Nekromanti Dr Whowolf (runda 3)

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Alla futuristiska vapen och manicker pekas mot Recca. Hon stretar först emot och svär, men lugnar sig och ser sedan alla i ögonen.

”Ni kommer att ångra er.” är hennes sista ord innan laserstrålarna, ljudmissilerna och minnesbomberna sliter henne sönder och samman.

När livet rinner ur hennes kropp så flimrar ett hologram till och hennes rätta gestalt blottas – The Valeyard, den slutgiltiga och onda inkarnationen av Doktorn.

Doktorerna tittar uppgivet på varandra. Det är inte så här de vill att deras framtid skall sluta.

Men det är inte över än. The Valeyard var inte det enda hotet. Medan Recca avrättades har Vimes fört in och analyserat varulvspälsen i TARDISens avancerade datorer, och resultatet har börjat matas ut på en gammaldags pappersremsa.

”Enligt scannern är det minst två okända livsformer i TARDISen,” börjar Vimes, läsandes pappersremsan. ”Det måste vara varulvarna vi såg spår av tidigare.”

”Men bara två varulvar låter inte så farligt,” suckar en medresenär lättad.

”Just det. Nu när scannern hittat deras spår så bör jag kunna med datorn…” är det sista Vimes hinner säga innan TARDISens dator exploderar och slungar honom till andra sidan av rummet. När de andra hinner fram till honom är han redan död.

Efter att man skrapat ihop Vimes kropp går några av Doktorerna fram och undersöker resterna av datorn. Det här kunde inte en varulv ha gjort. Bara en annan time lord skulle kunna ha lyckats med det här…



Stort tack till Recca och Vimes för gott spel. Om inget annat anges är ni välkomna att skriva ett avskedsinlägg utan att avslöja något.


Deltagare:
Basenanji
Björn den Gode (tidigare Brynolf)
Empiricus
Ruga (tidigare Hastfer)
Basse Kofot (tidigare Jocke Kofot)
Konrad Konvalj
Max
Max Raven
Recca
Trasapa
Thodd
Vimes


Observera att rundorna från och med nu enbart varar i två dagar. Nästa avslut blir alltså tisdag 21.30.

Lycka till!
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Aja, jag kommer nog inte skriva mer ikväll, för jag har saker att göra men vi ses morgon gott folk :gremsmile:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Friiiiii!!! Äntligen FRIIIIIII!!

Det var roligt. Lycka till alla! :gremsmile:

Ska vila mina handleder nu.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Viktigt. Om inte annat för mitt psyke, började bli lite orolig där i slutet. Recca du gjorde en grym upphämtning och fick mig nästan att tveka. Tur för mig att du var ulv..

Som jag ser det så är det några som har en hel del att förklara den här rundan. Max, max Raven och Thodd bla.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,039
Location
Sthlm
Så här är det: jag jobbar 08:00-20:00 både måndag och tisdag (en av anledningarna till att jag försökte lämna spelet).

Jag kommer hålla så mycket aktivitet som möjligt, men räkna med att den är fortsatt låg.

Är det något särskilt nån vill att jag skall svara på som nån specifik anklagelse, smädelse, beröm eller vad som, så ökar sannolikheten att jag svarar snabbt om det kommer som svar på den här undertråden.

Så vart går vi vidare? Jag antar att Apan står som grön en liten stund i alla fall.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Men vafaaan Larsson, du kan inte hålla på och validera mina fluffkunskaper så där*. Mitt huvud kanske sväller. :gremwink:

Okej, positiva: Recca var ulv. Gött. Tyckte det var dåligt underbyggt, men ni träffade rätt. Kände att jag var inne för sent för att göra någon skillnad förra rundan, vilket jag mådde rätt dåligt för. Nu kanske man ska vara glad?

Med detta i dager så får vi ta i beaktande när Recca nämnde sin info, tror jag, för att se var i ordningen hon kom. Nu blir jag också osäker på om Hastfers info gällde Recca eller någon annan. Kanske Recca? Fluffmässigt vettigt. MEN vi har fortfarande en ond Doktor kvar.

Annan fundering: Hur kan DTF fungera här, om den finns? Antar att den finns från det jag såg i öppningsposten om främmande varelser. Jag tror nu på att det fanns en infektionsulv (som infekterat någon förra rundan) och två onda Doktorer från början (Recca/Valeyard var en av dem). Kan både DTF och ulvar agera i slutet av en runda, behöver DTF aktiveras..? Ni som är mer vana här, åsikter?

OM Recca var DTF, var hamnar Trasapa? Om hon var normal ulv? Om det är nåt bizarro där medresenär-ulvar kan infektera men inte Doktor-ulvar?

*The Valeyard var 6:e Doktorns fiende i en storyarch, och är den sista inkarnationen av Doktorn som närmar sig slutet av sitt liv.
 

Thodd

Veteran
Joined
12 Jan 2010
Messages
191
Location
Norrtälje kommun
Hur går vi vidare nu?

Är reccas info båg eller är den legit?

Kan vi lita på att det finns ngt av sanning i den?
HAde inte hon att en ond time-lord fanns ombord?

Detta verifierades av Larsson i fluff-text när hon var Doktorn inkarnerad.

Eller har vi fler onda doktorer?

Tankar? Funderingar?
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Trasapa said:
Viktigt. Om inte annat för mitt psyke, började bli lite orolig där i slutet. Recca du gjorde en grym upphämtning och fick mig nästan att tveka. Tur för mig att du var ulv..

Som jag ser det så är det några som har en hel del att förklara den här rundan. Max, max Raven och Thodd bla.
Jag tvekade mer än du gjorde. Du var ju i direkt konflikt med Recca, och jag tyckte inte jag såg några bra cases här - inte hjälpt av den enorma mängd inlägg ni skrev. Jag tittade på det du outat och tyckte du kommit undan med att outa mindre.

Vet inte ifall "gick inte med strömmen" är nåt att hänga folk på. Timingen för min Trasapa-röst var rätt sen, men tyckte motivationen verkade... okej?

Men jag rollar inte riktigt som BDG verkar göra. Vet inte ifall det är bra eller dåligt.
 

Thodd

Veteran
Joined
12 Jan 2010
Messages
191
Location
Norrtälje kommun
Max Raven said:
Men vafaaan Larsson, du kan inte hålla på och validera mina fluffkunskaper så där*. Mitt huvud kanske sväller. :gremwink:

Okej, positiva: Recca var ulv. Gött. Tyckte det var dåligt underbyggt, men ni träffade rätt. Kände att jag var inne för sent för att göra någon skillnad förra rundan, vilket jag mådde rätt dåligt för. Nu kanske man ska vara glad?

Med detta i dager så får vi ta i beaktande när Recca nämnde sin info, tror jag, för att se var i ordningen hon kom. Nu blir jag också osäker på om Hastfers info gällde Recca eller någon annan. Kanske Recca? Fluffmässigt vettigt. MEN vi har fortfarande en ond Doktor kvar.

Annan fundering: Hur kan DTF fungera här, om den finns? Antar att den finns från det jag såg i öppningsposten om främmande varelser. Jag tror nu på att det fanns en infektionsulv (som infekterat någon förra rundan) och två onda Doktorer från början (Recca/Valeyard var en av dem). Kan både DTF och ulvar agera i slutet av en runda, behöver DTF aktiveras..? Ni som är mer vana här, åsikter?

OM Recca var DTF, var hamnar Trasapa? Om hon var normal ulv? Om det är nåt bizarro där medresenär-ulvar kan infektera men inte Doktor-ulvar?

*The Valeyard var 6:e Doktorns fiende i en storyarch, och är den sista inkarnationen av Doktorn som närmar sig slutet av sitt liv.
Thody kanske är:

korkad
lat
full

men vad fan är dtf?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,039
Location
Sthlm
Thodd said:
Thody kanske är:

korkad
lat
full

men vad fan är dtf?
Jag undra exakt samma sak, men är nykter; Hur skall DTF utläsas?
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Okej, ett sista inlägg, sedan tar jag nog en paus. Ursäkta att jag gör så många inlägg.

Thodd said:
Kan vi lita på att det finns ngt av sanning i den?
HAde inte hon att en ond time-lord fanns ombord?

Detta verifierades av Larsson i fluff-text när hon var Doktorn inkarnerad.
Hon, Hastfer och du, faktiskt. Eller ja, hon sa att hon hade info om en ond Timelord som infiltrerat byn.

Thodd said:
Eller har vi fler onda doktorer?

Tankar? Funderingar?
Jag tror att Recca försökte avleda oss från möjligheten att det kunde finnas mer än en ond Doktor och få oss att tro att det fanns en. Här är vad jag skrivit ner om hennes outade info, i ordning av outande:
"1 - En av doktorerna är en ond Timelord. 2- Det finns en farlig/fejk-doktor. 3-Info om en Time lord som infiltrerat byn"
 

Thodd

Veteran
Joined
12 Jan 2010
Messages
191
Location
Norrtälje kommun
Trasapa said:
Viktigt. Om inte annat för mitt psyke, började bli lite orolig där i slutet. Recca du gjorde en grym upphämtning och fick mig nästan att tveka. Tur för mig att du var ulv..

Som jag ser det så är det några som har en hel del att förklara den här rundan. Max, max Raven och Thodd bla.
Jag står för min röst.
Jag anser fortfarande att det hade vart värt det ur by-synpunkt att bli av med en ulv.

Eftersom att jag var osäker på vem av er som var rödast så hade jag hellre sett båda åka genom dödsriket istället för en som potentiellt kunde vara oskyldig.

Sen att jag hade fel är ju lite olyckligt, men tur för mig så var vi ojämt antal och detta räddade kvar trasapa och vi fick avrätta en ulv.

MINST 2 okända livsformer...
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Thodd said:
men vad fan är dtf?
Den Tredje Fraktionen eller något sånt. Alltså en grupp som varken är bybor eller ulvar som oftast har ett eget mål för att vinna. Typ de vinner om byborna vinner och Doktor nummer 2 är död skulle kunna vara ett sånt scenario t.ex. Eller de vinner om ulvarna vinner men det är lika många dtf som ulvar kvar etc.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Way to go Vimes. This one is yours.
Förutom det så är jag fortfarande trött, tog ut mig lite i mitt analyserande igår. Jag har också resultat av ett siande men jag tänker inte avslöja det än, utan vill att vi kör på och analyserar gårdagens röster först, det blev ju riktigt jämnt till slut.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Hej allihopa! Viktigt meddelande från SL!

Hastfer och Jocke Kofot har som vi vet meddelat sedan en tid tillbaka att de egentligen inte kan vara med i spelet, men har ändå ställt upp och deltagit medan jag letat deltagare.

Jag har nu ett förslag till hur detta skall lösas.

Jag har varit i kontakt med Vimes och Basse som kan tänka sig hoppa tillbaka in i spelet och ta över Jockes och Hasfters roller. Det är en... ovanlig lösning, men detta är ett ovanligt spel och passar fluffet alldeles utmärkt (det blir ibland lite knasigt med tidsresor och paradoxer). Det är i alla fall bättre än att Jocke och Hasfter får problem irl pågrund av spelet eller att spelet faller samman för att de inte kan spela fullt ut.

Jag skulle göra offentligt Vimes och Basses gamla roller, så att de inte hade extra hemlig kunskap i jämförelse med andra spelare.
Vimes är ju tyvärr fortfarande avstängd, men jag skulle då låta honom via mig skriva enklare frågor i spelet i den takt jag hinner uppdatera (inga avancerade analyser av folks citat och liknande, utan avslöjande av fluff och smarta frågor till motspelare).

Om det inte kommer några starka invändningar skickar jag Vimes och Basses nya rollinformation under morgondagen.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
LJSLarsson said:
Jag har varit i kontakt med Vimes och Basse som kan tänka sig hoppa tillbaka in i spelet och ta över Jockes och Hasfters roller. Det är en... ovanlig lösning, men detta är ett ovanligt spel och passar fluffet alldeles utmärkt (det blir ibland lite knasigt med tidsresor och paradoxer).
Ha ha! Låter som en kul lösning! :gremlaugh:
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,039
Location
Sthlm
LJSLarsson said:
Hej allihopa! Viktigt meddelande från SL!

Hastfer och Jocke Kofot har som vi vet meddelat sedan en tid tillbaka att de egentligen inte kan vara med i spelet, men har ändå ställt upp och deltagit medan jag letat deltagare.

Jag har nu ett förslag till hur detta skall lösas.

Jag har varit i kontakt med Vimes och Basse som kan tänka sig hoppa tillbaka in i spelet och ta över Jockes och Hasfters roller. Det är en... ovanlig lösning, men detta är ett ovanligt spel och passar fluffet alldeles utmärkt (det blir ibland lite knasigt med tidsresor och paradoxer). Det är i alla fall bättre än att Jocke och Hasfter får problem irl pågrund av spelet eller att spelet faller samman för att de inte kan spela fullt ut.

Jag skulle göra offentligt Vimes och Basses gamla roller, så att de inte hade extra hemlig kunskap i jämförelse med andra spelare.
Vimes är ju tyvärr fortfarande avstängd, men jag skulle då låta honom via mig skriva enklare frågor i spelet i den takt jag hinner uppdatera (inga avancerade analyser av folks citat och liknande, utan avslöjande av fluff och smarta frågor till motspelare).

Om det inte kommer några starka invändningar skickar jag Vimes och Basses nya rollinformation under morgondagen.
Jag är för. Jag vill såklart helst ha basse efter som han inte är avstängd, och det antar jag att hastfer också helst vill:p
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Jag är mot. Eller ja, du gör förstås som du vill som SL. Men jag tycker det vore en mycket bättre lösning om vi kunde ha kvar Jocke tills Vimes inte är avstängd längre. Det känns del som att vi nog kan få Jocke att vara aktiv om vi bara mutar honom lite, åtminstone lika aktiv som Vimes kan vara via mail. Dessutom så tycker jag att det är tveksamt ur wrnus perspektiv, är man avstängd så är man liksom, och jag vill inte att vi gör något som riskerar att kasta bort varulvsspelen härifrån (det har diskuterats förut). Men när Vimes är tillbaka tycker jag han är välkommen att ta över Jockes roll, och Basse kan få hoppa in direkt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Tack för gott spel Vimes och Recca!

Larsson said:
Om det inte kommer några starka invändningar skickar jag Vimes och Basses nya rollinformation under morgondagen.
Jag röstar emot. Det låter som en väldigt udda lösning och det skulle gå emot lite vad som är varulvsspel för mig i alla fall.

Basse/Vimes har varit två goda bybor som numera inte finns ibland oss. Lixom, de har gjort sitt och nya roller på det med gamla värderingar och tankar kommer att sätta en konstig stämpel på spelet tippar jag på.

Nu skall jag läsa ikapp lite.
 
Top