Nekromanti Dr Whowolf (runda 3)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: MISSTÄNKTA?

Om vi säger så här då Max.

Du är så här långt inte hjälpt av ditt spel. Det är inte grönande på något vis.

Du är inte heller hjälpt av din förmåga så se till att göra nått fint av den så kanske du kan starta upp R4 med lite nya fresha misstankar mot spelare.

Det kommer inte att duga att glida med och inte blanda sig i det som är viktigt för byn så som du gjort hela spelet. Vi som är med i spelet har lixom inga referenser att falla tillbaka på hur du spelar som ulv/bybo. Du har gett skenet av att vara erfaren från andra spel, men det lyser lixom inte igenom i det här spelet.

Ta första tre rundorna som lärorundor och kom ut i runda 4 med nått som vi kan ta på. Nått som vi kan köpa och sätta en grön stämpel på dig. Lixom, du behöver det och byn behöver alla gröna spelare de kan hitta.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,601
Re: MISSTÄNKTA?

Sedan:

hörni, jag vet att jag har dragit igång järnet den här rundan, men håll med om att jag har hjälpt till?

Jag har försökt få folk att rösta, ta ställning att skapa misstankelistor och jag har släppt på min info.

Nu kommer den sista biten:

Varulvarna värvar folk som är "mottagliga" för deras attacker. Det betyder att när de nattmördar någon som är "mottaglig" så lyckas de värva personen i stället för att "bara" döda den. Alltså kan inte vem som helst bli värvad/konverterad eller vad man ska kalla det.

Jag har en passiv förmåga, ingen information.


Jag vinner med byn och jag förstår att en spelare som deltar under mina villkor blir misstänkliggjord. Så mycket större anledning att försöka hjälpa byn då, eller hur?

Man kan förvisso hålla min attack mot BDG emot mig, det fattar jag, men kom ihåg att jag bytte så fort han sa sig kunna sia någon rött. DET är ett bevis för att man är en äkta siare.

Så fundera ett extra varv på om jag har försökt hjälpa byn som bybo eller om jag har betett mig ulvigt.
 
Top