukar inte varulvsspel gå¨ut på att varulvarna tvingas ljuga?
Enligt introtexten så har (antagligen) 4 robinsondeltagare (bybor) blivit dödade av 4 ulvar som ersatt dessa i tävlingen.

Kan det vara så att ulvarna varken har personlig pryl, syssla eller lag - och måste ljuga om alla tre?
I sånt fall tycker jag det låter logiskt att vi har tre siare: en som siar prylar, en som siar sysslor och en som siar lag.
Jag känner inte Empi tillräckligt väl: Vad är mest troligt:
- Att ulvarna fått kompletta roller och inte behöver ljuga och att vi bara har en siare?
- Att ulvarna måste ljuga och vi har tre siare?
Dessutom; vad händer med spelets balans om vi har en respektive tre siare?
(jag är inte tillräckligt bra på Varulvsspel så ni får svara på min fråga)

Bara så ni vet: jag tar för givet att det finns 4 ulvar, att vi har minst en siare, att vi har en väktare och att vi antagligen har DTF. Andra roller har jag ingen uppfattning om, men har vi med millers kan Empi ha stoppat in andra konstiga roller.

OM det är så att BÅDE Haftner OCH Recca är bybo-Millers känns det som att Empi smetat ut allt och då borde vi ha flera siare.
Jag tycker personligen inte att varken Haftner eller Recca spelat ulvigt - men det beror nog mest på att jag är för godtrogen för varulvsspel.

Nu är klockan tolv och jag ska sova.
Jag är borta torsdag kväll, fredag kväll, lördag kväll.
Jag ska försöka vara aktiv och skriva morgon och lunch.
Jag följer dock kontinuerligt under dagtid och kan svara med ett kort inlägg om det skulle behövas.

Jag outar lag Nord.
Övriga saker är högst normala (för att vara Robinsondeltagare i alla fall).

Röst: Trasapa
Motivering... mest magkänsla, han känns för "hurtig", det känns inte naturligt. Men detta får KK bekräfta/dementera eftersom KK är den som känner Trasapan bäst.

Jag kan ändra min röst fram till c:a 18:00 i morgon, sen kommer jag att sitta på teater och då har jag INTE mobilen på.
 

Pixie

Veteran
Joined
22 Feb 2011
Messages
40
6/16
Anth kommer in bra.
Trasapa kommer väll tillbaka ok. Han "kör väll på lag öst" men snackar "lag sydöst" i starten av inlägget. Har ulven inte haft tid att kolla på exempelrollen igen? Eller är det bara snabbt skrivet... Skumt är det dock

Och ja, jag tror minst en miller är ulv. Att inte använda det colla halvmille conceptet till recca med är lite konstigt (från empi altså). Sen händer outningen konstigt, och det är överlags bara sås. Tycker du att båda skinner grönt eller, brynolf? Var snäll och förklara det till fullo isåfall.

Sen vad hände med alla fina outnings listor! COME ON FOLKS! Folk kommer med till synes vettiga anledningar och mer folk håller med, sen outar hastfer(bra!) och en random outning av paxen, sen händer inget. Ska vi alla bestämma oss för att köra på mukvas lista, den gillar jag mest! Och nu har ni såsat runt så mycket att det är bara att köra på! Top 5 säg stuff!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 12 av 16

anth är med i spel! Okay, då må jag försöka dreva vidare.

xyas vore ju intressant att få igång innan ding-dongen, men vad hjälper en röst där? xyas snackar ju när han vill snacka och det är ju en spelstil som han yxat fram genom åren.

Röst: RasmusL

Det finns en del röster liggande på dig så jag vill bidra med att bygga lite tryck. Du har lagt upp din spelstrategi rätt tydligt för oss alla men nu när det pockas på lite röster skulle det underlätta för byn om du inte spelade så svår. Jag har min lista bland de som skall outa på beställning och där ligger du bland de 5 främsta. Mukwa har sin lista med ytterligare nått krav (tror jag) så kika vad folk vill ha och gör din grej så vi kan gå vidare.

-->><<--

Recca said:
Alltså. Det säger jag ju inte. Du har fortfarande inte fattat vad jag och Mukwa diskuterar.
Troligen inte då. Jag skall försöka bemöta det du skriver på vettigt vis.

Recca said:
Kontexten av diskussionen är att Mukwa säger att jag som bybo borde resonerar som så att jag borde vänta med min milleroutning så att ulvarna inte kan vara säkra på om det finns siare eller ej.
Okej. Men Hastfer Halvmiller finns redan på banan så jag ser inte poängen med det hela. Du borde ha outat Miller i ditt första inlägg där du anklagar Hastfer för ulveri. Det hade mejka sens för mig. Nu drar du på det av nån anledning. Har för mig det var nått med osäkerhet.

Jag kan också tolka kontexten som så att Mukwa pekar på att Hastfer är en ulv som vill locka fram en siare och sedan när du kliver på som Miller så är det ju ännu mer bekräftat att det finns en siare. Eller?

Recca said:
I det ögonblicket jag eller någon annan går ut med miller så är ju siarens existens garanterad, eller hur? Hänger du med än? Hittills har du ju inte förstått denna enkla hypotes i vars kontext jag skriver det du citerar och tolkar efter eget kånkelhuve.
Existensgraden av en garanterad siare finns ju så snart Hastfer outar Halvmiller. Jag sätter hans outning som grönande. Asså, det skriver jag ju rakt ut på stört. Så det det jag inte förstått är alltså att Mukwa tycker att du skulle ha pausat din Miller outning för att inte ge ulvarna informationen om att det FINNS siare?

Vet du och Mukwa att Hastfer är ulv eller vad? Eftersom inte han blandas i det hela och lixom inte räknas som en roll som inte har med siare att göra.

Recca said:
Mitt svar på Mukwa är att jag inte resonerat så, att jag missat det helt att jag utsätter siare för en fara genom att gå ut med miller. Varför? FÖR ATT JAG ALDRIG ÖVERVÄGT ATT DET I SPELET INTE FINNS SIARE. Varför har jag inte gjort det? Jag har sagt att det kan bero på att jag är miller! Men jag har också i alla mina 10+ spel aldrig nånsin kört ett spel utan siare så jag vet inte vad som kom först liksom...
Du har aldrig övervägt att det inte finns siare i spelet. Min tolkning av dig har nog rört sig om att du inte övervägde att det fanns siare. Eller liknande.

Det du missat är kort och gott att du utsätter en siare för en fara genom att du går ut med Miller. Så skall det tolkas va?

Jag tycker ju tvärt om. Du och Hastfer är ju numera mål som siaren inte behöver bry sig i. Lixom, du ligger ju närmast en hängning för mig och hängs du inte är det ju dumt om siaren väljer att sia dig. Då torskar vi ju en runda på siarens förmåga. Att sia Hastfer kommer ju inte heller ge oss ett skit. Hastfer är grön i R1 om jag är rätt ute så att sia honom nu ger oss ju inget för det bekräftar ju inte att han är en bybo för att hans sias grön. Hastfers Halvmiller förmåga kan fortfarande vara en ulvförmåga så vi har ju ingen aning om han är en ulv eller en bybo och vi har ingen aning om i vilken runda Hastfer sias grön respektive röd egentligen. Det är ju bara Hastfer som vet och är han ulv vet alla hans ulv vänner.

Recca said:
Nu har jag liksom förklarat 3 gånger så risken är väl att du fortfarande vill tolka det efter eget kånkelhuve... Det är dock sista gången jag förklarar hur diskussionen gått dig förbi.
Jag kanske har förstått det hela rätt nu.

Det du missat är kort och gott att du utsätter en siare för en fara genom att du går ut med Miller.

Och jag tycker inte det.

-->><<--

Trasapa! Okej, du är inne i matchen. Eller? Njae. Du må jobba lite hårdare innan ding-dong. Ditt inlägg från igår kväll är ju rätt yrsligt.

Byn vinner när ulvarna är väck är det mest intressanta du skriver och det är ju bra.

Trasapa said:
Min "smulning" om att jag bor i öst var faktiskt helt omedveten, Norge är trots allt den sista kommuniststaten och det var helt sonika det jag syftade på. Men absolut, jag kör på lag öst. Så det blev ju bra(?) till slut ändå.
Du skulle ju bekräfta lag öst men det här är ju snarare en förvirring utan dess like. Du kör på lag öst? Är du med i lag öst eller inte? Vi har inte tid att svamla runt utan måste vara tydliga.

Trasapa said:
Mukwa, snorgrön så det är äckligt. Men han är farlig som ulv och har haft vissa villfarelser som jag inte kan ruska av mig men det är såklart nojan.
Kan du fördjupa dig lite så att vi vet varför han är snorgrön?

Du lade din första helt omotiverade röst på Mukwas och nu röstar du på Vimes med motiveringen att han sprider brus genom att tom-rösta på dig. Alltså, rösta utan motivering.

Vimes har till skillnad mot dig motiverat vissa av sina röster och tagit ställning. Du har röstat omotiverat hela spelet.

anth said:
Röst: Trasapa
Motivering... mest magkänsla, han känns för "hurtig", det känns inte naturligt. Men detta får KK bekräfta/dementera eftersom KK är den som känner Trasapan bäst.
Jag känner Trasapa väldigt väl IRL men nu snackar vi varulvsspel. Svårt att säga om hans "hurtighet" är naturlig eller ej. Får jag gissa så ville nog Trasapa köra lite kaozstyle med sitt inlägg igår kväll. Sprida lite glädje och sånt. Han har ju saknats rätt mycket i spelet och är ju i vanliga fall i mina ögon en jävligt vass spelare och nu när hans jobb kommit i vägen tror jag att edgen har fallerat lite. Därav tror jag Trasapa var lite hurtig i tonen för att kompensera upp den dåliga aktiviteten.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Edit förra inlägget:
anth said:
Jag tycker personligen inte att varken Haftner eller Recca spelat ulvigt
Det blev en dubbel negation där som gjorde at meningen blev jätekonstig.

Angående hur jag känner inför inläggstak.
Jag har följt både det här och det förra varulvsspelet (samt ett tidigare som faktiskt var det första där vi började experimentera med "tak" och som jag tror jag var med i) - men jag har följt dem som åskådare, inte som deltagare.
Jag har sagt det tidigare, men säger det igen: de här två sista varulvsspelen är de två bästa genom tiderna. Inläggstak är det bästa som hänt varulvsspelen sen hjulet uppfanns.
Det har alltså varit min åsikt som åskådare - ge mig ett par dagar så får vi se om jag tycker samma sak som spelare.

Efter att ha sovit på saken känns det mest troligt att ulvarna INTE fått någon info om vilket lag de tillhör och måste hitta på ett lag - och att det är där vi kan knipa dem.
Jag tror att Empi tänkt att "från början" var det 4 deltagare per lag, men att de 4 ulvarna inte "vet" vilka lag de deltagare de ersatt hade och att det INTE är symetriskt med en ulv i varje lag.

Om de fått pryl/sysselsättning vill jag inte uttala mig om ännu - det kan ju vara så att de fått "misstänkta" saker som lönnmördare och slaktarkniv som de vill ljuga om.
Dessutom tycker jag vi väntar i att gräva i det till minst nästa runda så att eventuella siare får arbeta i lugn och ro.

Jag tycker det grönar Max att han outar lag först, även om det antagligen var dumt gjort.

Jag tycker om Reccas tanke på att varje röst ska åtföljas av en motivering. Om man bara skriver ett röstinlägg tycker jag att man SKA motivera sig i nästa riktiga inlägg man skriver. Jag vet att man då kan komma med efterhandskonstruktioner - men jag ser det ändå som bättre med en motivering i eftehan än ingen motivering alls.

Jag håller med Vimes om att pryl och syssla är betydligt bredare än någonting i disco-spelet - lag däremot är hårt knutet till endast 4 kategorier och det är här ulvarna kan göra misstag.

Jag har jättesvårt att bedöma om Recca spelar sitt a-game eller gör sig till (jag är inte tillräckligt bra på varulvsspel), jag tycker att hon är som vanligt, som en arg geting.
Däremot känns det lite konstigt att två så erfarna spelare som Recca-Vimes ryker ihop. Är det verkligen troligt att bägge är bybor?

I inlägg #884041 citerar Mukwa att vi får reda på allt om de som försvinner ur spel. Detta tycker jag är viktigt (och något jag missade första gången jag läste igenom startinlägget).
Detta betyder att vi får facit på om personen ljugit eller ej.
Det kan också tolkas som att ulvarna måste ljuga om allt, vilket i sin tur kan tolkas som att vi har siare för lag/syssla/pryl.
Baserat på detta tycker jag att vi massoutar i runda 1.
Ni får gärna förklara om ni tycker att jag resonerar fel - vem vet, jag kanske lär mig något av det.

Hastfer är nybörjare (sort of) och frågar om DTF (vilket enligt mig är helt rimligt för nybörjare) - Mukwa hugger och undrar vad Hastfer har för info om DTF.
Eftersom jag och Mukwa drar helt olika slutsatser om Hastfer skulle jag vilja veta hur Mukwa resonerade. Är det bara så att jag inte är tillräckligt paranoid fär att spela detta spel?

Nu har jag hunnit läsa till #884114 och måste gå till jobbet.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
inlägg 5/16

Jag håller med om att millersituationen är helskum och man kan lätt dra slutsatsen att det gömmer sig päls i den härvan. Men samtidigt känns det för konstigt att sätta sig i en sits som ulv. Speciellt ur det blå och utan att ha något särskilt rampljus på sig innan.

Jag har svårt att se hur ulvarnas plan skulle se ut efter det här.

En miller måste ändå ryka den här rundan för att slippa bära med oss diskussionen in i nästa. Men jag är säker på att inte både recca och hastfer är ulv. Jag tror heller inte att hastfer är ulv om han inte frivilligt valt att offra sig och fått planen av de andra ulvarna. Recca ser jag inte heller hur hon tänkt med den outningen som ulv.

Nej jag vill hänga en miller i brist på bättre kandidater men tills dess rota i annat.

Jag är pilot, har med en roomba dammsugare och är i lag öst.

Så, skriver i bilen och det är kurviga vägar i Norge..
 
Top