Nekromanti Drakar tillbaka?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,901
Location
The Culture
Rent logiskt borde den som äger rättigheterna till ett spel med ett namn som är en uppenbar plankning av Dungeons and Dragons vara väldigt tyst om någon annan skapar ett spel med ett liknande namn. Men logik har väldigt liten plats inom varumärkesdjungeln.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,445
Krille;n117380 said:
Framförallt är det väl något som har efterfrågats sedan 1994 eller så.
Njae, jag har alltid velat ha en modern, uppdaterad och förenklad version av BRP med sin utgångspunkt i Svarta Lådan, och som du ser i tråden ovan med mycket RQ6. Det är ganska långt från RMs ide.

Svarta Lådan original har jag stående i bokhyllan redan ;)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
IcarusDream;n117347 said:
Så de gör typ nästan en ren OSR-grej rakt av för DoD, och de släpper det som fysiskt spel (eller ja, vi får väl se hur kickstartern går). Ärligt talat så känner jag mig inte besviken alls.Jag är ju förvisso lite orolig för kvaliten, men överlag känner jag mig försiktigt positiv till vad de pratar om. Frågan är dock om de håller sig till ungefär den gamla stilen (vilket jag skulle vilja) eller om de fläskar på med färgtryck och hårdpärmar och massa bös (vilket jag inte vill).
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
IcarusDream;n117347 said:
Nu blev jag grymt besviken.
Det är ett välkänt faktum att Riotminds INTE kan skriva regler. De har gjort en fantastisk värld med Trudvang, men regler... näe.

Så när de skriver: "Vi tror visserligen att reglerna behöver fixas till" ger det mig nästan mardrömmar.

Snälla, fortsätt med projekt Drakryttare & Demonfurstar
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
anth;n117402 said:
Snälla, fortsätt med projekt Drakryttare & Demonfurstar
Så vems projekt är det? Det var i alla fall Arferts namn, och det finns ett antal oförenliga visioner i den här tråden. :)
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Dimfrost;n117405 said:
Så vems projekt är det? Det var i alla fall Arferts namn, och det finns ett antal oförenliga visioner i den här tråden. :)
Jag bryr mig inte så mycket om vems projekt det är eller vad det heter, så länge det inte läggs ner bara för att Riotminds gör ett nytt försök att förstöra varumärket Drakar & Demoner.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Dimfrost;n117405 said:
Så vems projekt är det? Det var i alla fall Arferts namn, och det finns ett antal oförenliga visioner i den här tråden. :)
Alla gör sin version, sen får folk rösta :)
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,273
Location
Örebro
anth;n117402 said:
Så när de skriver: "Vi tror visserligen att reglerna behöver fixas till" ger det mig nästan mardrömmar.
Samma sak slog mig med, även om jag håller med att reglerna faktiskt behöver fixas till.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,901
Location
The Culture
Dimfrost;n117405 said:
Så vems projekt är det? Det var i alla fall Arferts namn, och det finns ett antal oförenliga visioner i den här tråden. :)

Jag kollade en av mina gamla trådar om Drakporten för några dagar sedan. Där var det någon som föreslog namnet Drakdödare och demonjägare. Vi får helt enkelt skapa en uppsjö old school DoD-kloner som samtliga heter Drak-X och Demon-Y.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Det var tråkigt att Riot inte gjorde något coolt. Menar de att de ska återutge samma box som kom 1987, typ as-is? Om så - är det inte lite ... futtigt? Mellanmjölk liksom.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag är försiktigt positiv till RMs projekt. Tills bevisad motsatsen. Allt hänger på utförandet och vilka som skriver. Och hur de uppdaterar reglerna, naturligtvis. De verkar ha rätt grundidé i alla fall.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
"Så vems projekt är det? Det var i alla fall Arferts namn, och det finns ett antal oförenliga visioner i den här tråden. :)"

Sätt ihop en arbetsgrupp på max 5 personer till att börja med.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Gurgeh;n117413 said:
Jag kollade en av mina gamla trådar om Drakporten för några dagar sedan. Där var det någon som föreslog namnet Drakdödare och demonjägare. Vi får helt enkelt skapa en uppsjö old school DoD-kloner som samtliga heter Drak-X och Demon-Y.
Det här kan jag ställa mig bakom.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Arfert;n117418 said:
"Så vems projekt är det? Det var i alla fall Arferts namn, och det finns ett antal oförenliga visioner i den här tråden. :)"

Sätt ihop en arbetsgrupp på max 5 personer till att börja med.
Det skulle jag gärna göra. Och det skulle definitivt bli något som inte är mellanmjölk. :D
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Alltså jag är egentligen ganska pepp, en klon på DoD2 har ju legat på önskelistan ett tag, så en tweak på DoD3 låter ju inte dumt alls; men ändå ligger just nostalgigrejjen som en våt filt över alltihop. Det kanske låter skevt från nån som dedikerat sig till rollspelshistoria, men jag hävdar att värdet i att återbesöka gamla grejjer är att försöka finna det faktiska värdet hos dem, INTE nostalgi. Jag vill se den här produkten för dess egna meriter, inte för att jag saknar stenciler och äckliga pojkrum.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,445
Och tanken är att göra något som är modern, spelbar BRP?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Arfert;n117418 said:
Sätt ihop en arbetsgrupp på max 5 personer till att börja med.
Namn som nämnts i tråden:

1. Arfert
2. Chrull
3. Dante
4. Krank
5. Krille
6. Mekanurg
7. Robert Jonsson

Om ett par av dessa tackar nej har ni en grupp på fem personer. :)
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
anth;n117445 said:
Namn som nämnts i tråden:

1. Arfert
2. Chrull
3. Dante
4. Krank
5. Krille
6. Mekanurg
7. Robert Jonsson

Om ett par av dessa tackar nej har ni en grupp på fem personer. :)
Dimfrost?
 
Top