Nekromanti Ett äventyr - Färden (Runda 2)

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Asch, jag är ju en oförskämd drummel. Jag har ju inte till fullo förstått hur Lu-kaazh har det om dagarna.

Han har många saker som kommer emellan! Faktiskt!

Och så på det:

Förlåt att jag bara varit försvunnen i tvådagar men jag har inte haft tid att starta datorn.
Okej, nu tar vi och respekterar detta alla! Förstått?
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Inte för att vara den som är den, men det kan ju hända att han är väldigt upptagen?

Jag vet ju inget om honom, men han kanske har stor familj, och så? Han kanske ska flytta långt?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Jo, visst, men man kan väl producera mer ändå?
Tusan, jag har ju haft tusen andra prylar på gång och har ändå kunnat bidra.

Näh, kom igen nu Lu-kaazh, in i matchen! Jobba jobba jobba, som Konrad skulle sagt!

Röst: Lu-kaazh
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
...eller vänta nu...tog du precis Cassius i försvar?

Hm, rödvin och melodifestival slöar ner mig.

Närå Liliana, jag tror faktiskt inte att du är ulv. Jag tror nämligen att andra formligen njuter av hur du och jag stångas.

Jag känner igen det här från tidigare spel...
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Förlåt, men jag tror fortfarande du är det.

Min teori är det ända jag hittat, tycker jag, och jag har väl tunnelseende på den. (Fast i och för sig har jag asperger och är inte så bra på toner och ord och så, jag gillar fakta, så kan vara en del av anledningen :gremsmile: )

Nästa spel jag är med i (om ni nu inte kickar mig från sidan för att jag bara förvärrar saken för byn när jag försöker hjälpa) så ska jag göra som dig och outa för fulla muggar. Första inlägget, till och med. Då borde jag inte se röd ut och tid och kraft kan gå till att hitta ulvarna istället.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Liliana said:
Nästa spel jag är med i (om ni nu inte kickar mig från sidan för att jag bara förvärrar saken för byn när jag försöker hjälpa) så ska jag göra som dig och outa för fulla muggar. Första inlägget, till och med. Då borde jag inte se röd ut och tid och kraft kan gå till att hitta ulvarna istället.
För det första ska du inte oroa dig för att göra fel. Det är bara ett spel och det enda vi kan göra är att göra vårt bästa. Du kommer inte kickas från sidan (på samma sätt som jag inte kickats för alla de misstag jag gjort). :gremtongue:

För det andra så ska du outa på det sättet som du tror är bäst för att vinna. En full outning i första inlägget innebär inte nödvändigtvis att man ses på som grön. :gremsmile:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Nä precis, Liliana, det är bara ett spel. Ni får absolut inte ta något av det jag skriver personligt!

Dessutom har jag dessutom uttryckt mig ironiskt, vilket är mitt tafatta försök att skänka lite glädje åt er andra.

:gremsmile:
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Lite tankar om människor främst från minnet.

Brynolf - Ena stunden tycker jag han är grön andra gånger blir jag misstänksam. En av de jag gärna vill läsa om för att få en bättre bild. Han är riddare vilket verkar konstigt med en tempelriddare i spelet. Dock är riddaren knuten till Vimes vilket verkar i hans favör framför Diesel.

Cassius – KK byggde sitt case mot mig och Cissi med en ickefråga. Ändå tyckte Cassius det var en bra ide vilket gör mig misstänksam mot honom. Med Cissi grönad av max så tror jag absolut vargarna såg sin chans till att hänga eller röda oskyldiga bybor. Cassius kan vara en av dem. Outade sin sining sent efter att jag reda hade outat forskare. Beroende på hur mycket info vargarna började med så tror jag de kan ha tvekat att outa ngt. En av kandidaterna för en röst.

Cissi – Grönad av max vilket kan stämma eller inte. Som jag förstått det brukar det vara standard med både väktare och siare i spel. Har det funnits spel där de inte förekommit alls? Om Max är sann borde cisssi vara grön. Men i spel jag har varit med i finns det ibland en extra stark varulv som ej upptäcks av siare. Är det ngt som förekommit hos er också? Oavsett Max så tror jag Cissi är grön.

Dieselsoppa – Tempelriddare -känns mysko med riddaren i samma. Har förklarat det där med fantasy och tempelriddare vilket jag kan förstå till viss del. Känns lite som en gråzon så det är verkligen inget jag själv skulle ta upp. Tempelriddare passar heller inte in.

Empiricus – Gör ett stort jobb med alla dokument. Tack! Har efter ett par spel slutat tänka i banorna att en ulv aldrig skulle lägga ner så mycket jobb så i det lägger jag inte så mkt värdering. Känns svagt grön men skulle vilja läsa om honom för en bättre bild.

Konrad Konvalj – Får underliga idéer, verkar vara hans grej. Oftast är bybor de med de konstigaste idéerna eftersom vargarna inte vill sticka ut så mkt. Men när han så envist vägrade lyssna på vad jag sa och missvred det jag sa för att passa sina syften så nu har jag börjat tveka lite. Men jag tror nog att det är så han är och man får försöka vänja sig eller så är han en ulv och då är det bra jobbat eftersom han fick mig så frustrerad att jag inte orkade ägna så mkt tid åt spelet. En annan sak jag reagerade på är att han trots sitt case mot mig och Cissi som han var så säker på inte röstade på någon av oss.

Korpa - Väktaren? Om det finns annan borde den personen gått ut nu. Om nu inte väktaren saknas. En del människor har nämnt att det är skumt att både gycklare och bard finns i spelet. Håller inte riktigt med. För mig är det värre med de andra likande yrkena (botaniker -trädgårdsmästare, riddare -tempelriddare.) En bard har för mig endast med sång och dikt att göra medan en gycklare är mer allmän med konster och uppträdanden. Men det kanske bara är jag som tycker så.

Liliana - Jag tycker Lilliana ofta resonerar bra. Visst det finns lite tveksamheter kring hennes outning av föremål men det känns inte sådär jätte allvarlig . Och om jag går bara på känsla så är hon den grönaste för mig.

Lu-Kaazh En av de jag kan tänka mig är varg. Tyckte också KK hade ett bra fall mot mig och Cissi. Så för honom är det är ett stort minus. Det var någon anledning till att jag inte rösade på honom i första rundan men jag inte kan längre minnas varför. Och som andra har sagt så är hans kopplad till 2 tjuvgrejer.Min första tanke var faktiskt att dolken var till tjuven men då blir isåfall Lilianas dyrksats över. Jag vet inte heller att jag köper ”får en förmåga när tjuven ryker. ”Det känns fel på ngt vis.

Max Raven -Siaren av vad som framkommit hittills Har ingen egentligen åsikt om honom. Varken bu eller bä. Ifall han inte är siaren är chansen stor att det var Armitage. Varulvarna måste ta kål på honom förr eller senare om han är äkta så jag hoppas vi inte behöver slösa en hägning på honom senare för att verifiera honom och hans grönade människor.

tripp_trap -Känns aggressiv på något sätt vilket nog är hans spelstil. Outade sent yrke vilket är till hans nackdel. (De andra som outade sent hade specialroller.) Det känns som när mönstret och kunskapen om att vi hade liknande roller kom ut så höll han på sitt yrke. Varför och till vilken nytta vet jag inte. Annars kan jag inte komma ihåg att han gjort ngt misstänkt. Neutral.

Tyr-I hoppkopplad till mig via magiker. Får en allmän grön känsla av honom. Men vill veta mer.

Vicotnik - Svårt att få en bild av. Går jag på minnet minns jag inget speciellt om just honom. Om det är för att han är anonym eller för att jag koncentrerat mig på andra vet jag ej. Prio ett att läsa om.

Vimes :Jag tyckte han var grön i början och han har inte direkt gjort ngt misstänksamt .Jag kan förstå hans förklaring till att han hoppade av, det hände ändå rätt snabbt med drevet mot Larsson så att Vimes blev misstänksam kan jag förstå . Skrev mkt i början ang outning som jag höll med om så det grönade honom lite för mig.

De personer jag ska börja med att läsa om är Tyr,Vicotnik Max raven, Empiricus , Tripp Trapp i någon ordning eftersom det är de som jag har svagast åsikt om.
Allmänt så kan Armitage ha varit botanikern, det är fullt möjligt och jag tycker det är fel som att låtsats som om det är en omöjlighet KK även om jag håller med om att det nog var Larsson.
De jag kan tänka mig på att rösta på är just nu disel, lukazh, cassius.
Jag gör så här: Röst:Lu-kaazh
Men står det mellan Liliana och Dieselsoppa väljer jag Dieselsoppa alla gånger.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Diesel i Soppan, Del 2

Konrad Konvalj said:
Vad tror du om ulvarnas kommunikation? Om du ögnar igenom mina inlägg. Hmm..jo det är sjukt svårt att navigera bland dem om man inte är som mig och vet hur jag tänker, men jag ser ju det hela som att Brynolf går in och stöttar upp och försöker ändra på Lilianas outning under tidens gång där. Jag har lite fresha citat på det i ett av mina längre inlägg. Har för mig att Vimes också är inne och pillar på outningen och det är i den här vevan som även debacle-alá-Tripp startar.

Och för sakens skull. Vad tror du (och andra) om att Tripp´s roll är "farlig" att hänga? Kan inte Tripp funka som någon mass-outnings-broms på nått vis och göra det surt för oss om vi outar alles? Frågan är då varför han inte fimpades av ulvarna i R1. Det känns ostigt och inte riktigt genomtänkt av mig. Men tänker jag ett steg till och stoppar in Lu-kaazh i ekvationen blir det ju mer tydligt att hans förmåga är hittepå och därav finns det ingen anledning att fimpa Tripp.
Jag är som sagt anhängare av teorin att vi spelar något som i grund och botten är en klassiker. Därmed så tror jag också att plundrarna kan kommunicera i vanlig ordning. Min åsikt kan komma att ändras beroende på vem som grönas och rödas, men just nu tror jag på kommunikation som vanligt.

Lu-kaazh roll är en gåta, men jag tror inte det är farligt om tripps roll lämnar spel. Jag kan se logiken bakom Lu-kaazh förmåga. Tjuven dör, barden får sin harpa åter och därmed också sin förmåga. Men rollen platsar inte riktigt och att han outar dolk så sent i rundan är konstigt.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Nu ska ni få se på fan. Jag har kollat Empirici lista över outningsordning och grupperat outningarna efter yrke. Varje yrke berör tre personer, och jag har markerat de första outningarna inom varje yrke med grönt, de andra med orange och de sista med rött. Obs att det inte innebär att folk med mycket grönt är gröna eller tvärt om. Men man ser vilka som outat först och därför inte haft något tidigare att "stödja sig på". Medan röda outningar varit lättare att lista sig fram till och ljuga om.

Click here to enlarge your penis!

En möjlig tolkning jag slänger in, men som är lite för opricksäker för att vara av någon jättevikt kommer i spoilern nedan. Ta gärna en titt!

En slutsats man kan dra är att Larssons båda "knas-outningar" som inte passade in i väven är gröna. Basses diff med kniven likaså. Har vi två ulvar här, kan man anta att det rör sig om förhastade lögner, påhittade innan de hade tillräckligt med info. Stämmer det, torde övriga ulvar ha mer orange och röda outningar, eftersom vi inte har några direkta motsägelser i väven och ulvarna alltså fått tillräckligt på fötterna för att ljuga trovärdigt. Folk med många röd/orange outningar är:

Lukas
Tripp
Korpa
Vimes
Brynolf
Empiricus
Cassius
Ruga
Tyr
Konrad

Ingen vidare pinpoint-accuracy, direkt...

Summan av faderullan är i alla fall att motsägelserna är gröna, vilket torde indikera att övriga ulvar outat orange eller rött. Denna teori kan ge ett grönande (alltså o-ulvigt) skimmer åt Vic och Liliana.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Ja, det är alltså ett Gdocs-spreadsheet i länken ovan om ni blir misstänksamma. Free for all!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Alltså. Lilly med flest röster?

Det här är vad som suger med att outa allt första rundan, man kan inte få igång schysst cha-dunka-dunka-drevrytm utan hård info att köpa loss sig med. Har det drevats någon den här rundan? Jag vill se drev, jag vill se KK stolpa upp sitt case. Jag vill se folk argumentera för att just deras case är det bästa, jag vill se folk försöka värva röster. Har ni provat att ära mjöl någon gång? Det är sjukt drygt, så är det typ att läsa den här sjukt otillgängliga diskussionen som varit den här rundan. Alla har failat sina karisma-slag. Bu!

Nå. Jag tänker såhär, Larsson var antagligen botaniker (varulvarna har alibin), men han ljög om det. Detta borde innebära att det kan finnas andra ulvar som råkat ljuga fast de inte behövde (lex Thibault). Det kan också innebära att folk som outat sent är ulvar som förstått att de har alibin. Alltså, folk med outningar som "stämmer" och som outat tidigt = antagligen gröna. Folk med udda outningar som outat tidigt = kan vara ulvar. Folk som outat normalt men sent = kan vara ulvar.

Vad ger det? Tripp, Lukas, Basse. Typ. Nån som håller koll kan kanske berätta.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Trevligt och överskådligt Brynolf. Några mindre grejer - #1 KK hintade rätt kraftigt tidigt om Botaniker. Hm, även om det var efter Larsson outade sig som trädgårdsmästare. #2 Lu-kaazh sade i sitt inlägg, vad jag minns, att han inte hade hunnit läsa igenom allt än? Han kan alltså gått på dålig info även med en sen outing.

Med det sagt, Cassius outade sent vad det verkar, säger inte så mycket(eller minns jag fel?), passar in bra... Ska vi försöka få upp ett drev som Vimes föreslog?

Röst: Cassius

Säg till om ni hittar ett bättre mål. :gremsmile:
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Varning, en massa svammel och spekulationer, och ett halvskakigt case mot Lu-Kaazh som ulv tillsammans med Ruga och kanske tripp_trap. Jag fokuserar på de två förstämnda för att jag har sett en del tendenser som jag är lite fundersam kring.
Disclaimer: Det är ett jättelångt inlägg med massa citat och kommentarer, och jag skall försöka att göra en bra sammanfattning på slutet också. Jag har inte heller vanan att bygga cases ännu, men jag jobbar på det :gremsmile:
Lu-Kaazh Runda 1:

Lu-kaazh said:
Oj har spelet börjat?

jag är redan jätte förvirrad och förlorad, så förväntar er inte att jag kommer hålla koll på detaljer.

Jag kan säga att jag har som så många andra Ett föremål som inte passar in på min yrke, citatet som kom med föremålet säger i princip "det här har du ingen nytta av"

Jag saknar den förmågan som alla tycks ha, istället sitter jag på en förmåga som AKTIVERAS när en vis klass dör (om förmågan är till vår fördel eller nackdel tänker jag inte avslöja".

men jag tror att det är farligt för powerroller om vi går ut med klasser så jag tycker vi skall vara tysta om det. Jag vet att ni är bärreda att offra powerroller, men det tycker jag är en dumt förhållnings sätt för bybor, för visst kan vi klara oss utan powerroller men samtidigt så kan de också hjälpa oss.

Hittills så är den som pingat mest oss mig vimes, men det är mest för att han gjorde en grej tidigt som jag inte unnat släppa.

det var när han började så anti-outning och sedan plötsligt skrev
Vimes said:
Okej. Tillräckligt många. Cissi, berätta vad det är för yrke.

Ruga, håll dina hästar, Cissi känns mer suspekt.
jag tycker den omvändningen kom för snabbt.
Första inlägget, kommer in dagen efter att spelet börjat. Det tycker jag inte är underligt, eftersom jag själv kom in sent. Börjar direkt med att be att vi inte skall förvänta oss någon koll på detaljer, hakar på tåget med att han har ett föremål som han inte har någon nytta av och nämner sin förmåga.
Det jag tycker är intressant här är att han dels säger att han inte TÄNKER avslöja om förmågan är till för eller nackdel för oss, vilket han senare sagt att han inte vet eftersom han inte vet vilken förmåga han får. Sedan går han direkt och pratar om powerroller och att vi inte borde offra dem.
Min tanke är att Lu-Kaahz försöker dels grunda för att kunna ha någon liten rökridå för små felskrivningar, missar och liknande, och dels försöker att antyda att han kanske har en powerroll och därför borde hållas säker.
Lu-Kaazh röst på Vimes för att han gjorde en snabb vändning i början, speciellt efter att det hänt en hel del därefter, gör mig lite funderande. Genom att citera det inlägget från Vimes, där Vimes går på Cissi och försöker få med Ruga, så lyfter han uppmärksamhet mot den diskussionen igen. Kanske ett sätt att kasta ett grönt skimmer över Ruga och Cissi?
Lu-kaazh said:
Låt mig omformulera mig,
när en viss klass åker ut så kommer det hända en speciell sak med mig.
Det står under förmåga.
Jag tror det skulle vara dåligt för byn om jag sa något mer.
"Kommer det hända en speciell sak med mig", "tror det skulle vara dåligt för byn" - båda uttalandena känns som om Lu-Kaazh har mer insikt i sin förmåga än vad han säger, och vad han senare avslöjar.

Lu-kaazh said:
Ja,
jag börjar undra om spelledare har börjat göra en grej av att ge mig konstiga roller...

Sedan så tycker jag det känns skumt att MR inte gör mer av att så många röstar på honom. så jag tycker vi vrider upp temperaturen lite.

Röst:Max raven
Detta är den sista rösten som läggs på Max Raven innan alla börjar gå över från honom och KK till tripp_trap.

Lu-kaazh said:
Hur kan du veta att hon talar sanning?
Lu-kaazh said:
Lite lösa tankar om spelet:

Vimes verkar vara ganska aggressiv i sitt spelande, alltså mer än han brukar vara som bybo

Jag tror till skillnad från andra att vi förmodligen har minst en ulv bland de riktigt aktiva, eftersom vi i nuläget verkar ha flera som verkligen pekar med hela handen.

Jag har en teori om Tripp-trapp som skulle kanske kunna förklara hans konstiga brödsmula, men jag väntar med att säga något tills efter han haf kommit med en egen förklaring.
Kryptiskt uttalande om tripp_trap, det här är efter niomannadrevet på tripp_trap, det ligger nio röster på honom (Lu-Kaazh har dock aldrig röstat på tripp)
Lu-kaazh ja men det BEVISAR inte att Cissi faktiskt gjort det said:
Lu-kaazh said:
Eh va? Cissi säger att X är ett yrke att hon fått svaret av mod. Folk säger att det är konstigt att hon fick svaret av mod.Jag säger att jag frågat mod och att ja X är ett yrke. Och ja man kan få svaret på den frågan av mod. Så hon talar sanning om att X är ett yrke. Vad är det du inte förstår?
Det vi får fram är:
1.X är ett yrke
2. man kan få veta att X är ett yrke om man frågar mod

Det vi inte vet är
1. att cissi talade sanning om att hon missförstod det till att börja med.
Lu-kaazh said:
Bra genomgång KK
Din slutsats var ungefär vad jag försökte få fram i min dialog med Ruga.
du är dock mycket bättre på att uttrycka dig
Här orkar jag inte kasta in alla citat, MEN:
#841420 - 2013-02-26 19:07:58 - Konrad Konvalj kräks misstankar och paranoia över Cissi och Ruga. Lu-Kaazh går in och säger att KK gjort en bra genomgång, men inte mycket mer.
Flera inlägg följer med diskussion, varav den erkända ulven Larsson kommer in med en röst på KK:
LJSLarsson said:
*läser Konrads långa inlägg om Cissi och Ruga*

*läser det en gång till*

Jag är morgonperson och fungerar dåligt på kvällen, så jag skall inte skriva allt för långt och analyserande nu. Men allvarligt talat känns det här väldigt famlande och ulvigt.

Konrad har rödat mig hela spelet. Han har fått gehör från många (säkert några ulvkumpaner), men knappast en säker majoritet. Många har istället haft Konrad på sin ulvlista. Hade jag varit ulv i hans sits hade jag letat med pincett och förstoringsglas efter fler bybor att få utröstade.

Outingar och drev verkar ha runnit ut i sanden. Jag har i alla fall blivit säker på att jag kommer lägga min röst på Konrad imorgon. Röstar vi ut och bekräftar rödheten grönar vi dessutom Cissi och Ruga, för jag kan inte tänka mig att en ulv skulle göra så mot två pälskompisar.

Röst: Konrad
Han inläggs mening går mot att rösta ut KK, då får vi Cissi och Ruga gröna. Nu när vi vet att Larsson var ulv så kan vi fundera på vad han ville ha av detta. Få bort KK som gräver för djupt? Gröna Ruga och Cissi för att båda är ulvar? Eller för att en av dem är ulvar och den andre är bra att gömma sig nära? Ruga har ju tagit rätt bra rygg på Cissi tidigare, det är ju som jag förstått det lite därför som KK är på dem.

Lu-kaazh said:
tripp_trap said:
Jag är en Tjuv.
Det här var vad jag misstänkte att du brödsmulade med "dyrka" jag visste nämligen att det fanns en Tjuv i spel eftersom det är så att när en tjuv lämnar spel så aktiveras min förmåga.

Jag har försökt lista ut om förmågan antyder att du är bybo eller ulv och kommit fram till att man kan tolka det lite hursomhelst men min gissning är att du förmodligen är grön.

samtidigt så kan man ju tänka ur ett fluff sammanhang och då är väll tjuv det vettigaste yrket för en plundrare.
Lu-kaazh said:
Jag svarade just på en av dina frågor men jag bärretar gärna mer om mig själv

jag har förmodligen det mest inkompetenta yrket man kan ha som äventyrare. jag har ett föremål som jag skulle förknippa till en annat yrke men samtidigt är det något som de flesta äventyrare borde ha.
Lu-kaazh said:
Idag så skall vi rösta ut någon.

mina top kandidater är:

Ruga: för det konstiga samarbetet med cissi, och hans status skulle kunna säga något om cissi

Vimes: jag tycker att hans aggressivitet lugnades ner ungefär samtidigt som jag påpekade den, samtidigt som jag inte kommer kunna sova på nätterna fram tills hans fraktion är bevisad.


Av de två så tror jag att jag skulle föredra Ruga eftersom jag tror det skulle säga mer om oss andra. (vilka som var på honom, vilka som försvarade honom OSV)

Röst:Ruga
Strategisk röst på Ruga? Det ligger redan röster på Cissi, och att sprida rösterna mellan Cissi och Ruga efter hela affären med KKs stora case kanske är ett bra sätt att lösa upp eller förhindra ett begynnande drev?

Lu-kaazh said:
Empiricus said:
Så här är ställningarna just nu:

tripp_trap har 3 röster (Ruga, Tyr och Vimes)
Cissi har 2 röster (Dieselsoppa och korpa
Korpa har 2 röster (Cissi och Empiricus)
Ruga har 2 röster (Cassius och Lu-Kaazh)
Björn Den Gode har 1 röst (Vicotnic)
Brynolf har 1 röst (Konrad Konvalj)
Cassius har 1 röst (Brynolf)
Dieselsoppa har 1 röst (tripp_trap)
Empiricus har 1 röst (Max Raven)
Konrad Konvalj har 1 röst (LJSLarsson)
Max Raven har 1 röst (Liliana)

Björn Den Gode har inte gjort ett uppträdande ännu, varken med röster eller svar.

Vi är väldigt splittrade just nu, som ni ser.

/Empi
Splittrngen är till bybors nakdel, det innebär att ulvarna kan styra ock ställa som de vill,
vi måste ena oss lite

Röst:cissi

jag tycker som många andra att det känns som hon trasslat in sig egna lögnen. (jag tycker det här hur, varför frågan känns konstig)
och om Cissi åker så kan vi kanske dra en slutsats om Ruga efter vi vet cissis tillhörighet
Byter från Ruga till Cissi? - Och Cissi har siats som grön. Nu efter första rundans slut och vad som hänt hittils i runda två så känner jag här att något är ruttet i Danmark.

Lu-kaazh said:

Röst:cissi

Nu tänker jag vela här, hur mycket jag öän tycker det skulle vara logiskt att det hela med cissi är en lögn så känns något med det teorin fel,
jag tror fortfarande vi bör rösta ut henne för hon kommer alltid vara så pass misstänkt för det här att vi aldrig kommer kunna lita på henne,
men just nu kanske vi kan få svar av diselsoppa om hur hans förmåga skiljer sig

Röst:Diselsoppa [/quote]


Direkt studs från Cissi till Diesel. Det känns nu som om han genom att gå iväg från att rösta på Ruga till Cissi, och från Cissi till Diesel för att göra Ruga green by association.

Lu-kaazh bra fångat said:
Lu-kaazh said:
är det någon som har en röst räkning färdig, det skulle vara bra att veta
Lu-kaazh said:
Empiricus said:
Lu-kaazh said:
är det någon som har en röst räkning färdig, det skulle vara bra att veta
Levererar!

Konrad Konvalj har 4 röster (Liliana, LJSLarsson, Ruga och Tyr)
Cissi har 3 röster (Brynolf, Dieselsoppa och korpa)
Dieselsoppa har 3 röster (Konrad Konvalj, Lu-Kaazh och tripp_trap)
Korpa har 2 röster (Cissi och Empiricus
Björn Den Gode har 1 röst (Vicotnik)
Empiricus har 1 röst (Max Raven)
Ruga har 1 röst (Cassius)
tripp_trap har 1 röst (Vimes)
så jag tycker att alla som röster på en person ensam skall ta ställning till de stora dreven
Lu-kaazh said:
jag ligger typ 80inlägg efter få se om jag hinner ikapp innan rundans slut

om inte så skall ni få veta att jag är en Bard
ville inte säga något efter som jag ville se vart diskutionen tog vägen

och att jag vill att cissi åker

Röst:Cissi
Åter en röst på Cissi, ifrån Dieselsoppa. Det här är när det är relativt tydligt att Larsson kommer röstas ut, kanske ett försök att få igång en panikröstande mot Cissi på slutet?
Lu-kaazh said:
vi skall vara eniga och efter ha skummat tråden så tror jag att LJSLarsson har flest röster

Röst:LJSLarsson
Och därefter, efter att jag gått in och röstat på Larsson också, istället för på Diesel. Då går också Lu-Kaazh med och röstar på Larsson.
Lu-kaazh said:
Cissi said:
Lu-kaazh said:
jag ligger typ 80inlägg efter få se om jag hinner ikapp innan rundans slut

om inte så skall ni få veta att jag är en Bard
ville inte säga något efter som jag ville se vart diskutionen tog vägen

och att jag vill att cissi åker

Röst:Cissi
Jag får inte ihop informationen! Vad har du för föremål Lukaz, det finns ingen anledning att hymla med det längre!
Jag har en dolk,
Lu-kaazh said:
tripp_trap said:
Lu-kaazh said:
Det här var vad jag misstänkte att du brödsmulade med "dyrka" jag visste nämligen att det fanns en Tjuv i spel eftersom det är så att när en tjuv lämnar spel så aktiveras min förmåga.

Jag har försökt lista ut om förmågan antyder att du är bybo eller ulv och kommit fram till att man kan tolka det lite hursomhelst men min gissning är att du förmodligen är grön.

samtidigt så kan man ju tänka ur ett fluff sammanhang och då är väll tjuv det vettigaste yrket för en plundrare.
Det är ju intressant. Finns en eller flera tjuvar i spelet enligt din information?
Det säger "en tjuv" vilket för mig låter som om det antyder mer än en (min första tanke var att tjuv=plundrare) men det finns ju inget annat som pekar på det.
Lu-kaazh said:
Tyr said:
Lu-kaazh said:
Jag har en dolk
En dolk? Ditt yrke då?
det sa jag för något inlägg sedan
Bard
Lu-kaazh said:
det sa jag för något inlägg sedan
Bard
Vad kan du göra med din dolk?
Inte spela musik på den [/quote]

Lu-kaazh said:
Max Raven said:
Hm, eller vänta.

Men vem faen använder en dolk?
Tjuvar?
Lu-Kaazh Runda 2:

Lu-kaazh said:
När en tjuv åker ut så får jag en förmåga, vad för förmåga jag får vet jag ej.

Fluffmesigt så är det att en tjuv has tagit min talang.

Så varför sa jag inte det rakt ut?
Jag såg två sätt att se denna förmåga
1. om tjuvar är skurkar så blir allt jättekonstigt ur ett balanssynpunkt, det skulle betyda att hur snabbare vi fick ut en tjuv deste snabbare får vi en bra förmåga. sedan kom jag och tänkte på att förmågan kanske skulle vara negativ och att det då skulle fungera som någon form ar autobalans (tar byn ett övertag tidigt så händer det något dåligt)
2. Tjuven besitter en såpass bra förmåga så det här är ett sätt att förhindra att den bara går förlorad så snabbt, efter som förmågan går vidare till mig.

Ingen av de här grejerna hade varit smart och säga rakt ut i första rundan.
förmodligen inte heller i runda två MEN Jag känner att jag försatt mig i en situation som kommer straffa hela byn om jag fortsätter att ljuga.
Lu-kaazh said:
Konrad Konvalj said:
Lu-kaazh, vad är din talang?
menar du min förmåga som jag uttryckligen sa att jag inte vet vad det är jag får?
eller ur ett fluffperspektiv?
Lu-kaazh said:
Förlåt att jag bara varit försvunnen i tvådagar men jag har inte haft tid att starta datorn.


Det står inte specicerat vad som är min talang uten den står benämnt som talang
Lu-kaazh said:
Konrad Konvalj said:
Liliana said:
Detta medför att följande är ulvar:
Larsson (Bevisad ulv)
Max Raven
Dieselsoppa

några tankar på det?
Mina tankar på det.

Vårt spel är alltså uppbyggt med en väktare (Korpa) och 13 bybor som kan gröna varandra.

Utöver det har vi 3 ulvar.

Jag tror inte på det.
Alltså jag tror inte på det här heller, Men jag tycker inte vi skall utesluta något som verkar förenkelt.
kommer ni ihåg spelet med maffia tema där byborna lyckades posta en lista på de tre ulvarna i första rundan efter ett vist mönster i deras vapen.
Det bedömdes för enkelt så det glömdesbort.
och det spelet vann ulvarna
Lu-kaazh said:
I fluffet på minförmåga där det stor att en tjuv stulit min talang så står det talang och inte en beskrivning av vad talangen är för något

Här ovan är alla citat av Lu-Kaazh, anledningen till att jag tog med alla (förutom att ha en del som jag kommenterat) är för att jag känner att klimatet i citaten förändrats en del. Jag har inte tagit med citat från Ruga eller liknande, men min misstanke är just nu som följer:

Ulvar:
LJSLarsson (Död)
Lu-Kaazh
Ruga
???? (tripp_trap är min närmaste kandidat)

Under runda 1 så var det mycket diskussion kring hela historien med Ruga och Cissi. Nu funderar jag på om inte Ruga använde situationen för att snabbt kunna vara relativt diffus om sitt yrke och liknande under skenet av att argumentera och prata mycket om det.

En rörig diskussion där många misstolkningar, missuppfattningar och antaganden kastas fram och tillbaka känns som fördelaktig för ulvarna, och jag ser framför mig en kamp där Cissi och KK (som jag ser som gröna) är inblandade i en väv med Larsson, Ruga och Lu-Kaazh som ulvar och kanske en fjärde i tripp_trap.

Det här är mest från analys av första rundan kombinerat med i vilken ordning saker har outats, hur diskussionen har studsat och baserat på tanken om att ulvarna säkerligen har bra alibin och kan relativt smidigt smälta in ibland oss om de bara vågar spela ett högt spel och inte ljuga om sitt fluff.

TL;DR - Jag misstänker Lu-Kaazh och Ruga som ulvar, och är det en till så tror jag på tripp_trap.

Grönast i mina ögon just nu är KK och Cissi, Tyr vet jag inte riktigt var jag har ännu, men han verkade fatta direkt när jag började prata om att jag trodde jag visste hur allt passar ihop, så han är iallafall den som gav mig en varningssignal om att om jag kan se mönstret så kan ulvarna det också och har kanske sett till att passa in genom rätt lögner eller sanningar.
Slutligen, baserat på alla ovanstående lösryckta meningar och flummiga misstankar:

Röst: Lu-Kaazh
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Empiricus levererar rösträkning

Röstläge:

Liliana har 4 röster (Cissi, Konrad Konvalj, Vicotnik och korpa)
Lu-Kaazh har 4 röster(Tyr, Dieselsoppa, Ruga och Empiricus)
Dieselsoppa har 3 röster (Cassius, Liliana och Brynolf)
Cassius har 2 röster (Vimes och Max Raven)
Vicotnik har 1 röst (tripp_trap)

Lu-Kaazh har inte röstat
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Re: Empiricus levererar rösträkning

Och jag tänkte lägga upp ännu en version av mitt dokument.
Senaste versionen, med fina färger på runda 2 tillagda.
 

Attachments

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Re: Empiricus levererar rösträkning

Empiricus said:
Varning, en massa svammel och spekulationer, och ett halvskakigt case mot Lu-Kaazh som ulv tillsammans med Ruga och kanske tripp_trap. Jag fokuserar på de två förstämnda för att jag har sett en del tendenser som jag är lite fundersam kring.
Disclaimer: Det är ett jättelångt inlägg med massa citat och kommentarer, och jag skall försöka att göra en bra sammanfattning på slutet också. Jag har inte heller vanan att bygga cases ännu, men jag jobbar på det :gremsmile:
Lu-Kaazh Runda 1:

Lu-kaazh said:
Oj har spelet börjat?

jag är redan jätte förvirrad och förlorad, så förväntar er inte att jag kommer hålla koll på detaljer.

Jag kan säga att jag har som så många andra Ett föremål som inte passar in på min yrke, citatet som kom med föremålet säger i princip "det här har du ingen nytta av"

Jag saknar den förmågan som alla tycks ha, istället sitter jag på en förmåga som AKTIVERAS när en vis klass dör (om förmågan är till vår fördel eller nackdel tänker jag inte avslöja".

men jag tror att det är farligt för powerroller om vi går ut med klasser så jag tycker vi skall vara tysta om det. Jag vet att ni är bärreda att offra powerroller, men det tycker jag är en dumt förhållnings sätt för bybor, för visst kan vi klara oss utan powerroller men samtidigt så kan de också hjälpa oss.

Hittills så är den som pingat mest oss mig vimes, men det är mest för att han gjorde en grej tidigt som jag inte unnat släppa.

det var när han började så anti-outning och sedan plötsligt skrev
Vimes said:
Okej. Tillräckligt många. Cissi, berätta vad det är för yrke.

Ruga, håll dina hästar, Cissi känns mer suspekt.
jag tycker den omvändningen kom för snabbt.
Första inlägget, kommer in dagen efter att spelet börjat. Det tycker jag inte är underligt, eftersom jag själv kom in sent. Börjar direkt med att be att vi inte skall förvänta oss någon koll på detaljer, hakar på tåget med att han har ett föremål som han inte har någon nytta av och nämner sin förmåga.
Det jag tycker är intressant här är att han dels säger att han inte TÄNKER avslöja om förmågan är till för eller nackdel för oss, vilket han senare sagt att han inte vet eftersom han inte vet vilken förmåga han får. Sedan går han direkt och pratar om powerroller och att vi inte borde offra dem.
Min tanke är att Lu-Kaahz försöker dels grunda för att kunna ha någon liten rökridå för små felskrivningar, missar och liknande, och dels försöker att antyda att han kanske har en powerroll och därför borde hållas säker.
Lu-Kaazh röst på Vimes för att han gjorde en snabb vändning i början, speciellt efter att det hänt en hel del därefter, gör mig lite funderande. Genom att citera det inlägget från Vimes, där Vimes går på Cissi och försöker få med Ruga, så lyfter han uppmärksamhet mot den diskussionen igen. Kanske ett sätt att kasta ett grönt skimmer över Ruga och Cissi?
Lu-kaazh said:
Låt mig omformulera mig,
när en viss klass åker ut så kommer det hända en speciell sak med mig.
Det står under förmåga.
Jag tror det skulle vara dåligt för byn om jag sa något mer.
"Kommer det hända en speciell sak med mig", "tror det skulle vara dåligt för byn" - båda uttalandena känns som om Lu-Kaazh har mer insikt i sin förmåga än vad han säger, och vad han senare avslöjar.

Lu-kaazh said:
Ja,
jag börjar undra om spelledare har börjat göra en grej av att ge mig konstiga roller...

Sedan så tycker jag det känns skumt att MR inte gör mer av att så många röstar på honom. så jag tycker vi vrider upp temperaturen lite.

Röst:Max raven
Detta är den sista rösten som läggs på Max Raven innan alla börjar gå över från honom och KK till tripp_trap.

Lu-kaazh said:
Hur kan du veta att hon talar sanning?
Lu-kaazh said:
Lite lösa tankar om spelet:

Vimes verkar vara ganska aggressiv i sitt spelande, alltså mer än han brukar vara som bybo

Jag tror till skillnad från andra att vi förmodligen har minst en ulv bland de riktigt aktiva, eftersom vi i nuläget verkar ha flera som verkligen pekar med hela handen.

Jag har en teori om Tripp-trapp som skulle kanske kunna förklara hans konstiga brödsmula, men jag väntar med att säga något tills efter han haf kommit med en egen förklaring.
Kryptiskt uttalande om tripp_trap, det här är efter niomannadrevet på tripp_trap, det ligger nio röster på honom (Lu-Kaazh har dock aldrig röstat på tripp)
Lu-kaazh ja men det BEVISAR inte att Cissi faktiskt gjort det said:
Lu-kaazh said:
Eh va? Cissi säger att X är ett yrke att hon fått svaret av mod. Folk säger att det är konstigt att hon fick svaret av mod.Jag säger att jag frågat mod och att ja X är ett yrke. Och ja man kan få svaret på den frågan av mod. Så hon talar sanning om att X är ett yrke. Vad är det du inte förstår?
Det vi får fram är:
1.X är ett yrke
2. man kan få veta att X är ett yrke om man frågar mod

Det vi inte vet är
1. att cissi talade sanning om att hon missförstod det till att börja med.
Lu-kaazh said:
Bra genomgång KK
Din slutsats var ungefär vad jag försökte få fram i min dialog med Ruga.
du är dock mycket bättre på att uttrycka dig
Här orkar jag inte kasta in alla citat, MEN:
#841420 - 2013-02-26 19:07:58 - Konrad Konvalj kräks misstankar och paranoia över Cissi och Ruga. Lu-Kaazh går in och säger att KK gjort en bra genomgång, men inte mycket mer.
Flera inlägg följer med diskussion, varav den erkända ulven Larsson kommer in med en röst på KK:
LJSLarsson said:
*läser Konrads långa inlägg om Cissi och Ruga*

*läser det en gång till*

Jag är morgonperson och fungerar dåligt på kvällen, så jag skall inte skriva allt för långt och analyserande nu. Men allvarligt talat känns det här väldigt famlande och ulvigt.

Konrad har rödat mig hela spelet. Han har fått gehör från många (säkert några ulvkumpaner), men knappast en säker majoritet. Många har istället haft Konrad på sin ulvlista. Hade jag varit ulv i hans sits hade jag letat med pincett och förstoringsglas efter fler bybor att få utröstade.

Outingar och drev verkar ha runnit ut i sanden. Jag har i alla fall blivit säker på att jag kommer lägga min röst på Konrad imorgon. Röstar vi ut och bekräftar rödheten grönar vi dessutom Cissi och Ruga, för jag kan inte tänka mig att en ulv skulle göra så mot två pälskompisar.

Röst: Konrad
Han inläggs mening går mot att rösta ut KK, då får vi Cissi och Ruga gröna. Nu när vi vet att Larsson var ulv så kan vi fundera på vad han ville ha av detta. Få bort KK som gräver för djupt? Gröna Ruga och Cissi för att båda är ulvar? Eller för att en av dem är ulvar och den andre är bra att gömma sig nära? Ruga har ju tagit rätt bra rygg på Cissi tidigare, det är ju som jag förstått det lite därför som KK är på dem.

Lu-kaazh said:
tripp_trap said:
Jag är en Tjuv.
Det här var vad jag misstänkte att du brödsmulade med "dyrka" jag visste nämligen att det fanns en Tjuv i spel eftersom det är så att när en tjuv lämnar spel så aktiveras min förmåga.

Jag har försökt lista ut om förmågan antyder att du är bybo eller ulv och kommit fram till att man kan tolka det lite hursomhelst men min gissning är att du förmodligen är grön.

samtidigt så kan man ju tänka ur ett fluff sammanhang och då är väll tjuv det vettigaste yrket för en plundrare.
Lu-kaazh said:
Jag svarade just på en av dina frågor men jag bärretar gärna mer om mig själv

jag har förmodligen det mest inkompetenta yrket man kan ha som äventyrare. jag har ett föremål som jag skulle förknippa till en annat yrke men samtidigt är det något som de flesta äventyrare borde ha.
Lu-kaazh said:
Idag så skall vi rösta ut någon.

mina top kandidater är:

Ruga: för det konstiga samarbetet med cissi, och hans status skulle kunna säga något om cissi

Vimes: jag tycker att hans aggressivitet lugnades ner ungefär samtidigt som jag påpekade den, samtidigt som jag inte kommer kunna sova på nätterna fram tills hans fraktion är bevisad.


Av de två så tror jag att jag skulle föredra Ruga eftersom jag tror det skulle säga mer om oss andra. (vilka som var på honom, vilka som försvarade honom OSV)

Röst:Ruga
Strategisk röst på Ruga? Det ligger redan röster på Cissi, och att sprida rösterna mellan Cissi och Ruga efter hela affären med KKs stora case kanske är ett bra sätt att lösa upp eller förhindra ett begynnande drev?

Lu-kaazh said:
Empiricus said:
Så här är ställningarna just nu:

tripp_trap har 3 röster (Ruga, Tyr och Vimes)
Cissi har 2 röster (Dieselsoppa och korpa
Korpa har 2 röster (Cissi och Empiricus)
Ruga har 2 röster (Cassius och Lu-Kaazh)
Björn Den Gode har 1 röst (Vicotnic)
Brynolf har 1 röst (Konrad Konvalj)
Cassius har 1 röst (Brynolf)
Dieselsoppa har 1 röst (tripp_trap)
Empiricus har 1 röst (Max Raven)
Konrad Konvalj har 1 röst (LJSLarsson)
Max Raven har 1 röst (Liliana)

Björn Den Gode har inte gjort ett uppträdande ännu, varken med röster eller svar.

Vi är väldigt splittrade just nu, som ni ser.

/Empi
Splittrngen är till bybors nakdel, det innebär att ulvarna kan styra ock ställa som de vill,
vi måste ena oss lite

Röst:cissi

jag tycker som många andra att det känns som hon trasslat in sig egna lögnen. (jag tycker det här hur, varför frågan känns konstig)
och om Cissi åker så kan vi kanske dra en slutsats om Ruga efter vi vet cissis tillhörighet
Byter från Ruga till Cissi? - Och Cissi har siats som grön. Nu efter första rundans slut och vad som hänt hittils i runda två så känner jag här att något är ruttet i Danmark.

Lu-kaazh said:

Röst:cissi

Nu tänker jag vela här, hur mycket jag öän tycker det skulle vara logiskt att det hela med cissi är en lögn så känns något med det teorin fel,
jag tror fortfarande vi bör rösta ut henne för hon kommer alltid vara så pass misstänkt för det här att vi aldrig kommer kunna lita på henne,
men just nu kanske vi kan få svar av diselsoppa om hur hans förmåga skiljer sig

Röst:Diselsoppa
Direkt studs från Cissi till Diesel. Det känns nu som om han genom att gå iväg från att rösta på Ruga till Cissi, och från Cissi till Diesel för att göra Ruga green by association.

Lu-kaazh bra fångat said:
Lu-kaazh said:
är det någon som har en röst räkning färdig, det skulle vara bra att veta
Lu-kaazh said:
Empiricus said:
Lu-kaazh said:
är det någon som har en röst räkning färdig, det skulle vara bra att veta
Levererar!

Konrad Konvalj har 4 röster (Liliana, LJSLarsson, Ruga och Tyr)
Cissi har 3 röster (Brynolf, Dieselsoppa och korpa)
Dieselsoppa har 3 röster (Konrad Konvalj, Lu-Kaazh och tripp_trap)
Korpa har 2 röster (Cissi och Empiricus
Björn Den Gode har 1 röst (Vicotnik)
Empiricus har 1 röst (Max Raven)
Ruga har 1 röst (Cassius)
tripp_trap har 1 röst (Vimes)
så jag tycker att alla som röster på en person ensam skall ta ställning till de stora dreven
Lu-kaazh said:
jag ligger typ 80inlägg efter få se om jag hinner ikapp innan rundans slut

om inte så skall ni få veta att jag är en Bard
ville inte säga något efter som jag ville se vart diskutionen tog vägen

och att jag vill att cissi åker

Röst:Cissi
Åter en röst på Cissi, ifrån Dieselsoppa. Det här är när det är relativt tydligt att Larsson kommer röstas ut, kanske ett försök att få igång en panikröstande mot Cissi på slutet?
Lu-kaazh said:
vi skall vara eniga och efter ha skummat tråden så tror jag att LJSLarsson har flest röster

Röst:LJSLarsson
Och därefter, efter att jag gått in och röstat på Larsson också, istället för på Diesel. Då går också Lu-Kaazh med och röstar på Larsson.
Lu-kaazh said:
Cissi said:
Lu-kaazh said:
jag ligger typ 80inlägg efter få se om jag hinner ikapp innan rundans slut

om inte så skall ni få veta att jag är en Bard
ville inte säga något efter som jag ville se vart diskutionen tog vägen

och att jag vill att cissi åker

Röst:Cissi
Jag får inte ihop informationen! Vad har du för föremål Lukaz, det finns ingen anledning att hymla med det längre!
Jag har en dolk,
Lu-kaazh said:
tripp_trap said:
Lu-kaazh said:
Det här var vad jag misstänkte att du brödsmulade med "dyrka" jag visste nämligen att det fanns en Tjuv i spel eftersom det är så att när en tjuv lämnar spel så aktiveras min förmåga.

Jag har försökt lista ut om förmågan antyder att du är bybo eller ulv och kommit fram till att man kan tolka det lite hursomhelst men min gissning är att du förmodligen är grön.

samtidigt så kan man ju tänka ur ett fluff sammanhang och då är väll tjuv det vettigaste yrket för en plundrare.
Det är ju intressant. Finns en eller flera tjuvar i spelet enligt din information?
Det säger "en tjuv" vilket för mig låter som om det antyder mer än en (min första tanke var att tjuv=plundrare) men det finns ju inget annat som pekar på det.
Lu-kaazh said:
Tyr said:
Lu-kaazh said:
Jag har en dolk
En dolk? Ditt yrke då?
det sa jag för något inlägg sedan
Bard
Lu-kaazh said:
det sa jag för något inlägg sedan
Bard
Vad kan du göra med din dolk?
Inte spela musik på den [/quote]

Lu-kaazh said:
Max Raven said:
Hm, eller vänta.

Men vem faen använder en dolk?
Tjuvar?
Lu-Kaazh Runda 2:

Lu-kaazh said:
När en tjuv åker ut så får jag en förmåga, vad för förmåga jag får vet jag ej.

Fluffmesigt så är det att en tjuv has tagit min talang.

Så varför sa jag inte det rakt ut?
Jag såg två sätt att se denna förmåga
1. om tjuvar är skurkar så blir allt jättekonstigt ur ett balanssynpunkt, det skulle betyda att hur snabbare vi fick ut en tjuv deste snabbare får vi en bra förmåga. sedan kom jag och tänkte på att förmågan kanske skulle vara negativ och att det då skulle fungera som någon form ar autobalans (tar byn ett övertag tidigt så händer det något dåligt)
2. Tjuven besitter en såpass bra förmåga så det här är ett sätt att förhindra att den bara går förlorad så snabbt, efter som förmågan går vidare till mig.

Ingen av de här grejerna hade varit smart och säga rakt ut i första rundan.
förmodligen inte heller i runda två MEN Jag känner att jag försatt mig i en situation som kommer straffa hela byn om jag fortsätter att ljuga.
Lu-kaazh said:
Konrad Konvalj said:
Lu-kaazh, vad är din talang?
menar du min förmåga som jag uttryckligen sa att jag inte vet vad det är jag får?
eller ur ett fluffperspektiv?
Lu-kaazh said:
Förlåt att jag bara varit försvunnen i tvådagar men jag har inte haft tid att starta datorn.


Det står inte specicerat vad som är min talang uten den står benämnt som talang
Lu-kaazh said:
Konrad Konvalj said:
Liliana said:
Detta medför att följande är ulvar:
Larsson (Bevisad ulv)
Max Raven
Dieselsoppa

några tankar på det?
Mina tankar på det.

Vårt spel är alltså uppbyggt med en väktare (Korpa) och 13 bybor som kan gröna varandra.

Utöver det har vi 3 ulvar.

Jag tror inte på det.
Alltså jag tror inte på det här heller, Men jag tycker inte vi skall utesluta något som verkar förenkelt.
kommer ni ihåg spelet med maffia tema där byborna lyckades posta en lista på de tre ulvarna i första rundan efter ett vist mönster i deras vapen.
Det bedömdes för enkelt så det glömdesbort.
och det spelet vann ulvarna
Lu-kaazh said:
I fluffet på minförmåga där det stor att en tjuv stulit min talang så står det talang och inte en beskrivning av vad talangen är för något

Här ovan är alla citat av Lu-Kaazh, anledningen till att jag tog med alla (förutom att ha en del som jag kommenterat) är för att jag känner att klimatet i citaten förändrats en del. Jag har inte tagit med citat från Ruga eller liknande, men min misstanke är just nu som följer:

Ulvar:
LJSLarsson (Död)
Lu-Kaazh
Ruga
???? (tripp_trap är min närmaste kandidat)

Under runda 1 så var det mycket diskussion kring hela historien med Ruga och Cissi. Nu funderar jag på om inte Ruga använde situationen för att snabbt kunna vara relativt diffus om sitt yrke och liknande under skenet av att argumentera och prata mycket om det.

En rörig diskussion där många misstolkningar, missuppfattningar och antaganden kastas fram och tillbaka känns som fördelaktig för ulvarna, och jag ser framför mig en kamp där Cissi och KK (som jag ser som gröna) är inblandade i en väv med Larsson, Ruga och Lu-Kaazh som ulvar och kanske en fjärde i tripp_trap.

Det här är mest från analys av första rundan kombinerat med i vilken ordning saker har outats, hur diskussionen har studsat och baserat på tanken om att ulvarna säkerligen har bra alibin och kan relativt smidigt smälta in ibland oss om de bara vågar spela ett högt spel och inte ljuga om sitt fluff.

TL;DR - Jag misstänker Lu-Kaazh och Ruga som ulvar, och är det en till så tror jag på tripp_trap.

Grönast i mina ögon just nu är KK och Cissi, Tyr vet jag inte riktigt var jag har ännu, men han verkade fatta direkt när jag började prata om att jag trodde jag visste hur allt passar ihop, så han är iallafall den som gav mig en varningssignal om att om jag kan se mönstret så kan ulvarna det också och har kanske sett till att passa in genom rätt lögner eller sanningar.
Slutligen, baserat på alla ovanstående lösryckta meningar och flummiga misstankar:

Röst: Lu-Kaazh
[/quote]

Det var väldigt vaga misstankar. Hur bemöter man det? Förklara hur du menar diffus om sitt yrke? Jag var den som nämnde ordet forskare först av alla ,okej en bok outades innan mig men den hade kunnat tillhöra många yrken och det är inget direkt man förknippar specifikt med forskare.
Så snälla förklara och säg inte bara något vagt.
Har gått igenom mina inlägg och valt ut några som jag kan förklara närmare.

Ruga said:
Max Raven said:
Och jag missade editeringsregeln (den är sund) och gjorde det av ren vana. Får ta och lägga av med det där...

Om jag är ute för det så ber jag om ursäkt. My bad. :gremfrown:

(För övrigt har jag förbrukningsvaror som pryl. Jag vet inte hur de ska användas. :gremsmile: )
Du kunde inte tänka dig att rösta på riktigt?

Vimes har kloka tankar så på outning är jag på samma sida som han.
Cissi said:
Vimes said:
Helvete nu sumoade jag bort ett inlägg jag skulle skriva.

Nå, utifrån min roll och allt som skrivits (inkl. Mukwas start) så ser jag inga jättestarka skäl att inte outa allt. Men:

1. Utifrån min roll tror jag att det finns en grupp i byn som är viktig. Den kan eventuellt identifieras utifrån outningar.
2. Jag tänker inte utgå ifrån att vi tjänar på massoutning.

Vidare tankar:
1. KKs fummel med att man inte får reda på fraktion när det röstas ut. Jag köper det nästan rakt av och sätter KK i grönfacket tillsvidare.
2. Basse känns ok, men hans resoenmang om sin roll kan lika gärna utgå ifrån exempelrollen. Men jag skriver under på de flesta av hans tankar utifrån roll-PM:et.
3. Max Raven får gärna engagera sig i metadiskussionen. Vinsten med att spekulera kring spelupplägg och så har bevisats i spel efter spel.

Så, jag har gjort en liten outning. Jag kan tänka mig att framträda med min utrustning om det finns en stark opinion för det.
Jag har egen info i min roll som stärker det här med ev fraktioner och som gör att KKs ursprungliga tanke om att vi inte får reda på fraktion känns vettig. Nu när vi kommer få reda på fraktion av Mukwa så tror jag ännu mer på att min info pekar på att det finns en tredje gruppering. Jag vet dock inte om den här gruppen tillhör byn, mest logiskt vore väl om den hade ett eget vinstvillkor.

Jag känner att jag är lika velig nu som i början av TMNT och kastade anklagelser vilt omkring mig. Men ni får väl ha lite överseende med det.

Utifrån det jag vet själv och utifrån det pyttelilla vi vet nu så tycker jag att vi drevar för att då ut så mycket info som möjligt i den här rundan.

Diskussion om massoutning är jag inte främmande för men i ett senare skede.

Jag vill se fler spelare i spel dock. Och egentligen, vad för outning är "jag kan hänga min utrustning om halsen"? Om jag skrev att jag kan hålla min utrustning i handen skulle det ju ge noll och inget. Eller?
Hur ska vi fomulera våra outningar?
Okej jag har också info som skulle kunna peka mot en tredje fraktion. För att veta om vi pratar om samma, skulle vi kunna släppa typ 3 respektive 4 bokstaven? Om det är tillåtet.
Inlägg #840532 - 24/02/13 04:08 PM
Bekräftar att även jag hört talas om en 3 grupp.
Ruga said:
Cissi said:
Okej, det här kommer inte vara till min fördel, men...

Jag hade totalt missuppfattat en detalj i min roll men nu när Mukwa rett ut begreppen så vill jag backa igen från lite som jag sagt tidigare.

Inget i min roll talar om en tredje fraktion. Däremot så omnämner den specifikt en viss typ av yrke. Jag såg detta som ett omnämnade av en tredje fraktion men nu vet jag att så inte var fallet.

Varför eller på vilket sätt detta är viktigt vet jag inte men det leder mig att tro att Vimes har rätt angående att det är lite riskabelt att outa yrke.
Jag vet att jag har varit stökig och obeslutsam, men det är sån jag är tills jag får lite att jobba med.
Det stämmer med det jag vet. Det jag vet stämmer med det Vimes och KK) säger också. Jag tror inte Cissi är röd.
Tycker fortfarande att vi ska kolla att vi pratar om samma sak dock. Jag kan börja.
#840579 - 24/02/13 06:29 PM

Det känns som om KK Vimes och Cissi som alla känns gröna pratar förbi varandra så jag vill hjälpa till genom att få dem att inse att de antagligen pratar om samma sak.

Ruga said:
Nej säg bara en bokstav det känns bättre.
#840583 - 24/02/13 06:36 PM Här är jag rädd efter diskussionen vi haft att det på ngt vis är fel att släppa yrket.( Jag tror vi pratar om samma.)Så jag ber Cissi bara släppa en bokstav för att skydda det.

Sen kommer hela saken med att jag försvarat Cissi som vi diskuterat till leda.
Ruga said:
Cissi said:
Vimes said:
Okej. Tillräckligt många. Cissi, berätta vad det är för yrke.

Ruga, håll dina hästar, Cissi känns mer suspekt.
Säkert?

Jag är inte övertygad om att yrket är helt rätt att outa.

Men min roll gör gällande att jag kommer få reda på om en person som lämnar spelet tillhör ett visst yrke.
Annars får jag inte reda på någonting om den som försvinner. Så det skiljer sig en del från KK och Vimes där jag tolkar det som att de får reda på saker oavsett vem som försvinner. Jag får bara reda på om den som åker har just det omnämnda yrket.

Det är yrket som är specificerat i min roll och därför tänkte jag först på en tredje fraktion.
Vill fler än Vimes att jag ska tala om vilket yrke det handlar om?
Precis samma info som jag har. Cissi säg 3 bokstaven i ordet så kan jag säga 6 för att göra det svårt att lista ut.
#840596 - 24/02/13 06:49 PM
Försöker än en gång få till outning av bokstav.
Ruga said:
Konrad Konvalj said:
Ruga said:
Hatar röster på ingen. Då tycker jag det till och med är bättre med en plojröst.
Röst: Max Raven
Nu går jag och tvättar håret,återkommer!
Haru tvättat håret?

Lägg en röst på någon du misstänker istället. Jag har sett att du haft rätt bra insyn i Cissi-prylen så jobba fram en röst på någon du misstänker istället för en plojröst. Alternativet är att du plockar fram ett case mot Räven.
Nej du missförstår. Min röst var ingen plojröst . Men en plojröst är bättre än en röst på ingen som Max gjorde . Därför fick han min röst. Det blir lätt för vargarna om de bara kan låta bli att rösta och vänta och se etc,se vart vinden vänder och sen rösta . Max kan gott få lite press tycker jag.
LJSLarsson said:
God morgon god morgon! Ser att jag har lite röster, så jag outar hela föremålet:

Jag har ett halsband av djurben

Kamrat Konrad said:
5. Här börjar det skumma till. "Jag vill inte outa yrkesroll med tanke på Konrads feltolkning av reglerna i början. Jag tror jag förstår tanken på varför han läste fel och att den sortens info han har inte är något ulvarna har tillgång till."

Du vill alltså inte outa din yrkesroll med tanke på min feltolkning av reglerna. Jag har ju inte ens läst reglerna. Du tror dig förstå varför jag har läst fel. Jag har inte läst reglerna. Det du snackar om här är alltså ett försvar till varför du inte vill outa din yrkesroll om jag fattar galoppen och det baserat på att jag feltolkat reglerna. Njae säger jag.
Låt mig förklara mig lite.

Jag har en liknande passiv förmåga som berättar när en viss yrkesgrupp dör

När Korpa noterade att du inte läst reglerna och trodde att vi inte skulle få reda på folks fraktion när de åkte ut var min första tanke att du hade en liknande förmåga som min och ville brödsmula mitt engagemang i detta.

Jag nämnde sedan i min tidiga outing att på grund av detta ville jag inte outa yrkesroll. Detta känns nämligen inte som en typ av förmåga som varulvar bör ha utan istället något bybor kan använda för att jaga varulvar. Varulvar har ingen egentlig glädje av att veta vem det är som dör och röstas ut, de vet redan vilka som är bybor och varulvar.

Detta var det som fick mig att se Konrad som grön (eftersom jag inte tror ulvar skall ha denna förmåga), samt har fått mig att tro att även Cissi och Vimes är gröna.

Vid det här laget måste varulvarna ha pusslat ihop att den här förmågan finns bland flera bybor och att folk med förmågan grönas. Detta gör mig tillexempel mycket nyfiken på Ruga, som var mycket engagerad i att Cissi skulle berätta mer och mer och förmågan som hon fram tills dess hintat om. Nu berättade Cissi ganska exakt hur förmågan fungerade och ger sent ankomna varulvar chansen att hoppa på förmågetåget, så Ruga blir inte lika grön som oss andra när hen säger att även hen har förmågan.

Röst: Ruga
Jag är en hon.

Suck, på vilket sätt ville jag att Cissi skulle berätta mer? Jag var engagerad eftersom jag såg Cissi få skit för ngt jag själv kunde bekräfta. (Att mod bekräftat yrken.) Dessutom verkade Vimes och Cissi prata över huvudet på varandra och jag misstänkte att de båda var gröna så det var lite frustrerande.
Jag sa dessutom inte att hon skulle säga yrket. Jag sa att hon skulle säga en bokstav just för att inte ge ulvarna någon ledtråd om vilket yrke vi menar. Jag sa även att jag själv var beredd att släppa en bokstav.
Jag fyller år i dag så mellan jobb och firande så kommer jag nog inte vara så jätte aktiv
#840767 - 25/02/13 07:21 AM
Här försöker larsson kasta rött sken över mig på dåliga grunder eftersom jag absolut inte försökte få Cissi att outa yrke utan tvärtom ville att hon skulle hålla på det och bara säga en bokstav istället.
Ruga said:
Vicotnik said:
Cassius said:
Liliana said:
Nej, det står att det är en sån man hänger upp saker med. Som typ tavlor och samlingar. Det står även att JAG använder den så.
Fan vad det där stinker alltså. Men det är så konstigt att jag nästan tycker att de grönar dig. Varför?

1. Drykar i fantasisetting syftar rimligtvis på låsdyrkar.

2. Insektssamlingar är för jäkla långt borta från "sätta upp saker på väggen".

Men samtidigt har jag svårt att se att en ulv skulle dra en så jäkla konstig lögn.
Instämmer. Samt jag får en känsla av att trots vi är äventyrare så är vi inte de mest kompetenta äventyrare som vandrat denna jord.
Jag vet inte vad jag sysslar med allafall.
#840965 - 25/02/13 02:09 PM
Här trodde jag Vicotnic hade samma fluff text som jag och hintade på det så jag svarade.
Min flufftext var alltså ung . Du vet inte vad du sysslar med och det vet du. Det är skillnaden mellan dig och en magiker .Du får reda på när magiker lämnar spelet.
Ruga said:
Mitt föremål är väl egentligen inget som jag direkt förknippar med mitt yrke men det är inget konstigt direkt att ha. Det är ngt vi alla skulle ha nytta av som äventyrare. Men ja den är också värdelös.

Finns det ngt sätt att se individuella personers inlägg?
#841023 - 25/02/13 03:36 PM
Syftar alltså på min kompas som är ngt alla äventyrare borde ha. Tänkte överhuvud inte tanken att den skulle ha ngt med sjön att göra.
Ruga said:
Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Jo det framkommer ju klart och tydligt att du inte tror på DTF och läser jag med snällglasögonen så kan jag ju tolka det hela som att du är en av många som är inne på samma linje.
"Lite väl många för att DET ska vara en tredje fraktion". "DET" i det här fallet syftar förstås på det yrke folk har info om, men vi visste ju inte att det var yrken det rörde sig om, utan spekulerade i om det kunde röra sig om en större kategori spelare, så som en DTF.
Okay. Då drar jag slutsatsen av att du med din passiva förmåga kan tolka det som att det är en större kategori spelare, så som en DTF.

Den slutsatsen drar inte jag från min passiva förmåga som funkar lika som din.
Och jag som tror ?att jag har samma trodde från början att X kanske var ulvarna. Men jag blir lite tveksam om vi verkligen har exakt samma när du berättat mer.

Allafall vi kanske aka sluta fokusera på de som sagt att de har en liknande förmåga och koncentrera oss på dem som inte har det. Det finns tid senare till det. Skulle någon kunna göra en lista över vad folk hävdar om sin roll? Jag sitter på telefonen så det är lite svårt.
#841037 - 25/02/13 04:01 PM
Nu har Konrad Konvalj börjat prata om ett magiskt föremål så jag tror att han är magikern som vi alla försöker skydda.

Ruga said:
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Jag vill bara påpeka att från min horisont (dvs mitt PM) är KKs magiska föremål betydligt märkligare än dyrksatsen att hänga upp tavlor med.

Äh, kom igen. Jag har JONGLERINGSBOLLAR (som jag enligt flufftexten inte kan jonglera med), de har inget med äventyrande eller mitt yrke att göra.

Så nu var det sagt.
Okay.


Mitt föremål är magiskt men jag kan inte bruka magi. Alltså, det står rätt klart att jag inte kan eller får bruka magi. Mitt föremål kan fortfarande ses som väldigt typiskt för mitt yrke, men skulle givet passa bättre in i en magikers hand eftersom mitt föremål då skulle kunna tjäna vår äventyrargrupp bättre i och med att magi och Magiker går hand i hand.
Okej var vi inte överens om att vi INTE skulle yttra namnet på yrket för att skydda dem?
#841048 - 25/02/13 04:42 PM
Här får jag alltså lite hjärnsläpp och tror att KK just släppt yrket vi alla kan sia. Vilket vi alla sagt kan vara dåligt att göra så jag är lite irriterad på KK. Och jag tror att han är magikern så jag är lite förvirrad.

Sen fattar jag ju galoppen och på den vägen är det.


Ursäkta för långt inlägg.
Empiricus said:
Varning, en massa svammel och spekulationer, och ett halvskakigt case mot Lu-Kaazh som ulv tillsammans med Ruga och kanske tripp_trap. Jag fokuserar på de två förstämnda för att jag har sett en del tendenser som jag är lite fundersam kring.
Disclaimer: Det är ett jättelångt inlägg med massa citat och kommentarer, och jag skall försöka att göra en bra sammanfattning på slutet också. Jag har inte heller vanan att bygga cases ännu, men jag jobbar på det :gremsmile:
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">

Lu-Kaazh Runda 1:

Lu-kaazh said:
Oj har spelet börjat?

jag är redan jätte förvirrad och förlorad, så förväntar er inte att jag kommer hålla koll på detaljer.

Jag kan säga att jag har som så många andra Ett föremål som inte passar in på min yrke, citatet som kom med föremålet säger i princip "det här har du ingen nytta av"

Jag saknar den förmågan som alla tycks ha, istället sitter jag på en förmåga som AKTIVERAS när en vis klass dör (om förmågan är till vår fördel eller nackdel tänker jag inte avslöja".

men jag tror att det är farligt för powerroller om vi går ut med klasser så jag tycker vi skall vara tysta om det. Jag vet att ni är bärreda att offra powerroller, men det tycker jag är en dumt förhållnings sätt för bybor, för visst kan vi klara oss utan powerroller men samtidigt så kan de också hjälpa oss.

Hittills så är den som pingat mest oss mig vimes, men det är mest för att han gjorde en grej tidigt som jag inte unnat släppa.

det var när han började så anti-outning och sedan plötsligt skrev
Vimes said:
Okej. Tillräckligt många. Cissi, berätta vad det är för yrke.

Ruga, håll dina hästar, Cissi känns mer suspekt.
jag tycker den omvändningen kom för snabbt.
Första inlägget, kommer in dagen efter att spelet börjat. Det tycker jag inte är underligt, eftersom jag själv kom in sent. Börjar direkt med att be att vi inte skall förvänta oss någon koll på detaljer, hakar på tåget med att han har ett föremål som han inte har någon nytta av och nämner sin förmåga.
Det jag tycker är intressant här är att han dels säger att han inte TÄNKER avslöja om förmågan är till för eller nackdel för oss, vilket han senare sagt att han inte vet eftersom han inte vet vilken förmåga han får. Sedan går han direkt och pratar om powerroller och att vi inte borde offra dem.
Min tanke är att Lu-Kaahz försöker dels grunda för att kunna ha någon liten rökridå för små felskrivningar, missar och liknande, och dels försöker att antyda att han kanske har en powerroll och därför borde hållas säker.
Lu-Kaazh röst på Vimes för att han gjorde en snabb vändning i början, speciellt efter att det hänt en hel del därefter, gör mig lite funderande. Genom att citera det inlägget från Vimes, där Vimes går på Cissi och försöker få med Ruga, så lyfter han uppmärksamhet mot den diskussionen igen. Kanske ett sätt att kasta ett grönt skimmer över Ruga och Cissi?
Lu-kaazh said:
Låt mig omformulera mig,
när en viss klass åker ut så kommer det hända en speciell sak med mig.
Det står under förmåga.
Jag tror det skulle vara dåligt för byn om jag sa något mer.
"Kommer det hända en speciell sak med mig", "tror det skulle vara dåligt för byn" - båda uttalandena känns som om Lu-Kaazh har mer insikt i sin förmåga än vad han säger, och vad han senare avslöjar.

Lu-kaazh said:
Ja,
jag börjar undra om spelledare har börjat göra en grej av att ge mig konstiga roller...

Sedan så tycker jag det känns skumt att MR inte gör mer av att så många röstar på honom. så jag tycker vi vrider upp temperaturen lite.

Röst:Max raven
Detta är den sista rösten som läggs på Max Raven innan alla börjar gå över från honom och KK till tripp_trap.

Lu-kaazh said:
Hur kan du veta att hon talar sanning?
Lu-kaazh said:
Lite lösa tankar om spelet:

Vimes verkar vara ganska aggressiv i sitt spelande, alltså mer än han brukar vara som bybo

Jag tror till skillnad från andra att vi förmodligen har minst en ulv bland de riktigt aktiva, eftersom vi i nuläget verkar ha flera som verkligen pekar med hela handen.

Jag har en teori om Tripp-trapp som skulle kanske kunna förklara hans konstiga brödsmula, men jag väntar med att säga något tills efter han haf kommit med en egen förklaring.
Kryptiskt uttalande om tripp_trap, det här är efter niomannadrevet på tripp_trap, det ligger nio röster på honom (Lu-Kaazh har dock aldrig röstat på tripp)
Lu-kaazh ja men det BEVISAR inte att Cissi faktiskt gjort det said:
Lu-kaazh said:
Eh va? Cissi säger att X är ett yrke att hon fått svaret av mod. Folk säger att det är konstigt att hon fick svaret av mod.Jag säger att jag frågat mod och att ja X är ett yrke. Och ja man kan få svaret på den frågan av mod. Så hon talar sanning om att X är ett yrke. Vad är det du inte förstår?
Det vi får fram är:
1.X är ett yrke
2. man kan få veta att X är ett yrke om man frågar mod

Det vi inte vet är
1. att cissi talade sanning om att hon missförstod det till att börja med.
Lu-kaazh said:
Bra genomgång KK
Din slutsats var ungefär vad jag försökte få fram i min dialog med Ruga.
du är dock mycket bättre på att uttrycka dig
Här orkar jag inte kasta in alla citat, MEN:
#841420 - 2013-02-26 19:07:58 - Konrad Konvalj kräks misstankar och paranoia över Cissi och Ruga. Lu-Kaazh går in och säger att KK gjort en bra genomgång, men inte mycket mer.
Flera inlägg följer med diskussion, varav den erkända ulven Larsson kommer in med en röst på KK:
LJSLarsson said:
*läser Konrads långa inlägg om Cissi och Ruga*

*läser det en gång till*

Jag är morgonperson och fungerar dåligt på kvällen, så jag skall inte skriva allt för långt och analyserande nu. Men allvarligt talat känns det här väldigt famlande och ulvigt.

Konrad har rödat mig hela spelet. Han har fått gehör från många (säkert några ulvkumpaner), men knappast en säker majoritet. Många har istället haft Konrad på sin ulvlista. Hade jag varit ulv i hans sits hade jag letat med pincett och förstoringsglas efter fler bybor att få utröstade.

Outingar och drev verkar ha runnit ut i sanden. Jag har i alla fall blivit säker på att jag kommer lägga min röst på Konrad imorgon. Röstar vi ut och bekräftar rödheten grönar vi dessutom Cissi och Ruga, för jag kan inte tänka mig att en ulv skulle göra så mot två pälskompisar.

Röst: Konrad
Han inläggs mening går mot att rösta ut KK, då får vi Cissi och Ruga gröna. Nu när vi vet att Larsson var ulv så kan vi fundera på vad han ville ha av detta. Få bort KK som gräver för djupt? Gröna Ruga och Cissi för att båda är ulvar? Eller för att en av dem är ulvar och den andre är bra att gömma sig nära? Ruga har ju tagit rätt bra rygg på Cissi tidigare, det är ju som jag förstått det lite därför som KK är på dem.

Lu-kaazh said:
tripp_trap said:
Jag är en Tjuv.
Det här var vad jag misstänkte att du brödsmulade med "dyrka" jag visste nämligen att det fanns en Tjuv i spel eftersom det är så att när en tjuv lämnar spel så aktiveras min förmåga.

Jag har försökt lista ut om förmågan antyder att du är bybo eller ulv och kommit fram till att man kan tolka det lite hursomhelst men min gissning är att du förmodligen är grön.

samtidigt så kan man ju tänka ur ett fluff sammanhang och då är väll tjuv det vettigaste yrket för en plundrare.
Lu-kaazh said:
Jag svarade just på en av dina frågor men jag bärretar gärna mer om mig själv

jag har förmodligen det mest inkompetenta yrket man kan ha som äventyrare. jag har ett föremål som jag skulle förknippa till en annat yrke men samtidigt är det något som de flesta äventyrare borde ha.
Lu-kaazh said:
Idag så skall vi rösta ut någon.

mina top kandidater är:

Ruga: för det konstiga samarbetet med cissi, och hans status skulle kunna säga något om cissi

Vimes: jag tycker att hans aggressivitet lugnades ner ungefär samtidigt som jag påpekade den, samtidigt som jag inte kommer kunna sova på nätterna fram tills hans fraktion är bevisad.


Av de två så tror jag att jag skulle föredra Ruga eftersom jag tror det skulle säga mer om oss andra. (vilka som var på honom, vilka som försvarade honom OSV)

Röst:Ruga
Strategisk röst på Ruga? Det ligger redan röster på Cissi, och att sprida rösterna mellan Cissi och Ruga efter hela affären med KKs stora case kanske är ett bra sätt att lösa upp eller förhindra ett begynnande drev?

Lu-kaazh said:
Empiricus said:
Så här är ställningarna just nu:

tripp_trap har 3 röster (Ruga, Tyr och Vimes)
Cissi har 2 röster (Dieselsoppa och korpa
Korpa har 2 röster (Cissi och Empiricus)
Ruga har 2 röster (Cassius och Lu-Kaazh)
Björn Den Gode har 1 röst (Vicotnic)
Brynolf har 1 röst (Konrad Konvalj)
Cassius har 1 röst (Brynolf)
Dieselsoppa har 1 röst (tripp_trap)
Empiricus har 1 röst (Max Raven)
Konrad Konvalj har 1 röst (LJSLarsson)
Max Raven har 1 röst (Liliana)

Björn Den Gode har inte gjort ett uppträdande ännu, varken med röster eller svar.

Vi är väldigt splittrade just nu, som ni ser.

/Empi
Splittrngen är till bybors nakdel, det innebär att ulvarna kan styra ock ställa som de vill,
vi måste ena oss lite

Röst:cissi

jag tycker som många andra att det känns som hon trasslat in sig egna lögnen. (jag tycker det här hur, varför frågan känns konstig)
och om Cissi åker så kan vi kanske dra en slutsats om Ruga efter vi vet cissis tillhörighet
Byter från Ruga till Cissi? - Och Cissi har siats som grön. Nu efter första rundans slut och vad som hänt hittils i runda två så känner jag här att något är ruttet i Danmark.

Lu-kaazh said:

Röst:cissi

Nu tänker jag vela här, hur mycket jag öän tycker det skulle vara logiskt att det hela med cissi är en lögn så känns något med det teorin fel,
jag tror fortfarande vi bör rösta ut henne för hon kommer alltid vara så pass misstänkt för det här att vi aldrig kommer kunna lita på henne,
men just nu kanske vi kan få svar av diselsoppa om hur hans förmåga skiljer sig

Röst:Diselsoppa

Direkt studs från Cissi till Diesel. Det känns nu som om han genom att gå iväg från att rösta på Ruga till Cissi, och från Cissi till Diesel för att göra Ruga green by association.

Lu-kaazh bra fångat said:
Lu-kaazh said:
är det någon som har en röst räkning färdig, det skulle vara bra att veta
Lu-kaazh said:
Empiricus said:
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Skrivet av: Lu-kaazh</div><div class="ubbcode-body">är det någon som har en röst räkning färdig, det skulle vara bra att veta
Levererar!

Konrad Konvalj har 4 röster (Liliana, LJSLarsson, Ruga och Tyr)
Cissi har 3 röster (Brynolf, Dieselsoppa och korpa)
Dieselsoppa har 3 röster (Konrad Konvalj, Lu-Kaazh och tripp_trap)
Korpa har 2 röster (Cissi och Empiricus
Björn Den Gode har 1 röst (Vicotnik)
Empiricus har 1 röst (Max Raven)
Ruga har 1 röst (Cassius)
tripp_trap har 1 röst (Vimes)
så jag tycker att alla som röster på en person ensam skall ta ställning till de stora dreven
Lu-kaazh said:
jag ligger typ 80inlägg efter få se om jag hinner ikapp innan rundans slut

om inte så skall ni få veta att jag är en Bard
ville inte säga något efter som jag ville se vart diskutionen tog vägen

och att jag vill att cissi åker

Röst:Cissi
Åter en röst på Cissi, ifrån Dieselsoppa. Det här är när det är relativt tydligt att Larsson kommer röstas ut, kanske ett försök att få igång en panikröstande mot Cissi på slutet?
Lu-kaazh said:
vi skall vara eniga och efter ha skummat tråden så tror jag att LJSLarsson har flest röster

Röst:LJSLarsson
Och därefter, efter att jag gått in och röstat på Larsson också, istället för på Diesel. Då går också Lu-Kaazh med och röstar på Larsson.
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Skrivet av: Lu-kaazh</div><div class="ubbcode-body"><div cl
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Medan röda outningar varit lättare att lista sig fram till och ljuga om.
Så Cassius som är helt röd i protokollet har haft alla sina outningar ute på fältet så att säga?

Han har outat Sjöfarare efter Cissi, att han siar Forskare efter Ruga och sedan halat fram en penningpung.

Cassius har ju utöver detta inte gjort något jätte byboigt jobb.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Det är svårt att förneka att Lu-Kaazh är skum, jag hade glömt bort en del av hans inlägg från första rundan och Empiricus genomgång var minst sagt grundlig. Det blir med andra ord röstbyte.

Röst: Lu-kaazh
Motivering: Jag har inte släppt Liliana som möjlig ulv och beroende på hur Lu-kaazh försvarar sig mot de anklagelser som finns så kan jag mycket väl ändra tillbaka, men som läget ser ut just nu så misstror jag Lu-kaazh mer än Liliana och jag har absolut inget emot att rösta ut honom.

Lu-kaazh: Varför är två av dina outningar tjuvrelaterade? Och om dolken inte tillhör tjuven, vem tillhör den då? Och så undrar jag också, om du inte är en ulv, vilka är då det?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
KK said:
Han har outat Sjöfarare efter Cissi, att han siar Forskare efter Ruga och sedan halat fram en penningpung.
Tja, jag har ju efterlyst action från Cassius sida länge nu. Jag röstar gärna ut honom, pga hans inaktivitet. Men nu kanske det finns ytterligare skäl med tanke på outningsordningen.

Det som är så knepigt med det här liret (tack Mukwa för att du sätter myror i huvuet på mig!) är att eftersom allas roller är så invävda med varandra är det skitsvårt att hitta ulvar som inte också 'sitter ihop med' bybor. En knäckfråga är också om ulvarna vågar claima yrken/föremål INNAN koden är klarlagd? Och då tänker jag inte på Larssons kneppa yrkesoutning, utan överhuvudtaget. De borde ju inse att de kommer knytas ihop till någon.

Så jag försöker hänga med på resonemanget här. (Ursäkta om jag tjatar sånt som andra har fattat sedan länge).

Jag utgår från att Cass är ulv nu, men också från att Cissi är grön (det är min magkänsla, även om jag kan ha fel).

Det som fäller Larsson är att han "bryter kedjan" genom att han outar ett yrke som KK i sin tur inte kan sia. Det betyder att ulvarna - får vi förutsätta - inte inser att det ligger en symmetrisk väv/kedja mellan alla roller. Men då borde det väl finnas fler anomalier/assymetrier mellan folk tidigt i spelet?
Men ok, vi utgår nu från att ulvarna har insett detta och försöker "passa in".
Ändå är det viktigt att komma ihåg att själva kedjan/koden/väven mellan rollerna blir allmänt känd ca kl. 20.00 27/2.

Det som knyter ihop Cassius med Cissi är att:
Cissi vet när Sjöfarararen lämnar spel (outas 25/2 21.25)
Cassius outar Penningpung (outas 27/2 20.10).

Vill bara tillägga detta citat från Cassius:

Cassius said:
Tittar in från spelet,:

Yrke: Sjöfarare
Föremål: Penningpung

Fler frågor? ska försöka titta in igen!
Det där reagerar jag på! Koden är knäckt och folks luckor måste täckas. Cassius sticker in huvudet.

Lu-kaazh, å sin sida, outar så här:

Yrket Bard: 27/2 21.34
Föremålet Dolk: 27/2 21.42
Siarförmåga: 28/2 01.08

Det här är ju väldigt rödande för Lu-kaazh inser jag nu. Det blir helt enkelt väldigt svårt att välja mellan Lu-kaazh och Cassius.

Ett citat från outningen av yrket:
[quote_: Lu-kaazh]jag ligger typ 80inlägg efter få se om jag hinner ikapp innan rundans slut

om inte så skall ni få veta att jag är en Bard
ville inte säga något efter som jag ville se vart diskutionen tog vägen

och att jag vill att cissi åker

Röst:Cissi[/quote]

Vad menar han med att "se vart diskussionen tog vägen"? DET pingar för mig.

---

Tja, jag tar ju rygg på de andra, men i nuläget blir Lu-kaazh mitt första alternativ. Inte minst eftersom han "ser" att jag inte passar in i mönstret och därför claimar dolk.

Cunning move, ulvarna...
 
Top