Nekromanti Dr Whowolf (runda 3)

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Basse Kofot: Se ovan. Emp, Max, Ruga.

Okej, kör som KK vill f n. Empiricus är min högre kandidat men KK är nog intresserad av mer än att vi röstar efter störst misstanke. Som sagts så går vi plus minus noll om vi får ut en ulv per runda (och om ulvarna omvänder så blir det värre).

Röst: Max

Max, om du vill rädda dig själv så är det nog läge att sätta igång snart.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Max Raven said:
Basse Kofot: Se ovan. Emp, Max, Ruga.

Okej, kör som KK vill f n. Empiricus är min högre kandidat men KK är nog intresserad av mer än att vi röstar efter störst misstanke. Som sagts så går vi plus minus noll om vi får ut en ulv per runda (och om ulvarna omvänder så blir det värre).

Röst: Max

Max, om du vill rädda dig själv så är det nog läge att sätta igång snart.
Jag är mer intresserad av att hänga Empis för att jag tror på BDG. Inget annat.

Däremot har jag lagt upp en plan som är mer hållbar än Basse´s.
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Bgd gick ut som siare i runda 2?
Så om han är sann så tror jag helt enkelt att vargarna var skrajsa att väktaren skulle lyckas igen som runda ett . Annars ser jag inte varför vargarna skulle spara siaren. Å andra sidan kanske de var rädda för väktaren oberoende av vad som hände runda ett om de nu smitat någon istället.
Det känns som det vore lättare att chansa på att låta siaren leva om han inte uttryckt misstankar mot vargarna tidigare. Så om ulven ligat på bgd röda lista känns det mer riskfyllt att han ska kolla upp den personen än någon han inte uttrykt misstanke för. Kan vara värt att kolla upp.

Beträffande mig och H så jag skulle inte ha röstat ut basse men det säger ju egentligen ingenting och är svårt att bevisa.
Angående Max så är känslan initialer att han är mer nybörjare än ulv men är inte klar riktigt än med läsandet så jag återkommer.
Röst:Empericus.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
Jag är mer intresserad av att hänga Empis för att jag tror på BDG. Inget annat.

Däremot har jag lagt upp en plan som är mer hållbar än Basse´s.
Mer eller mindre samma åsikt här. Jag är på att hänga Empiricus, tycker bara din plan verkar någorlunda vettig (och kan ge intressanta utslag).

Jag förmodar att om någon troligare ulvkandidat än Max seglade upp så skulle vi rösta på den som nummer 2, men det är rätt kort med tid för en sån vändning.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
KK said:
Däremot har jag lagt upp en plan som är mer hållbar än Basse´s.
Vad bra! Kör på den då.

Sedan undrar jag om det har kommit in frost i ledningarna mellan Sthlm-Norrland? Känns som att du varit småirriterad på mig hela spelet. Eller har du fått kaosdemonallergi? Kan förstås hända den bästa, men bra för mig att veta.

Men skit i det nu, låt oss få ta del av din plan! jag är idel öra!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
A propos dina funderingar kring BDG så är jag tämligen säker på att ulvarna inte ville ta ut honom för att en siare som överlever verkar mysko. Låter precis som ett Recca-resonemang... :gremwink:

Hursomhelst så förstår jag ditt inlägg som att:

–BDG kan vara skum (jisses vad jag har tvärvänt när det gäller honom, men så har han också pekat ut en person som ska vara röd)

–Du och Hastfer spelar lite olika

–Max är mer nybörjare än ulv, men du måste läsa honom mer.

Okej, medan du gör det: fundera också på vad du tycker om Max Raven!

:gremsmile:
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Jag ser ett problem till med en konstruerad dubbelhängning och det är att empiricus lyckas hinna posta en ändring så nära deadline att KK inte hinner ändra sin röst. Eller att KK är ulv och "låtsas" inte hinna ändra sin röst, om någon annan ändrar är det ju förstås en klar ulvtell så det behöver vi inte oroa oss för men Empi har liksom ingen anledning att försöka visa sig grön, han är ju röd.

Det sagt, så länge det sämsta möjliga utfallet är att bara Empi dör så är det ju ingen fara att försöka.

Om vi nu tror på att vi vill ha ut två spelare, jag är lite kluven, är vi verkligen så säkra på att Max är ulv att det är värt att plocka honom? Jag har honom iofs på ulvlistan men jag har Basenanji tex högre upp.

Nåväl fortsätt disktuera, så länge Empi dör idag så är jag rätt nöjd egentligen.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
BDG said:
Jag har honom iofs på ulvlistan men jag har Basenanji tex högre upp.
:gremsuck:

Ska du få mig utröstad TVÅ gånger i det här spelet?

---

Hursomhelst Björn Du Tjatiga, kan inte du hjälpa till med nån spekulation kring hur vi borde göra om:

–Empiricus röstas ut
–Inget nattmord sker (varpå en bybo har konverterats till ulv)
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Max Raven said:
Emp, Max, Ruga.
Max Raven R1

Röst-->Recca
Inget personligt.

Röst-->Brynolf(BDG)
Aktivitets baserat.

Röst-->Trasapa
Mer info tack.

Mina luddiga är Trasapa, Hastfer och Thodd - MEN jag har inte kollat mot någon datasammanställning.
Tre ludna.

Röst-->Empis
Gah! Missade att ändra.
Motiveras senare med att Empis inte avslöjat om han är Doktor eller Medresenär.

Röst: Hastfer

Motivation: Alltså, har inte mycket pingande på radarn här, men vill se om vi kan skaka fram något, och är orolig för att jag inte tycker jag hört så mycket av honom. Men - det är sent. Ska som sagt se om jag kan se över lite imorgon.
Hastfer fortfarande i toppen och misstänkt med ulv.

Just nu är jag inne att rösta på Basenanji just för att bekräfta eller motsäga vad denne sagt om info, men jag är inte så säker på att denne är särskilt röd. Då är jag mer osäker på Hastfer, t ex. Men som sagt, återkommer.
Misstankar mot Hastfer och osäker på Basse. Väljer att släppa Hastfer och följa med Vimes mot Recca.

Meh, medhåll Vimes. Jag är inte såld på Recca som ulv, men det kan ge info det med.

Röst: Recca.

Kanske ändrar mig i sista stund. Jobbar fortfarande med datan.
Max Raven är alltså inte med och hänger Grön-Basse vilket kan betyda precis vad som helst.

1. Han är ulv och vet att Basse är grön, och det är ju snyggare att ligga i ett derv mot en spelare som ännu inte fått en färg.
2. Han är bybo som trots misstankar mot andra före Recca litar på Vimes (som han i byboläget inte vet färgen på).

R2

Röst: Thodd

Anledning: Tredje som hakade på "ond Doktor"-typ av info. Verkade inte ens tycka det var konstigt.
Thodd sitter på samma typ av info som Recca och Hastfer. Ingen är bekräftad röd eller grön ännu.

Givet dessa saker, och lyckad infektion så skulle jag gissa att offer finns bland de som sagt vilka de är redan. Hastfer, Thodd eller Recca.
Tre kandidater. Trasapa-Hastfer-Thodd var det i första. Nu har Recca fått en plats istället för Trasapa.

Okej, lite vag anledning, men är inte Trasapa den förste som nämner infektion här, utan några större pusselbitar? Hen säger inte ens att hen har aningar om det.

Röst: Trasapa.
Kanske, kanske inte? Har inte kollat upp det. Infektion/förökande har det dock varit snack om redan i R1 så jag vet inte hur det skall avläsas.

Röst: Thodd.
Anledning: Fortfarande någon jag uppfattar som lite av en lågflygare, och hans outade info är rätt "safe". Får se om ett ordentligt case kan byggas senare - jag kan komma ihåg en del detaljer fel.
Åter mot Thodd.

Thodd - ursäkta att jag inte flyttar min röst än. Lite surt att ha röst mot sig och inga tyngre anklagelser än "hen passade bra in i något två andra sagt" (en av de andra är Recca också). Bland mina svagt röda ligger f ö Björn den Gode. Recca är jag lite nja på - kanske, kanske inte.
Nämner att BDG och Recca är goda ulv-kandidater. Uppfattar det som att Trasapa är off the hook nu.

Drar tillbaka rösten från Thodd med tydliga anvisningar varför. Har BDG som andre man och röstar på Max.

Nämner alltså Recca som ett nja och tar bort rösten på Thodd tillsvidare som jag uppfattar det. Slänger in BDG som nr2 och röstar på Max.

Grejen med Recca är att jag, personligen, nästan vill rösta ut henne (och/eller Trasapa) för att minska mängden poster. Och det tycker inte jag känns bra.

Jag försökte se lite om jag kunde få igång ett drev mot Max och kanske få ut mer - verkar som Eurovision och helg delvis sabbade det. Därför återgår jag, åtminstone för tillfället, till den jag hittat flest skumma grejer hos.

Röst: Thodd (se #860460)
Åter till Thodd. Anklagelserna är tydliga sen tidigare inlägg. Vill hänga Trasapa och Recca, typ.

Nu vet jag inte om det här är ett försök att avleda uppmärksamhet, men jag tror inte jag kommer få så mycket mer info ur Thodd denna runda, så jag tar en chansning och ser om vi kan klämma något ur Max om vi är några som drevar.

Röst: Max
Bort från Thodd som svarar upp. Åter till Max.

Jag är lite osäker på bevisen mot endera sidan också, och fast jag inte är såld på idén att rösta ut två samtidigt så:

Röst: Trasapa.

Vet att jag följer Empiricus/Recca här utan någon speciell motivation - har varit av/till osäker på Trasapa. Kan komma att ändra mig framåt omröstningen. Får ta och läsa igenom saker igen och se.
Vet med sig att han följer Empis och Recca. En av dessa har Max Raven haft som njae, kanske ulv vid några tillfällen men inte så värst mycket mer. Det är alltså Recca det. I R1 röstade Max Raven på Empis för att han inte outat något (har jag för mig). Han missade motiveringen så den kom i ett svar till Vimes senare. Tåls att kollas upp.

Alltså, ju mer jag tänker på det desto mer osäker blir jag vem jag borde rösta på. Typiskt mig att vela runt.

Röst: Ingen

Kommer återkomma om en stund.
Slopar Trasapa-rösten och velar lite till.

Jag har problem med att så många röstar på Recca. Det känns som att det är ganska skakiga grunder utöver att hon verkar vara i dålig form - vilket jag inte kan säga något om. Hon har varit under hård eld den här rundan, och dessutom av flera veteraner (BDG, Vimes). När sedan Vimes avslöjade sig som siare så kollapsade rösterna på honom, vilket verkar ha svällt rösterna på Recca. Samtidigt har runda 2 formligen stått stilla på grund av Recca och Trasapas gnabb (och KK/Vimes - BDG-fejden). BDG avvärjde sin plats med sitt outande. Recca verkar dock redan ha förbrukat sin info runda 1, när hon avslöjade sin medresenärstatus. H

I korthet - jag ser inte så starka grunder för rösterna på Recca och blir lite oroad av att folk vill gå med strömmen så lätt.

Röst: Trasapa
Motivation: Det är infektionsgrejen som spökar, plus att du varit så upphängd på Recca den här rundan. Det är svagt, men det känns som aningen mer än Recca. Dessutom är du Doktor, och har ingen siffra.
Lägger sin röst på Trasapa. Misstankarna mot Recca som aldrig varit speciellt stora om man kikar igenom R1+R2 har vänt sig helt emot Trasapa så här på slutet.

Summa summarum:

Hastfer är väl den som fått mest röster och misstankar kastad på sig från Max Raven.

Rösten på Trasapa och den rätt veliga inställningen till Recca snackar ett konstigt språk med mig. Det finns några citat där Max Raven friskriver Recca från misstankar. Rösten i R1 är inte avgörande på nått vis, men den är ju helt rätt placerad som ulv om man vet att Basse är grön och Recca röd. Max Raven röstar inte på Recca för att han har egna misstankar utan följer Vimes. Han är inte såld på misstankarna mot Recca i R1 men röstar där.

Rösten på Trasapa i R2 är som tidigare nämnt en röst som är mer ulvig än byboig. I resonemanget jag förde då så kollade jag BARA hur Max Raven röstade i R1 respektive R2.

Det vill säga:

R1 Max Raven-->Recca
R2 Max Raven-->Trasapa

Nu står det ju mer klart att det inte fanns så mycket misstankar gentemot Recca och då ser rösten i R1 ännu lite mer plastig ut. Max Raven vill inte vara delaktig till att hänga Grön-Basse.

I R1 och R2 finns det inlägg från Max Raven som tyder på att han inte tycker att Recca är ulvig nog. Rösten i R1 är i det läget konstig, följa john på Vimes som i det läget inte är bekräftad grön. Max Raven röstar på en ulv utan övertygelse, men det är snyggt på papperet.

Alltså: Max Raven kan mycket väl vara en ulv som i R1 tog stöd på Vimes för att undslippa att sitta i ett drev mot Bybo-Basse. Han vet ju att Basse och Vimes är grön.

Misstankarna i R1 har varit lite spretiga kan tyckas. Hastfer har varit med i nästan alla ulv-scenarion. Trasapa glider in från lite luden till en av ulvarna och sedan ut från listan för att sedan komma in på listan i R2 och slutligen helt ta Recca´s plats.

Är Max Raven ulv så måste rösten på Trasapa betyda att det finns en ulv i Recca-tåget som inte vågade skifta sin röst till Trasapa. Det finns ju möjligheter att Max Raven var en grund ulv och sedan någon av de andra som sitter på Recca tåget är konverterad ulv. Vågade kanske är att ta i, men det hade ju lyst väldigt starkt med facit på hand att Recca är röd. Hade hon undvikit galgen hade vi ju tvunget nackat henne i denna runda, men det kanske skulle gynna ulvarna. Max Raven har inga egentliga misstankar mot Recca, men som ulv hade det varit lite snyggare att lägga sig i Recca-drevet i både R1 och R2 helt oberoende av hur små misstankar som har skrivits ner på pappret.

Det kan också förklaras så här lätt:

Max Raven är osäker på om Recca är ulv eller inte, men tror att Basse är mer grön än Recca. Därav rösten på Recca istället för Basse i R1.

I R2 är fortfarande Max Raven osäker på om Recca är ulv eller inte. Därav lägger han sin röst på Trasapa för att han känns mer röd än Recca.

En bybo som inte vet vem som är ulv eller bybo. Rätt vanligt i sånna här spel.

Hade däremot någon skiftat drev från Recca till Trasapa hade Max Raven och "flyttaren" genast sett mer röd ut vid ett senare tillfälle när Recca hängts röd. Rätt svårt att spekulera i eftersom färgen på Trasapa är okänd. Hmmpf. Jag håller ju Trasapa som grön för att han började vackla och satte sig själv på pottkanten. Något en ulv inte skulle göra enligt "Brynolfs hyvel".

Jag håller Max Raven som brun. Han skulle kunna ha blivit värvad i slutet av R1. Det förklarar mer rösten på Trasapan som ett försök till att rädda Recca en runda till. Men vafan? Det vore ju snyggare av ulv-Max Raven att rösta på Recca än Trasapa som vi ännu inte har någon färg på. Känns som att jag kört fast lite och måste äta lunch.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Basenanji said:
KK said:
Däremot har jag lagt upp en plan som är mer hållbar än Basse´s.
Vad bra! Kör på den då.

Sedan undrar jag om det har kommit in frost i ledningarna mellan Sthlm-Norrland? Känns som att du varit småirriterad på mig hela spelet. Eller har du fått kaosdemonallergi? Kan förstås hända den bästa, men bra för mig att veta.

Men skit i det nu, låt oss få ta del av din plan! jag är idel öra!
Troligen mest baserat på att jag tycker att Jocke Kofots roll har fått en helt ny vändning. Något som pumpat igång byn på ett bra vis och samtidigt något som får mig att hålla lite extra koll på dig Basse.

Sen var din plan inget vidare utan, men jag du påpekade någonstans att jag inte skulle läsa in det så noga utan att det mest var spekulationer.

Annars mår jag prima och du vet ju att jag tycker om Kaosdemonenfrånhelvetet.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
(Lång analys)
Whoa, grundligt. Förstår att det är trassligt att reda ut det här. Ska hålla det i huvudet till andra spel, vare sig jag är bybo eller ulv. :gremsmile:

Skulle kunna föreslå att vi röstade ut mig och få det svart(eller grönt/rött) på vitt vad jag är, men just den här rundan tror jag vi har starkare kandidater*? Som tur är, vill jag tillägga (för byn och/eller mig). Förhoppningsvis får ni ut mer av mitt beteende den här rundan.

Kommer försöka göra vad jag kan för att demonstrera min oskuld när det kommer på tapeten. Tills dess låter jag gärna ulvarna svettas lite kring mig. :gremsmile:

*Om jag är bybo: försöker påverka till att byn ett beteende som jag ser som rationellt där byn ger sig på de mest misstänkta först. Om jag är ulv: Försök att övertyga att jag är bybo som handlar för byns bästa. (Sedan så är jag också lite distraherad av varulvsspelet när jag borde jobba/labba. Meh)
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Basenanji said:
A propos dina funderingar kring BDG så är jag tämligen säker på att ulvarna inte ville ta ut honom för att en siare som överlever verkar mysko. Låter precis som ett Recca-resonemang... :gremwink:

Hursomhelst så förstår jag ditt inlägg som att:

–BDG kan vara skum (jisses vad jag har tvärvänt när det gäller honom, men så har han också pekat ut en person som ska vara röd)

–Du och Hastfer spelar lite olika

–Max är mer nybörjare än ulv, men du måste läsa honom mer.

Okej, medan du gör det: fundera också på vad du tycker om Max Raven!

:gremsmile:
Njae skum och skum det är mer än parentes. Siaren är ett dåligt val för ulvarna att välja eftersom byn för eller senare undrar varför ulvarna inte dödat honom.
Dock har jag själv som ulv gått ut som siare med en träff på min partner så det kan hända . Dock var omständigheterna andra än här så jag tror inte det är fallet. Min poäng som jag försökte göra var att man nog hellre chansar som ulv med att låta siaren leva om man tror chansen för att bli uppkollad är liten.
Så skulle jag tänka som ulv allafall.
Rent spontant så känns Max Raven som brunare än Max . Han vill jag definitivt titta mer på.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Bra analys KK! :gremlaugh:

Min up-lista just nu ser ut så här:

1. Empiricus
BDG har siat honom. Han har inte skrivit nåt på hela dan. Han har spelat väldigt lite. Han har röstat på Trasapa när han kunde rösta på Recca.

2. Max Raven (jag tror att ulvarna konverterade honom)
Röstade också på Trasapa. Han har skrivit lite och substanslöst. Ingen analys av fluffet tex.

3. Max
Märklig siare som inte släpper något från sitt påstådda sieri. Eller högstadie-bybo-nybörjare? :gremwink:

4. Hastfer/Ruga
Nja, här kallnar det mer och mer. Stryker nog Hastfer/Ruga.
 

Thodd

Veteran
Joined
12 Jan 2010
Messages
191
Location
Norrtälje kommun
Låter som att det börjar dra ihop sig på listorna:

röda:
Hastfer/ruga - svårt att bedömma efter spelarbytet
Max ny - Förmågan känns ulvig och närvaron är låg(kan ha sina förklaringar iofs)
Empiricus - Siad röd av bdg
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Basenanji said:
2. Max Raven
Han har skrivit lite och substanslöst. Ingen analys av fluffet tex.
Ey! Kom inte och försnilla sanningen här, ämlans tidsamnesist. :|

Denna runda har jag iofs inte många exempel, men: #860730, #860867, #860888. R2 var det kring hur infektionen kan fungera fluffmässigt (kort: utomjordiska celler som förvandlar en till ulv, a la Tooth and Claw, med Timelords som potentiellt immuna (däribland Romana[Timelord], plus en del andra såsom Leela, Kameleon och K-9) och att Doktorer kanske inte kan infektera/s - vilket Recca verkade betvivla.

Dessutom, som sagt i #861261 så har jag blivit ombedd att dra ner på fluffsnacket OCH det har inte framkommit så mycket nytt.

Om du menar spekulationer kring fluff så har jag sagt tidigare (och KK kommit ihåg fel) att jag tvivlar på en fluff-anknytning vad gäller förmågor/info. Jag har inte en sån, ej heller Basenanji (dock är det här upp för tolkning).

MEN om vi ska vara sådana:
Om Ruga är grön: Doktorn är potentiellt ond. Gäller sannolikt 11+ om fluff spelar in. Amy Pond är följeslagare till 11:e Doktorn. Kan gälla alla Doktorer fr o m 9:e, då detta är efter rebooten och alla andra Time Lords (förutom Doktorn, senare Mästaren) eliminerades i Tidskriget med Daleks (några överlevde där). ("Emergency Temportal Shift!"). Alltså: Alla 9 och uppåt är potentiellt suspekta, imho. OM detta stämmer.

Reccas uttalande om att en av doktorerna är en ond Timelord: Om sant (möjligt, men ulv) - troligen Mästaren. Redan sagt: Också möjligt villospår för att få oss att tro att det bara finns en ond Doktor (d v s Valeyard, henne, om hon åker fast, ELLER den andra Doktor-ulven).

Basse Kofots uttalande om att ulvarna kan konvertera bybor vid rätt förhållanden: En bomb som Jocke Kofot borde släppt runda 1. Fluffmässigt: Kan vara organisk infektion (alltså möjligt att vissa är immuna).

Det kan också vara relaterat till vilka som är ulvar vid tillfället - 9:e och 10:e kan konvertera Mickey Smith t ex, om de är ulvar (enligt devisen att medresenärer litar på sin Doktor - i serien har det inte spelat så stor roll). Som tidigare sagt, låter invecklat men är fullt möjligt. Vissa karaktärer blir mer utsatta än andra i så fall, t ex Sarah Jane Smith (med 3:e, 4:e och 10:e har jag för mig). Alternativt råder det motsatta - karaktärerna "känner" sin Doktor bättre och kan inte konverteras.

In the game of wolves you win and you die (or something like that)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
1. Jag glömde Thodd i min up-lista.

Empiricus
Max Raven
Thodd
Max Nybörjaren

...så ska det se ut!

Och jag tycker, nu när jag går genom hur vi har röstat att Max Ravens senaste byte från Emp till Max Ny är lite besvärligt: kan det vara ett sätt att rädda Emp?

Max Ravens post där han motiverar sin röst på max said:
Basse Kofot: Se ovan. Emp, Max, Ruga*.

Okej, kör som KK vill f n. Empiricus är min högre kandidat men KK är nog intresserad av mer än att vi röstar efter störst misstanke. Som sagts så går vi plus minus noll om vi får ut en ulv per runda (och om ulvarna omvänder så blir det värre).

Röst: Max

Max, om du vill rädda dig själv så är det nog läge att sätta igång snart.

*[Min markering:] det är intressant att spekulera i varför Max Raven föreslår dessa om det visar sig att han är ulv!
Hm...
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Max Raven said:
En massa fluff
Jag tycker du har spelat upp dig väldigt i R3 med mindre fluff och mer ställningstagande. Du har väldigt rätt i att vi kan avläsa mer ur ditt spel i R3 än tidigare rundor.

Sen så påpekar jag att det är ett bra läge att gömma sig i fluffen som ulv. Du kan styra på ett rätt snyggt sätt hur saker och ting är i och med att du har full koll.

Utöver en massa fluff i senaste inlägget så hittar jag ju fluff som blir mer begripligt och som inte innefattar en massa fluff som jag egentligen inte bryr mig i. Se nedan:

Max Raven said:
Basse Kofots uttalande om att ulvarna kan konvertera bybor vid rätt förhållanden: En bomb som Jocke Kofot borde släppt runda 1. Fluffmässigt: Kan vara organisk infektion (alltså möjligt att vissa är immuna).
Fingret på det jag har påpekat sen Jocke on crach (Basse) dök upp. Det är sån skillnad i spel så man tror att det är olika roller de spelar. Bra att du lyfter det som en bomb tycker jag eftersom det är sådan markant skillnad på hur de tolkar och spelar sin roll.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Röstläget torsdag 16.30

Empiricus (6) BDG, Trasapa, Basse Kofot, KK, Thodd, Hastfer/Ruga
Max (1) Max Raven
Trasapa (1) Empiricus

Ingen (1) Max Nybörjare

Röstning runda 3

Basse Kofot-> Max

Max (1) Basenanji

Trasapa-> Max

Max (2) Basenanji, Trasapa

Basse Kofot-> BDG

Max (1) Trasapa
BDG (1) Basse Kofot

Max Raven-> Max

Max (2) Trasapa, Max Raven
BDG (1) Basse Kofot

Thodd-> Max

Max (3) Trasapa, Max Raven, Thodd
BDG (1) Basse Kofot

KK-> Max

Max (4) Trasapa, Max Raven, Thodd, KK
BDG (1) Basse Kofot

Hastfer/Ruga-> Max

Max (5) Trasapa, Max Raven, Thodd, KK, Hastfer/Ruga
BDG (1) Basse Kofot

Empiricus-> Trasapa

Max (5) Trasapa, Max Raven, Thodd, KK, Hastfer/Ruga
BDG (1) Basse Kofot
Trasapa (1) Empiricus

Basse Kofot-> Max

Max (6) Trasapa, Max Raven, Thodd, KK, Hastfer/Ruga, Basse Kofot
Trasapa (1) Empiricus

BDG-> Empiricus

Max (6) Trasapa, Max Raven, Thodd, KK, Hastfer/Ruga, Basse Kofot
Trasapa (1) Empiricus
Empiricus (1) BDG

Trasapa-> Empiricus

Max (5) Max Raven, Thodd, KK, Hastfer/Ruga, Basse Kofot
Empiricus (2) BDG, Trasapa
Trasapa (1) Empiricus

Basse Kofot-> Empiricus

Max (4) Max Raven, Thodd, KK, Hastfer/Ruga
Empiricus (3) BDG, Trasapa, Basse Kofot
Trasapa (1) Empiricus

KK-> Empiricus

Empiricus (4) BDG, Trasapa, Basse Kofot, KK
Max (3) Max Raven, Thodd, Hastfer/Ruga
Trasapa (1) Empiricus

Thodd-> Empiricus

Empiricus (5) BDG, Trasapa, Basse Kofot, KK, Thodd
Max (2) Max Raven, Hastfer/Ruga
Trasapa (1) Empiricus

Max Raven-> Empiricus

Empiricus (6) BDG, Trasapa, Basse Kofot, KK, Thodd, Max Raven
Max (1) Hastfer/Ruga
Trasapa (1) Empiricus

Max Raven-> Max

Empiricus (5) BDG, Trasapa, Basse Kofot, KK, Thodd
Max (2) Max Raven, Hastfer/Ruga
Trasapa (1) Empiricus

Hastfer/Ruga-> Empiricus

Empiricus (6) BDG, Trasapa, Basse Kofot, KK, Thodd, Hastfer/Ruga
Max (1) Max Raven
Trasapa (1) Empiricus
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
RÖSTNING 16:40

Basse-->Max
Trasapa-->Max
Max Raven-->Max
Thodd-->Max
K.K-->Max
Ruga-->Max
K.K-->Max
Empis-->Trasapa
Basse-->Max
BDG-->Empis
Trasapa-->Empis
Basse-->Empis
K.K-->Empis
Thodd-->Empis
Max Raven-->Empis
Max Raven-->Empis
Max Raven-->Max
Ruga-->Empis

[6] Empis: BDG, Trasapa, Basse, K.K, Thodd, Ruga
[1] Max: Max Raven
[1] Trasapa: Empis
[1] Ingen: Max
 
Top