Nekromanti Ett äventyr - Färden (Runda 2)

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Föreningen WRNU
och Mukwa presenterar
______________________

Ett äventyr

- En episk berättelse
______________________


Ni är mitt uppe i en hetsig diskussion när en dov gonggong hörs. Den sjunde vålnaden uppenbarar sig. Det är en gammal kung, det vet ni för han har skägg och en stor kungakrona på sitt genomskinliga huvud. Han tar till orda med myndig stämma och förkunnar att tiden är kommen. Blodsoffret ska ta plats på offeraltaret. Ni släpar en skrikandes LJSLarsson till offeraltaret och ska just skära av halsen på er utvalde när ni hör en duns i era led. Jake Armitage/BDG faller död till marken och en rännil av blod bildas på kullerstenen. Någon i era led skriker, ”det måste räknas som ett blodsoffer! Nu kan vi skona LJSLarsson”. Ett par tysta sekunder följer för att gruppen ska processera vad som sagts, men det tar inte lång tid förrän gruppen hurrandes skriker ”Det skiter vi i! Döda LJSLarsson i alla fall!”. Sagt och gjort. LJSLarsson får sin hals avskuren och de sju vålnaderna ser nöjda ut.

Ni fortsätter på er färd efter att ha fått information om en hemlig portal som ska kunna ta er in obemärkta i drottningens rike. Portalen sägs vara vaktad av stora stenstatyer och efter att ha dödat ett gäng vättar som inte har något som helst med detta äventyr att göra kommer ni fram till två stora stenstatyer vid kanten av en ringmur. Det finns en stor port som lyser blått i ringmuren. Givetvis är det portalen. Stenstatyerna runtomkring förklarar på gåtfulla sätt hur det är 100 % säkert att den första som går in i portalen dör en relativt smärtsam död. De uppskattar smärtan till en sexa på en tiogradig skala. Ni måste nu avgöra vem som måste gå in i portalen först, lida relativt mycket och sedan dö. Vid portalen finns ett digitalt solur som visar att portalen kommer stänga för gott på

Söndag (3:e) kl 22:00

Vi tackar LJSLarsson för deltagandet och BDG för att han var snäll att ställa upp som ersättare (och sedan svär ni åt mig för att jag var dum i huvudet och glömde posta ett roll-pm till honom när han hade tid idag).

Jake Armitage är diskad. Detta ersätter inte ett nattmord eller hängning. Och för att vara extra tydlig: Det har alltså inte skett något nattmord.

Deltagare
Brynolf
Cassius
Cissi
Dieselsoppa
Empiricus
Jake Armitage (Äventyrare)
Konrad Konvalj
korpa
Liliana
LJSLarsson (Plundrare)
Lu-Kaazh
Max Raven
Ruga
tripp_trap
Tyr
Vicotnik
Vimes
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,537
YES! Traditionen med att knipa en ulv i första rundan håller i sig. Och inget nattmord? Haha, sickna usla ulvar! :gremsmile:

Dessutom ser jag när jag läser genom förra rundans slut att jag hamnade i skottlinjen. så vi kan väl börja där:

Vad är skummast med mig?

Det jag tänkte på när jag skrev att min rol inte riktigt passar i fantasyparadigmet är att en Tempelriddare hör till historisk medeltid och knappast DoD. Dessutom: bandage? Vad är det för skit?
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Jag såg att Max Raven i slutet av rundan skrev att han var siare.
Max Raven - Som i Siare siare och inte bara halvkass yrkessiare? Och om du är en fullblodssiare, har du något matnyttigt åt oss?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,644
Location
Stockholm
Dieselsoppa said:
YES! Traditionen med att knipa en ulv i första rundan håller i sig. Och inget nattmord? Haha, sickna usla ulvar! :gremsmile:

Dessutom ser jag när jag läser genom förra rundans slut att jag hamnade i skottlinjen. så vi kan väl börja där:

Vad är skummast med mig?

Det jag tänkte på när jag skrev att min rol inte riktigt passar i fantasyparadigmet är att en Tempelriddare hör till historisk medeltid och knappast DoD. Dessutom: bandage? Vad är det för skit?
Du får ju gärna komma på en förklaring till att du skulle ha nån nytta av en kniv.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,537
Tja, du får gärna komma med en förklaring till hur Mukwa har skapat det här liret.

Att det är någon sorts koppling mellan yrke-förmåga-föremål fattade jag typ först av alla och krävde outning.

Men att en Tempelriddare skulle ha bandage eller en kniv kan jag inte svara på.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Kan någon verifiera Larssons och BDGs yrken?

Har vi andra förmågor som behöver ut? Max, vem siade du?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,644
Location
Stockholm
Dieselsoppa said:
Tja, du får gärna komma med en förklaring till hur Mukwa har skapat det här liret.

Att det är någon sorts koppling mellan yrke-förmåga-föremål fattade jag typ först av alla och krävde outning.

Men att en Tempelriddare skulle ha bandage eller en kniv kan jag inte svara på.
Har du läst Empiricus alster? Det tycks mig helt felfritt, och att Larsson var ulv styrker det ytterligare. Så hur Mukwa har tänkt tycker jag är rätt uppenbart.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Mukwa said:
”Det skiter vi i! Döda LJSLarsson i alla fall!”.
AWESOME. :gremlaugh:


Empiricus said:
Jag såg att Max Raven i slutet av rundan skrev att han var siare.
Max Raven - Som i Siare siare och inte bara halvkass yrkessiare? Och om du är en fullblodssiare, har du något matnyttigt åt oss?
Som fullblodssiare (förutsatt att det inte är nån plojj med min förmåga så att jag är paranoid siare, men det misstänker jag inte är traditionellt upplägg).

Har siat om Cissi. Väntar på kontakt från Gud (Mukwa) f n.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Ok som jag nämnde häromdagen så behöver jag börja förbereda inför rollspelet imorgon, och imorgon så kommer jag nog inte ha möjlighet att kika in förrän framåt natten. Kanske någon gång på eftermiddagen. Jag får jobba desto hårdare under helgen istället. :gremsmile:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,537
Ja, jag har läst Emps fina alster, men det saknas en del ändå. Vilket föremål hade Armitage/BDG? Vilket yrke hade han? Vem såg han lämna spelet?

Och sedan kan ju folk ha ljugit om yrken och föremål, eller hur?
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Dieselsoppa said:
Och sedan kan ju folk ha ljugit om yrken och föremål, eller hur?
Det har varit det som oroar mig.

Har låg trovärdighetsnivå just nu själv.

Fast - vem är botanikern? :gremconfused:
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Er, menade: ligger nog rätt dåligt till med trovärdighetsnivån nu om vi antar att kedjan ska kopplas samman.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,644
Location
Stockholm
Just Armitage/BDG är ju faktiskt en udda grej. Jag tycker det verkar väldigt skumt att just han rimligen måste hamna allra längst ut i tabellen. Känns som ett lite för bra sammanträffande. Finns det nåt sätt att få alltihop att gå i en cirkel? I så fall är det ju rimligt och inte osannolikt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Tack SJSLarsson för gott ulvande.

Tack Jake. Eller? Äh, skit samma. Nya tag nästa gång. Hoppas du kan va mä då.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,537
Vi får väl se vad du säger om Cissi. jag är oerhört nyfiken på det!
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Dieselsoppa said:
Ja, jag har läst Emps fina alster, men det saknas en del ändå. Vilket föremål hade Armitage/BDG? Vilket yrke hade han? Vem såg han lämna spelet?

Och sedan kan ju folk ha ljugit om yrken och föremål, eller hur?
Folk måste ha ljugit om sina yrken. Eller ha täckyrken, så även om jag är nöjd över mitt bidrag so far, så vill ändå jag vara den första att säga att det inte är perfekt.

Som det ser ut just nu så har alla förutom 5 personer sagt att de kan sia ett yrke.
Max har sagt att han är Siare, så det borde väl finnas en Väktare också?

Det lämnar 4 som inte har förmågan att sia ett yrke, en av dessa är BDG som dog.
Men alla förutom BDG har claimat ett yrke

Jag vill först av allt få reda på:
korpa, tripp_trap och Tyr, vad har ni för förmåga?

Efter det kan vi se var saker inte stämmer ihop och ifall någon plötsligt claimar en förmåga som borde kunnat claimas tidigare. Just nu är det ju en ofullkomlig sammanställning, så jag vet inte vilka hål som kan finnas var.
 
Top