Nekromanti Expedition Varulvsson - Runda 1 - På riktigt

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
13/16???
Trasapa said:
inlägg 5/16


En miller måste ändå ryka den här rundan för att slippa bära med oss diskussionen in i nästa. Men jag är säker på att inte både recca och hastfer är ulv. Jag tror heller inte att hastfer är ulv om han inte frivilligt valt att offra sig och fått planen av de andra ulvarna. Recca ser jag inte heller hur hon tänkt med den outningen som ulv.

Nej jag vill hänga en miller i brist på bättre kandidater men tills dess rota i annat.
Okej vi hänger en miller denna runda, bra. Men vem och varför?

Recca är ju SUPERGRÖN och Hastfer ska skärpa sig. Så vi hänger Hastfer?

Fast läser jag det du skriver ovan verkar ju inte Hastfer speciellt röd heller?

Vem ska dingla nu?
Den vi tror mest på som ev ulv?
Den roll som byn har mest att vinna på att få bekräftad efter denna runda?
 

Pixie

Veteran
Joined
22 Feb 2011
Messages
40
7/16

Rösträkning: överst har tidigaste rösten och närmast namnet är tidigast

Raven: Mukva Rasmus
Recca: k.k. Ruga Basse Pix
Pix: Brynolf
RasmusL: LJSL Raven
Vimes: Recca Trasapa
Trasapa: Vimes Anth Hastfer

Kan folk gå med på att inte rösta om på samma (utan någon imellan alltså) för enkelhetens skull? annars måste man gå från start och sudda ut när ni ändrar er.

xyas och paxen har inte röstat. Ska g igenom allt paxen sagt och se om vi behöver reagera extra mycket.
Senaste posten: Outa dragspel och syd. bra. Ber om ursäkt för att spela skumt och outa ut ur det blå, men det var väl ok tycker jag.
Innan det: Säger att han ska redovisa starten på en analys, men dillar om robinson robban. Kommer tillslut fram till att ulvar är farligare än DTF.
Innan det: halva inlägget är personligt grejs. är annars bara
Saker jag tror på: Ulvarna ljuger alltid, men en som ljuger behöver inte vara ulv. Outa utefter drev. Outa inte i onödan. Och säkert något mer, men det får duga tills vidare.
Väldigt passivt. Du säger ajabaja sen gör du samma sak själv. Om du nu inte har tid atm, skulle du kunna lägga ner analysen och spendera den tiden på att delta istället? Du är snömosig (kanske solbränd, aka slappar i sanden passar settingen bättre). vilket inte är direkt rödande men lite mer kan vi väll få. Du borde ha skaffat en upfattning om millrarna nu iallafall eller?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
5/16

Edit, innan någon hakar upp sig:
anth said:
Dessutom tycker jag vi väntar i att gräva i det till minst nästa runda så att eventuella siare får arbeta i lugn och ro.
anth said:
Baserat på detta tycker jag att vi massoutar i runda 1.
Ett förtydligande:
- Jag är för massoutning, för det hjälper mer än det stjälper.
- Jag är mot att vi gräver om siare, det stjälper mer än det hjälper.

- Hur ser röstläget ut?
- Vilka röster ligger som drev och vilka röster ligger för utröstning ikväll?

Jag är en halvkändis och har ingen info om DTF, alltså anser jag att Basses resonemang är felaktigt.
Mitt föremål är rätt skruvat och antagligen inte så användbart på en öde ö.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Jag kommer köra bil till Karlskrona idag och kommer bara följa spelet via mobilen vid olika stopp.

Jag är för att rösta ut Recca ikväll för att hon är en miller och reagerat konstigt... men som hon själv sagt reagerade hon på Vimes tankar om fluff för att hennes roll indikerade tight fluff. Men Vimes hittade då en formulering som kan tolkas som att Reccas yrke är en efterkonstruktion.

Jag måste även säga att det känns konstigt att få komplimanger av Vimes.i alla spel vi varit tillsammans har vi varit i luven på varandra. Är det ulv-Vimes som vänskapligt smeker mig om ryggen för att jag som lättlurad bybo skall få ut en grön Recca?

Det som talar emot detta är dock är att vi även var i luven på varandra när Vimes varit ulv. *tänker efter* Jag tror det var Recca allt tjabb handlade om den gången också. Denna tjej, asså!

Jag kommer inte kunna bedriva research idag. Vad har folk för röda kandidater? Jag har Recca och Max. Finns det någon annan som någon anser röd?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Sista om DTF

12/16

Okej okej. Vi ska skita i DTF. Men såhär är det: alla diskussionstrådar skapar offentliga rum där folk framträder. Det finns goda poänger med att skapa dessa rum. För vi vill ju analysera folks framträdanden. Så även om byn egentligen skiter i att jaga DTF, finns det poänger med att diskutera DTF.

Efter att ha funderat under förmiddagen kan jag inte riktigt släppa DTF-diskussionen. Det finns nämligen tre väldigt konkreta saker som skaver. Vi tar dem i storleksordning, minst först:

Trasapa
Såhär skrev Trasapa igårkväll:
Trasapa said:
DTF? För i helv.. Jag tyckte bara att det var solklart utifrån introtexten att det fanns någon eller några med individuella vinstmål utöver ulvar/bybor. (tydligen så är den textraden standard så den teorin sket sig direkt). Men även om så är fallet, vad har det med något som helst att göra?! Skit i om Vimes vinner en veckas risranson om han lyckas steka K.K i kokoskastning.
Byn vinner när ulvarna är väck, enkelt.
Såhär skrev han när spelet startade:
Trasapa said:
Vi har alltså en tredjefaktion, smutt. Berätta, vilka är ni och vart är ulvarna?
Det är alltså Trasapa som kastar första stenen i hela DTF-debaclet. Båda de ovanstående citaten är reaktioner, när spelet startade ragerar Trasapa på startinlägget och noterar att DTF (kanske) finns med. När alla andra har uttalat sig om DTF:s betydelse går Trasapa in regerar genom att spegla åsikten "DTF behöver inte byn bry sig om". Vad tänker du själv Trasapa? Eller är du bara en spattig maskin som reagerar på yttre stimuli?

(Noterar också att Trasapa tycks smula TV-person/kändis i sitt första inlägg: "För byn och tittarsiffror!")

Mukwa
Med tanke på numera outad info om B-kändisars DTF-lag så tycker jag att det här låter lite väl märkligt. [min fetstil]
Jag har ingen information om några kändisar. Det är något Basse tjatar om. Jag har bara fortsatt spekulera efter att Basse droppade informationen om B-kändisar som DTF.
Angående DTF så finns mina inlägg kvar för Vimes och alla andra att läsa. Jag har som sagt ingen info om varken kändisar, B-kändisar eller DTF. Men Basse har basunerat ut att det finns kändisar med oss, och då har jag noterat det.
Mukwa menar alltså först att det finns outad information om en DTF bestående av kändisar. Sedan att Basse är den som "droppat" informationen. Och slutligen har detta modifierats till att Basse har "basunerat ut" detta om kändisar.

Såhär skriver Basse:
Jag har ingen information om kändisar i mitt roll-PM eller dylikt. Allt är bara spekulation utifrån smulor och oklarheter (exv Brynolf). Detta har jag talat om vid flera tillfällen. [min fetstil]
Så att, Mukwa. Kommentarer? Jag frågade tidigare i tråden om den här "outade informationen" (jag tror att dina senare citat ovan är, baldn annat, i relation med detta), men jag ser inte dig ta tillbaka det påståendet någonstans. Du får gärna kommentera hur du har tänkt och tänker nu kring citaten ovan.

Nu är i synnerhet Mukwa, men även Basse, på min gröna lista. Men om vi ska vrida på nojj-kranen så kan vi tänka oss ett scenario där varulvslaget (vari Mukwa och Basse ingår) HAR info om DTF-fraktionen och att det som händer i citaten ovan är en klassisk hopblandning av vad som är känt inom laget och vad som är känt i speltråden.

Basenanji
Min sista tanke kring det här med DTF är att det är Basse själv som är seriemördar-DTF:en.

I det här inlägget spekulerar Basse vilt om att kändisarna utgör ett DTF-lag som vinner om de är i majoritet i byn när spelet är slut. Underförstått misstänker han alltså alla som outat (eller inte outat, uppenbarligen) att de har någon form av kändissyssla. Underförstått talar detta för massoutning.

Jag, som vet bäst (true story), svarar i det här inlägget att Basses teorier låter för jävla off. Istället spekulerar jag i att DTF:en, om den finns, är en seriemördare som vill mörda/identifiera kändisarna. (Att det DTF:en har funktionen att motverka massoutning tycker jag är ett långt mer rimligt antagande än att vi visavi DTF:en tjänar på att massouta.) Jag lägger ner ganska mycket tid och text på det här, för har jag rätt i den spekulatiuonen innebär det att vi behöver vara försiktiga med att outa sysselsättning.

Men Basse verkar inte alls intresserad av att fundera över vad DTF eventuellt betyder för hur vi bör spela spelet. I hans nästa inlägg bemöter han mig inte alls, men gör istället såhär (jag har klippt ut de stycken jag tycker är intressantast):
Basenanji said:
Detta har jag talat om vid flera tillfällen. men med tanke på hur saker och ting utvecklar sig skulle jag vilja ge mig själv en klapp på axlen för att min INTUITION kring kändisar verkar ha något värde i sig. Kolla exv på hur Empiricus går ut och förtydligar och hur Mukwa vill se att Recca är tydlig kring sin sysselsättning. Det finns något där...hihi!

(Kommentar: Ingen nojja över att "Om alla kändisar outas kanske vi förlorar" utan istället "hihi!". Sedan ett INTUITION i versaler, för det är ju inte så att Basse har INFORMATION, egentligen. Poserande.)

Jag tycker att vi ska SKITA FULLKOMLIGT I DTF men vara medvetna om att anledningen till att spelet beter sig som det gör – tex att det är så svårt att få alla att ställa upp på drev mot en viss person – kan vara en effekt av att DTF:are inte vill rösta ut sina polare.

(Vi ska skita fullkomligt i DTF efter att han alltså slängt en massa inläg goch tid på det. Och istället för att bemöta min avsevärt troligare DTF-teori fortsätter han att köra på sin egen orimliga.)

Mina favoriter i varulvstoppen just nu:

1. Recca
2. Vimes

(Basse bemöter alltså inte mitt inlägg utan petar plötsligt in mig på sin misstänktalista. För att jag (!) "försöker rädda Recca nu".)
Basse är en svår spelare på sätt och vis. Jag tycker alltid att det är svårt att läsa hans rationalitet. Men det här är ett jävligt konstigt beteende, först det stora fokuset på ett DTF-lag av kändisar, som sedan helt upplöses och sedan ett anklagande finger ur det blå mot den som kritiserat kändislagsteorin hårdast och presenterat seriemördarteorin. Detta mejkar jättemycket sense om Basse faktiskt är seriemördar-DTF:en själv.

---

PS: min hypotes om Basse går inte ihop med min hypotes om Mukwa och Basse och sådär. Det här är tre skilda spår att följa.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Inlägg 11 av 16.
Trasapa said:
Nej jag vill hänga en miller i brist på bättre kandidater men tills dess rota i annat.
Jag är måste säga att jag inte är heltänd på idén att hänga en miller - förutom i brist på bättre möjligen. Då har jag problem att välja mellan dem - jag lutar mer åt Hastfer på grund av halvmiller-grejen, men å andra sidan så kommer Reccas millerstatus ligga som en skugga över byn tills hon åker ut. Båda verkar hyfsat reko för mig - en del oegentligheter med när millerstatus kom ut och lite tjafs kring lag/sysselsättning/pryl.

Jag har en hög med lite bruna kandidater, men inte mycket att bygga på just nu. Rödast till mindre röd/brun:

RasmusL: Tar en stund på sig att börja, skriver ett par inlägg på ett par timmar (6 st t o m, 1 a v dem en ren röst), sedan försvinner han igen. Det känns inte sådär jättebra - är det postande för att visa att han är med i matchen helt enkelt? En stund trodde jag det skulle bli reaktion när folk drevade honom, men det verkar inte så. (Jag är inte helt opartisk här, dock. :/ )

!Paxen: Gör några inlägg i början, verkar skärpt. Sedan försvinner han lite innan ett kort inlägg idag. Han _har_ outat lag och pryl, dock, vilket är trevligt. Jag väntar fortfarande på analysposten. :gremwink:

Recca & Hastfer: Inte så mycket att säga. Hastfer kanske varit aningen nojjig och Recca lite mer mothugg än analyserande/kollande av andras inlägg. Men jag har inte grepp om Reccas ulvspelstil, så jag kan inte "läsa" om hon är mer ulvlik eller bybolik. Miller-claim märker jag är lite giftigt för byn - antar att de hängs förr eller senare dock.

(KK: Vet inte om det är formatet (kanske?) eller mitt senaste ulvspel som spökar, men han verkar inte lika drivande som vanligt. Jag misstänker att det är för att det är sån skillnad i rent postantal dock.)

För övrigt tror jag (men vet inte) att massouting kan vara en tanke - det blir lite "hålla med" här igen. :\

Anth slängde fram en tanke att ulvarna kanske inte visste lag ( #884499 - Idag 08:08 ) - det som Trasapa sa borde vara ganska safe att out:a (i drev, dock, vilket jag måste missat), och jag tyckte verkade rimligt, kan alltså ha varit en liten extra lurighet av Emp där. Hm. Vi som spelare utgår också från jämna lag. Visst är det fint med symmetri i antal, men det är inget som säger att det måste vara så. Det är dock troligt, antar jag, även om det beror lite på hur mycket Emp velat förbrylla byn. :/
 

Pixie

Veteran
Joined
22 Feb 2011
Messages
40
nu vet jag fan inte länre vad jag ska tro.
Har suttit och trevat fra och tillbaka med varför recca gör som hon gör om hon är ulv. Eller hastfer för den delen.... Jag vill få igång paxen så;
Röst:paxen
Nu ska jag åka båt i tre timmar typ.
Kommer tillbaka senare med responser. Om jag inte druknar.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
13/16

Trasapa said:
Du ser, det där blev väl löjligt?

Har motiveringar hamnat under dig Vimes eller har du inget vettigt att komma med utan vill bara sprida lite mer brus?

Dynga
Alltså Trasapa. Du vet att röster är gratis i det här spelet? Har du läst startinlägget? Jag trodde ärligt talat att min enkla "Röst: Trasapa" var väldigt kommunikativ. Du har varit borta från spelet jävligt länge, du kommer in och skriver ett vansinnigt blajjigt inlägg, du är med högt på listor där folk vill se outningar. Vad tror du låg bakom min röst?

Du är ju en bra bybo. I Dr Who-spelet var du, enligt min mening, bäst på plan. Men här håller du bara på och trallar. Är det så att du inte har tid att sköta den här rundan ordentligt bör du kanske ge byn något att jobba med, din pryl exempelvis? (Här är verkligen outningar valuta: Trasapa borde kanske drevas och pressas att börja spela vettigt, men det kommer inte hinnas med, alltså borde han köpa sig fri tills vidare med en outning. Det finns inget credd på kontot att ta av.)

Så, helst vill jag se dig börja spela bra. Men om du inte har tid eller tänkarkräm nog för det så ser jag gärna att du outar något. Mitt förslag är pryl.

---

Med det sagt, och med Dr Who-spelet i minne, kommer jag flytta tillbaka min röst till Recca. Även om jag vädrar scums på annat håll är Recca min numero uno, med god marginal, och har varit det sedan debaclet med "diverse fluff". Jag har läst hennes svar där hon röstar på "Fucking Vimes" ( :gremshocked: ), och jag är verkligen inte övertygad om att den förklaring hon ger stämmer: den syssla hon skrivit verkar inte ha stått i det PM hon fick av Empi innan spel.

Röst: Recca - ni som inte röstar här vid deadline bör har bra anledningar till det.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
6? (det blir nog inte mer än ett eller två inlägg till denna rundan, räknar om jag känner att det börjar brännas)

Jag har dåligt med tid så det blir speedreading 4 ord i taget för att ens hinna med i tråden. Jag bildar mig en uppfattning utifrån detta, om det försvinner en eller ett par lirare per runda så kan jag nog vara med i gemet bättre i senare rundor.

Outar motvilligt lag (hade vi outat lagsvis hade vi haft en bra chans att knipa någon givet att vi hade ett assymetriskt uplägg, ni har detta totalförstörts av alla trigger-happy lirare som inte kan hålla sig i byxan): Nord. Jag hoppas verkligen att n som ber om outningar har EN JÄVLIGT BRA PLAN och inte bara rutinmässigt har fastnat i fållan drev -> outning -> drev -> outning. Om det inte är väldigt uppenbart rödande fluff kan det vara en tanke att köra på tänka -> dreva -> Tänka -> outa istället... Jag har en teori som jag leker med som är lite robustare inför planlöst outande men det är ett långskott, will keep you posted on that.

@LJSL: Undrar du något särskiljt? Jag har inte jättemycket tid att bara sitta och flumma så om du vill ha en reaktion är en fråga en bra början.

@Max Räven: Klart att du inte är opartisk, vi är ju i olika lag...

@anth: Du är halvkändis? Ge mig mer.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
14/16

Vimes said:
Så, helst vill jag se dig börja spela bra. Men om du inte har tid eller tänkarkräm nog för det så ser jag gärna att du outar något. Mitt förslag är pryl.
Sorry. Nu ser jag att du ju har outat. Bra. Då väntar jag och ser om vi får se mer rock 'n roll och mindre trall från dig i R2.

Nu har jag bara två inlägg kvar för rundan. Jag känner mig dock bekväm med att rösta ut Recca. Sorry Becks, jag tycker du varit jätteulvig :gremsmile: Och även om du är bybo är skadan som det gör att vi röstar ut dig ganska liten om du är miller. Förr eller senare blir millers utröstade. Hoppas du inte är arg på riktigt, det är bra ett spel!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
12/16

Först och främst: Gött att du kunde hoppa på Anth!

Anth said:
Hastfer är nybörjare (sort of) och frågar om DTF (vilket enligt mig är helt rimligt för nybörjare) - Mukwa hugger och undrar vad Hastfer har för info om DTF.
Eftersom jag och Mukwa drar helt olika slutsatser om Hastfer skulle jag vilja veta hur Mukwa resonerade. Är det bara så att jag inte är tillräckligt paranoid fär att spela detta spel?
Jag håller Hastfer grön än så länge. Han har inte gjort någonting som indikerar ulvskap. Jag trodde att han snackade om DTF för att han frågade om DTF och direkt efter skrev att han våndades över vad han skulle berätta om sin roll. Jag tolkade det som att han antingen var DTF och var osäker på om det var något byn skulle få reda på, eller att han hade info om DTF och inte visste vad som var bäst att göra. Det här är ingenting jag har följt upp, eftersom det är inläggstak och jag redan fått svar på vad han våndades över. Det var alltså inte frågan om vad DTF står för som fångade mitt intresse, utan att han samtidigt våndades över sin roll.

-----

Nu till viktigare grejer. Vi ska inte slentrianhänga en miller bara för att vi inte kan kontrollera dem. Kanske måste vi göra det senare, men när vi inte behöver så är det bara dumt. Vi ska rösta ut den mest misstänkte, och det finns belägg för att hon är ulv. Men hon är inte den enda som har slarvat i tråden. Min röst har t ex inte flyttat på sig, och det är medvetet. Jag tycker inte, till skillnad från några andra att Max Raven har spelat upp sig. Tvärtom tycker jag att han bara har blivit ulvigare när han hoppar från drev till drev utan substans. Faktum är att han inte har kommit med någonting av värde och han har inte röstat efter misstankar mer än när han nojjaröstade på mig.

---------

Andra jag håller ett vakande öga på är:
Vimes - Han har lyckats bränna flera inlägg på att reda ut missförståndf och onödigt tjäbbel med Recca, samtidigt som han varken sagt särskilt mycket om upplägget eller lagt fram anklagelser och case. Segstartat, Vimes!

KK - Känns mjäkig. Har fastnat i vad jag skrivit om hur jag själv skulle tackla en millerroll - dvs att jag hade vetat att det fanns en fraktionssiare i spel (vilket inte är en självklarhet med andra parametrar i spelet), och att om jag outar det vet även ulvarna att det finsn en siare. Recca har endast skrivit att hon aldrig har tänkt så i något tidigare lir och tyckte att det var smart av mig (nu skulle ju aldrig Recca skriva att just jag är smart eller kommer med bra taktiker, men det är vad hon menade i det här fallet). KK kan släppa den biten. Att du är på henne för att inte ha outat miller i samband med Hastfers outning, och att hon inte har resonerat utifrån sin roll får du gärna fortsätta pressa henne på, för där håller jag med dig. Eller egentligen är det du som håller med mig. Och det är här mina misstankar om KK kommer fram. I flera inlägg har KK tagit rygg på mig. Han har satt mig på en piedestal, och det är han heller inte ensam om. Det gör mig väldigt fundersam på hans och andras tillhörighet (ie Vimes och Trasapa). Jag har spelat stabilt, och förtjänar att vara byns grönaste namn för tillfället, men jag vet också hur sådant här funkar. Någon börjar skriva att en person är grön, andra läser det i förbifarten och sedan sprider det sig och blir en sanning. Jag vill hävda att KK och framförallt Vimes mycket väl kan plantera en sån här grej för att jag är fel ute och för att jag inte ska klincha med dem. Det gör mig lite illa till mods. KK - börja jobba ordentligt nu! Jag vill se teorier kring upplägg (och då vill jag inte se "millers kan komma ut som röda trots att de är bybor när vi röstat ut dem", för det är en frikkin omöjlighet för byn att vinna om vi inte får reda på korrekt fraktion vid utslagning.) Jag vill se ulvteorier, och jag vill se snygga KK-ihopparningar i stil med X är ulv med Y pga Z, och då kan inte W och J vara ulvar med C och Q. Det finns text att analysera, men du har inte ens antytt att du har börjat med det.

Trasapa - Slirar, känns stressad. Hans eventuella lagsmulning är suspekt (det är hans definition av kommunism också). I meningen efter "Norge, den sista öststaten" smular han Dammsugare väldigt tydligt vilket tyder på att han ville smula Öst. Men nu har han outat öst så det känns som att det bara är att tro på honom i det fallet helt enkelt. Finns väl ingen anledning att ljuga om att inte ha smulat liksom. Du kanske har haft dålgit med tid och hjärnan fullt av annat, och då hoppas jag att du ägnar mer tid idag. Ta ställning till vad som skrivs i tråden, vem vill du ha ut och varför? Hur ser upplägget ut?

--------
Övriga som jag kommer ihåg någonting om i skrivande stund

Brynolf - Jag säger det igen för att få det sagt även i detta spel. Det här är en av WRNUs vassaste spelare, kanske eventuellt DEN vassaste spelaren, men bara efter R1. Jag kommer aldrig rösta ut Brynolf i R1, för honom analyserar vi bäst i de andra rundorna. Antingen är Brynolf en grym bybo, eller så är han en grym ulv. Så, om han är ulv - grattis till en runda till. Om du är bybo - Jag väntar spänt på analyser i de följande rundorna.

Xyas - Tråkigt att höra om krocken. Förstår om det har skakat dig. Jag vet att du vanligtvis är fåordig, men du måste komma in i matchen nu!

--------

Det har även kommit ut ett par mindre lyckade analyser av andra och jag tror att det är från Pix och Hastfer. Visst är det bättre att skriva analysen om du redan gjort den, men det säger också en del om dig själv när du väljer vem du analyserar och varför. Ingen av er har gjort något grym analys och dessutom har ni gjort det på någon som inte varit särskilt delaktig. Ge mig fler motiveringar till varför just Trasapa har analyserats. Och nästa gång ni börjar analysera någon så vill jag se en hypotes, en teori, någon substans för att göra den analysen! Nu ser det mest ut som att ni försöker vara nyttiga för byn.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
anth said:
Jag räknar med att vi kan ha DTF, men jag kan inte se vad vi kan göra åt det nu i början så jag tycker vi väntar med det tills senare i spelet.

Enligt exempelrollen (och min egen roll liknar den) finns:
- det 2 fraktioner (inget nämns om DTF)
- en personlig pryl.
- en syssla
- ett lag
- annat (gissningsvis förmåga)
Det där med 2 fraktioner gör det ju orimligt att tro att det finns DTF. Däremot kan det finnas bybor/ulvar med eventuella andra vinstvillkor som får som en semi-dtf-status. Jag kan åtminstone tänka mig nåt sånt. Men som sagt, onödigt att fundera mer på det.

Anth said:
Empi uppdaterade våra roll-PM, jag har inte originalet, bara den uppdaterade kopian, men jag tror mig förstå vad han har ändrat - och det får mig att misstänka ännu mer att vi har DTF.
Okay, ledsen att pajja din parad men jag gissar på att Empi skrev så för att jag frågade honom om jag fick citera mitt rollpm. Anledningen till att jag frågade var min rolls beskrivning (sysselsättningen) som bestod av en "längre" mening och inte bara typ "soldat" eller något liknande. I tidigare varulvslir har vi inte fått citera meningar ordagrant, därav min fråga.

Trasapa said:
Jag är i lag sydöst med Emma Andersson där vi kör DM i nazireferens(måste börja på botten)!
Det här var ju ett skämt.

K.K said:
Okej. Men Hastfer Halvmiller finns redan på banan så jag ser inte poängen med det hela. Du borde ha outat Miller i ditt första inlägg där du anklagar Hastfer för ulveri. Det hade mejka sens för mig. Nu drar du på det av nån anledning. Har för mig det var nått med osäkerhet.

Jag kan också tolka kontexten som så att Mukwa pekar på att Hastfer är en ulv som vill locka fram en siare och sedan när du kliver på som Miller så är det ju ännu mer bekräftat att det finns en siare. Eller?
[...]
Existensgraden av en garanterad siare finns ju så snart Hastfer outar Halvmiller. Jag sätter hans outning som grönande. Asså, det skriver jag ju rakt ut på stört. Så det det jag inte förstått är alltså att Mukwa tycker att du skulle ha pausat din Miller outning för att inte ge ulvarna informationen om att det FINNS siare?
Jag byter gärna infångandet av en ulv mot att ulvarna får reda på att det finns en siare i spel (något de med ALL säkerhet trodde att det fanns redan innan - diskussionen Mukwa startade var en ren metadiskussion).

Min osäkerhet har jag förklarat. Jag höll på miller för att jag eventuellt kunde knäppa en ulv med den. Då kommer Hastfer ut som fucking HALVmiller. Det gjorde att jag blev osäker, jag valde istället att vänta med min millergrej och pressa hastfer på de, enligt mig, skumma uttalanden han gjorde i det inlägget. Jag ansåg (och anser fortfarande) att han resonerade obyboigt.

Det är lite beklämmande, K.K att Hastfers främsta försvarare är DU. Om jag sätter press på Hastfer så är det ju inte du som ska försvara honom. Det är typ bybo 101 att låta en annan spelare, som du ju inte har något som helst facit på, försvara sig själv.

Jag fattar ju att du använder mina anklagelser mot Hastfer för att sätta press på mig, och det är väl okay, men jag tycker du ändå gör för stor sak av mina anklagelser. Det finns ju ett syfte med att sätta press på spelare och få dem att svara på frågor och tycka och uttrycka sig saker i text i ett varulvspel, oberoende av hur starka ens misstankar är mot den personen. Det här är inte bybo 101 utan mer bybo advanced, men det är en disciplin som du behärskar egentligen K.K.

k.K said:
Vet du och Mukwa att Hastfer är ulv eller vad? Eftersom inte han blandas i det hela och lixom inte räknas som en roll som inte har med siare att göra.
Oj, nu snurrar verkligen maskineriet. Som sagt förde vi en metadiskussion som handlade om av vilka skäl man outar miller, det hade egentligen ingenting med Hastfers outning att göra. Det är det du inte förstått (Jag räknar ju hur många gånger jag förklarar detta, tror det är fyra nu?).

K.K said:
Det du missat är kort och gott att du utsätter en siare för en fara genom att du går ut med Miller. Så skall det tolkas va?
Egentligen handlar Mukwas grej mot mig om att jag inte resonerat utifrån det faktum att outning av miller garanterar existensen av en siare för ulvarna.

Grejen var att jag anklagade Hastfer för att inte ha resonerat att han kunde väntat med miller i hopp om att ta en ulv som outar just miller. Jag satt ju själv och väntade på det, det var ju mitt resonemang liksom. Jag hade ju absolut inte i tankarna att vänta R1 ut och avslöja i R2. Det hade ju varit det sämsta bybospelet som någonsin spelats. Du, K.K är ju en av de som berömmer Hastfer för att han outar att han är miller, och det är ju bra att han gör det, men det är ju inte rocket-science att göra det liksom. Det är var bybos förbannade plikt att gå ut som miller innan R1 tar slut!!

Jag anklagade Hastfer för att inte ha resonerat som att han kunde ta en ulv på sin miller om ulven outade miller; eftersom jag resonerade så.

Det Mukwa gjorde var att påpeka att det fanns fler skäl att inte gå ut som miller i all hast, dvs att så fort en bybo outar miller så vet ulvarna att det finns siare. Det här är ju ingen stor grej för millern MÅSTE gå ut innan R1 är slut, helst med lite marginal för att siaren kan vara någon som inte är inloggad hela dagarna. Metadiskussionen handlade alltså om att jag inte tänkt tanken att ulvarna kanske inte visste att det inte fanns siare. Det är absolut ingen stor grej för jag måste ju ändå ut med miller, liksom Hastfer om han är bybo. Men nu har jag förklarat det här jättemycket.

Mukwa: Du invände att jag borde ha resonerat att när jag går ut med miller så vet ulvarna att det finns siare. Men du vet mycket väl att jag måste gå ut innan R1 är slut, och gärna med lite marginal också, eller hur? Kan du förklara varför du såg det som en stor grej? För det låter som att antingen har jag missförstått att du tyckte det var en stor grej när det var en liten puttegrej bara som du ville nämna i förbifarten. Men om du på riktigt tycker det är en stor grej så tycker jag att det är konstigt eftersom du vet att jag måste resonera så att jag måste gå ut innan R1 är slut ändå. Så då får ju ulvarna facit på att siaren existerar oavsett fallet.

K.K said:
Jag känner Trasapa väldigt väl IRL men nu snackar vi varulvsspel. Svårt att säga om hans "hurtighet" är naturlig eller ej. Får jag gissa så ville nog Trasapa köra lite kaozstyle med sitt inlägg igår kväll. Sprida lite glädje och sånt. Han har ju saknats rätt mycket i spelet och är ju i vanliga fall i mina ögon en jävligt vass spelare och nu när hans jobb kommit i vägen tror jag att edgen har fallerat lite. Därav tror jag Trasapa var lite hurtig i tonen för att kompensera upp den dåliga aktiviteten.
Och det är ulvigt eller byboigt?

_______________

Spelupplägg.

Jag utgår från att ulvarna nu måste ljuga om sina prylar och sysselsättningar till viss del. Jag tror inte de måste ljuga om allt. Hittills verkar det finnas några kategorier av föremål/sysslor som vi fått semi-bekräftade, t.ex. b-kändis, förare av fordon, musikföremål, elektronikpryl. I förra spelet fanns just denna uppdelning som tvingade ulvar att ljuga om delar men inte om allt, har jag för mig (shit va minnet sviker mig lätt). Det finns en ulv som har båda grejerna, en ulv som inte har något och två ulvar som har endera av de båda kategorierna.

Sedan har vi eventuellt siare för dessa tre-fyra (lag, sysselsättning, pryl samt självklart fraktion) - en grej kan ju vara en blindgångare, beroende på vad Empi ansåg vara mer riktigt för spelbalansen förstås. Förra spelet såg ut så också. Detta spel måste dock skilja sig på några punkter från förra liret för att Empiricus inte skulle kopierat det förra spelet. Men jag tror att Empi såg förra spelet och sedan tänkte "hur skulle jag göra detta" och sedan gjort det för att passa hans "sense of gamebalance". Grejen är att Empi är ju en person som älskar symmetri, så att samtliga (eller närapå samtliga) prylar och sysslor ligger i olika kategorier ser jag nu som garanterad. Det här betyder att vi måste massouta genast.

Det betyder dock också att Empi antagligen har lagt in en liten failsafe för att försöka hindra från massoutning. Kanske har siare/väktare/powerroller pryl och syssla som skiljer sig från övrigas?

Sen har vi en miller och en halvmiller.

Det är jävligt många siare, och millern och halvmillern, förutsatt att de är bybor är ju egentligen en fördel för fraktionssiaren eftersom målet för dennes sierer minskar i antal, vilket stärker fraktionssiaren.

Det får mig att tro att om detta upplägg stämmer så måste ulvarna nästan ha en egen miller också. En person som sias grön istället för röd. Huruvida det är en halvmiller eller en helmiller vet jag inte. Kanske båda, beroende på hur många siare vi har - Empiricus kanske har varit så elak att han har gjort så att fraktionssiaren är den svagare av siarna för att väga upp att det finns så många kategorier som ulvarna behöver ljuga i. Det vore, om inte annat ett spännande spelupplägg och symmetriskt.

Ps. Nu såg jag att Vimes skrev ett inlägg precis som verkar rätt köttigt och mysigt. Ska gräva ner mig i det nu (och räkna mina antal inlägg).
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Inlägg 12/16
Recca said:
så att samtliga (eller närapå samtliga) prylar och sysslor ligger i olika kategorier ser jag nu som garanterad. Det här betyder att vi måste massouta genast.
Stryk det.

Kan vi göra en lista över outningar eller uppdatera en befintlig lista?

Jag är, liksom andra, nyfiken på vad Trasapa har att säga kring spelet. Det känns lagom random att han helt ur det blå anser att jag är grön, trots att han knappt deltagit i spelet.

Kanske kan du säga vad du tycker om min tanke kring spelupplägget?

Nu måste jag sticka för dagen. Ska försöka vara tillbaks innan rundan avslutas, men kan inte garantera det.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Recca said:
anth said:
Jag räknar med att vi kan ha DTF, men jag kan inte se vad vi kan göra åt det nu i början så jag tycker vi väntar med det tills senare i spelet.

Enligt exempelrollen (och min egen roll liknar den) finns:
- det 2 fraktioner (inget nämns om DTF)
- en personlig pryl.
- en syssla
- ett lag
- annat (gissningsvis förmåga)
Det där med 2 fraktioner gör det ju orimligt att tro att det finns DTF. Däremot kan det finnas bybor/ulvar med eventuella andra vinstvillkor som får som en semi-dtf-status. Jag kan åtminstone tänka mig nåt sånt. Men som sagt, onödigt att fundera mer på det.
Här håller jag inte med.
Om jag var Empi skulle jag inte skriva rent ut att DTF fanns om den gjorde det. Det roliga med DTF är ju att byborna inte vet om det finns en DTF eller ej och därmed blir ännu mer paranoida.
Empi skulle alltså göra fel som designer om han uttryckligen skrev att det fanns 3 fraktioner.

Det viktiga är att alla verkar överens om att vi tar oss an DTF senare och inte ödslar energi på den i början av spelet.

Recca said:
Anth said:
Empi uppdaterade våra roll-PM, jag har inte originalet, bara den uppdaterade kopian, men jag tror mig förstå vad han har ändrat - och det får mig att misstänka ännu mer att vi har DTF.
Okay, ledsen att pajja din parad men jag gissar på att Empi skrev så för att jag frågade honom om jag fick citera mitt rollpm. Anledningen till att jag frågade var min rolls beskrivning (sysselsättningen) som bestod av en "längre" mening och inte bara typ "soldat" eller något liknande. I tidigare varulvslir har vi inte fått citera meningar ordagrant, därav min fråga.
OK, vi lägger ner det spåret.

RasmusL frågade vad jag menade med halvkändis.
Min "Syssla" är att jag är:
Årets bloggare 2011
Kan man bli mer halvkändis än så?

Min röst ligger kvar på Trasan, när han kommer hem från det oljiga landet i väster får han chansen att skriva vettiga inlägg så jag kan flytta min röst.

Nu är lunchen slut.
Jag tittar till tråden fram till 18:00, sen dyker jag inte upp förrän i morgon bitti.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
15/16

Recca said:
Nu måste jag sticka för dagen. Ska försöka vara tillbaks innan rundan avslutas, men kan inte garantera det.
Alltså. Du håller på att röstas ut. Ditt förra, längre inlägg, var rätt matigt. Men det här är inte ok. Det är deadline idag? Är du ok med att röstas ut? Vilka alternativ tycker du vi borde överväga istället? Vilket arv vill du ge byn? Du har fyra inlägg på dig. Kom igen.

---

Det är svårt att tro att det bara är 8 timmar kvar till deadline för att det är så jävla segt. Mukwa, till exempel, röstar (mig veterligen) på Max Raven. GÖr någon annan det? Är det inte dags att Mukwa börjar använda det här "rundans bästa bybo"-ethoset och drar igång ett drev åt det hållet?

Det senaste Mukwa formulerade med avseende på den nära förestående deadlinen var det här "vassa" ställningstagandet:
Mukwa said:
Nu till viktigare grejer. Vi ska inte slentrianhänga en miller bara för att vi inte kan kontrollera dem. Kanske måste vi göra det senare, men när vi inte behöver så är det bara dumt. Vi ska rösta ut den mest misstänkte, och det finns belägg för att hon är ulv. Men hon är inte den enda som har slarvat i tråden. Min röst har t ex inte flyttat på sig, och det är medvetet. Jag tycker inte, till skillnad från några andra att Max Raven har spelat upp sig. Tvärtom tycker jag att han bara har blivit ulvigare när han hoppar från drev till drev utan substans. Faktum är att han inte har kommit med någonting av värde och han har inte röstat efter misstankar mer än när han nojjaröstade på mig.
Kan han tänka sig att rösta ut Recca eller inte? Ska vi förstå "Min röst har t ex inte flyttat på sig, och det är medvetet" som att Mukwa menar att Raven är hans val inför deadline? ELler innebär det bara att Recca INTE är hans val?

Kom igen nu, Mukwa. Du har rätt i att du ses som byns grönaste just nu: använd det för byns bästa istället för att vara så här jävla luddig!

Det gäller för övrigt alla:
Det är 8 timmar kvar till deadline. Ta ställning, vafalls!

PS, Mukwa:
Vimes - Han har lyckats bränna flera inlägg på att reda ut missförståndf och onödigt tjäbbel med Recca, samtidigt som han varken sagt särskilt mycket om upplägget eller lagt fram anklagelser och case. Segstartat, Vimes!
1. Med tanke på att inläggen är begränsade är det jävelbra att vara så tydlig som möjligt och vinnlägga sig att ha någon form av källhantering. Jag tycker tolkningen att jag försökt "reda ut missförstånd" med Recca är helt absurd. Du får gärna underbygga det med hänvisningar och citat.
2. Du har inte svarat angående det här med "outad info" om DTF. Det tycker jag att du gott kan bjucka på.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Millers, millers... Alltså, ja, millers är en nackdel för byn. De kan inte kontrolleras av siare och kan därför inte litas på till 100%. Så har vi inga bättre alternativ, är det så klart alltid bäst för byn att hänga en miller. Men det är klart vi har bättre alternativ!

Pix said:
nu vet jag fan inte länre vad jag ska tro.
Har suttit och trevat fra och tillbaka med varför recca gör som hon gör om hon är ulv. Eller hastfer för den delen....
Det luktar kalla tassar här, Pix. Du har varit väldigt drivande mot miller-paret, men så fort jag får upp ögonen för dig så taggar du ner. Vad är det du kommit fram till som gör att du inte misstänker Recca/Hastfer längre?

Recca said:
Grejen är att Empi är ju en person som älskar symmetri, så att samtliga (eller närapå samtliga) prylar och sysslor ligger i olika kategorier ser jag nu som garanterad.
Jag lutade också åt det här ett tag, jag har sett ett par tecken på att det skulle kunna stämma, men samtidigt inte.

Anth said:
Kan det vara så att ulvarna varken har personlig pryl, syssla eller lag - och måste ljuga om alla tre?
I sånt fall tycker jag det låter logiskt att vi har tre siare: en som siar prylar, en som siar sysslor och en som siar lag.
Låter rimligt, så hade vi det ju på mellanstadiediscot. Eftersom knappast både Recca och Hastfer är ulvar, har vi åtminstone en faktionssiare, så mycket vet vi. Och om de båda är gröna (vilket jag tror), är det ju en rätt försvagad faktionssiare (jag tyckte mig dessutom få nys om en tredje miller, men jag kan nog ha haft fel där...). En svag faktionssiare innebär att byn inte blir über av fler siare. Med tanke på hur mycket detta påminner om disco-spelet, är det dock rimligt att anta att Empi har skruvat till det hela ytterligare.

Tror inte min outningslista är komplett, har lirat på mobilen en hel del. Har Max Raven och Pixoutat mojäng? Om inte, tycker jag de ska göra det!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 13 av 16

Mukwa said:
KK - Känns mjäkig. Har fastnat i vad jag skrivit om hur jag själv skulle tackla en millerroll - dvs att jag hade vetat att det fanns en fraktionssiare i spel (vilket inte är en självklarhet med andra parametrar i spelet), och att om jag outar det vet även ulvarna att det finsn en siare. Recca har endast skrivit att hon aldrig har tänkt så i något tidigare lir och tyckte att det var smart av mig (nu skulle ju aldrig Recca skriva att just jag är smart eller kommer med bra taktiker, men det är vad hon menade i det här fallet). KK kan släppa den biten.

Att du är på henne för att inte ha outat miller i samband med Hastfers outning, och att hon inte har resonerat utifrån sin roll får du gärna fortsätta pressa henne på, för där håller jag med dig. Eller egentligen är det du som håller med mig. Och det är här mina misstankar om KK kommer fram. I flera inlägg har KK tagit rygg på mig. Han har satt mig på en piedestal, och det är han heller inte ensam om. Det gör mig väldigt fundersam på hans och andras tillhörighet (ie Vimes och Trasapa). Jag har spelat stabilt, och förtjänar att vara byns grönaste namn för tillfället, men jag vet också hur sådant här funkar. Någon börjar skriva att en person är grön, andra läser det i förbifarten och sedan sprider det sig och blir en sanning. Jag vill hävda att KK och framförallt Vimes mycket väl kan plantera en sån här grej för att jag är fel ute och för att jag inte ska klincha med dem. Det gör mig lite illa till mods.
Jag har "fastnat" lite i en sak som Recca skrev. Något jag har försökt greppa med tiden och fällt in ett och annat om det. Hur som så har jag inte dedikerat mina inlägg till det utan valt att ha det flytande mellan andra diskussioner. Jag har släppt den biten.

Fetade en lina som jag inte diggade.

Lixom, vaddå? Nu tror jag att du tar dig lite väl stora friheter här och skriver saker som inte lirar riktigt med mitt spel. Kan du peka på vad du menar Mukwa?

Det ju trots allt jag som har en åsikt om att Recca rimligen skall gå ut med sin Miller roll efter Hastfers outning på stört och inte lalla med det senare i ett annat inlägg.

Det var ju trots allt jag som påpekade att Recca vrider Hastfers outning på ett suspekt vis.

Efter detta dyker du upp och tycker samma sak och tar rygg på mig. Eller hur ser du på det hela? Uppenbarligen så kan jag inte stå på egna ben utan jag följer dig.

Det här är däremot något jag hänger på dig gällande.

Mukwa said:
Att ha en ulv i varje lag är en dödsdömd konstruktion. Vi tar ut en ulv och får reda på vilket lag hen tillhörde och vips så har vi grönat tre bybor. Jag tror inte på det och tycker att Basse och efterföljande ska lägga ned de tankarna.
Där tar jag rygg. Det tycker jag är en vettig sak.

Och andra gången jag tar rygg på dig är då du lägger upp en outningsplan som är fetare än att bara outa lag.

Kort och gott. Jag har haft dig på min grönare halva och tyckt att dina tankar om outningar och även det uppenbara att ett flertal ulvar inte ligger i samma lag-korg. Det kändes rätt vettigt. Att du själv hoppar upp på en piedestal och anklagar mig för saker som du själv är högst delaktig i känns rätt stressat och hafsigt. Du kan gärna lyfta fram hur jag har agerat efter din rygg om du lyckas vända det till en sanning så kan tänka mig att lägg upp hur det har gått till. Eller va falls jag gjört nu.

Hastfer said:
Okej, jag vet inte om detta är bra för byn att outa, men jag tror det.

Jag är Halvmiller.
Det innebär att om jag sias under udda rundor visas jag som bybo, sias jag under jämna rundor visas jag som ulv.
K.K said:
Jag tror du har gjort helt rätt.
Recca said:
Mukwa said:
Jag hade ju önskat att Hastfer hade outat hälften av det där bara... Nöjt sig med att outa miller... Det kan vara så att det gömmer sig en miller som blir siad röd på jämna rundor, och den informationen hade lättare kunnat verifieras om Hastfer pressade den personen. Nu är det död information som vi inte kommer få ut något mer av och vi kommer vara tvungna att ta ut Hastfer om några rundor.
Recca said:
JAG är MILLER. Det första jag tänkte när jag såg dig outa var att du är en ulv. Hur ofta finns det två millers i spel samtidigt?
K.K said:
Mmmkay. En Miller och en Halvmiller.

Alltså, Recca. Din reaktion på att Hastfer är Halvmiller är ju från start mest byggd på att du tycker att han outar det för att rädda sitt eget skinn. Du snackar om att Hastfer försöker rädda sin egen päls och inte sätter byn i första lägret vilket är felaktigt. Hastfer har sedemera lyft fram saker som du aktivt har dissat i hans outning.

Du är rätt tvärt emot min tolkning av Hastfers outning kan man säga. Något du påpekar. Mukwa har väl den mest byboiga tolkningen av Hastfers Halvmillerskap men det hör ju inte hit.

Hur som.

Du är Miller. Asså, varför utelämnade du det i din första ding mot Hastfer? Istället oroar du dig över Hastfers formuleringar lixom.

Du måste fläka fram din roll Recca och det innan Hastfer. Måste jag välja nu lixom så står det i stjärnorna att Hastfers outning lyser grönskimmer. Det är inget Hastfer drar ur röven så det finns några alternativ där.

1. Hastfer är bybo som skiter i byxan över sin roll. Mest logiskt och mest troligt.
2. Hastfer är ulv som drar det ur röven. Inte alls lika troligt.
3. Hastfer är ulv och får det serverat av veteran-ulvar. Mer troligt än att Hastfer drar det ur ahål.
Mukwa said:
Jag vill också lägga press på Recca. Efter Hastfers halvmilleroutning är det sjukt suspekt att vara miller och reaktionen kring Hastfers outning känns knasig med tanke på Reccas outning nu. Släpp lagtillhörighet och en valfri av Sysselsättning och Pryl. När Recca har gjort det tycker jag gott att Hastfer kan göra likadant. Men Recca ska outa först.

Nu kan du göra ditt jobb och hoppa ner från den där piedestalen du satt dig på.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Oj, jag hade skrivit färre inlägg än jag trodde. Då kan jag dravla på lite då...

8/16

Mukwa said:
Att ha en ulv i varje lag är en dödsdömd konstruktion. Vi tar ut en ulv och får reda på vilket lag hen tillhörde och vips så har vi grönat tre bybor. Jag tror inte på det och tycker att Basse och efterföljande ska lägga ned de tankarna.
Det här tror jag vi kan konstatera rakt av. Visserligen skulle SL kunna skruva till det och faktiskt köra symmetrisk ulv-lagplacering just för att byn kommer tro att det är för enkelt. Men det är en så pass stor grej att det kan förstöra hela spelet om byn faktiskt går på den symmetriska linjen. Så jag tror absolut inte att ulvarna är utplacerade en i varje lag.

Recca said:
Det är lite beklämmande, K.K att Hastfers främsta försvarare är DU. Om jag sätter press på Hastfer så är det ju inte du som ska försvara honom. Det är typ bybo 101 att låta en annan spelare, som du ju inte har något som helst facit på, försvara sig själv.
Ja, KK och Hastfer har en lite osund relation, och har haft det i tidigare spel också. Hastfer har shejpat upp sig ordentligt den senaste tiden och behöver inte hållas under armarna längre IMO.

Trasapa said:
Jag är i lag sydöst med Emma Andersson där vi kör DM i nazireferens(måste börja på botten)!
Det är lite för mycket trams från Trazan idag. Har du gått ut med syssla? Gör det annars.

Här är min lista över outningar. Den är säkert inkomplett, så fyll på!

Basenanji Öst Digitalkamera Cykelbud
Hastfer Syd Diplomacy-spel Brandman Halvmiller
Konrad Kanyl
LJSLarsson
Max Raven Öst (Nåt musikaliskt)
Mukwa
!Paxen Syd Dragspel
Pix Väst
RasmusL Nord
Recca Åsiktsmaskin Miller
Ruga Öst
Shaithan/Anth Nord Årets bloggare 2011
Trasapa Öst Dammsugare
Vimes
Xyas
Brynolf Syd Journalist känd fr tv
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
9/16

Empiricus said:
Vi har redan fått en rafflande och oväntad start, några av de tävlande har hittats i förrådsskjulen, sönderslitna i blodiga stycken och hållandes i tufsar av vad som kan vara hundhår eller liknande. Från mitt jobb som programledare på Guinness rekord-TV så vet jag att det måste vara från världens farligaste rovdjur - Varulven. Det verkar som om ön har objudna gäster - och det ger ett lysande tillfälle: Kan de tävlande rösta ut alla Varulvarna som smugit sig hit innan de blir uppätna?
Nu vet jag väl inte hur stora växlar man ska dra på det här, men om vi försöker tänka vad den här meningen egentligen betyder...

"Några av de tävlande har hittats..." Betyder detta att dessa "några av de tävlande" är SLP:er som ulvarna käkat upp innan spelet börjar (och därmed ovidkommande), eller att de är deltagare som vi tror är med i spel men som inföding-varulvar dödat och tagit deras identiteter? Rimligen det första alternativet, då varulvar inte är kända för att doppelganga. Det betyder att några av deltagarna drabbats av lykantropi på ön eller till och med innan de kom hit. Med andra ord har ulvarna hamnat i programmet enligt sedvanliga procedurer, och torde därmed ha alibi för åtminstone lag. Jag kan inte se någon anledning till att de inte skulle ha alibi även för pryttel och yrke, även om de möjligen kan ha sådana som sticker ut på något sätt och därför tarvar lite ljug.

Vad betyder det här då? Vete fan. Om ulvarna vet att lag-variabeln är harmlös för dem, är det ju sannolikt att de valt att outa den. Det kan röda dem som outat lag tidigt en smula. Men samtidigt vet vi ju inte, de kanske tror att det finns info i byn om att X antal ulvar finns i lag Y, eller motsvarande, och därför håller igen på outandet. Vi vet egentligen ingenting ännu. Men vi kan nog anta att ulvarna är rätt välutrustade med alibin iaf.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Inlägg 12 av 16.

Litet snabbt inlägg. Ursäkta om det inte är så matnyttigt, men jag antog att vi kunde ta upp de utifall att någon missat det:

Om jag läst rätt så kommer förmågor som folk hade inte avslöjas - kanske värt att ta i beaktande.


Eviga miller-svamlandet, del 10x. :gremwink: :OM Hastfer och Recca är halvmiller/miller så borde de inte bli nattmördade av ulvar (iaf inte tidigt), rimligen, eftersom byn gör ulvarnas jobb åt dem. Om de är ulvar, ja, då måste de ut. Så... Kasst ulvcover antar jag. Iaf i det långa loppet.

Återkommer lite senare när jag har mer tid, måste packa ihop på praktikplatsen.
 
Top