Nekromanti Ett äventyr - Uppdraget (Runda 1)

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Om vi ska börja dreva direkt röstar jag på Vimes. Om han inte kommer var så aktiv den närmsta tiden, är det bäst att få lite vett ur honom så snart som möjligt.

Röst: Vimes

Så kör vi på det gamla vanliga? Den drevade får outa något valfritt, och motivera varför just den outningen var bättre än någon annan?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Brynolf said:
Så kör vi på det gamla vanliga? Den drevade får outa något valfritt, och motivera varför just den outningen var bättre än någon annan?
Jupp samt vi skulle kunna lägga till i den outningen när fler börjat gå ut varför man valt att outa X och inte Y i relation till vad de övriga outat.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Cissi said:
Nej, ingen teori bakom fem, bara taget ur luften.
Okay. Då har jag koll på det.

Sen så vill jag precis som Vico att vi drar igång och drevar på stört. Inget mjäkande utan rakt på bara.

Att min röst ligger på Vicotnik är mest onödig tycker jag då själv. Vico pingar inte brunt och har gjort det jag ville att han skulle göra.

Jag är mer nyfiken att sätta press på någon av nykomlingarna så här tidigt i spel. Min ensamma lilla röst på Vico gör varken till eller från heller så vi får väl se om någon är sugen på att haka på mig.

Röst: Liliana

Vem är du?
Vad tror du?
Hur vill du göra för att vinna?

Du har lurkat länge nu utan att lägga in ett inlägg så kör bara! Det ända du behöver tänka på är: Du må icke ljuga.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Ok, vi kör drev på de som är här.

Röst Vimes.

De kommande timmarna kommer jag ha nära tillgång till datorn, så jag kan tänka mig att bli drevad sen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Korpa said:
Tjo!

Jag kan börja med att säga att jag tror mer på fyra ulvar än fem, just med tanke på att vi är 17 spelare.

Och K.K:
Spelets regler said:
Ny tråd – I början av dagfasen postar jag en ny tråd med spelets namn och runda som rubrik. I startinlägget kommer en summering av vilka som är kvar i spel och vilka som åkt ut, samt vilken fraktion de som åkt ut tillhörde.
Jag blir lite nyfiken på varför du tror att vi inte kommer få veta fraktionen på de som åkt ut?
Bra klipp! Observant av dig Korpa.

Nu behöver vi ju inte oroa oss för det längre eftersom det står att vi får reda på fraktion på de som åkt ut.

Vad jag fått det ifrån? Startinlägget har jag ju inte läst mer än med ett halvt öga. Jag utgick från min roll och det finns saker och ting som säger mig att det finns information att få från de som ryker. Jag tolkade det som att vi inte fick fraktion.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Cissi said:
Men om Vimes och KK är ulvar så kan vi lika gärna ge upp och gå hem.
Eller så röstar vi ut dem först? :gremwink:

Fast ärligt talat - har egentligen ingenting att säga just nu. Vi är inne på en del metasnack kring hur vi spelar.

Tills vidare säger jag Röst: Ingen. Som om jag skulle tro på vad några onda vålnader säger.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Korpa said:
Tjo!
Och K.K:
Spelets regler said:
Ny tråd – I början av dagfasen postar jag en ny tråd med spelets namn och runda som rubrik. I startinlägget kommer en summering av vilka som är kvar i spel och vilka som åkt ut, samt vilken fraktion de som åkt ut tillhörde.
Jag blir lite nyfiken på varför du tror att vi inte kommer få veta fraktionen på de som åkt ut?
Snyggt fångat Korpa! Nyfiken blir man verkligen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Max Raven said:
Cissi said:
Men om Vimes och KK är ulvar så kan vi lika gärna ge upp och gå hem.
Eller så röstar vi ut dem först? :gremwink:

Fast ärligt talat - har egentligen ingenting att säga just nu. Vi är inne på en del metasnack kring hur vi spelar.

Tills vidare säger jag Röst: Ingen. Som om jag skulle tro på vad några onda vålnader säger.
Du må icke editera, ändra inlägg.

Av nyfikenhet vill jag veta vad du ändrade.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
Max Raven said:
Cissi said:
Men om Vimes och KK är ulvar så kan vi lika gärna ge upp och gå hem.
Eller så röstar vi ut dem först? :gremwink:

Fast ärligt talat - har egentligen ingenting att säga just nu. Vi är inne på en del metasnack kring hur vi spelar.

Tills vidare säger jag Röst: Ingen. Som om jag skulle tro på vad några onda vålnader säger.
Du må icke editera, ändra inlägg.

Av nyfikenhet vill jag veta vad du ändrade.
Ja, fram med korven Max! Ett misstag kan väl hända, men vi vill bums veta vad du ändrade.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Jag kan lägga till att orsaken till att man inte får ändra är att sättet vi brukar fånga varulvar på är att de snärjer in sig i sina egna lögner, och då blir det svårt om de kan gå och retroaktivt ändra vad de har skrivit.

Jag gick själv in och ändrade ett stavfel i mitt första varulvsspel, så det är ett lätt misstag att göra. Jag tror det är något liknande denna gång som skett och inget att hänga upp sig på. :)
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Hej allihopa!
Vimes said:
Ni som är nya:

VÅGA FRÅGA!

Jag vet att några av er är erfarna från Sveroks forum, men jag kan tänka mig att vi har en annan kultur och jargong och håller vissa saker för självklara som ni inte känner till. Våga fråga! Vi är ett team, och vi vill hjälpa alla (utom ulvarna) att vara bra.
Tack, det ska jag! Detsamma om det är ngt ni vill veta om mig så fråga på.
Vicotnik said:
Personligen tror jag att det är vettigt ifall vi under kontrollerade former (drev) får fram all information från samtliga spelare utom förmågor under första rundan. Dock skall vi inte släppa en spelare bara för att den går ut med lite info från sin rollbeskrivning.
Redan nu har vi börjat sprida ut våra röster vilket inte gynnar byn över huvudtaget utan låt oss istället fokusera på Upp till två spelare på en och samma gång, detta gör det jobbigare för ulvarna att slänga runt sina röster och smygga i utkanten utan att ta ställning till vilket av dreven de ska vara med i.
Jag kan förstå din poäng men kan inte riktigt säga att jag håller med. Senare i rundan ser jag inga problem med att begränsa röstningen tvärtom är det bra med få alternativ men så tidigt som nu när alla inte ens checkat in tycker jag bara verkar vara för att kväva diskussionen.


Max Raven said:
Cissi said:
Men om Vimes och KK är ulvar så kan vi lika gärna ge upp och gå hem.
Eller så röstar vi ut dem först? :gremwink:

Fast ärligt talat - har egentligen ingenting att säga just nu. Vi är inne på en del metasnack kring hur vi spelar.

Tills vidare säger jag Röst: Ingen. Som om jag skulle tro på vad några onda vålnader säger.
Hatar röster på ingen. Då tycker jag det till och med är bättre med en plojröst.
Röst: Max Raven
Nu går jag och tvättar håret,återkommer!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Äntligen igång!

Ok, nu är det en skum dag för mig, jag ska repa med mitt jazzfusionband mellan 15-18, sen blir det middag och rollspel med mina barn. Min trettonåring har hittat på ett grymt hack där an spelar pirat eller japansk/asiat, i en parallvärld likt Spirited Away. Jag ska spela ninja, vi kommer köra med Fantasy!-reglerna.

Men jag ska dyka ner i den här rundan ändå, sa ni få se.

Okej, efter att jag har läst min roll kommer jag driva tesen att vi måste outa, så tidigt som möjligt och att vi måste analysera folks roller det första vi gör. Just nu vill jag inte utveckla det mer, men tillägger att min roll är något skum om vi betänker att vi är ii ett klassiskt fantasyparadigm.

Men KK brukar ju gärna dra igång nån sorts outningsordning, så jag är på där. Kör KK så v kommer igång.

Just nu sitter jag på padda så jag kan inte bidra med schyssta outningsexceldokument. Tyr?

Och så en röst:

Röst:Vimes

:gremwink:

Den halaste ålen i hela jävla varulvsspelshistorien. Vimes skulle knäcka Kevin Spacey i House of Cards på den tid det tar för en hiss i LA att färdas mellan våning tre och fyra. Vimes: jag vill att du outar jernet!
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Hej alla!
Trodde vi inte skulle starta förrän imorgon :gremsmile:

Mina tankar, då:

Angående hur många ulvar vi har; hm, vi är 17 spelare, så 8 eller mindre. 8 är inte troligt då vi skulle förlora om vi blev av med en bybo i först rundan. 7 ulvar skulle vi bara ha 2 rundor att göra fel på, osv. 4 ulvar tycker jag låter troligt.
Ett tag var jag inne på 7 eftersom det var 7 våldnader, men låter ju inte så troligt då vi bara skulle kunna rösta ut ur fel fraktion 2 gånger då. Låter inte så troligt.

Kan det vara av betydelse att det är 7 våldnader? Kanske någon referens till något? Fast jag kommer bara på snövit och de 7 dvärgarna, eller A song of Ice and Fire (Game of thrones heter serien, thrones är ju tron, och den med amuletten lär ju ha en, då hon har ett rike.) Kanske märks att jag är tokig och samlar på de böckerna? :gremsmile:

Angående drevsystem som inte går på de som är mest aktiva, som Brynolf sa; Kanske man kan göra en lista och få de som är minst aktiva att outa först?

Svar till K.K om att jag lurkat: Jag läser tyvärr långsamt.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag har gjort ett outningsdokument som jag kommer att lägga upp när folk börjar outa. Det var bra att ha i TMNT.

Jag tror också att vi kommer tjäna på tidiga outningar så vi kan väl börja.
Jag har redan sagt varför jag vill att Vimes börjar så...


Röst: Vimes
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
LJSLarsson said:
Jag kan lägga till att orsaken till att man inte får ändra är att sättet vi brukar fånga varulvar på är att de snärjer in sig i sina egna lögner, och då blir det svårt om de kan gå och retroaktivt ändra vad de har skrivit.

Jag gick själv in och ändrade ett stavfel i mitt första varulvsspel, så det är ett lätt misstag att göra. Jag tror det är något liknande denna gång som skett och inget att hänga upp sig på. :)
Fast.. Det är absolut inget att hänga upp sig på men Max Räven är nog stor nog att försvara sig själv här. Jag hänger ju upp mig mer på ditt tilltag här.

Av anledningar: jag själv har inte lagt ner tid på att läsa reglerna. Sopigt absolut. Du passar på att hugga den gången istället för att meh. KK har nog bara slarvat lite här. Det är sånt som händer och så har jag gjort förut.

Du fattar. Det pingar för mig att du är rätt förlåtande och tar Räven i försvar innan han sagt pip. I fallet KK hugger du för att det finns ett läge att brunifiere detta till trots att jag redan svarat Korpa.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Liliana said:
Angående drevsystem som inte går på de som är mest aktiva, som Brynolf sa; Kanske man kan göra en lista och få de som är minst aktiva att outa först?
Jovars, problemet är bara att om någon verkligen inte är närvarande, går det ju inte att få henom(?) att yttra sig hur mycket lista man än gör, och då stannar hela drevet upp i väntan på den inaktive.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Cissi said:
Jag har gjort ett outningsdokument som jag kommer att lägga upp när folk börjar outa. Det var bra att ha i TMNT.
Var du med i TMNT? Vad hade du för nickname då?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Konrad Konvalj said:
Du fattar. Det pingar för mig att du är rätt förlåtande och tar Räven i försvar innan han sagt pip. I fallet KK hugger du för att det finns ett läge att brunifiere detta till trots att jag redan svarat Korpa.
Som jag skrev gjorde jag själv samma misstag i mitt första varulvsspel här på forumet och stämningen upplevdes väldigt hård och misstänkt för en som var ny. Vi har ju talat om att få en trevligare och mer välkomnande ton här på varulvsspelen, och det var därför jag tog Raven i försvar. :)
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Men, Brynolf, då finns det väl bara en sak att göra?

Folk får outa en sak, tills alla outat en sak var, sen börjar vi om? Eller skulle det bli fel det också?
 
Top