Nekromanti Ett äventyr - Färden (Runda 2)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Max Raven said:
Mukwa said:
”Det skiter vi i! Döda LJSLarsson i alla fall!”.
AWESOME. :gremlaugh:


Empiricus said:
Jag såg att Max Raven i slutet av rundan skrev att han var siare.
Max Raven - Som i Siare siare och inte bara halvkass yrkessiare? Och om du är en fullblodssiare, har du något matnyttigt åt oss?
Som fullblodssiare (förutsatt att det inte är nån plojj med min förmåga så att jag är paranoid siare, men det misstänker jag inte är traditionellt upplägg).

Har siat om Cissi. Väntar på kontakt från Gud (Mukwa) f n.
Motivera valet av Ciss medan du väntar.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Nice :gremlaugh:

Vimes, du ska fan ha full kred för insiativet att plocka LJSLarsson. Det spontana drevet mot LJSLarsson gjorde mig misstänksam i och med att det växte så fort och med så kort tid kvar så jag misstänkte att det mycket väl var ulvar med i drevet för att försöka rädda en av sina egna, men i och med att LJSLarsson var ulv så skulle jag nog våga mig på att säga att Vimes, Tyr och Brynolf har ett starkt grönt skimmer över sig. Även Konrad som jag har svårt för får lite upprättelse för sin röst på LJSLarssson.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Konrad Konvalj said:
Max Raven said:
Mukwa said:
”Det skiter vi i! Döda LJSLarsson i alla fall!”.
AWESOME. :gremlaugh:


Empiricus said:
Jag såg att Max Raven i slutet av rundan skrev att han var siare.
Max Raven - Som i Siare siare och inte bara halvkass yrkessiare? Och om du är en fullblodssiare, har du något matnyttigt åt oss?
Som fullblodssiare (förutsatt att det inte är nån plojj med min förmåga så att jag är paranoid siare, men det misstänker jag inte är traditionellt upplägg).

Har siat om Cissi. Väntar på kontakt från Gud (Mukwa) f n.
Motivera valet av Ciss medan du väntar.
KK, skulle du få reda på om botanikern försvann? Har han gjort det?
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Alltså, jag kan se fraktionen. Bara klargör det här.

Att jag gömmer mig och spejar på mina byten (lite parafraserat) är motivationen. :gremsmile:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Just det, om väktaren har gjort sitt jobb ska hen förstås inet gå ut och säga något. Speciellt inte med tanke på att Max Raven har gått ut och claimat siare.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Om det finns en väktare så ska den inte säga något. Om väktaren finns med i spelet så är väktaren den troligaste anledningen till att ingen blev nattmördad denna runda.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Dieselsoppa said:
Just det, om väktaren har gjort sitt jobb ska hen förstås inet gå ut och säga något. Speciellt inte med tanke på att Max Raven har gått ut och claimat siare.
Sant, såklart. Men det lämnar fortfarande 2 stycken förmågor som inte är Väktare eller Siare.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Cissi said:
KK, skulle du få reda på om botanikern försvann? Har han gjort det?
Absolut.

Ett stycke Botaniker har rykt.

Jag skall nu gräva i mina första misstankar mot Larsson. De som jag släppte trycket på när han outade Trädgårdsmästare och smulade ut botanisera eller liknande.

Finns det ett protokoll?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Om det ska bli cirkel av alltihop, måste BDG ha varit typ Helare, vetat när tempelriddaren åker ut, och ägt en jägargrunka. Men det går ändå inte helt ihop eftersom raven borde ha förmåga: Veta när helaren åker ut. Samma problem finns visserligen i relationen mellan Korpa och Vimes, och (i mindre grad) mellan Lukas och Tripp.

Så visst, det kan nog ses som en cirkel.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
Motivera valet av Ciss medan du väntar.
Mm. Gjorde valet rätt tidigt när det var konstigheter kring hennes förmåga. Tänkte ändra till dig, men behöll på Cissi eftersom hon, Cassius och Empiricus verkar passa lite väl bra ihop. Vill kolla så att vi har iaf en säker person.

Skulle tagit Empiricus istället kanske. Ja ja, hindsight är 20-20.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Hörrö misterklister det är väl askorkat att ta ut de som är potentiella väktare ut i gatlyktan genom att säga vilka två som inte är siare/väktare?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Om det ska bli cirkel av alltihop, måste BDG ha varit typ Helare, vetat när tempelriddaren åker ut, och ägt en jägargrunka. Men det går ändå inte helt ihop eftersom raven borde ha förmåga: Veta när helaren åker ut. Samma problem finns visserligen i relationen mellan Korpa och Vimes, och (i mindre grad) mellan Lukas och Tripp.

Så visst, det kan nog ses som en cirkel.
Ge mig ett sånt där protokoll att kolla på.

Lixom, vi var 17 pers från start. Hur kan det slutas några cirklar? Jag har varit ur fokus sen jag lämnade jobbet vid 16.30 så är inte alls med i matchen.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Men! Nu har jag uppenbarligen helt tappat det lilla vett jag har kvar. För rusig av glädjen att en ulv fallit antar jag. Tänkte inte så långt, bevisligen.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Brynolf, är du HELT säker på att du är Riddare?

Alltså, om du dubbel- och trippelkollar fluff och skit?

Jag har PM:at Mukwa om min roll. Jag skulle vilja vet lite mer om din.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Grymt jobbat alla. Sorry att jag fuckade upp. Hade fullt upp efter mitt rollspel. Nu vill jag höra mer ifrån Diselolja. Ska också klura på vad det här innebär med Cissi, jag kan ha haft fel där.

Röst: Diselolja
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Okej, uppdatering:

Cissi är grön (Äventyrare) enligt min förmåga. Sorry Cissi, hoppas det hjälper något. (Ni kan sätta dit någon slags 'grön enligt Max'-plupp).

Carry on.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Nej, hörni, nu får ni faktiskt motivera varför ni röstar på mig.

Cassius, varför mig?
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Max Raven said:
Okej, uppdatering:

Cissi är grön (Äventyrare) enligt min förmåga. Sorry Cissi, hoppas det hjälper något. (Ni kan sätta dit någon slags 'grön enligt Max'-plupp).

Carry on.
Det kommer vara så mycket lättare att klanta till sig nu! Tack, Maxie!

Jag var också siare i mitt första ulvlir, det var jävligt bökigt och man fick en enorm press på sig att prestera.

Att gröna någon är också ett jobb och ger information.
Carry on indeed.

Nu ska jag sova med vetksapen om att ha fått upprättelse.

Och, förlåt för allt strul.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
Ge mig ett sånt där protokoll att kolla på.

Lixom, vi var 17 pers från start. Hur kan det slutas några cirklar? Jag har varit ur fokus sen jag lämnade jobbet vid 16.30 så är inte alls med i matchen.
Vi menar det här som Empiricus skapade:
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?...p=sharing#gid=0

Du ser kanske inkongruensen vid mig och Larsson, längst åt höger.

(Tänkte inte på det innan men när Cissi tog upp det i sitt färgade dokument så var det lite konstigt att Larsson hade två "krokar" i mig. Hans förmåga kom fram efter mitt outande, så det var lite suspekt, liksom.)
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Dieselsoppa said:
Brynolf, är du HELT säker på att du är Riddare?
Javisst.

Alltså, om du dubbel- och trippelkollar fluff och skit?
Fluff check. Skit check.

Jag har PM:at Mukwa om min roll. Jag skulle vilja vet lite mer om din.
Ok, vad menar du skulle vara oklart med din roll?

Själv är jag riddare av det mindre ädla slaget. Jag piskar mina bönder och masturberar på deras höns. Allt för att kompensera för min största skam: min plåthillebard som alla mina riddarkollegor fnissar åt bakom min rygg.

(fritt tolkat, men helt inom ramarna för min rollbeskrivning)
 
Top