Nekromanti Ett äventyr - Färden (Runda 2)

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,572
Lukas, har du lust att uppdatera en gammal tempelriddare huruvida du kommer få en talang eller en förmåga? Jag blir lite förbryllad nu.

Som jag har förstått det kommer du få en förmåga, likt en siarförmåga/väktarförmåga eller liknande. Men jag kanske har fattat fel?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,609
Location
Huddinge
Dieselsoppa said:
Lukas, har du lust att uppdatera en gammal tempelriddare huruvida du kommer få en talang eller en förmåga? Jag blir lite förbryllad nu.

Som jag har förstått det kommer du få en förmåga, likt en siarförmåga/väktarförmåga eller liknande. Men jag kanske har fattat fel?
jag kommer att få en förmåga som i fluffet kallas för talang
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Lu-kaazh said:
Så varför sa jag inte det rakt ut?
Jag såg två sätt att se denna förmåga
1. om tjuvar är skurkar så blir allt jättekonstigt ur ett balanssynpunkt, det skulle betyda att hur snabbare vi fick ut en tjuv deste snabbare får vi en bra förmåga. sedan kom jag och tänkte på att förmågan kanske skulle vara negativ och att det då skulle fungera som någon form ar autobalans (tar byn ett övertag tidigt så händer det något dåligt)
2. Tjuven besitter en såpass bra förmåga så det här är ett sätt att förhindra att den bara går förlorad så snabbt, efter som förmågan går vidare till mig.

Ingen av de här grejerna hade varit smart och säga rakt ut i första rundan.
förmodligen inte heller i runda två MEN Jag känner att jag försatt mig i en situation som kommer straffa hela byn om jag fortsätter att ljuga.
Här är en liten förklaring från Lu-kaazh gällande förmågan/talangen/whatävvers.

Jag tycker den luktar rätt konstigt ute i hörnen. Den ända som tycks kunna tolka förklaringen på varför inte Lu-kaazh outat det hela tidigare och/eller tycker förmågan låter vettig är Vimes, som jag har uppfattat det.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Yrkesoutningar i tidsordning

Tempelriddare 2013-02-25 10:02 - Dieselsoppa
Trädgårdsmästare2013-02-25 12:45 - LJSLarsson
Präst 2013-02-25 18:37 - Konrad Konvalj
Bonde 2013-02-25 20:50 - Vicotnic
Jägare 2013-02-26 00:15 - Max Raven
Magiker 2013-02-27 00:42 - Tyr
Forskare 2013-02-27 08:45 - Ruga
Tjuv 2013-02-27 09:33 - Tripp_Trap
Hantverkare 2013-02-27 11:36 - Empiricus
Månglare 2013-02-27 12:21 - Cissi
Ädling 2013-02-27 14:50 - Liliana
Gycklare 2013-02-27 17:42 - Korpa
Riddare 2013-02-27 17:49 - Brynolf
Vakt 2013-02-27 20:03 - Vimes (Stadsvakt)
Sjöfarare 2013-02-27 20:10 - Cassius
Bard 2013-02-27 21:31 - Lu-kaazh
??? Läkare Troligen Jake/BDG

Siarförmåga i tidsordning

Bard 2013-02-25 10:02 - Dieselsoppa
Hantverkare 2013-02-25 20:50 - Vicotnic
Magiker 2013-02-25 21:25 - Ruga
Sjöfarare 2013-02-25 21:28 - Cissi
Riddare 2013-02-25 23:03 - Vimes
Gycklare 2013-02-26 01:05 - Liliana
Jägare 2013-02-26 05:48 - LJSLarsson
Tjuv 2013-02-27 10:58 - Lu-kash
Månglare 2013-02-27 12:29 - Empiricus
Bonde 2013-02-27 17:49 - Brynolf
Botaniker 2013-02-27 18:11 - Konrad Konvalj
Präst 2013-02-27 20:21 - Tyr
Forskare 2013-02-27 20:37 - Cassius
Ädling 2013-02-28 17:42 - Tripp_Trap runda 2

??? Läkare Max Raven om han inte var siare
Vakt Korpa om hon inte var väktare
Tempelriddare Troligen Jake Armitage/BDG

Yrken där siare kom före outning

Bard
Hantverkare
Magiker
Riddare
Gycklare
Sjöfarare
Bonde
Botaniker
Präst


Yrken där outning kom före siare

Jägare
Tjuv
Månglare
Ädling
Forskare


Föremål som outades innan yrket nämnts

Gycklare (Jonglerbollar)
Präst (Halsband av djurben)
??? Läkare (Bandage)
Tjuv (dyrksats)
Magiker (magisk stav)
Forskare (Bok)
Riddare (Svärd)
Vakt (Plåthillebard)


Föremål som inte outats

Jägare (pilbåge?)


----------------------

Jag har varit på DanCon och inte haft så himla mycket tid att titta på vad som händer men tänkte att detta kanske kan bidra lite. Jag ska se över mitt case mot Liliana innan deadline och även fundera på vad ni diskuterat under helgen.

Bra jobbat gänget!
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Lu-kaazh said:
Motevering det är något som känns fel här hon skriver ganska mycket och en del saker känns tillochmed bra, men samtidigt så känns hon off. Hon tog sig genom första rundan med det klassiska "men jag är nybörjare så jag vet inte riktigt hur jag skall spela" samtidigt som jag nu tycker hon spelar för bra helt plötsligt.
jag tror hon kan tänkas vara en ulv som försökt gömma sig bakom nybörjarskapen
1. Tack :gremsmile:
2. För bra för vad? Nybörjare eller för bra för att lämna i spel? :gremsmile:


Konrad Konvalj said:
Nu är det så här va.

Vi skall hänga någon ikväll och det finns en bunt med kandidater.

Det vi vill få ut av hängningen är ju så mycket som möjligt så vi måste ju räkna lite på vem vi tjänar mest på att hänga. Vem ger oss flest svar? Vem tar med sig fler ulvar i fallet och vem har möjlighet att gröna/semi-grön en bybo.

Röstningen (baserat på Basses)

Liliana har 5 röster (Cissi, Konrad Konvalj, Empiricus, Vicotnik, Korpa)
Dieselsoppa har 5 röster (Cassius, Liliana, Ruga, Brynolf, Tripp_trap)
Cassius har 2 röster (Dieselsoppa och Vimes)
Lu-kaazh har 2 röster (Tyr, Max Raven)

Ingen röst: Lu-kaazh

Efter det har det hänt en del.

[4] Lu-kaazh: Tyr, Diesel, Empiricus, Korpa
[2] Cassius: Vimes, Max Reven
[4] Liliana: Cissi, Konrad Konvalj, Vicotnik, Lu-kaazh
[5] Diesel: Cassius, Liliana, Ruga, Brynolf, Tripp_trap


Vem vinner tjänar vi mest på att hänga?

De fyra kandidaterna bör ju lägga upp sitt case per omgående varför de röstar där de gör. Det behöver inte vara någon massiv novell av något slag utan det räcker gott och väl med 3 punkter som visar varför rösten ligger där den ligger. Förutom det vore det ju intressant att veta vad vi (alltså, BYN) tjänar att hänga ulv-kandidatens val.
1. Jag har lagt upp mitt case.
2. På att hänga mig får byn mig clearad som grön. Min dyrksats bevisas då sant. (ps, viktigt att ni kommer ihåg att jag inte ljugit, om ni röstar ut mig. Kanske självklart, men vill inte skapa fler frågetecken). Stannar jag har vi en till bybo, som i alla fall försöker hjälpa till. Jag skulle också vilja att åtminstonde någon kunde ha min teori i baktanke, också, i fall det skulle visa sig att jag har rätt. (vilket för övrigt känns mer troligt nu för att: Diesel gick på mig och trodde jag var ulv, sen när han inte trodde det längre går en annan som jag håller mycket trolig som ulv, Lu-kaazh, in och tycker jag är ulvig. Kanske inte betyder något, men det "plingade" för mig.)
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Cissi said:
Hålltider
Bra jobbat Cissi!

Cissi said:
??? Läkare Max Raven om han inte var siare
Vakt Korpa om hon inte var väktare
Tempelriddare Troligen Jake Armitage/BDG
Här gör vi ett antagande att Jake/BDG siar Tempelriddare och att han var Läkare/Helare. Inte en helt oäven tippning tycker jag.

Vakten har ingen täckning bakåt baserat på att Korpa är väktare. Jag kan köpa det tillsvidare, men Korpa/Max har ju en del att jobba fram tills nästa runda.

Hurivida vi har en Siare och Väktare i spel bör ju stå mer klart i upptakten på nästa runda så att lägga allt för mycket krut på det den här rundan känns ovärt.

Jag har en svag noja över att ingen kan se Vakt. Vimes outning i sig är ju väldigt solid. Brödsmulorna skall vi inte ta ifrån honom, men vi får ju inte glömma att även ulvar kan brödsmula. Speciellt om de har en färdig roll att välja smulor ifrån.

Nått i stilen med: "Mental ringmur och vakt i huvudet" kan ju rätt så lätt avfärdas som en brödsmula om man så vill. Nu har Vimes pekat på den smulan som ett tidigt tecken på att han är Vakt/Stadsvakt som har sina Jongleringsbollar. Outningen kom däremot rätt sent efter outningen av Plåthillebard. Jag vet inte vad det säger, men jag må väl klura lite på det om nojan förstärks ytterligare.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,572
[Runda 2] < Fyra timmar kvar...

Röstläget

[5] Lu-kaazh: Tyr, Diesel, Empiricus, Korpa, Ruga
[4] Liliana: Cissi, Konrad Konvalj, Vicotnik, Lu-kaazh
[4] Diesel: Cassius, Liliana, Brynolf, Tripp_trap
[2] Cassius: Vimes, Max Reven

Hehe, jag gillar verkligen när det är så här splittrat med bara tre timmar och fyrtio minuter kvar till röstning. Nu blir det spännande att se hur folk kommer flytta sina röster. Eller låta de ligga kvar.

Det är bra grejer att analysera senare!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: [Runda 2] < Fyra timmar kvar...

Dieselsoppa said:
Röstläget

[5] Lu-kaazh: Tyr, Diesel, Empiricus, Korpa, Ruga
[4] Liliana: Cissi, Konrad Konvalj, Vicotnik, Lu-kaazh
[4] Diesel: Cassius, Liliana, Brynolf, Tripp_trap
[2] Cassius: Vimes, Max Reven

Hehe, jag gillar verkligen när det är så här splittrat med bara tre timmar och fyrtio minuter kvar till röstning. Nu blir det spännande att se hur folk kommer flytta sina röster. Eller låta de ligga kvar.

Det är bra grejer att analysera senare!
Jo Vimes sitter ju exempelvis i en knivig sits nu. Han diggar både Liliana och Lu-kaazh.

Jag kunde inte hålla mig..
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,572
Re: [Runda 2] < Fyra timmar kvar...

Irland said:
Jo Vimes sitter ju exempelvis i en knivig sits nu. Han diggar både Liliana och Lu-kaazh.

Jag kunde inte hålla mig..
Vilket helt osökt får mig att tänka på att det var någon som bytte röst FRÅN Larsson till Dieselsoppa senast.

Kan bara inte komma på vem det var?
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Konrad Konvalj said:
Ruga said:
Jag har ändrat röst KK ,till Luk- aazh.
För att förtydliga tycker Lus röst på Lilliana pingar en del. Han väntar med att rösta tills det är klart åt vilket håll det går i dag. Röstar på Lilliana utan mkt till anledning. Jag tror att han helt enkelt valt någon i toppen som han tror har chans att få hängd. Så är nöjd med min röst.
Jag såg nog inte din röst för den låg inbakad i ett textvägg med för många citat. Sorry.

Vill du spekulera i vad vi tjänar på att göra oss av med Lu-kaazh?
Nej det var innan ,ett inlägg helt utan citat.
Den ska ligga innan Emps röst.
Förstår inte riktigt din fråga. Jag tror Lu är ulv ,stämmer det så tjänar vi naturligtvis på att hänga honom. Vet inte vad jag ska spekulera i.

Nu min fråga till dig och alla som tyckte ditt fall mot mig var så bra typ Lu, Cassius, flera?
Cissi sa att hon rett ut begreppen med Mukwa. Vad trodde du att hon menade? På vilket annat sätt kan man tolka det annat än att hon pmat honom?
Extremt nyfiken på svaret. Svara den här gången tack !!!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Okej, nu ska jag försöka skriva något vettigt. Och presentera mina alternativ.

Konrad Konvalj said:
Hurivida vi har en Siare och Väktare i spel bör ju stå mer klart i upptakten på nästa runda så att lägga allt för mycket krut på det den här rundan känns ovärt.
Jag tänker utgår från det här, tills vidare. Jag tror ulvarna har fullständiga alibin och att byn har en siare och en väktare. Därför är Korpa och Max Raven gröna.


Diselsoppa
Vi får vidare utgå från att Larsson var botaniker och hade ett prästföremål men alltså ljög om dessa saker. Detta innebär att ulvarna till en början i varje fall inte visste att de hade alibin. Detta sätter Diselbosse i rött. För såhär, när Larsson outade visste uppenbarligen inte ulvarna att de hade alibin, Disel har outat något som INTE stämmer med väven INNAN Larsson outat det vill säga i fönstret där vi kan säga med säkerhet att ulvarna inte visste att de hade alibin. Disels outning kan vara en onödig ulvlögn alltså.

Disel har dessutom inte direkt gått från klarhet till klarhet spelmässigt. Jag har inte fått några klara gröna vibbar från Disel, och hans outning faller inom ramarna för lex Thibault som alltså fällde Larsson. Visserligen kan man argumentera för att Disel outar utan press och först och sådär, och att det borde innebära att han är grön.

tripp
En annan som inte dirket gått från klarhet till klarhet är Tripp. Han röstar aldrig på Larsson. Han har gjort tre saker ungefär: jagat mig angående De 7 (vad tror du nu, trippen? Meningslöst fluff eller betydelsebärande?), gnällt på att folk "snömosat" och byggt ett svagt case mot Vico.

Tripps outning är heller inte riktigt ok heller tycker jag. Dyrka/låsa upp som smula för Tjuv tycker jag tyder på en osäkerhet kring vad han tänkt sig outa. Det är som om han inte bestämt sig för om han ska ljuga eller inte. När tripp slutligen outar så har det väl mer eller mindre etablerats att det finns en väv och då träffar, menar jag, Tripp ett annat fönster: folk med sena outningar i väven som är dåligt förankrade i smulor.

Lukas
Lukas sitter i mitten mellan de båda ovanstående herrarna. KK verkar mena att jag "diggar" Lukas. Vad han menar med det vet han nog bara själv, men som jag skrev tidigare är Lukas ett av mina alternativ att rösta ut.

Det finns inget som egentligen håller Lukas i spel. Han har inte spelat bra, han har en konstig outning och hans placering i anslutning till Disel och tripp talar för att det vore intressant ur informationsynpunkt att rösta ut Lukas. Det enda som jag kan säga är väl att Lukas outning är SÅ konstig att den verkar vara dum att ljuga om. Dessutom outar väl Lukas sent? Efter att vi kan anta att ulvarna förstått att det finns en väv och att deras alibin hänger i den. Å andra sidan: När brödsmular Luks om att han har något annat än sentry förmågan? Den är ganska tidigt tror jag, och i så fall talar hans avvikande sena outning inte för honom.

Är Lukas ulv är antagligen tripp bybo. Men är Lukas bybo går det inte att säga något om tripp.

---

För min del hade jag gärna sett Cassius skriva något. Men om jag måste välja mellan Lilly och Lukas så är det självklart för mig att rösta ut Lukas. Liliana har ni inte lyckats motivera varför hon ska ut alls. Skriv gärna ett inlägg där ni försöker övertyga mig.

Röst: Lukas
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ruga said:
Konrad Konvalj said:
Ruga said:
Jag har ändrat röst KK ,till Luk- aazh.
För att förtydliga tycker Lus röst på Lilliana pingar en del. Han väntar med att rösta tills det är klart åt vilket håll det går i dag. Röstar på Lilliana utan mkt till anledning. Jag tror att han helt enkelt valt någon i toppen som han tror har chans att få hängd. Så är nöjd med min röst.
Jag såg nog inte din röst för den låg inbakad i ett textvägg med för många citat. Sorry.

Vill du spekulera i vad vi tjänar på att göra oss av med Lu-kaazh?
Nej det var innan ,ett inlägg helt utan citat.
Den ska ligga innan Emps röst.
Förstår inte riktigt din fråga. Jag tror Lu är ulv ,stämmer det så tjänar vi naturligtvis på att hänga honom. Vet inte vad jag ska spekulera i.

Nu min fråga till dig och alla som tyckte ditt fall mot mig var så bra typ Lu, Cassius, flera?
Cissi sa att hon rett ut begreppen med Mukwa. Vad trodde du att hon menade? På vilket annat sätt kan man tolka det annat än att hon pmat honom?
Extremt nyfiken på svaret. Svara den här gången tack !!!

Grejen är ju den att jag inte riktigt är inne på caset Cissi/Ruga just nu eller har varit på väldigt länge. Jag tycker att vi fått ut en del från den beefen och som det är nu har jag lagt det på hyllan.

För att stilla nyfikenheten så svarar jag ändå. Jag såg någon form av telepatisk förmåga i det hela. Alltså, Cissi skrev aldrig att hon kontaktat Mukwa. Jag övertolkade ju så klart så hårt det gick. Se vart det ledde. Lu-kaazh sticker uppenbarligen ut tack vare det.

Det jag spekulerar i är vilka vi kan röda/gröna om det visar sig att Lu-kaazh är ulv. Det är intressant att fundera över och jag tror att det finns några vi kan "gröna" om han är röd. Det viktiga är snarare att se vilka vi kan röda om han mot förmodan skulle va grön.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Vimes said:
För min del hade jag gärna sett Cassius skriva något. Men om jag måste välja mellan Lilly och Lukas så är det självklart för mig att rösta ut Lukas. Liliana har ni inte lyckats motivera varför hon ska ut alls. Skriv gärna ett inlägg där ni försöker övertyga mig.

Röst: Lukas
Det vore mer spännande att rösta ut tripp för att få höra vad Lukas får för förmåga. Men utröstning av Lukas säger mer om Disel, så jag kan städja det ändå.

Men, jag kan rösta ut vilken som helst av DIsel, tripp och Lukas. Jag tror inte att alla tre är uklvar, egentligne. Men en eller två av dem är det, är jag ganska säker på.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Vimes said:
För min del hade jag gärna sett Cassius skriva något. Men om jag måste välja mellan Lilly och Lukas så är det självklart för mig att rösta ut Lukas. Liliana har ni inte lyckats motivera varför hon ska ut alls. Skriv gärna ett inlägg där ni försöker övertyga mig.

Röst: Lukas
Det vore mer spännande att rösta ut tripp för att få höra vad Lukas får för förmåga. Men utröstning av Lukas säger mer om Disel, så jag kan städja det ändå.

Men, jag kan rösta ut vilken som helst av DIsel, tripp och Lukas. Jag tror inte att alla tre är uklvar, egentligne. Men en eller två av dem är det, är jag ganska säker på.
Det är mer safe att hänga Lu-kaazh och det bör ge oss en viss grönhet över Tripp. Rätt mycket grönhet också vill jag tro.

Basse lär semigrönas lite av det hela.

Vilket bakslag kan vi räkna med? Alltså, om Lu-kaazh är grön vad ger det oss?

Basse = Röd

Nått mer? Det säger väl egentligen inget om Tripp. Möjligen att Lu-kaazh roll flaggar för att det inte behöver vara kung att hänga eller bli av med honom.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,572
Jag tycker väl att det står mer mellan Cassius och Lukas än mellan några andra. Att Cassius deltagit så lite den här rundan kan inte passera obemärkt.

Sedan vill jag se mer action från Max! Han har också dykt under radarn och hans siarcaim ter sig mer och mer som en ulvbluff.

Vimes, hur ser du på kopplingen Larssons benhalsband signerat Hannibal Lecter och KK:s yrke Präst? Borde vi förstå det som att Larsson ljög också om sitt föremål?

Till sist: alla med förmågor, glöm inte att skicka PM tiill Mukwa!
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Tyr said:
Anmärkningsvärt med Lu-kaazh är att hans outningar har likheter med LJSLarssons. Larssons outningar var enkelriktade eftersom både förmåga och föremål kunde ha med Jägaren att göra. Lu-kaazh har en förmåga som har med tjuven att göra och ett vapen som skulle kunna passa in på en tjuv. Han trodde även själv att dolken passade in på tjuven i ett inlägg. Spontant så känns Lu-kaazh roll överflödig i en klassiker med brus som detta verkar vara, men jag skulle vilja höra mer från honom. Så:
Dolk passar inte in på tjuv tycker jag. Hade jag varit lönnmördare eller utpressare eller vad som helst hade det passat bättre, men intrycket jag får av min roll är att jag är den sortens tjuv som arbetar utan hot och våld. Dessutom har vi fortfarande ingen koll på vad BDG/Jake var för något, kan vara så att han kunde nyttja en dolk. På det hela taget är detta argument inte helt vattentätt.

Ruga said:
Lu-Kaazh En av de jag kan tänka mig är varg. Tyckte också KK hade ett bra fall mot mig och Cissi. Så för honom är det är ett stort minus. Det var någon anledning till att jag inte rösade på honom i första rundan men jag inte kan längre minnas varför. Och som andra har sagt så är hans kopplad till 2 tjuvgrejer.Min första tanke var faktiskt att dolken var till tjuven men då blir isåfall Lilianas dyrksats över. Jag vet inte heller att jag köper ”får en förmåga när tjuven ryker. ”Det känns fel på ngt vis.
Dolken tycker jag som sagt inte passar min karaktär särskilt bra. Så att du så resolut kallar den en "tjuvgrej" är lite oförsiktigt av dig, när vi som sagt har en död person vars identitet vi inte känner till och alltså potentiellt kan kopplas till den.

Tyr said:
Lu-kaazh roll är en gåta, men jag tror inte det är farligt om tripps roll lämnar spel. Jag kan se logiken bakom Lu-kaazh förmåga. Tjuven dör, barden får sin harpa åter och därmed också sin förmåga. Men rollen platsar inte riktigt och att han outar dolk så sent i rundan är konstigt.
Om dolk var underligt att outa, och han är ulv, varför outade han inte något annat då, särskilt när han nu gjorde det så sent enligt dig?

Empiricus said:
Lu-kaazh said:
Låt mig omformulera mig,
när en viss klass åker ut så kommer det hända en speciell sak med mig.
Det står under förmåga.
Jag tror det skulle vara dåligt för byn om jag sa något mer.
"Kommer det hända en speciell sak med mig", "tror det skulle vara dåligt för byn" - båda uttalandena känns som om Lu-Kaazh har mer insikt i sin förmåga än vad han säger, och vad han senare avslöjar.
Ett intressant "citat" du har där Empiricus. Modigt av dig att ha Lu-kaazh ursprunliga inlägg rakt ovanför, för man ser tydligt att det du har inom citationstecken i din kommentar är något helt annat än det Lu-kaazh själv sa. Men så hade du ju strukturerat ditt case så att den knappt gick att läsa också. Mycket mer än det där fick jag inte fram ur röran.

Korpa said:
Det är svårt att förneka att Lu-Kaazh är skum, jag hade glömt bort en del av hans inlägg från första rundan och Empiricus genomgång var minst sagt grundlig. Det blir med andra ord röstbyte.
Den var grundlig på så sätt att Empiricus radade upp massor av inlägg med ett par kommentarer instuckna emellan på vissa ställen.

Mer än att Lu-kaazh postade ett väldigt konstigt första inlägg och att han har varit diffus kring sin förmåga så ser jag inte någon större anledning att hänga honom framför Dieselsoppa.

Vimes said:
Okej, nu ska jag försöka skriva något vettigt. Och presentera mina alternativ.
Bra, när du skriver lite längre brukar det generera mycket aktivitet. Det behövs nu mot slutet av rundan.

Vimes said:
tripp
En annan som inte dirket gått från klarhet till klarhet är Tripp. Han röstar aldrig på Larsson. Han har gjort tre saker ungefär: jagat mig angående De 7 (vad tror du nu, trippen? Meningslöst fluff eller betydelsebärande?), gnällt på att folk "snömosat" och byggt ett svagt case mot Vico.
Jag gör ett sista försök med dig Vimes. När jag frågade dig om de sju så sa jag detta:

tripp_trap said:
Vad tror du om föremålet/en då? I förra spelet var de tematiskt kopplade på så vis att gamla föremål betydde skurk och moderna betydde snäll, kan vi ha något i samma stil här? Vad skulle det kunna vara i så fall i din mening? Dessutom får du gärna kommentera de sju vålnaderna, om du nu inte genom din tystnad menade att de är av mindre vikt i nuläget. Lite mer vill jag höra av dig!
Vimes said:
Alltså, diskuterar vi vålnaderna? Finns det någon som menar att de inte bara är larvigt fluff?

Jag vill faktiskt inte diskutera föremålen vidare. Jag skulle kunna vidareutvecklatankar kring dem, men det är jag rädd kommer hjälpa ulvarna att ljuga (om de ens måste det). Jag ser hellre att fler outat innan jag resonerar kring föremålens betydelse.

Men visst, jag är kass på att jonglera. Fan vet varför jag släpar runt på de här bollarna.
Du avfärdade arrogant min fråga. Det gjorde mig väldigt nyfiken och resten vet vi. Sedan har du också gnällt på snömos den här rundan. Dessutom kan du gärna påpeka vad med mitt case mot Vicotnik som är så svagt, eftersom du uppmärksammade det i alla fall. Du vet hur jag blir om du bara avfärdar saker utan att förklara mer ingående varför du gör det.

tripp_trap said:
Tripps outning är heller inte riktigt ok heller tycker jag. Dyrka/låsa upp som smula för Tjuv tycker jag tyder på en osäkerhet kring vad han tänkt sig outa. Det är som om han inte bestämt sig för om han ska ljuga eller inte. När tripp slutligen outar så har det väl mer eller mindre etablerats att det finns en väv och då träffar, menar jag, Tripp ett annat fönster: folk med sena outningar i väven som är dåligt förankrade i smulor.
Så att vilja "dyrka upp din hemligheter" är en vag smulning? Det hoppas jag att du är ensam om att tycka. Jag kan inte på rak arm komma på något annat yrke än tjuv som passar in på det i såna här sammanhang.

Vad är i övrigt dina skäl att rösta på Lu-kaazh då? Du verkar ju egentligen mer inne på att jag och Diesel är skumma, om jag läser dina inlägg rätt, och du säger själv att hänga Lu-kaazh inte nödvändigtvis kommer gröna mig nästa runda.

Till sist, vad menar du med "sentry" förmågan? Är det att sia andras roller när de åker ut eller? Om någon annan kan svara så går det också bra förstås.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Vimes said:
För min del hade jag gärna sett Cassius skriva något. Men om jag måste välja mellan Lilly och Lukas så är det självklart för mig att rösta ut Lukas. Liliana har ni inte lyckats motivera varför hon ska ut alls. Skriv gärna ett inlägg där ni försöker övertyga mig.

Röst: Lukas
Det vore mer spännande att rösta ut tripp för att få höra vad Lukas får för förmåga. Men utröstning av Lukas säger mer om Disel, så jag kan städja det ändå.

Men, jag kan rösta ut vilken som helst av DIsel, tripp och Lukas. Jag tror inte att alla tre är uklvar, egentligne. Men en eller två av dem är det, är jag ganska säker på.
Det är mer safe att hänga Lu-kaazh och det bör ge oss en viss grönhet över Tripp. Rätt mycket grönhet också vill jag tro.

Basse lär semigrönas lite av det hela.

Vilket bakslag kan vi räkna med? Alltså, om Lu-kaazh är grön vad ger det oss?

Basse = Röd

Nått mer? Det säger väl egentligen inget om Tripp. Möjligen att Lu-kaazh roll flaggar för att det inte behöver vara kung att hänga eller bli av med honom.
Jag håller med om vad vi får av en grön Lukas. Men en röd? Hur menar du att det grönar Tripp? Att det verkar dumt av Lukas att via konstig förmågeclaim sätta spotlight på en ulvpolare? Det kan jag köpa, men finns det andra anledningar?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
tripp_trap said:
Så att vilja "dyrka upp din hemligheter" är en vag smulning? [/qute]

Jag tror du är medveten om att svagheten ligger i att du menade att "låsa upp" skulle kunna vara en smula för Tjuv.

Angående varför jag tycker Lukas beror det på att det inte riktigt finns nåogt som grönar honom. Angående vad det ger att rösta ut honom hänvidar jag till mitt inlägg ovan.

Det finns folk som lika gärna kan röstas ut som Lukas. Doch verkar det stå mellan Lukas och Liliana, och där är jag helt klar på vad jag tycker.

Ja, med "sentry" menar jag sådana som du och jag som får veta när en viss typ åker.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Vimes said:
tripp_trap said:
Så att vilja "dyrka upp din hemligheter" är en vag smulning?
Jag tror du är medveten om att svagheten ligger i att du menade att "låsa upp" skulle kunna vara en smula för Tjuv.
Alltså. Jag tror alltså att du är tjuv oavsett om du är ulver eller inte. Svaghetenrna kring "dyrka upp" och "Låsa upp" kan antyda, menar jag, att du inte har bestämt dig för om du ska ljuga eller outa på riktigt. Detta i enlighet med att Larsson tycks ha ljugit om ett annars korrekt alibi.
 
Top