Nekromanti Expedition Varulvsson - Runda 1 - På riktigt

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
14 av 16.
Brynolf said:
13/16

Röstläget:
Recca (5): Basse, Vimes, Hastfer, KK, Larsson
Vimes (3): Recca, Trasapa, Brynolf
Max Raven (3): Mukwa, Ruga, Rasmus
Paxen (1): Pix
Rasmus (1): MaxRaven
Trasapa (1): Anth

Xyas och Paxen har inte röstat. Gör det!
Tack och lov! Blev rädd att jag skulle bli tvungen att räkna rösterna. :gremsmile:

Varför har jag rösten på RasmusL fortfarande? Ja just, drevet.

Argh! Och det är 20 minuter kvar bara!

Okej, får fundera lite. Om någon gör sista-minuten-ändringar så kan ju det bli lite dumt här om jag inte kollar igenom ordentligt. :gremfrown:
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
14/16
Bränner ett snabbt inlägg. Kommer ändå inte bränna av mina ordentligt nu. LoL sprang ivägen.

RasmusL said:
Basenanji said:
15/16

Nu glömde jag RasmusL som förstås ska hållas under lika hård press som alla andra!

För övrigt hoppas jag att folk läser och följer Mukwas lista.
Rasmus: Du är på tok för ocool för att bära upp sådan där attityd. Hjälp byn så mycket du kan, svara på frågor, utveckla andras resonemang och skapa egna. Du lågflyger och det gillar jag inte.

Ja, glöm inte bort mig. Min röst ligger där den gör, på Räven. Loggar in en gång till senare.

LSSJanne: Hade du något du undrade över? Frågor att ställa?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
15/16

Recca said:
Nu måste jag sticka för dagen. Ska försöka vara tillbaks innan rundan avslutas, men kan inte garantera det.
Alltså. Du håller på att röstas ut. Ditt förra, längre inlägg, var rätt matigt. Men det här är inte ok. Det är deadline idag? Är du ok med att röstas ut? Vilka alternativ tycker du vi borde överväga istället? Vilket arv vill du ge byn? Du har fyra inlägg på dig. Kom igen.
Jag var jäkligt nära att stanna hemma idag, men istället drog jag iväg till fritidsgården som jag är volontär på. Det var jätteroligt. Om jag åker ut på grund av att jag spenderat den tiden jag kunde lagt på varulvsspel på att stödja ungdomar så är det faktiskt helt okay.

Jag har inte hunnit jaga ulvar i R1 för att jag varit drevad konstant av DIG, K.K, Mukwa och Larsson under hela R1. Om jag röstas ut och ni får kvitto på min bybohet, så kom ihåg att det ligger åtminstone en, kanske två ulvar i det huvudsakliga drevet mot mig.

Mina misstankar är dock på K.K och Vimes och till viss del på Trasapan. Vimes har spelat jävligt lalligt största delen av spelet. K.K har inte fattat en jävligt basic grej som jag förklarat 5 gånger. Mina misstankar mot Trasapan beror på att han skrev ett tidigt inlägg i R1 då han visade aktivitet och resonerade spelupplägg när det då inte fanns så jävla mycket som man kunde ha fel på och kunna åka dit på. Vilket är safe. Samt att när han kom tillbaks så backade han upp mig direkt; det tror jag beror på att när jag åker och det visar sig att jag är bybo så är det rätt skönt att inte ha legat i spetsen för drevet mot mig.

På Vimes tycker jag ändå att mina misstankar från när han och Trasapan diskuterade ihop sig ligger kvar. Han har visserligen svarat på det och det var ett vettigt svar, men sedan började han att passiv-aggressivt rösta på mig och dreva mig för att jag, believe it or not, drevade honom. I början av rundan? Jag lägger en röst på Vimes och han får fnatt och röstar på mig.

Nu ska jag läsa ifatt och lägga en röst.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
16/16

Brynolf said:
Vimes said:
Allt jag kan se från min horisont (i.e. mitt PM) är ett ganska traditionellt spel med siare (och väktare?) och "svagt" fluff.
Ok, Vimes. Nu vill jag veta vad du menar med det här. Jag har suttit och väntat på något tecken i flera dar, men inget har dykt upp. Vad är det som falls?

Röst: Vimes
Tyvärr förstår jag inte frågan. Vad är det du vill veta? Det jag säger är väl mer eller mindre att mitt PM inte säger mig något speciellt om spelupplägget, eller?

Nu är det så att jag bara har ett inlägg kvar den här rundan. Så jag kan inte svara dig efter att du har förklarat vad du menar, så det är lite synd att du inte är tydligare med vad du vill.

Äh, jag får chansa på vad du är ute efter. Jag gissar att du reagerat på "siare (och väktare?)" eller? Det finns två alternativ: antingen har jag en power roll, eller så har jag det inte. Tror du byn tjänar på att jag outar hur det är med det nu? Jag tycker inte det. Det finns ingen anledning till det (se nedan).

Sen är det såhär, det finns ju ett sammanhang till det där citatet:
Vimes said:
Vimes said:
Jag håller i grund och botten med om att det är ganska ointressant vilken skada outningar gör. Som det är nu har vi tre informationskategorier. Det kommer inte spåra ur oavsett vad som outas är min känsla.I mitt PM finns det inget som indikerar vilken kategori som är bra respektive dålig att outa. Och nuvarande designparadigm är (tror jag) i stor utrstäckning att fluffkategorierna inte är så viktiga (för något år sedan handlade allt om dem, men jag tror vi ser en tillbakagång). Jag håller inte med om att byn vann i Mukwas Äventyr på att lista ut väven, vi vann för att ni ljög i onödan. Och i förra spelet fanns det ingen information i fluffkategorierna. Kanske projicerar jag min egen filosofi på Empis spel, men jag tror inte att spelet är gjort för att vi ska jaga ulvar via infon. Allt jag kan se från min horisont (i.e. mitt PM) är ett ganska traditionellt spel med siare (och väktare?) och "svagt" fluff. Eftersom byn gjorde kaos med ulvarna förra spelet tror jag inte Empi valt ett upplägg där byn är mer gynnad än den var förra liret, vilket den skulle vara om det finns en massa betydelsebärande symmetrier och grejer i infon.

jag jämför alltså vad jag ser i PM:et med mitt eget spel. Det var (utöver dansgrejen) traditionellt, med siare men utan väktare.

Men som sagt, det är svårt att veta vad exakt det är du är ute efter när du inte skriver det. Det finns dock ingen anledning att svara på huruvida det är en smula eller inte.

---

Röster:
Recca (6) - Basse, Ruga, Vimes, Hastfer, KK, Larsson
Vimes (3) - Recca, Trasapa, Brynolf
Max Raven (2) - Mukwa, RasmusL
Paxen (1) - Pix
RasmusL (1) - Max Raven
Trasapa (1) - Anth
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Brynolf said:
Ok, så det är när vi får två millers av olika slag som du reagerar. Det kan jag köpa; det ser ju rätt skumt ut med en vanlig miller och en halvmiller som ingen av oss nånsin stött på tidigare. Precis som du säger. Men jag är säker på att det är Empiricus som försöker villa bort oss, och att ingen av dem ljuger. [...] Och Recca... om Hastfer är grön och Recca är ulv, varför skulle Recca ljuga fram att hon var en vanlig miller? Om jag var hon skulle jag för det första inte dra spotlighten till mig för en 50% chans att få ut Hastfer. Och för det andra, varför skulle jag hitta på att jag var en vanlig miller när jag just fått reda på att det finns halvmillers?
Jag tycker fortfarande att Recca betett sig underligt, men det du säger om henne verkar vettigt. Fortsätter hon vara konstig så kan vi ta henne i en senare runda i vilket fall.

Röst: Max Raven
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Röster:
Recca (6) - Basse, Ruga, Vimes, Hastfer, KK, Trasapa
Max Raven (3) - Mukwa, RasmusL, Larsson
Vimes (2) - Recca, Brynolf
Paxen (1) - Pix
RasmusL (1) - Max Raven
Trasapa (1) - Anth
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
15/16
Nu har jag räknat ut att det inte blir en särskilt spännande slutkläm här, för de som kan skifta dreven är för inaktiva.

Pix/Anth - Ta ställning till ulvkandidaterna istället för att rösta på Paxen/Trasapa. Är ni online och ligger kvar med den rösten så tänker jag frikkin rösta ut er på studs nästa runda. Det är bortkastade röster det där. Max Raven. Detsamma gäller dig. Att ha en slentrianröst på Rasmus känns sådär i det här läget. Skärpning! Ta ställning. Recca, Vimes eller... ja, du var ju den tredje...

Xyas och Paxen - Skäms. En röst ska ut, det är det minsta man kan begära. och ni misslyckades med det.

Jag är ganska sugen på att byta till Basse och rösta ut honom faktiskt, men det lär inte hinnas med så honom synar vi ordentligt nästa runda.

Jag skulle lika gärna kunna byta till Recca, men jag vill inte tippa över så att det blir omöjligt för andra att ta ställning, så jag ligger kvar. Max Raven är trots allt en ful fisk så rösten får ligga kvar där.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
14/16

Har ju inte direkt motiverat min ordentligt om jag minns rätt.

Kort och gott:
Jag tycker inte vi har några superstarka ulvkort och därför är det bra att lösa millerfrågan. Självklart gör jag inte som Recca och röstar på mig själv.

Sen läste jag något att KK agerar livvakt åt mig. Den känslan har inte jag.

Jag tycker jag själv svara relativt snabbt och bra på reccas sågning av min outning.

Att sedan KK (och även mukwa?) tar upp att hon inte outar miller direkt är väl inte att gå i försvarsställning å mina vägnar? det är väl att leta scumtells på deltagare?

Och sådant uppskattar ju jag som inte är lika skarp på att hitta ulvighet.

Och nu framstår det som att jag går i försvar för KK, det är inte poängen. Poängen är att jag (i detta spel) tycker mig kunna och har svarat på frågor angående vad jag skrivit på egen hand.

Eh, något sista att slänga in innan deadline?
Kommer inte ihåg hur outningslistan såg ut mer än att jag låg i topp och har släppt på mitt redan.
Men jag ser gärna KK och Mukwa släppa något annat än lag.
Varför? de är bra spelare som lätt skulle kunna hitta på något annat än vad som står. OM nu ulvarna inte har alibiroller.

Har en idé som är ett riktigt hastferlångskott.

Gah..
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 16 av 16

Jag har nog bara skrivit 15 inlägg om jag räknat rätt men jag vill inte dra på mig SL´s vrede genom att överstiga nån limit. Slänger in det här nu innan ding-dongen. Dumt att lämna nått åt slumpen om jag nattmördas.

Lag: Nord

Jag håller på min pryl och yrke tillsvidare så får vi se om den kan göra någon nytta i R2 om jag är kvar. Det finns minst en likvärdig pryl outad i spelet. Prylen finns i syd. Mitt kneg är rätt ordinärt likt -Byggarbetare och Takläggare.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Recca said:
Recca said:
Röst: Max Raven
Jag är på väg ut liksom. Kom ihåg mina ord åtminstone. Lessen att jag inte kunnat göra mer för byn innan jag åkte.
Kom igen nu!

Skulle jag verkligen outa miller så där om jag inte var det??
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
14/16

Vimes said:
16/16

Brynolf said:
Vimes said:
Allt jag kan se från min horisont (i.e. mitt PM) är ett ganska traditionellt spel med siare (och väktare?) och "svagt" fluff.
Ok, Vimes. Nu vill jag veta vad du menar med det här. Jag har suttit och väntat på något tecken i flera dar, men inget har dykt upp. Vad är det som falls?

Röst: Vimes
Tyvärr förstår jag inte frågan. Vad är det du vill veta? Det jag säger är väl mer eller mindre att mitt PM inte säger mig något speciellt om spelupplägget, eller?

Nu är det så att jag bara har ett inlägg kvar den här rundan. Så jag kan inte svara dig efter att du har förklarat vad du menar, så det är lite synd att du inte är tydligare med vad du vill.

Äh, jag får chansa på vad du är ute efter. Jag gissar att du reagerat på "siare (och väktare?)" eller? Det finns två alternativ: antingen har jag en power roll, eller så har jag det inte. Tror du byn tjänar på att jag outar hur det är med det nu? Jag tycker inte det. Det finns ingen anledning till det (se nedan).

Sen är det såhär, det finns ju ett sammanhang till det där citatet:
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">
Vimes said:
Vimes said:
Jag håller i grund och botten med om att det är ganska ointressant vilken skada outningar gör. Som det är nu har vi tre informationskategorier. Det kommer inte spåra ur oavsett vad som outas är min känsla.I mitt PM finns det inget som indikerar vilken kategori som är bra respektive dålig att outa. Och nuvarande designparadigm är (tror jag) i stor utrstäckning att fluffkategorierna inte är så viktiga (för något år sedan handlade allt om dem, men jag tror vi ser en tillbakagång). Jag håller inte med om att byn vann i Mukwas Äventyr på att lista ut väven, vi vann för att ni ljög i onödan. Och i förra spelet fanns det ingen information i fluffkategorierna. Kanske projicerar jag min egen filosofi på Empis spel, men jag tror inte att spelet är gjort för att vi ska jaga ulvar via infon. Allt jag kan se från min horisont (i.e. mitt PM) är ett ganska traditionellt spel med siare (och väktare?) och "svagt" fluff. Eftersom byn gjorde kaos med ulvarna förra spelet tror jag inte Empi valt ett upplägg där byn är mer gynnad än den var förra liret, vilket den skulle vara om det finns en massa betydelsebärande symmetrier och grejer i infon.
</div>

jag jämför alltså vad jag ser i PM:et med mitt eget spel. Det var (utöver dansgrejen) traditionellt, med siare men utan väktare.

Men som sagt, det är svårt att veta vad exakt det är du är ute efter när du inte skriver det. Det finns dock ingen anledning att svara på huruvida det är en smula eller inte.</div></div>
Tack för det. Visserligen lite anmärkningsvärt att du (låtsas?) inte förstå vad det är jag menar, men samtidigt var jag medvetet lite otydlig för att få till en större träffyta. Det räcker så, tack!
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Hrm. Summa summarum behåller jag nog min röst på RasmusL.

Han har outat Lag Nord, that's it. Skulle velat se lite mer. Ja ja, trycket låg inte på dig på allvar, verkar det som.

Känns som att det är väldigt lätt att tiga sig vidare.

Iofs något som kan bli ändring på nästa runda.
 

Pixie

Veteran
Joined
22 Feb 2011
Messages
40
Brynolf, jag klandrar dig inte för din frågeställning och en motivation ska självklart ut. Jag kan inte komma på en enda anledning till att reca gör som hon gör, förrutom "För att det inte är det vi förväntar oss från en ulv". Hastfer outar hela sitt formulär nästa lika snabbt som basses(?). och är inte röd aktig. NU får jag slut på tid, så jag är lapplisa
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
STOPP!

Edit - Men vad fasen, forumklockan och riktiga världen är inte i sync. Denna runda stoppar nu, i framtiden går stoppklockan på forumtid.
 
Top