Nekromanti Ett äventyr - Uppdraget (Runda 1)

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Nu spretar rösterna åt alla håll, och Vimes (som har flest röster) är inte online.

Vilka är aktiva just nu?
Cissi, Dieselsoppa, Liliana, Konrad och Brynolf är det väl?

Konrad, jag sniffade brunt på dig på grund av mitt artiga uppförande. Vill du att jag skall börja outa, och så kan du följa efter mig?
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag är här lite till och från för jag håller på att baka semlor. :gremsmile:

Jag tror att det första som vore bra att outa är yrke. Det känns som ganska safe men kan nog ge oss en del att gå på vidare.
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Om någon outar så kan jag outa efter. Vill bara inte vara först, för jag vill inte göra fel.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Dieselsoppa said:
Vimes, vad ser du för skäl för att INTE outa?
Helvete nu sumoade jag bort ett inlägg jag skulle skriva.

Nå, utifrån min roll och allt som skrivits (inkl. Mukwas start) så ser jag inga jättestarka skäl att inte outa allt. Men:

1. Utifrån min roll tror jag att det finns en grupp i byn som är viktig. Den kan eventuellt identifieras utifrån outningar.
2. Jag tänker inte utgå ifrån att vi tjänar på massoutning.

Vidare tankar:
1. KKs fummel med att man inte får reda på fraktion när det röstas ut. Jag köper det nästan rakt av och sätter KK i grönfacket tillsvidare.
2. Basse känns ok, men hans resoenmang om sin roll kan lika gärna utgå ifrån exempelrollen. Men jag skriver under på de flesta av hans tankar utifrån roll-PM:et.
3. Max Raven får gärna engagera sig i metadiskussionen. Vinsten med att spekulera kring spelupplägg och så har bevisats i spel efter spel.

Så, jag har gjort en liten outning. Jag kan tänka mig att framträda med min utrustning om det finns en stark opinion för det.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Brynolf said:
LJSLarsson said:
Cissi said:
Jag har gjort ett outningsdokument som jag kommer att lägga upp när folk börjar outa. Det var bra att ha i TMNT.
Var du med i TMNT? Vad hade du för nickname då?
Tjavva IIRC.
Jupp. Så var det! Och då anklagade jag ju Larsson för ulveri (helt korrekt visade det sig) redan i första rundan...
:gremwink:

_____________________

Skulle vilja mana till lite lugn också i det här spelet. Jag tror vi har massor att förlora på om vi börjar peka finger på varandra utan täta case när vi är så många. Då kommer ulvarna kunna flyga under allas radar och vinna när vi röstar ut varandra för att vi blir nojjiga.
Så, lugna och fina.

Och outa yrke! Nån som har ett motförslag till det?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Liliana said:
Om någon outar så kan jag outa efter. Vill bara inte vara först, för jag vill inte göra fel.
Var inte rädd för att göra fel!
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Liliana said:
Om någon outar så kan jag outa efter. Vill bara inte vara först, för jag vill inte göra fel.
Okej, då börjar jag. Tanken är att alla skall outa något (dock inte förmågor än), och när alla väl har gjort det diskuterar vi hur vi går vidare. Är det några som avvaktar med att outa så drevar vi mot dem.

Det är även viktigt att motivera sin outning.

Min outning:
Jag har ett föremål man kan bära runt halsen

Jag vill inte outa yrkesroll med tanke på Konrads feltolkning av reglerna i början. Jag tror jag förstår tanken på varför han läste fel och att den sortens info han har inte är något ulvarna har tillgång till.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Vimes said:
Så, jag har gjort en liten outning. Jag kan tänka mig att framträda med min utrustning om det finns en stark opinion för det.

Bara för att jag är lite trög såhär på söndageftermiddagen... utrustning=föremål???

Ja, det skulle kunna gå att outa det också.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Cissi said:
Och outa yrke! Nån som har ett motförslag till det?
Ja. Rösta ut dig.

Röst: Cissi

Nä ok, nu var jag dramatisk. Men varför ska vi outa yrke? Har du några som helst argument för det? Jag tror (utifrån "skydda powerroller"-strategin) att utrustning är det som är mest safe att outa. Och vidare: hur föresl¨r du att vi ska outa? Massoutning? Ping-pong? Du vill ju inte att vi ska dreva om jag förstått dig rätt.

Jag tycker visst vi ska outa saker den här rundan, men under press och drev. Det är mycket mer informationseffektivt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Cissi said:
Vimes said:
Så, jag har gjort en liten outning. Jag kan tänka mig att framträda med min utrustning om det finns en stark opinion för det.

Bara för att jag är lite trög såhär på söndageftermiddagen... utrustning=föremål???

Ja, det skulle kunna gå att outa det också.
Ja, min utrustning är inte riktigt ett föremål.
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Med göra fel menade jag, förutom att på något sett bli diskad; råka avslöja något som hjälper ulvarna.

För övrigt förstår jag inte hur ni kan få antingen röd eller grön känsla för någon så här tidigt? Kanske är något man lär sig med tiden? För mig känns ni alla som potentiella skojare.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
LJSLarsson said:
Liliana said:
Om någon outar så kan jag outa efter. Vill bara inte vara först, för jag vill inte göra fel.
Okej, då börjar jag. Tanken är att alla skall outa något (dock inte förmågor än), och när alla väl har gjort det diskuterar vi hur vi går vidare. Är det några som avvaktar med att outa så drevar vi mot dem.

Det är även viktigt att motivera sin outning.

Min outning:
Jag har ett föremål man kan bära runt halsen

Jag vill inte outa yrkesroll med tanke på Konrads feltolkning av reglerna i början. Jag tror jag förstår tanken på varför han läste fel och att den sortens info han har inte är något ulvarna har tillgång till.
Proo.

Kom igen nu byn. Vi tjänar på att pressa och dreva. Vi kommer få ut så mycket mer info om vi grupperar oss kring drev istället för att folk slänger ur sig saker till höger och vänster.

Jag tycker din outning ändå är ok, för det är typ bara en officiell brödsmula. Men jag skulle gärna se att vi började dreva och ligga på lite.

Det var soft att vara varulv i Ebon Oaks för att byn inte kunde rösta. Hela byns edge var borta. Så kom igen nu, vi vill inte att det ska vara soft för ulvarna.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Vimes said:
Cissi said:
Och outa yrke! Nån som har ett motförslag till det?
Ja. Rösta ut dig.

Röst: Cissi

Nä ok, nu var jag dramatisk. Men varför ska vi outa yrke? Har du några som helst argument för det? Jag tror (utifrån "skydda powerroller"-strategin) att utrustning är det som är mest safe att outa. Och vidare: hur föresl¨r du att vi ska outa? Massoutning? Ping-pong? Du vill ju inte att vi ska dreva om jag förstått dig rätt.

Jag tycker visst vi ska outa saker den här rundan, men under press och drev. Det är mycket mer informationseffektivt.
För att jag tror att det finns ett mönster i yrkena som vi kan använda oss av och utifrån min roll och exempelrollen så tror jag att det är ganska safe att outa det. Jag tror inte man kan ringa ing powerroller med yrkena.

Utrustning/föremål kan vara ett sätt också men jag tror inte det ger oss lika mycket i det här läget och utifrån min roll kan man man inte heller gissa vilket yrke jag har utifrån mitt föremål eller vice versa.

Du föreslog ju att vi ska outa utrustning istället. Det ser jag som ett motförslag.

Kan du börja nu så följer jag efter.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Liliana said:
Med göra fel menade jag, förutom att på något sett bli diskad; råka avslöja något som hjälper ulvarna.

För övrigt förstår jag inte hur ni kan få antingen röd eller grön känsla för någon så här tidigt? Kanske är något man lär sig med tiden? För mig känns ni alla som potentiella skojare.
Alla är potentiella skojare. Och det är nog rimligt att hålla igen lite.

Samtidigt får man inte vara rädd att bara hugga in någonstans. SOm bybo behöver man inte vara skraj för att skriva konstiga saker och så¨vidare. Spela öppet och ärligt så kommer alla andra bybor se att du är en av oss. Det är varulvarna som får oroa sig för att göra fel.

Vi har skrivit endel. Något måste du tycka är konstigare än något annat. Lägg en röst där. DU tyckte att det var konstigt att gröna så här tidigt. Lägg en röst på mig då för att jag sagt att Konrad KOnvalj verkar grön.

Det är bara att köra på. Och ta't lugnt med outningar, det finns inge press alls på dig att outa något ännu.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Cissi said:
Vimes said:
Cissi said:
Och outa yrke! Nån som har ett motförslag till det?
Ja. Rösta ut dig.

Röst: Cissi

Nä ok, nu var jag dramatisk. Men varför ska vi outa yrke? Har du några som helst argument för det? Jag tror (utifrån "skydda powerroller"-strategin) att utrustning är det som är mest safe att outa. Och vidare: hur föresl¨r du att vi ska outa? Massoutning? Ping-pong? Du vill ju inte att vi ska dreva om jag förstått dig rätt.

Jag tycker visst vi ska outa saker den här rundan, men under press och drev. Det är mycket mer informationseffektivt.
För att jag tror att det finns ett mönster i yrkena som vi kan använda oss av och utifrån min roll och exempelrollen så tror jag att det är ganska safe att outa det. Jag tror inte man kan ringa ing powerroller med yrkena.

Utrustning/föremål kan vara ett sätt också men jag tror inte det ger oss lika mycket i det här läget och utifrån min roll kan man man inte heller gissa vilket yrke jag har utifrån mitt föremål eller vice versa.

Du föreslog ju att vi ska outa utrustning istället. Det ser jag som ett motförslag.

Kan du börja nu så följer jag efter.
Nej. Nej. Nej.

Jag tycker inte att vi ska sätta oss och outa helt ur det blå. Och jag kommer inte göra det. Det här är Mukwas tredje arr, jag gissar att det finns inbyggda hinder för massoutning.

Därtill är massoutning en värdelös strategi att öppna spelet med. Det är mycket bättre att dreva och få motiverade outningar. Det är mycket mer informationseffektivt.

I synnerhet som vi har en exempelroll. Jag tror inte det är så överjävla svårt att ljuga ihop något.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Såhär är det:

Vid massoutning får man den här informationen:
1. Den info som outas

Vid outning baserat på drev får man den här informationen:
1. Info om hur folk lägger sina röster
2. Info om hur folk reagerar under press
3. Motiveringar till vad som outas
4. Den info som outas

Det är sjukligt att vi måste ha den här diskussionen varje spel. Kolla. Den drevbaserade strategin är mycket bättre på att producera information, vilket borde vara vårt huvudmål i första rundan.
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Så jag ska lägga en röst bara för att lägga en?
Du, Vimes, könns varken mer eller mindre röd/grön än de andra. Att du får en röd/grön känsla så här tidigt kan ju vara pga din "spelstil", så att säga.

Men, men. Du är mer erfaren än jag, så lyssnar väl på dig och lägger en röst, men jag lägger den på:

"Röst: K.K"

Varför? Att flumläsa regler verkar inte byboigt för mig.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Vimes said:
Cissi said:
Vimes said:
Cissi said:
Och outa yrke! Nån som har ett motförslag till det?
Ja. Rösta ut dig.

Röst: Cissi

Nä ok, nu var jag dramatisk. Men varför ska vi outa yrke? Har du några som helst argument för det? Jag tror (utifrån "skydda powerroller"-strategin) att utrustning är det som är mest safe att outa. Och vidare: hur föresl¨r du att vi ska outa? Massoutning? Ping-pong? Du vill ju inte att vi ska dreva om jag förstått dig rätt.

Jag tycker visst vi ska outa saker den här rundan, men under press och drev. Det är mycket mer informationseffektivt.
För att jag tror att det finns ett mönster i yrkena som vi kan använda oss av och utifrån min roll och exempelrollen så tror jag att det är ganska safe att outa det. Jag tror inte man kan ringa ing powerroller med yrkena.

Utrustning/föremål kan vara ett sätt också men jag tror inte det ger oss lika mycket i det här läget och utifrån min roll kan man man inte heller gissa vilket yrke jag har utifrån mitt föremål eller vice versa.

Du föreslog ju att vi ska outa utrustning istället. Det ser jag som ett motförslag.

Kan du börja nu så följer jag efter.
Nej. Nej. Nej.

Jag tycker inte att vi ska sätta oss och outa helt ur det blå. Och jag kommer inte göra det. Det här är Mukwas tredje arr, jag gissar att det finns inbyggda hinder för massoutning.

Därtill är massoutning en värdelös strategi att öppna spelet med. Det är mycket bättre att dreva och få motiverade outningar. Det är mycket mer informationseffektivt.

I synnerhet som vi har en exempelroll. Jag tror inte det är så överjävla svårt att ljuga ihop något.
Kan du snälla bestämma dig. Jag blir helt förvirrad nu och då börjar du blinka rött för mig. Du sa att vi ska outa utrustning och sedan skulle du hänga mig och när jag vill outa yrke så får du spel och vill inte outa alls.

____________________


Larsson drev en massoutning genom att kasta ur sig en outning out of the blue i TMNT också... DET är jävligt misstänkt!
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Vimes said:
Såhär är det:

Vid massoutning får man den här informationen:
1. Den info som outas

Vid outning baserat på drev får man den här informationen:
1. Info om hur folk lägger sina röster
2. Info om hur folk reagerar under press
3. Motiveringar till vad som outas
4. Den info som outas

Det är sjukligt att vi måste ha den här diskussionen varje spel. Kolla. Den drevbaserade strategin är mycket bättre på att producera information, vilket borde vara vårt huvudmål i första rundan.

Jag är på ett drev, har aldrig sagt nått annat. Men jag tänker att ju mer info desto bättre. Men fine, vi drevar.

Röst: Vimes

Visa hur det går till nu.
 
Top