Nekromanti Expedition Varulvsson - Runda 4 - Samlings-DVDn

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Det tredje örådet. Öborna har nu varit på ön i tre månader och börja bli så där magra som man blir av en diet på vad nu man kan finna på en öde ö. Facklorna brinner och kastar skuggor över målade ansikten, kläderna är nu i trasor och har lagats med löv och lianer. Att jaga med vassa pinnar och äta vad man hittar är nu något normalt.

Ett trummande i en komplicerad takt hörs från den ihåliga trädstammen som Basenanji trummar på, samtidigt som Harald Treutiger i nytvättad khakifärgad skjorta och lätt sminkad för kamerorna drar lappar ur en urna. Alla är på helspänn. Sakta går han och håller upp lapp efter lapp mot kameran, och efter varje utropad röst jublar alla.

I kväll skall en av ulvarna röstas ut, det känner de på sig. Lågorna från bålet i mitten stiger, tre månader efter tävlingens start så vill ingen slösa förnödenheter eller virke på att skeppa iväg utröstade eller bränna dem på flottar. Nästa utröstade öbo får grillas, för byn är hursomhelst hungrig.

Spänningen är olidlig, det är en jämn utröstning, men till slut dras den sista och avgörande rösten, och stackars Hastfer hinner knappt reagera innan han blir greppad och bunden vid en tjock gren.
När Hastfer roterar över elden, till allas lystna blickar, så skriker han förtvivlat "Neeej, neeeeej! Jag är oskyldig!". Men huden förkolnas och ropen avtar. En död öbo, påtagligt mänskligare i döden än vad Ulven Konrad Kanyl var, ryker lätt.

Förvirrade ser sig alla omkring, någon börjar räkna öbor, ett rop "Någon är borta!", ett svar "Nej? Alla är här!". Alla är på helspänn och vakar genom natten. När morgonen gryr är alla kvarvarande fortfarande vid livet. Ingen dog för Ulvatass denna natt.


Tack till Bybon Hastfer för ditt deltagande!
Hastfer var Brandman, hade ett Diplomacy-spel och tillhörde Lag Syd

Hastfer är den ENDA som har dött denna runda!

Deltagare:
Basenanji
Brynolf
Hastfer
Konrad Kanyl
LJSLarsson
Max Raven
Mukwa
!Paxen
Pix
RasmusL
Recca
Ruga
Anth
Trasapa
Vimes
Xyas

Nästa runda tar slut på fredag 25 oktober klockan 22.00!

Lycka till!
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Ok. Synd om Hastfer (sorry, någon av er var tvungen att försvinna). Just nu lutar jag mig åt att Recca får vara kvar i nästa runda också.

Då jag har fått gnäll tidigare om att avslöja mitt siande direkt så håller jag truten tills vidare.¨Sov gott forumet.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Inlägg 1


Tack för gott spel Hastfer. Det var ingen mästerulv som viskade i ditt öra, och det var väldigt kul att se hur ditt spel utvecklats från dina tidigare partier.


Fan också. Jag hoppas verkligen Paxen kommer med ett väldigt bra siande...
Vänta lite, Paxen är kvar i spel? Spontana tankar:
1. Vi har en jävligt duktig väktare som lyckades gissa vem ulvarna skulle ta i första rundan istället för att skydda sig själv
2. Vi har en väktare som kan skydda samma person mer än två gånger.
3. Det är något hemskt DTF-fuffens på gång som gör att det bara blir nattmord varannan runda.

Trots att jag verkligen hoppats att Paxen siat mig och säger att jag är grön (eller Vimes och säger att han är röd, för det hade jag verkligen inte tackat nej till) så vill jag gärna att han avvaktar lite med att säga vem han siat. Låt byn följa sin naturliga gång ett tag innan du avslöjar.

Vem vill jag titta på den här rundan? Jag slänger en röst på Rasmus för säkerhets skull eftersom tidigaste rösten är den som gäller vid oavgjort, och det skulle inte förvåna mig ifall Vimes stampar upp en hög röster på mig.

RasmusL
(Jag skall dock ta en djuptitt på även Mukwas och Trasapas spel. Anser jag någon av dessa rödare än Rasmus så flyttar jag självklart rösten)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,601
Neeeej!

:gremsuck:

Sorry Hastfer och tack för spel!

---

Vimes! Hur betedde jag mig i LJS' DrWho-spel? Jag är Hedersordförande på Livstid i Nördiga Boyscouters Förening.

Screw DTF. Alltså, allvarligt.

---

Sedan tror jag att ulvarna bara får mörrda varannan runda, alternativt att vi har en jefligt vass ninja som väktare.

---

Bra !Paxo att du inte säger något om vem du har siat. Låt alla snacka lite innan du går ut med det.

---

Min superulvskonspiration är som en blandning av ett mögligt äppelskrutt och en punkterad badanka från 2007. Men fatta vilken potential jag har som äventyrsmakare/SL!

---

Just nu vill jag nog ta in vad som kommer hända men som Vimes sa förut: var är Mukwa?

---

Röst: Mukwa
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Tråkigt. Sorry Hastfer, men se det från den ljusa sidan. Du har förbättrat ditt spel såpass mycket att jag helt enkelt antog att du blev coachad :gremwink:

Men satan i gatan vad händer med nattmorden?
Kan det vara så sjukt att väktaren var såpass iskall förra rundan att han förstod att ulvarna inte skulle sikta på paxen så han lyckades skydda en annan bybo från mord?
Om vi nu har någon väktare men det lär väl ändå vara självklart nu? Bra gjort om du nu finns i byn och kör på som du gjort! Men hojta gärna om vi skulle råka skicka dig till stupstocken :gremwink:

Bra av paxen att hålla på sitt siande. Kliv gärna in däremot och avgör om vi spårar iväg för häftigt på någon som du grönat, då slipper vi spilla onödig tid på att jaga en oskyldig.

Jag tänker kolla av Rasmus som lovat. Men jag börjar bli lite nervös nu faktiskt.

Är våra kvarvarande ulvar de inaktiva, typ mukwa, xyas och dessa glömde att lämna in nattmordet. Det skulle förklara varför vi har så svårt att få tag på solklara ulvkandidater.

Sen vill jag gärna att du Larsson och andra tar en titt på mig, hittills känns det som att jag straffas enbart för mina första inlägg då jag hade dåligt med tid. Och de flesta påhopp har kommit i form av hastfermummel och rasmusdravel. Jag ser gärna att någon försöker leta reda på något rent konkret så att vi kan släppa mig.

Nu ska jag sova och drömma mardrömmar om en superulv konspiration där Recca, och KK sitter och skrattar åt oss och vår enfaldighet när vi dansar som marionetter.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Tack Hastfer för jättebra insats.

Men va f*n! Varför blir folk inte nattmördade???
Får ulvarna bara nattmörda jämna rundor?
Har vi en superväktare som lyckats två gånger av tre?
Finns det fler förklaringar? Bulletproof?

Eftersom Hastfer var grön borde han rimligtvis också ha varit halvmiller.
Alltså är detta inte ett vanligt spel.

Och jag tror inte att lag/sysselsättning/pryl har någon betydelse (men vi får dubbelkolla det när vi kniper en ulv)

Kom att tänka på en sak (som redan varit uppe) - hur stor chans är det att ulvarna, istället för att nattmörda, infekterar bybor.
Det skulle förklara att vi bara har ett nattmord.

Nä, nu ska jag drömma söta drömmar innan jag kommer på ännu mer paranoida saker.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Basse said:
Röst: Mukwa
Sorry. Fick ett sms från KK om att jag var saknad (ja, jag har pratat med en konfirmerad ulv utanför spelet). Ledsen för det. Jag har lite problem på hemmaplan med jobb och är väl inte jättepepp på någonting egentligen. Därför har det inte blivit av att jag har ägnat någon tid till spelet. Och det är ju sugigt förstås.

Nåväl. Jag är som sagt helt lost och måste recappa. Tråkigt att Hastfer åkte, men det var egentligen bara en tidsfråga. Att vi återigen klarar oss från nattmord är något slags mirakel och det är hög tid för väktaren att kliva fram nu, om vi har någon vill säga. Finns det en väktare som kan ta åt sig äran för de här skydden är det den bästa väktaren genom tiderna. Annars är kanske spelet helt kajko med seedlingsulvar och whatnot.

Så. Jag vet inte vem jag tycker är ulvigast just nu, men jag tänker räkna på lite rundor:

R4 - 12 spelare kvar. 3 ulvar.
R5 - 10 spelare kvar. 3 ulvar
R6 - 8 spelare kvar. 3 ulvar
R7 - 6 spelare kvar. 2 ulvar
R8 - 4 spelare kvar. 1 ulv

Vi får alltså ha fel två gånger till, den här rundan och nästa. Att plocka en miller till nu för att vi inte har mer att gå på är ingen legit strategi med andra ord. Vi ska gå efter scum tells. Vem som scummat mest vet jag som sagt inte, eftersom jag har typ halva R2 och hela R3 att läsa igenom, men jag ska jobba på det och försöka vara mer aktiv den här rundan. Basse och !Pax är gröna och får vi väktaren och förhoppningsvis ett eller två gröna namn till innebär det att 3-5 spelare är gröna den här rundan och det skulle göra allt avsevärt mycket lättare. Risken är för stor att väktaren tar med sig förmågan och de skyddade namnen i graven och det tror jag inte att vi vill. !Paxen har ju ett namn till nu så då är vi uppe i 4-6 identifierade spelare (om inte !Paxen har siat samma som väktaren har skyddat, vilket vore tråkigt). Om vi får ut all den här infon kommer vi kunna ta ulvarna med uteslutningsmetoden efter det eftersom vi får ha fel två gånger till. Vi kommer inte kunna lita på väktaren tillräckligt mycket i de kommande rundorna, så därför är det också bäst att outa nu. Men vi vill inte att ulvarna claimar väktarroll så jag föreslår en purgatorisk ordningsföljd av väktaroutande. Jag kan börja passa namnet vidare.

Jag är inte väktare.

Vimes, din tur.


Så här skulle vår by kunna se ut efter att !Paxen har släppt sitt namn och väktaren gått ut med sina namn:
Basenanji (Siad)
LJSLarsson
Mukwa (Skyddad i R1)
!Paxen (Siare och skyddad i R3)
Pix
RasmusL (Väktare)
Recca
Ruga
Anth
Trasapa
Vimes
Xyas (siad i R3)
Av de 6 icke siade och icke skyddade döljer sig tre stycken ulvar. Då tar vi ut dem sedan, helt enkelt. Kan det vara så enkelt? Ja, det kan det. Typ.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Mukwa said:
Basse said:
Röst: Mukwa
Sorry. Fick ett sms från KK om att jag var saknad (ja, jag har pratat med en konfirmerad ulv utanför spelet). Ledsen för det. Jag har lite problem på hemmaplan med jobb och är väl inte jättepepp på någonting egentligen. Därför har det inte blivit av att jag har ägnat någon tid till spelet. Och det är ju sugigt förstås.

Nåväl. Jag är som sagt helt lost och måste recappa. Tråkigt att Hastfer åkte, men det var egentligen bara en tidsfråga. Att vi återigen klarar oss från nattmord är något slags mirakel och det är hög tid för väktaren att kliva fram nu, om vi har någon vill säga. Finns det en väktare som kan ta åt sig äran för de här skydden är det den bästa väktaren genom tiderna. Annars är kanske spelet helt kajko med seedlingsulvar och whatnot.

Så. Jag vet inte vem jag tycker är ulvigast just nu, men jag tänker räkna på lite rundor:

R4 - 12 spelare kvar. 3 ulvar.
R5 - 10 spelare kvar. 3 ulvar
R6 - 8 spelare kvar. 3 ulvar
R7 - 6 spelare kvar. 2 ulvar
R8 - 4 spelare kvar. 1 ulv

Vi får alltså ha fel två gånger till, den här rundan och nästa. Att plocka en miller till nu för att vi inte har mer att gå på är ingen legit strategi med andra ord. Vi ska gå efter scum tells. Vem som scummat mest vet jag som sagt inte, eftersom jag har typ halva R2 och hela R3 att läsa igenom, men jag ska jobba på det och försöka vara mer aktiv den här rundan. Basse och !Pax är gröna och får vi väktaren och förhoppningsvis ett eller två gröna namn till innebär det att 3-5 spelare är gröna den här rundan och det skulle göra allt avsevärt mycket lättare. Risken är för stor att väktaren tar med sig förmågan och de skyddade namnen i graven och det tror jag inte att vi vill. !Paxen har ju ett namn till nu så då är vi uppe i 4-6 identifierade spelare (om inte !Paxen har siat samma som väktaren har skyddat, vilket vore tråkigt). Om vi får ut all den här infon kommer vi kunna ta ulvarna med uteslutningsmetoden efter det eftersom vi får ha fel två gånger till. Vi kommer inte kunna lita på väktaren tillräckligt mycket i de kommande rundorna, så därför är det också bäst att outa nu. Men vi vill inte att ulvarna claimar väktarroll så jag föreslår en purgatorisk ordningsföljd av väktaroutande. Jag kan börja passa namnet vidare.

Jag är inte väktare.

Vimes, din tur.


Så här skulle vår by kunna se ut efter att !Paxen har släppt sitt namn och väktaren gått ut med sina namn:
Basenanji (Siad)
LJSLarsson
Mukwa (Skyddad i R1)
!Paxen (Siare och skyddad i R3)
Pix
RasmusL (Väktare)
Recca
Ruga
Anth
Trasapa
Vimes
Xyas (siad i R3)
Av de 6 icke siade och icke skyddade döljer sig tre stycken ulvar. Då tar vi ut dem sedan, helt enkelt. Kan det vara så enkelt? Ja, det kan det. Typ.
Det faktum att Brynolf blev dödad i R2 tyder ju på att Brynolf var målet för nattmordet även i R1. Så din gröning försvinner ju, Mukwa. Annars har jag inget att invända mot inlägget.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Hastfer: Förlåt :gremfrown:

Mukwa
Iom att Brynolf dog i R2 så tyder det ju på att ulvarna försökte nattdöda honom, men i så fall är du nästan garanterat en ulv eftersom nattmordet borde ha siktats på dig om du inte var ulv. Varför valde ulvarna Brynolf?

För att han är känd för att göra en dålig R1 och komma igång senare?

För att de trodde att han var väktare?

För att de hade anfallit honom i R1 och slutförde det de påbörjat?

För att förvirra?

Var det något han gjorde i R1-R2?

Mukwa, du måste ha någon tanke kring det här, hur tror du att ulvarna resonerat kring nattmordet på Brynolf?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
2/16

Att spekulera kring nattmorden ger sällan någonting. Ditt resonemang att jag är ulv bygger på att du vet att ulvarna skulle ha tagit ut mig om jag var bybo. Det är inte alls säkert. Egentligen är det inte så troligt att jag är det gröna namn som byn får genom väktaren, men det är inte det viktiga. Det viktiga är att vi får ett grönt namn. Visst kan det mycket väl vara som du säger att det är Brynolf som är det gröna namnet, och då förlorar vi ju en grön spelare på planen.

Varför ulvarna ville ha ut Brynolf i R1:
1. Han är en erkänt skicklig spelare. Enligt mig är det han och KK som slåss om förstaplatsen över wrnus bästa spelare.
2. Han låg lågt och kan ha signalerat powerroll
3. Han låg lågt och ulvarna ville ta ut någon som byn inte fått någon användning av
4. Ulvarna skjuter random och lotten föll på Brynolf
5. Brynolf hade sniffat upp en ulv
6. Brynolf var på fel spår och drevade mot bybor, och därför är det bra att ge honom en grön stämpel
7. Något annat

Att spekulera i varför ulvarna dödar vem är helt meningslöst. Det går aldrig att dra några slutsatser kring det (om det inte rör sig om att plocka powerroller då), för det finns för många tänkbara resonemang. Vi fångar inga ulvar på det (det har mig veterligen aldrig hänt, och jag tror inte att det kommer hända heller), och vi får ingen information utifrån sådana analyser.

Men ja, om de försökte ta ut honom i R1 tog de honom förstås igen för att bli av med honom för gott. Men varför Brynolf får du fråga dem när liret är över.

Oavsett tycker jag att väktaren ska ut den här rundan.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
1/16

*stamp stamp stamp*

Röst: LJSLarsson - anth och Trasapa, ni röstade ut en grön Hastfer istället för Larsson. Kan ni tänka er att rösta på honom nu då?

Titta bara hur han öppnar den här rundan:
LJSLarsson said:
Vem vill jag titta på den här rundan? Jag slänger en röst på Rasmus för säkerhets skull eftersom tidigaste rösten är den som gäller vid oavgjort, och det skulle inte förvåna mig ifall Vimes stampar upp en hög röster på mig.
1. Han vet inte vem han ska misstänka eller ens titta närmare på
2. Han röstar på Rasmus inte för att han misstänker honom utan för att få en tidig röst där ifall det kommer att samlas röster på honom själv. Detta får vi väl tolkas om att han egentligen inte misstänker Rasmus så farligt, men antar att Rasmus är den (vid sidan av honom själv) som byn kommer vilja rösta på.

I grund och botten vill Larsson hemskt gärna att någon bybo ska ta ställning till vem "vi" misstänker och vem "vi" vill rösta ut, innan han själv blandar sig i leken.

Kom igen nu! Nu tar vi den här ulven.

---

Mukwa said:
Jag är inte väktare.

Vimes, din tur.
Skönt att du är tillbaka, Mukwa. Jag köper för övrigt ditt resonemang om att det är rätt att outa väktaren nu. I värsta fall bli väktaren avdödad utan att vi fått veta vilka två (om det inte är samma person som väktats) som är gröna. Eller, i absolut värsta fall visar det sig att det inte finns någon väktare och att spelupplägget trots allt är tweakat, vilket kommer få byn att implodera i spekulation och galenskap.

Jag är inte väktare

Larsson, jag vet ju att du är ulv, men kan du inte skoja till det och claima väktare?

---

Till sist: jag kommer åka på en Tallinn-kryssning i helgen. Det innebär att jag kommer gå offline kring 18.00 på fredag och alltså missa deadlinen. Sedan kan jag kanske titta in snabbt under lördagen om jag får fatt på en internetuppkoppling, sedan kommer jag inte vara tillbaka förrns söndagkväll (är det deadline 22.00 på söndag kommer jag dock hinna med den).
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
2/16
Så ni vet...
- I helgen är det Älvcon fre, lör, sön.
(har ni tur är det slutsålt när jag kommer dit på fredag kväll - annars blir det inte mycket varulvspel för mig i helgen).
- På måndag har jag planerat att spela in podcast.
- Någon dag senare i veckan spelleder jag Barrowmaze.

Jag lyckades inte skita ur mig någonting igår, så jo, jag känner pressen att jag måste prestera ikväll.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,601
Hej Mukwa, vad bra att du är med igen! Hoppas att det löser sig med jobb! Kämpa på, jag hejar på dig! :gremlaugh:

---

Analysera varför ulvgenget tog ut Brynolf känns tveksamt. Jag vet att vi tog ut Mukwa förra spelet för att han verkade vara väktaren OCH spelade bra samtidigt som vi hoppades att byn skulle ta ut Recca (jag ville faktiskt att vi skulle ta ut Recca först av alla, men konsensus i ulvlägret ville annorlunda).

---

Jag stör mig lite på tex Vimes som har lazersiktat in sig på LJS, precis som jag stör mig på att RasmusL har siktat in sig på Trasapa. Det känns ungefär lika statiskt som när jag kommer och pratar om Jordens Undergång och Superulvarnas Konspiration.

---

Men i det här läget så har ju !Pxen siat någon och jag tror att ulvarna skiter i brallan just nu. Speciellt den ulv som inte yttrat sig hittills. Jag skulle vilja se Trasapa delta och säga något om händelsernas utveckling och efter honom Pix, Ruga och xyas.

---

Sedan: okej, nu kommer en knepig runda med tanke på den kommande (löne-)helgen. Det betyder att vi får spela effektivt och bra fram till fredag 18.00 och inte inbilla oss att vi har gott om tid eller nåt.

---

De här är potentiella kandidater (jag tar bort !Paxen och mig själv):

LJSLarsson
Mukwa
Pix
RasmusL
Recca
Ruga
anth
Trasapa
Vimes
Xyas

…och jag kan visst tänka mig att vi har fyra ulvar där. Med tanke på att ulvarna bara verkar ha ihjäl folk varannan runda så skulle det kunna stämma. Om vi bara har tre ulvar nu så känns det som att spelet, med nattmord varannan runda, tar för lång tid.

Jag vill kolla lite vad som händer om vi petar på de inaktiva: xyas tex.

Röst: xyas

---

Han har lite tid säger han, men lyckas precis pressa in sig innan han blir diskad. Tar lite ställning och lägger lägligt en röst på LJS när (gröne) Hastfer är på väg ut. xyas: prioritera rätt nu, torsdag och fredag. :gremwink:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
2/16

Röster vid deadline med våra bekräftade färger:

Runda 1 said:
Recca (6) - Basse, Ruga*, Vimes, Hastfer, KK, Trasapa
Max Raven (4) - Mukwa, RasmusL, Larsson, Recca
Vimes (1) - Brynolf
Paxen (1) - Pix
RasmusL (1) - Max Raven
Trasapa (1) - Anth
Ingen röst (2) - xyas, !Paxen

(* Ruga röstade ju "egentligen" på Recca, så för syftet att analysera folks agerande är ovanstående den korrekta rösträkningen.)
Runda 3 said:
Hastfer (5) - Pix, Basenanji, LJS, !Paxen, Recca, Trasapa, anth
LJSLarsson(4) - Vimes, Ruga, xyas, Hastfer
Trasapa (1) - RasmusL
anth (1) - Mukwa
Det här säger mig inte så jättemycket . Ur informationssynpunkt är det nästan dåligt att ulvarna bara lyckats klämma ut ett nattmord. Det hade suttit fint att klämma in ett till grönt namn i det ovanstående.

Hey, vad tror ni om att: Larsson, Rasmus och anth är våra ulvar?

R1
Recca (6) - Basse, Ruga, Vimes, Hastfer, KK, Trasapa
Max Raven (4) - Mukwa, RasmusL, Larsson, Recca
Vimes (1) - Brynolf
Paxen (1) - Pix
RasmusL (1) - Max Raven
Trasapa (1) - Anth
Ingen röst (2) - xyas, !Paxen

I lyan:
Larsson och Rasmus: "Men KK, vad håller du på med? Låt byn rösta ut Recca och chilla med din röst nån annan stans!"
KK: "Klas Kleberhans måste vara med i utröstningen. Konrad Kornholio är byns silfverrygg, klart han är med i vinnande drevet. Det kan vara frescht att det är en bybo!"
anth: "Öh, grabbar? Ska jag göra nått eller?"
Alla: "Det spelar ingen roll, anth. Ingen bryr sig om vad du gör den här rundan ändå."

R2
Hastfer (5) - Pix, Basenanji, LJS, !Paxen, Recca, Trasapa, anth
LJSLarsson(4) - Vimes, Ruga, xyas, Hastfer
Trasapa (1) - RasmusL
anth (1) - Mukwa

I lyan:
Larsson: "Hjälp! Den där slemme Vimes försöker få mig utröstad."
anth: "Det är lugnt! Kolla jag spikar igen kistan nu... Fan apan hann före. Ska jag flytta min röst eller?"
Larsson: "Nej. Sitt still i båten nu, jösses. Var är Rasmus?"
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Inlägg 2

Jag är inte väktare.
(En tanke jag dock har haft - Jag valde att outa mitt yrke, polis, istället för mitt föremål i första rundan. Min tanke var att ulvarna kanske då började undra om jag är väktaren, eftersom polis är fluffnära en väktarroll, och att den riktiga väktaren tänkte samma sak och skyddade mig)

Rasmus, är det du som är väktaren?


Angående Vimes anklagelser så har han rätt på sätt och vis rätt; jag la min röst på Rasmus av taktiska skäl. Efter att jag kämpat så hårt för att få ut en grön spelare förtjänar jag röster denna runda. Men jag vet att jag är grön, och eftersom vi inte längre har stora marginaler så anser jag det bättre att någon annan potentiell ulv röstas ut istället för mig vid oavgjort.

Jag erkänner att jag inte är säker på Rasmus just nu. Han har känts brun genom spelet, men jag hade bråttom att få in första rösten och gick på gut feeling (trots att jag tycker han var bättre senaste rundan så har han varit brun, kantig och aggressiv i resten av spelet).

Däremot tror jag mer och mer på att Vimes är ulv, för nu börjar han ljuga rakt ut i sina inlägg:

Vimes said:
1. Han vet inte vem han ska misstänka eller ens titta närmare på
Larsson said:
Jag skall dock ta en djuptitt på även Mukwas och Trasapas spel. Anser jag någon av dessa rödare än Rasmus så flyttar jag självklart rösten
Det var inte som mitt citat var dolt och svårt att hitta i min post.
Varför ljuger du, Vimes? Är det för att du är ulv som måste hitta vad han kan för att få ut en grön spelare?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
3/15

LJSLarsson said:
Det var inte som mitt citat var dolt och svårt att hitta i min post.
Nä, det var det inte. Det du citerade av mig var handlade alltså om din Rasmus-motivering. Men det du gör, Larsson, är att du håller dörren vidöppen och sträcker båda fingrarna i luften och bah "Ah, jag kanske borde kolla på Rasmus, eller Mukwa eller kanske Trasapa!?" (HINT HINT NUDGE NUDGE: byyyyyyyyyyyyn, kan ni inte säga nått så jag vet vad som är värt att kolla på! Och med "värt" menar jag förstås vilken bybo som byn helst röstar ut. Kom igen nu, visa mig så ska jag göra en ""utredning"" och få det att se ut som att jag har varit konsturktiv!)

Nu tror du "mer och mer" att jag är ulv. Kanske ska du "kolla in" mig istället då? Eller vill du ha ett godkännande från byn först? :gremgrin:
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
#1

Ja, jag är väktaren.

R1: Mukwa
R2: anth (jag gamblade på att de inte skulle knäppa den outade siaren och gissade att de skulle plocka Mukwa. Jag valde att vakta någon som jag inte trodde att jag skulle behöva vakta i kommande runda. Mordet på Brynolf är förvirrande för mig, kan han vara bullet proof?
R3: !Paxen.

Jag gissar att mina dagar är räknade nu. Jag grönade Mukwa i R2 pga väktandet men om Brynolf var bullet proof... Hur som helst är mordet på Brynolf den felande länken här.

Nu ska det bli kul att leka chicken race med ulvarna, tar de mig i denna, nästa eller nästnästa :gremwink:

No time to play, åter ikväll!
 
Top