Nekromanti Ett äventyr - Färden (Runda 2)

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Max Raven said:
Konrad Konvalj said:
Ge mig ett sånt där protokoll att kolla på.

Lixom, vi var 17 pers från start. Hur kan det slutas några cirklar? Jag har varit ur fokus sen jag lämnade jobbet vid 16.30 så är inte alls med i matchen.
Vi menar det här som Empiricus skapade:
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?...p=sharing#gid=0

Du ser kanske inkongruensen vid mig och Larsson, längst åt höger.

(Tänkte inte på det innan men när Cissi tog upp det i sitt färgade dokument så var det lite konstigt att Larsson hade två "krokar" i mig. Hans förmåga kom fram efter mitt outande, så det var lite suspekt, liksom.)
Anledningen till att det ligger så är att det just nu är det sätt jag får det att gå ihop, eftersom du verkar ligga längst ut i någon del av kedjan (om den är tänkt att kopplas ihop) och den enda länk jag saknar helt är BDG. Förhoppningsvis är mitt excel-ark som jag hellre jobbar i bättre.

Nu har jag jobbat klart lite fler fina färger i dokumentet, och det finns röstsammanställning för hela vägen fram till nu i det. Någon eller några får gärna kolla och se så jag fått det rätt, jag har försökt vara nogrrann med tider.

Cissi har fått en ljusare grönfärg, "grönad av Max", och Larsson är röd.
 

Attachments

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Empiricus said:
Max har sagt att han är Siare, så det borde väl finnas en Väktare också?
Det gör det. Hej.

Ulvarna har fattat vem som är väktaren, jag skyddade nämligen mig själv, och jag ser ingen anledning att hålla det dolt från er andra. Empiricus excelark är, som jag skrev tidigare, fantastiskt, men den uppställningen gör det också svårt att missa vad min förmåga är, tyvärr. :gremfrown:

Jag velade ganska länge om jag skulle gå ut med det eller inte, men när ulvarna ändå vet så ser jag ingen skada med det och då slipper jag dessutom vara hemlighetsfull och ev. dra på mig misstankar som en följd av det.

Jag valde för övrigt att skydda mig själv, delvis på grund av excelarket och delvis för att jag inte hade någon jag hellre ville skydda. I fortsättningen kommer jag inte att säga vem jag skyddar, om det inte är en situation som gör nödvändigt att bestämma i förväg, för jag vill inte ge ulvarna någon hjälp på den här fronten. Jag hoppas på att ha tur och tänka till så att vi kan minimera antalet nattmord. :gremsmile:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Grejen är att jag ÄR tempelriddare. Nåja, Mukwa är rolig och så, men besides det så har jag uppfattat min roll rätt.

Jag blir dock förbryllad av att det finns två så lika roller...
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Jo, det låter rimligt Korpa och du sätter fingret på både hur viktig en powerroll är - men också på hur sårbar den är. Alltså är det ju bättre att få transparens, än att powerrollen är kvar.

Det som är tråkigt är att ulvarna nu har lättare att plocka dig eller andra viktiga roller, men som sagt, jag tror att outningar är bättre än allt annat och också nödvändigt för att göra sådana kopplingar som Emp har bidragit med.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
...seedan skulle det vara intressant att få reda på vad Lu-kaazh kan ställa till med (med tanke på hans förmåga)...
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Korpa said:
Empiricus said:
Max har sagt att han är Siare, så det borde väl finnas en Väktare också?
Det gör det. Hej.

Ulvarna har fattat vem som är väktaren, jag skyddade nämligen mig själv, och jag ser ingen anledning att hålla det dolt från er andra. Empiricus excelark är, som jag skrev tidigare, fantastiskt, men den uppställningen gör det också svårt att missa vad min förmåga är, tyvärr. :gremfrown:

Jag velade ganska länge om jag skulle gå ut med det eller inte, men när ulvarna ändå vet så ser jag ingen skada med det och då slipper jag dessutom vara hemlighetsfull och ev. dra på mig misstankar som en följd av det.

Jag valde för övrigt att skydda mig själv, delvis på grund av excelarket och delvis för att jag inte hade någon jag hellre ville skydda. I fortsättningen kommer jag inte att säga vem jag skyddar, om det inte är en situation som gör nödvändigt att bestämma i förväg, för jag vill inte ge ulvarna någon hjälp på den här fronten. Jag hoppas på att ha tur och tänka till så att vi kan minimera antalet nattmord. :gremsmile:
Förlåt för mitt strålkastarljus, men vi får se till att sänka ulvarna så snabbt som möjligt.

Det här ger mig också en fundering:
tripp_trap, Tyr, Lu-Kaazh - Förmågor?

Så har vi sedan de allihopa ute på banan.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Dieselsoppa said:
Jag blir dock förbryllad av att det finns två så lika roller...
Alltså, DET är ju inget konstigt. Det finns ju en gycklare och en bard, till exempel och såna brukar ju gå under samma rubrik i de flesta fantasysammanhang. Det konstiga är ju din kniv som känns måttligt ridderlig.

Vad tror du om min cirkelteori att BDG låg mellan dig och Max Raven?
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
De har redan försökt, men tji fick dom!

Men jo, jag har bekräftat för ulvarna att jag är väktare nu, men det är inget som bekymrar mig. Jag är ganska säker på att de inte skulle börja tvivla på det i första laget, oavsett hur kylig och tyst jag hade varit om det.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Dieselsoppa said:
Jo, det låter rimligt Korpa och du sätter fingret på både hur viktig en powerroll är - men också på hur sårbar den är. Alltså är det ju bättre att få transparens, än att powerrollen är kvar.

Det som är tråkigt är att ulvarna nu har lättare att plocka dig eller andra viktiga roller, men som sagt, jag tror att outningar är bättre än allt annat och också nödvändigt för att göra sådana kopplingar som Emp har bidragit med.
Mm. Räknade kallt med att jag skulle åka ut förra rundan men ville inte bli ett mål för tidigt, därför jag outade i sista ögonblicket.

Svår balans. Klarade mig den här gången, men får se hur länge det varar. :gremsmile:
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Brynolf said:
Dieselsoppa said:
Jag blir dock förbryllad av att det finns två så lika roller...
Alltså, DET är ju inget konstigt. Det finns ju en gycklare och en bard, till exempel och såna brukar ju gå under samma rubrik i de flesta fantasysammanhang. Det konstiga är ju din kniv som känns måttligt ridderlig.

Vad tror du om min cirkelteori att BDG låg mellan dig och Max Raven?
Hupphupp... Den där kniven gör ju förstås Lukas lika skum som dig, när jag tänker efter.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
K.K´s lista. Jo jag tycker den är bättre än övriga som finns. Men jag har inte hängt med så jag har lite lösa trådar. Hjälp mig fyll i.

Brynolf: Är Riddare siar Bonde har Plåthillebard

Cassius: Är Sjöfarare siar Forskare har Penningpung

Cissi: Är Månglare siar Sjöfarare har Hammare

Dieselsoppa: Är Tempelriddare siar Bard har Bandage

Empericus: Är Hantverkare siar Månglare har Högaffel

Jake: Är ur spel

K.K: Är Präst siar Botaniker har Stav

Korpa: Är Gycklare Är Väktare har Finkläder

Liliana: Är Ädling siar Gycklare har Dyrksats

Larsson: Är Trädgårdsmästare siar Jägare har Halsband av ben

Lu-kaazh: Är Bard aktiverar förmåga när Tjuv ryker har Dolk

Max Raven: Är Jägare Är Siare har Örter

Ruga: Är Forskare siar Magiker har Kompass

Tripp: Är Tjuv siar X och har Harpa

Tyr: Är Magiker siar X har Bok

Vicotnik: Är Bonde siar Hantverkare har Svärd

Vimes: Är Vakt siar Riddare har Jongleringsbollar
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Brynolf said:
Brynolf said:
Dieselsoppa said:
Jag blir dock förbryllad av att det finns två så lika roller...
Alltså, DET är ju inget konstigt. Det finns ju en gycklare och en bard, till exempel och såna brukar ju gå under samma rubrik i de flesta fantasysammanhang. Det konstiga är ju din kniv som känns måttligt ridderlig.

Vad tror du om min cirkelteori att BDG låg mellan dig och Max Raven?
Hupphupp... Den där kniven gör ju förstås Lukas lika skum som dig, när jag tänker efter.
Den kom ganska sent, iofs. Man kan kolla upp om tripp_trap nämnde Harpa innan Lu-Kaazh sade att han var bard, och om det kom efter Dieselsoppas uttalande - förutsatt att han inte är ulv själv då.

Men det är en del grävande, och det är rätt sent. Jag trillar i säng nu. Återkommer nog inte förrän till kvällen imorgon.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Brynolf said:
Brynolf said:
Dieselsoppa said:
Jag blir dock förbryllad av att det finns två så lika roller...
Alltså, DET är ju inget konstigt. Det finns ju en gycklare och en bard, till exempel och såna brukar ju gå under samma rubrik i de flesta fantasysammanhang. Det konstiga är ju din kniv som känns måttligt ridderlig.

Vad tror du om min cirkelteori att BDG låg mellan dig och Max Raven?
Hupphupp... Den där kniven gör ju förstås Lukas lika skum som dig, när jag tänker efter.
Skummare, i mina ögon.
Lu-Kaazh outade allt sitt EFTER tripp_trap, han passar bara in på ordningen för information han har givit efter andra. Nej, det är för skumt för mig.
Röst: Lu-Kaazh

Jag vill veta vad du har för förmåga, Lu-Kaazh.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Det som stör mig mest av allt är att ingen har outat att de kan se när tempelriddaren lämnar spel PLUS att mitt föremål inte verkar finnas. Dolk/kniv/bandage verkar skitaskumt.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
But first:

Röst: Björn den Gode

Ja, försöker starta lite drev. Vi fick inte reda på något om Armitage, så...
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Jag tror att Lu-Kaazh kan ha svaren där, för jag tror inte riktigt på hans info ännu. Skall försöka hålla mig kort:

2013-02-27 21:31 så släpper Lu-Kaazh på att han är bard

Lu-kaazh said:
jag ligger typ 80inlägg efter få se om jag hinner ikapp innan rundans slut

om inte så skall ni få veta att jag är en Bard
ville inte säga något efter som jag ville se vart diskutionen tog vägen

och att jag vill att cissi åker

Röst:Cissi
Och 2013-02-27 21:42 så dumpar Lu-Kaazh dolken

Lu-kaazh said:
Cissi said:
Lu-kaazh said:
jag ligger typ 80inlägg efter få se om jag hinner ikapp innan rundans slut

om inte så skall ni få veta att jag är en Bard
ville inte säga något efter som jag ville se vart diskutionen tog vägen

och att jag vill att cissi åker

Röst:Cissi
Jag får inte ihop informationen! Vad har du för föremål Lukaz, det finns ingen anledning att hymla med det längre!
Jag har en dolk,
Innan dess så har han bara nämnt att han är "det minst kompetenta yrket man kan ha som äventyrare" och att han har nån skum förmåga. Jag tror han ljuger eller döljer något.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes: Är Vakt siar Riddare har Jongleringsbollar
Brynolf: Är Riddare siar Bonde har Plåthillebard
Vicotnik: Är Bonde siar Hantverkare har Svärd
Empericus: Är Hantverkare siar Månglare har Högaffel
Cissi: Är Månglare siar Sjöfarare har Hammare
Cassius: Är Sjöfarare siar Forskare har Penningpung
Ruga: Är Forskare siar Magiker har Kompass
Tyr: Är Magiker siar X har Bok

Dieselsoppa: Är Tempelriddare siar Bard har Bandage
Lu-kaazh: Är Bard aktiverar förmåga när Tjuv ryker har Dolk

Liliana: Är Ädling siar Gycklare har Dyrksats
Korpa: Är Gycklare Är Väktare har Finkläder

K.K: Är Präst siar Botaniker har Stav
Larsson: Är Trädgårdsmästare Botaniker siar Jägare har Halsband av ben
Max Raven: Är Jägare Är Riktig Siare har Örter

Jake: Är ur spel

Tripp: Är Tjuv siar X och har Harpa

Okay:

Vem siar följande

Vakt
Präst
Tempelriddare
Ädling
 
Top