Nekromanti Ett äventyr - Färden (Runda 2)

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Konrad Konvalj said:
Max Raven said:
But first:

Röst: Björn den Gode

Ja, försöker starta lite drev. Vi fick inte reda på något om Armitage, så...
Wut?
Han skrev väl inte på äventyrarkontraktet utan stannade hemma i Fylke? Han är inte med på deltagarlistan iallafall.. Armitage som han skulle hoppa in för dog, och det verkar inte som om BDG skall ta hans plats om man ser till startinlägget.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Konrad Konvalj said:
Max Raven said:
But first:

Röst: Björn den Gode

Ja, försöker starta lite drev. Vi fick inte reda på något om Armitage, så...
Wut?
Max, Armitage/BDG blev diskade pga inaktivitet. Du vill nog lägga din röst på någon som är kvar i spel. :gremsmile:

Och själv ska jag sova, röst kommer imorgon.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Empiricus said:
Jag tror att Lu-Kaazh kan ha svaren där, för jag tror inte riktigt på hans info ännu. Skall försöka hålla mig kort:

2013-02-27 21:31 så släpper Lu-Kaazh på att han är bard

Lu-kaazh said:
jag ligger typ 80inlägg efter få se om jag hinner ikapp innan rundans slut

om inte så skall ni få veta att jag är en Bard
ville inte säga något efter som jag ville se vart diskutionen tog vägen

och att jag vill att cissi åker

Röst:Cissi
Och 2013-02-27 21:42 så dumpar Lu-Kaazh dolken

Lu-kaazh said:
Cissi said:
Lu-kaazh said:
jag ligger typ 80inlägg efter få se om jag hinner ikapp innan rundans slut

om inte så skall ni få veta att jag är en Bard
ville inte säga något efter som jag ville se vart diskutionen tog vägen

och att jag vill att cissi åker

Röst:Cissi
Jag får inte ihop informationen! Vad har du för föremål Lukaz, det finns ingen anledning att hymla med det längre!
Jag har en dolk,
Innan dess så har han bara nämnt att han är "det minst kompetenta yrket man kan ha som äventyrare" och att han har nån skum förmåga. Jag tror han ljuger eller döljer något.
Lu-kaazh said:
jag har förmodligen det mest inkompetenta yrket man kan ha som äventyrare. jag har ett föremål som jag skulle förknippa till en annat yrke men samtidigt är det något som de flesta äventyrare borde ha.
Mest inkompetenta yrke skall det vara.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Konrad Konvalj said:
Empiricus said:
Jag tror att Lu-Kaazh kan ha svaren där, för jag tror inte riktigt på hans info ännu. Skall försöka hålla mig kort:

2013-02-27 21:31 så släpper Lu-Kaazh på att han är bard

Lu-kaazh said:
jag ligger typ 80inlägg efter få se om jag hinner ikapp innan rundans slut

om inte så skall ni få veta att jag är en Bard
ville inte säga något efter som jag ville se vart diskutionen tog vägen

och att jag vill att cissi åker

Röst:Cissi
Och 2013-02-27 21:42 så dumpar Lu-Kaazh dolken

Lu-kaazh said:
Cissi said:
Lu-kaazh said:
jag ligger typ 80inlägg efter få se om jag hinner ikapp innan rundans slut

om inte så skall ni få veta att jag är en Bard
ville inte säga något efter som jag ville se vart diskutionen tog vägen

och att jag vill att cissi åker

Röst:Cissi
Jag får inte ihop informationen! Vad har du för föremål Lukaz, det finns ingen anledning att hymla med det längre!
Jag har en dolk,
Innan dess så har han bara nämnt att han är "det minst kompetenta yrket man kan ha som äventyrare" och att han har nån skum förmåga. Jag tror han ljuger eller döljer något.
Lu-kaazh said:
jag har förmodligen det mest inkompetenta yrket man kan ha som äventyrare. jag har ett föremål som jag skulle förknippa till en annat yrke men samtidigt är det något som de flesta äventyrare borde ha.
Mest inkompetenta yrke skall det vara.
Jag tar det som ett tecken på att det är sömndags, jag verkar bara göra tankevurpor nu.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,735
Location
Stockholm
Dieselsoppa said:
Det som stör mig mest av allt är att ingen har outat att de kan se när tempelriddaren lämnar spel PLUS att mitt föremål inte verkar finnas. Dolk/kniv/bandage verkar skitaskumt.
BDG is where it's at. Det måste vara han som kunde "sia" dig. Och eftersom han är gestorben får vi det inte bekräftat att det verkligen finns en tempelriddare. Så vi får ta det från andra änden istället. Lukas har en dolk. Jaha? Finns det nån koppling till tempelriddare? Njae. Ok, så Diesel eller Lukas har brunt skum på överläppen.

Jag orkar inte rota i det där ikväll, men vår nästa uv bör finnas bland er två.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Emp said:
Jag tar det som ett tecken på att det är sömndags, jag verkar bara göra tankevurpor nu.
Ta det som ett skämt.

Jag hade Lu-kaazh inlägg framför mig så jag passade på att klippa in det.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Konrad Konvalj said:
Emp said:
Jag tar det som ett tecken på att det är sömndags, jag verkar bara göra tankevurpor nu.
Ta det som ett skämt.

Jag hade Lu-kaazh inlägg framför mig så jag passade på att klippa in det.
:gremgrin:

Läser du aftonbön, käre präst?
Jag försvinner tills efter morgonkaffet nu.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Ok, jag kunde inte hålla mig borta. Jag ser att folk missade att jag outade vid 20:21 i förra rundan.

Tyr said:
Visst, jag har koll på när en präst lämnar spel. Min magi gör mig mig allsmäktig, men trots detta får jag inga anhängare. Jag tolkar det som att jag blänger på präster med avundsjuka i blicken.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Tyr said:
Ok, jag kunde inte hålla mig borta. Jag ser att folk missade att jag outade vid 20:21 i förra rundan.

Tyr said:
Visst, jag har koll på när en präst lämnar spel. Min magi gör mig mig allsmäktig, men trots detta får jag inga anhängare. Jag tolkar det som att jag blänger på präster med avundsjuka i blicken.
Okay.

Tack.

Vem siar:

Tjuv
Vakt
Tempelriddare
Ädling
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Kan det vara så att Larsson ljög om annat än sitt yrke? Ingen siar mig, tex, om inte tripp_trap eller bdg/armitage gör/gjorde det.
Är trött och kommer inte på något mer just nu. natti natt
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
När en tjuv åker ut så får jag en förmåga, vad för förmåga jag får vet jag ej.

Fluffmesigt så är det att en tjuv has tagit min talang.

Så varför sa jag inte det rakt ut?
Jag såg två sätt att se denna förmåga
1. om tjuvar är skurkar så blir allt jättekonstigt ur ett balanssynpunkt, det skulle betyda att hur snabbare vi fick ut en tjuv deste snabbare får vi en bra förmåga. sedan kom jag och tänkte på att förmågan kanske skulle vara negativ och att det då skulle fungera som någon form ar autobalans (tar byn ett övertag tidigt så händer det något dåligt)
2. Tjuven besitter en såpass bra förmåga så det här är ett sätt att förhindra att den bara går förlorad så snabbt, efter som förmågan går vidare till mig.

Ingen av de här grejerna hade varit smart och säga rakt ut i första rundan.
förmodligen inte heller i runda två MEN Jag känner att jag försatt mig i en situation som kommer straffa hela byn om jag fortsätter att ljuga.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Haha! Man går och lägger sig tidigt och tror att man är off the hook, och så vaknar man till det här? :-D

*ylar sorgset mot månen*
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,466
LJSLarsson said:
Haha! Man går och lägger sig tidigt och tror att man är off the hook, och så vaknar man till det här? :-D

*ylar sorgset mot månen*
Tack för ditt spel, Larsson!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,466
Lu-kaazh said:
När en tjuv åker ut så får jag en förmåga, vad för förmåga jag får vet jag ej.

Fluffmesigt så är det att en tjuv has tagit min talang.

Så varför sa jag inte det rakt ut?
Jag såg två sätt att se denna förmåga
1. om tjuvar är skurkar så blir allt jättekonstigt ur ett balanssynpunkt, det skulle betyda att hur snabbare vi fick ut en tjuv deste snabbare får vi en bra förmåga. sedan kom jag och tänkte på att förmågan kanske skulle vara negativ och att det då skulle fungera som någon form ar autobalans (tar byn ett övertag tidigt så händer det något dåligt)
2. Tjuven besitter en såpass bra förmåga så det här är ett sätt att förhindra att den bara går förlorad så snabbt, efter som förmågan går vidare till mig.

Ingen av de här grejerna hade varit smart och säga rakt ut i första rundan.
förmodligen inte heller i runda två MEN Jag känner att jag försatt mig i en situation som kommer straffa hela byn om jag fortsätter att ljuga.
Bra tankar. Både dina alternativ 1 och 2 talar ju för att Tripp är grön.

Om tripp är ulv så kan man ju tänka sig att förmågan du får är Miller eller något sådant, visserligen.

Kan man till och med tänka sig att Mukwa är så sjuk i huvudet att "förmågan" du får när ulven Tripp dör är att DU blir ulv? Han har stulit din identitet, din ulvidentitet.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,681
Okej, då vet vi det Lu-kaazh! Nu blir det intressant att höra vad Tripp_trap har att säga om sin förmåga.

Jag blir inte riktigt klok på det här med Cissi, nu är ju hon grönad av Max och jag har ingen anledning att egentligen misstänka henne längre.

Så jag går självkritiskt tillbaka för att se vad det var hon gjorde som fick mig att bli misstänksam och det som sticker ut är ju det här:

Cissi said:
Månglare, jag handlar med skepp och vet således när sjöfararen lämnar spelet.
Jag tyckte att det lät skitskumt för jag kände inte alls igen att ens yrke skulle fluffmässigt förklara vilket annat yrke man såg lämna spel.

I min roll står det snarare om vem jag är, typ:
"År av tempeltjänst har gjort dig stark i tron. Du ser när...".

Sorry Cissi, men skönt att du är grönad.

Sedan röstar jag på Cassius – jag vill att du motiverar din röst och inte fegt bara försvinner iväg. Du kan för övrigt vara mer aktiv den här rundan än förra.

Röst: Cassius
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Dieselsoppa said:
Så jag går självkritiskt tillbaka för att se vad det var hon gjorde som fick mig att bli misstänksam och det som sticker ut är ju det här:

Cissi said:
Månglare, jag handlar med skepp och vet således när sjöfararen lämnar spelet.
Jag tyckte att det lät skitskumt för jag kände inte alls igen att ens yrke skulle fluffmässigt förklara vilket annat yrke man såg lämna spel.

I min roll står det snarare om vem jag är, typ:
"År av tempeltjänst har gjort dig stark i tron. Du ser när...".

Sorry Cissi, men skönt att du är grönad.
Jag skulle tro att vi alla (som har förmågan att sia yrken) har någon sorts fluffig anledning. Min är att jag tillverkar prylar och pinaler som hantverkare, men jag måste ju ha någon som månglar bort dem åt mig också, så jag får lite kex på bordet då och då. Så därför håller jag koll på Månglare.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,681
Jo, det där låter ju rimligt, även om jag kan tycka att det är magstarkt att en månglare "månglar" med skepp.

Å andra sidan är det rätt magstarkt att min tempelbakgrund ska ha något att göra med barder.

:gremconfused:
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Vimes said:
Lu-kaazh said:
När en tjuv åker ut så får jag en förmåga, vad för förmåga jag får vet jag ej.

Fluffmesigt så är det att en tjuv has tagit min talang.

Så varför sa jag inte det rakt ut?
Jag såg två sätt att se denna förmåga
1. om tjuvar är skurkar så blir allt jättekonstigt ur ett balanssynpunkt, det skulle betyda att hur snabbare vi fick ut en tjuv deste snabbare får vi en bra förmåga. sedan kom jag och tänkte på att förmågan kanske skulle vara negativ och att det då skulle fungera som någon form ar autobalans (tar byn ett övertag tidigt så händer det något dåligt)
2. Tjuven besitter en såpass bra förmåga så det här är ett sätt att förhindra att den bara går förlorad så snabbt, efter som förmågan går vidare till mig.

Ingen av de här grejerna hade varit smart och säga rakt ut i första rundan.
förmodligen inte heller i runda två MEN Jag känner att jag försatt mig i en situation som kommer straffa hela byn om jag fortsätter att ljuga.
Bra tankar. Både dina alternativ 1 och 2 talar ju för att Tripp är grön.

Om tripp är ulv så kan man ju tänka sig att förmågan du får är Miller eller något sådant, visserligen.

Kan man till och med tänka sig att Mukwa är så sjuk i huvudet att "förmågan" du får när ulven Tripp dör är att DU blir ulv? Han har stulit din identitet, din ulvidentitet.
Det borde nog finnas ett eller två alternativ som inte grönar tripp/Lu-Kaazh eller båda, jag luskar gärna lite mer.

tripp_trap har ju för övrigt inte outat förmåga, och nu är han den ende förutom BDG som har gjort det. Om tripp_trap har en annan förmåga än yrkessiandet så kan det ju som det låter på Lu-Kaazh vara den förmågan som hoppar ner till honom, och borde då vara något som med lite vilja går att skohorna in på temat bard.

Är förmågan som tripp_trapp stulit Miller men både tripp och Lu-Kaazh är ulvar, det skulle bli riktigt lurt då.

Har tripp_trap å andra sidan en yrkessiarförmåga så borde det vara att sia Ädlingar (kanske för att kolla vad de har för skatter)

Röst: tripp_trap

Jag skulle nu iallafall gärna vilja veta: tripp, kan du sia något yrke?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Dieselsoppa, jag kan ha missat det men hur kommer det sig att du som tempelriddare har koll på ifall barden lämnar spelet?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,466
Alltså, det som jag tycker borde vara prio ett nu är att analysera röstdreven mot Larsson.

Om jag minns rätt drevade vi Larsson i början av spelet och sedan i slutet. Vi borde analysera vart och ett av dreven utifrån dessa frågor:
1. Vilka alternativ (det vill säga andra drev) fanns det till Larsson?
2. Vilka röstade på Larsson, i vilken ordning och med vilken motivering?
3. Varifrån "kom" de som röstade på Larsson, från vem flyttade de sin röst?
4. Om de flyttade rösten från Larsson sedan, vart flyttade dom den då?

Poängen med att kolla på dreven såhär är att vi får fram väldigt konkret hur folk har tagit ställning till Larssondreven och hur det har värderats i förhållande till andra drev. Om vi dessutom kan samköra de båda dreven borde vi få fram något intressant.

De analysfrågor som ska ställas är i stil med:
1. Finns det någon som aldrig röstat på Larsson?
2. Finns det någon som är väldigt osugen och sen med att rösta på Larsson?
3. Finns det någon som är snabbt på och sedan snabbt av drevet?

Allt det ovanstående är scum tells.

Värt att tänka på när man analyserar är att bygga scenarion utifrån drevalternativen. Om till exempel Disel är ulv måste utröstningen av Larsson tolkas helt annorlunda än om Disel är bybo. Fördelen här är att Cissi kan betraktas som grön tills vidare, så då behöver slutdrevet bara analyseras ur två perspektiv: Disel = bybo eller Disel = ulv.

---

Jag skulle gärna göra det här själv, men det är ganska tidsödande och jag har fett mycket idag. Därför är ovanstående något av en handledning till de som är sugna. Det första är att skaffa fram data enligt mina första fyra punkter. Observera dock att punkt 1 är en kvalitativ punkt där man måste gå in och bedöma, men det borde inte vara några problem.

Empi, sitter inte du på en massa röstdata? Du har postat sådant med klockslag och allt. Bara ett komplett dataset på hur folk har röstat är en jättebra start.
 
Top