Nekromanti Drängar i Drakland (bara för deltagare)

Lennart

Veteran
Joined
27 Apr 2011
Messages
49
Location
Uppsala
-Slem, grönt slem, hatar det. Men det finns nog värre saker här.
Förbereder mig på att någon ska komma och hälsa på oss. Byter till yxa.
 

August Aronsson

Veteran
Joined
14 Apr 2011
Messages
75
Location
Uppsala
Du lyssnar spänt men inget hörs utom det avlägsna bruset från vattenfallet ett stycke bort, porlandet av fontänen intill er, och trollkarlens halvkvävda jämmer.
 

Achtung

Veteran
Joined
26 Apr 2011
Messages
42
Cana återhämtar sig ett tag efter eldbehandlingen innan hon kommer att tänka på de mynt som sprutade ur fontänen. Kan man samla på sig dom utan att bli få massa grönt slem på sig igen?
 

August Aronsson

Veteran
Joined
14 Apr 2011
Messages
75
Location
Uppsala
Med lite försiktighet kan du peta åt dig de tjugo mynten och bränna rent dem i dvärgens fackla, inget problem.

(Observera också att Exaltor är oturssam, inte oturlig som jag visst skrev tidigare.)
 

Cymew

Veteran
Joined
8 Feb 2001
Messages
98
Location
Uppsala
Om Exaltor känner att han skulle behöva prästerliga förböner för sina sår, tänker han propsa på att gruppen drar sig tillbaka.
 

August Aronsson

Veteran
Joined
14 Apr 2011
Messages
75
Location
Uppsala
Du skulle i alla fall vara betjänt av några livgivande droppar från en apotekarie på Örtmånglarnas gata. Prästers tjänster i det avseendet brukar komma behäftade med truganden om omvändelser, botgöring och framtida gentjänster.
 

Lennart

Veteran
Joined
27 Apr 2011
Messages
49
Location
Uppsala
Dags att klättra upp och ta sig en öl för min del. Behöver nog fler facklor och vässa yxa lite.
 

August Aronsson

Veteran
Joined
14 Apr 2011
Messages
75
Location
Uppsala
Då är bara frågan om ni väljer att ta samma väg ut som ni kom in (då kommer Anto Nios tjuvgäng att kräva er på tio procent, fast jag ger er ändå full xp för allt), eller den hemliga utvägen genom luftschaktet (där minst en giftig tusenfoting höll hus senast ni kollade).
 

Achtung

Veteran
Joined
26 Apr 2011
Messages
42
Cana känner inte för att dela med sig av något som glimrar. Vi kanske kan gömma bytet i källaren?
 

Lennart

Veteran
Joined
27 Apr 2011
Messages
49
Location
Uppsala
Finns inte risken att fler äventyrare kommer den här vägen och hittar den och då får vi noll procent, jag tycker det är ok med 10% den här gången.
 

Cymew

Veteran
Joined
8 Feb 2001
Messages
98
Location
Uppsala
Samma här. Exaltor är mer rädd om livhanken än procenten. Kan man komma tillbaka så tjänar man in det. Död tjänar min inga procent alls.
 

August Aronsson

Veteran
Joined
14 Apr 2011
Messages
75
Location
Uppsala
(Sorry för inaktiviteten, återigen, jobb och familj har behövt all koncentration och lite till.)

Hur som haver...

Ni rör er tillbaka till platsen där ni kom in i Labyrinten, samma väg ni kom. Utan sammanstötningar eller missöden. (Ni har haft tur med slumpmötesslagen, kan jag säga.) Dörren öppnar sig för ett trefaldigt upprepande av frasen "Ablathanalba".

Sulimans vinkällare är tom så när som på tunnor och fat, och guden Abraxas märkliga beläte. (Abraxas. Hörde ni Suliman säga det namnet när ni kom in? Märkligt.Nu minns ni det i alla fall.) När ni kommer upp i Gyllene Sköldens skänkrum har ca två timmar gått sedan ni klev ner i underjorden, enligt timglaset på väggen. Timmen är sen och lokalen nästan tom, några druckna eftersläntrare fördröjer det oundvikliga ögonblick då Suliman kommer att kasta ut dem i rännstenen för natten. Värden själv står och putsar krus bakom bardisken, och han ger era manglade gestalter en outgrundlig blick. Sedan tittar han på Anto Nios gäng, som sitter samlade kring sitt bord men som reser sig förväntansfullt när ni dyker upp. Anto själv klappar på bordskivan och inväntar att få inspektera era troféer.

(Nu händer följande: Om ni inte säger något annat så drar jag tio procent från era skatter, i så fall får ni alla 126 sp och 166 xp (ni får själva justera med den bonus som står på era rollformulär). Ni tillbringar sedan två dagar med att vila, läka era skador, studera trollformler etc. Suliman har ett enkelt kyffe som han kan hyra ut, i s f drar ni alla av 3 sp i levnadsomkostnader.)
 

Lennart

Veteran
Joined
27 Apr 2011
Messages
49
Location
Uppsala
Låter ok för min del.
-Ska vi träffas när vi har fixat allt vi behöver? Och ska vi gå ner genom källaren eller genom brunnen vi hittad?

Jag tänker i alla fall försöka hitta den under de dagar jag har på mig så jag kan välja vilken väg som helst.
 

Cymew

Veteran
Joined
8 Feb 2001
Messages
98
Location
Uppsala
Exaltor tar det billiag kyffet, eftersom han behöver vila upp sig efter skadorna. Dessutom behöver han några livgivande droppar från en apotekarie på Örtmånglarnas gata.
 

Lennart

Veteran
Joined
27 Apr 2011
Messages
49
Location
Uppsala
Tänker gå och kolla på rustningar och större yxor, ska nog också ta in på något billigt ställe så man kan lägga pengar på vad som räknas, se ovan.
 
Top