Nekromanti Dr Whowolf (runda 3)

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Haha! TISDAG ska det vara.

Sedan:

KK said:
Fingret på det jag har påpekat sen Jocke on crach (Basse) dök upp. Det är sån skillnad i spel så man tror att det är olika roller de spelar. Bra att du lyfter det som en bomb tycker jag eftersom det är sådan markant skillnad på hur de tolkar och spelar sin roll.
Visst, jag kan bara hålla med. Det är nog också ett av problemen med att ta över en annan persons roll (samtidigt så är det askul att se hur olika vi spelar, hoppas ni pallar att gå tillbaka och kolla hur vi tolkade fluffet/roll-pm:et bara för att få inblick i hur olika spelare kan spela!)

I starten av runda två börjar folk spekulera i huruvida ulvarna har nattmördat någon. Att inte Jocke går ut med något i det läget tycker jag känns asskumt. Det kan ju vara så att han inte hade tid att läsa, att han hade missat det, eller att han är mycket mer försiktig som spelare än jag.

Men det är jättekonstigt tycker jag, att en person med roll-PM-info (eller vad vi nu ska kalla det) i stil med:

LJS roll-PM said:
Ulvarna kan, när månen står i rätt läge, välja att i stället för att nattmörda någon värva en bybo till deras lag!
…beter sig så himla tamt i början av runda två. Mycket märkligt!
:gremconfused:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Basenanji said:
Men det är jättekonstigt tycker jag, att en person med roll-PM-info (eller vad vi nu ska kalla det) i stil med:

LJS roll-PM said:
Ulvarna kan, när månen står i rätt läge, välja att i stället för att nattmörda någon värva en bybo till deras lag!
…beter sig så himla tamt i början av runda två. Mycket märkligt!
:gremconfused:
Yepp. Men nu har vi inte tid att dallra om det.

Hängning ikväll och för egen del börjar det ta slut på arbetstid och när den är slut brukar det bli tajtare med varulvsspelande.

Jag kommer vara aktiv in mot slutet, men kan försvinna några timmar framöver.

Håll byn igång Basse!
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Re: Sieri

Björn den gode said:
Inatt siade jag Empiricus, och han är ulv.

Röst: Empiricus
Uscha, det här är inte bra, inte bra alls. Jag litar iallafall på den där Empiricus. Bra omdöme, och vårdar sin hy.

Röst: Ingen

Sådär blir bra, nu kan jag inte skada någon av misstag.
Jag vill ju bara er väl, förstår ni inte det?
Ni kan lita på mig. Rösta på någon annan istället.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Basenanji said:
1. Jag glömde Thodd i min up-lista.

Empiricus
Max Raven
Thodd
Max Nybörjaren

...så ska det se ut!

Och jag tycker, nu när jag går genom hur vi har röstat att Max Ravens senaste byte från Emp till Max Ny är lite besvärligt: kan det vara ett sätt att rädda Emp?

Max Ravens post där han motiverar sin röst på max said:
Basse Kofot: Se ovan. Emp, Max, Ruga*.

Okej, kör som KK vill f n. Empiricus är min högre kandidat men KK är nog intresserad av mer än att vi röstar efter störst misstanke. Som sagts så går vi plus minus noll om vi får ut en ulv per runda (och om ulvarna omvänder så blir det värre).

Röst: Max

Max, om du vill rädda dig själv så är det nog läge att sätta igång snart.

*[Min markering:] det är intressant att spekulera i varför Max Raven föreslår dessa om det visar sig att han är ulv!
Hm...
Hahahahahahahahahahaha! :gremlaugh:

Nej men seriöst, se KKs röstlista längre upp som jag refererar till i posten du citerar. Denna:

Konrad Konvalj said:
Om jag skulle lägga upp ett förslag på att nacka två potentiella ulvar i: Empis (ulv) och Max (potentiell ulv) så skulle det se ut så här:

3 Empis: BDG, Trasapa, Ruga
3 Max: Basse Kofot, Thodd, Max Raven

Ingen: K.K
Visst, den verkar inte fungera just nu, men det är intressant det med.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Re: Sieri

Empiricus said:
Björn den gode said:
Inatt siade jag Empiricus, och han är ulv.

Röst: Empiricus
Uscha, det här är inte bra, inte bra alls. Jag litar iallafall på den där Empiricus. Bra omdöme, och vårdar sin hy.

Röst: Ingen

Sådär blir bra, nu kan jag inte skada någon av misstag.
Jag vill ju bara er väl, förstår ni inte det?
Ni kan lita på mig. Rösta på någon annan istället.
Fast hörrni, den här posten är ju sjukt misstänkt.
Seriöst, nästan som om Empi inte skulle ha varit riktigt ärlig mot oss. Nej, jag litar nog inte på honom ändå.
Hans charm måste ha förblindat mig. Jag måste tänka lite på det här.

Men han säger ju att man kan lita på honom, och då gör jag det iallafall. Har någon annan sagt att man kan lita på dem? Nej just det, lite inte på någon som inte säger att man kan lita på dem.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Basenanji said:
Men det är jättekonstigt tycker jag, att en person med roll-PM-info (eller vad vi nu ska kalla det) i stil med:

LJS roll-PM said:
Ulvarna kan, när månen står i rätt läge, välja att i stället för att nattmörda någon värva en bybo till deras lag!
…beter sig så himla tamt i början av runda två. Mycket märkligt!
:gremconfused:
Medhåll. Jag förstår iaf varför du snackar om att det verkar vara slump involverad i det hela.

Jag tror inte det ÄR slump - på grund av min info om att det är viktigt för byn att utbyta information men att Doktorns fiender kan ha mer hjälp av den än de brukar*. Känns som att dem passar ihop en del. Klart, min info skulle kunna referera till något helt annat, men osäker på vad.

*Vänta... Fack. Har skrivit min tidigare info-outing fel ("Doktorns fiender kan ha mer nytta än byn av information"). Hårfin skillnad kanske, men likväl inte bra. Ger aningen annorlunda tolkning. Den här tolkningen är så nära jag kan komma utan att citera, dock.

*ugh* Nu kommer ulvanklagelser mot mig att trycka på den här grejen i all evinnerlighet. :gremfrown:


(Merde merde merde merde...)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
MISSTÄNKTA?

Ok, det ser ju ut som att vi har prickat en ulv i Empiricus.

Vilka är de eller den andre?

Jag har en asball metod som jag tänkte döpa till 'Negationsmetoden' och jag kan delge er andra denna fantastiska analysmodell om:

Thodd
Hastfer/Ruga
Max Ny
Max Raven
Empiricus

bara svarar på följande enkla fråga:

"Vilka är dina tre mest misstänkta om du måste välja ut tre kandidater?"


Svara på den frågan så får ni min analysmodell, en gratis resa till ett fantastiskt land och en äkta träsko i plast!
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Konrad Konvalj said:
Basenanji said:
Dessutom följande:

vi riskerar att ulvarna lyckas konvertera någon den här rundan. Det KAN betyda att:

*vi tar ut en ulv (Empis)
*...men ulvarna blir ändå en mer

Dvs, efter R3 så blir ställningen 2 ulvar och 6 bybor.
Jag vet inte KK om jag helst av alla vill ta ut Max Ny, men jag är bra sugen på att rösta ut två på en gång ikväll.

(( Cred till LJS som har hittat en kul mekanik, om än svår...!))
Alltså, jag förstår hur du tänker med att hänga två ikväll men det är ju inte möjligt genom att sätta någon på avbytarbänken och ge Empis vågmästarrollen lixom. Det är många saker som kan gå snett.

Skall två spelare hängas ikväll så är det i första läget Empis.

För att det skall vara möjligt att hänga två måste det står 4-4 (eller annat oavgjort resultat) innan deadline.

Först måste vi se vart Empis röstar. Just nu röstar han på Trasapa. Där kommer ju inte rösten ligga kvar mot slutet om vi har ställt upp för oavgjort Max-Empis om det är så att Max är grön.

1. Är Max grön kommer Empis att flytta sin röst från Trasapa till Max och det blir 5-4 och Empis är kvar i spel.
2. Är Max ulv kommer Empis att lägga sin röst på Max eller sig själv för att undvara 1 ulv från galgen.

Alltså, hur Empis än gör så kommer Max (eller annan kandidat) hamna i Empis avgörande.

Om jag skulle lägga upp ett förslag på att nacka två potentiella ulvar i: Empis (ulv) och Max (potentiell ulv) så skulle det se ut så här:

3 Empis: BDG, Trasapa, Ruga
3 Max: Basse Kofot, Thodd, Max Raven

Ingen: K.K

Max skulle tvingas till att rösta blankt. En röst från honom är då endast möjlig på Empis och om det skulle ske mot slutet så gör det ju inget i och med att Empis är ulv.

Empis har då inte vågmästarrollen. Han skulle kunna lurka in i det sista med att rösta på sig själv för att undvika att hänga två ulvar alternativt rösta på Max för att undvika att hänga två ulvar, men i det läget så över-lurkar jag Empis och lägger min röst på den andra kandidaten så det blir 4-4.
Låter som en bra plan om du nu är säker på att Emps är ulv. Jag skulle inte ha något emot att offra mig själv för att ta ut en varg o hjälpa byn. Inte för att jag vill det nu. Men det skulle totalt gröna mig också. Även om jag är död.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Re: Sieri

Snabb fråga: Har Emp outat info eller förmåga? Han har sagt att han är Medresenär och att han tror att det finns en fluffkoppling mellan vem man är och förmåga alt info (way back i R1) men jag minns inte att något annat nämnts. Kan ha missat det och borde lägga in det i tabellen i så fall.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
MAXAT!

Max!

Hey, du kan vinna åt byn nu!!!!!1

Svara på hur ditt sieri gick med Trasapa, vad fick du reda på?

Ditt svar kommer knappast vara farligt för byn, för just nu behöver vi bara reda ut vem som är ulv tillsammans med Empiricus. När du låter bli att outa ditt resultat tror vi automatsikt att du är en ulv som bluffar en förmåga.

Så:

1. gå ut med resultatet av ditt siande

2. Lista dina tre mest misstänkta

Och ordna så att byn vinner det här! :gremsmile:
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Re: MISSTÄNKTA?

Basenanji said:
Max Raven
bara svarar på följande enkla fråga:

"Vilka är dina tre mest misstänkta om du måste välja ut tre kandidater?"


Svara på den frågan så får ni min analysmodell, en gratis resa till ett fantastiskt land och en äkta träsko i plast!
Plastträskor! Briljant!

Just nu?
1. Empiricus - (se skitlånga inlägg tidigare, sedan tycker jag mig sakna info/förmåga/annat).
2. Max - Claimat förmågesiare, ingen info outad (kanske inte har någon, givetvis), inte direkt ansträngt sig för att komma ur drevet(fast det kan vara min personliga känsla och bero på nybörjare som 'frusit' och inte vet vad han ska göra för att ta sig ur).
3. Ruga/Hastfer - Tycker det varit ganska lite aktivitet därifrån, kan inte riktigt greppa honom. Ja, skitkass motivering.

(4. Basse Kofot - Du ska inte hållas ansvarig för Jockes handlingar, men den infobomben, eagh. Konstigt att den inte kom ut tidigare. :| )

3 och senare är lite luddigare. Och ja, 2:an är inte direkt världens bästa case det heller.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: MISSTÄNKTA?

Superbra Max Raven!

Låt oss nu peppa Max att gå ut med sitt siande!

KOM IGEN MAX! BERÄTTA RESULTATET AV DITT SIANDE!

:gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh:
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Konrad Konvalj said:
Max är under press och skall berätta för oss vad Trasapa kan pyssla med. Är det en aktiv eller passiv förmåga.

1. Max är ulv och har siat Trasapa och berättar för oss det rätt alternativet.
2. Max är bybo som har siat Trasapa och berättar för oss det rätt alternativet.
3. Max har ingen förmåga men chansar rätt på Trasapa. =Max är ulv.
4. Max har en förmåga och svarar rätt, men Trasapa säger att det är fel. = Trasapa är ulv.
Innan så säger ni att det är dåligt om jag outar vad jag fick reda på och nu säger ni att jag borde outa det? Makes no sense to me, men okejdå ? o.o

Trasapa har en passiv förmåga.
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Jag håller fortfarande på att läsa ikapp vad som hänt medan jag var i skolan men jag är snart helt update'ad :gremsmile:
 

Thodd

Veteran
Joined
12 Jan 2010
Messages
191
Location
Norrtälje kommun
Re: MISSTÄNKTA?

Basenanji said:
Ok, det ser ju ut som att vi har prickat en ulv i Empiricus.

Vilka är de eller den andre?

Jag har en asball metod som jag tänkte döpa till 'Negationsmetoden' och jag kan delge er andra denna fantastiska analysmodell om:

Thodd
Hastfer/Ruga
Max Ny
Max Raven
Empiricus

bara svarar på följande enkla fråga:

"Vilka är dina tre mest misstänkta om du måste välja ut tre kandidater?"


Svara på den frågan så får ni min analysmodell, en gratis resa till ett fantastiskt land och en äkta träsko i plast!
Ja baserat på de resultat vi sett idag och så en merge med min egen lista så blir det som jag postade tidigare:

Röda:

Empiricus - siad
Max Ny - Ulvig förmåga och lågprofil

Max Raven vs Ruga - Här blir det knivigt då jag har levt i förhoppningen att ulvarna INTE tog ngn R1 men om jag måste välja så blir det nog:
Ruga, sorry men du är det kort som jag vet minst om och därför mest misstänkt (iofs så outade du viktig info direkt helt stick i stäv med hur hastfer spelade) men denna analys baseras även på hur jag såg hastfer innan.

Som sagt då:
Jag tror att vi har 2 ulvar kvar och efter empiricus bara 1 men om det visar sig att vi spelar enligt regeln med rekrytering så är nog ruga näste på min lista (som nummer 3)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: MISSTÄNKTA?

Härligt!

Nu är det dags att Ruga ger sig in i leken!

Vilka är dina tre misstänkta?
 

Thodd

Veteran
Joined
12 Jan 2010
Messages
191
Location
Norrtälje kommun
OMG vilken skillnad

Nu är detta snömos och på intet sätt givande men hittade precis hur man ändrar antal inlägg/sida...

Sköööönt, synonymt med att kissa efter att ha varit kissnödig i 2 dagar
 
Top