RYKTE De(t) hemliga projekte(n/t)

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,053
Jag är nöjd med min insats. Den kommer visa sig avgörande när historien skrivs.

@guldfink - jag vill dock påpeka att du inte tagit hänsyn till att @krank baklänges blir knark. Således rör det sig såklart om sinnesutvidgande ankor – någon sorts andakt, helt enkelt.
Du har rätt. Jag har missat det, trots att det legat framför ögonen på mig hela tiden. Ditt bidrag är starkt. Och var finns det mycket knark? Jo, på sjukhus! Danska sjukhus!

Jag har även slagits av insikten att en sammanslagning av @Franz och @krank blir Frank. Enda sättet att tolka det på är att de frankly är samma person.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
@guldfink , har du kartlagt vilka forumiter som var på GothCon och vad de skrivit i sina sociala medier sedan dess?

Hemliga Projektet: Jag tror att jag faktiskt lyckades hålla snattran hyfsat bra under konventet, tills jag inte kunde hålla mig längre. Nu finns det en till forumit som vet sanningen
Observera även "snattran"
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,053
@guldfink , har du kartlagt vilka forumiter som var på GothCon och vad de skrivit i sina sociala medier sedan dess?
Nej, men @krank har lämnat efter sig en lista över vilka han träffade under connet. Han är briljant på många sätt, men inte när det gäller att sopa undan spår.

  • Robert Jonsson
  • Christoffer Markus Hagström
  • Moa Frithiofsson
  • Gabbie
  • Seter
  • Johan K
  • Krille
  • Lukas Falk
  • Oldtimer
  • DeBracy
  • Anders Gillbring
  • Pappa
  • Vicotnik
  • Lukas
  • Xhakhal
  • Clarence Redd
  • Max Raven
  • Mekanurg
  • Vitulv
Att han träffade sina, redan konstaterade, medkonspiratörer @clarence redd och @Mekanurg känns inte överraskande. Deras blinkningar och illa dolda meddelanden till varandra är knappast att betrakta som hemliga längre. Relationerna är avtäckta! Vi ser er!

Ytterligare en konspiratör som nu får betraktas som avslöjad är @Magnus Seter. Det kan vara den "en till" som @krank nämner i arbetsdagboken, eller så är han invigd sedan tidigare. Ovan kommer han med följande insatta information:
För att vara något mindre dumdryg så avslöjades att avslöjandet av kranks hemliga projekt inväntar logotypdesignerns arbete.

Ledtråd: logotypen skapas i USA.
Det här stärker @Majks och @Dimfrosts misstankar om att det rör sig om Mutant Chronicles (där @Magnus Seter tidigare haft en stor roll), men om det skulle vara så bör nog @Magnus Seter ha varit invigd sedan tidigare. Jag tror därför vi behöver leta vidare för att hitta "en till".

Vem var det som lockade sanningen ur @krank påsken 2023? Vem kittlade hans fjädrar? Vem öppnade hans näbb?

Svaret får vi, som oftast, ur @kranks egen snattra:
Jag är väldigt självkritisk här och tycker absolut att jag misslyckades kapitalt. Jag hoppas Elosofolket inte är alltför irriterade på hur jag fumlade bort den grejen. Det jag tar med mig till nästa gång är 1) att oavsett hur trevligt det är att prata med @Max Raven så måste jag bli bättre på att fokusera utåt och kanske boka in möte och snack senare.
@Max Raven alltså, eller ska vi kalla honom Max Räven efter detta listiga trick? @krank satt ensam och utsatt. @Max Raven tassade fram med ett inställsamt flin och erbjöd sitt "stöd". Själv benämner han saken så här:
Lördag
drog förbi spelmakarrummet och pratade med @krank en liten stund,

Söndag
Köpte mer tärningar och råkade mångla lite tärningar till @Krille och @krank . Som utlovat köpte jag en japansk Kutulu-bok.
Den uppmärksamme ser mönstret. På lördagen gav @Max Raven ett löfte om att köpa @krank s japanska Kutulu-bok. I utbyte mot vad? Jo, att invigas i hemligheten.

Konspiratörernas krets består nu av följande forumiter:
Alla delar av konspirationen är ännu inte avtäckta, men det rör sig om modulen Stunde Null till Chock, där rollpersonerna är "medlemmar i det svenska sällskapet Skidlöparorden som i juni 1945 skickas till det ödelagda Nordtyskland." @Mekanurg är huvudförfattare, men @krank skriver på en världsbibel. Ursäkta att jag spoilar plotten nu, men rollpersonerna kommer möta ankor och på vägen genom Danmark kommer de uppehålla sig på ett sjukhus med övernaturliga inslag (se inlägg ovan om ni inte förstår det här). Även @clarence redd (som gett nyheten om Stunde Null omdömet "Superkul!") bidrar med en fallande stjärna någonstans i modulen. Modulens logotyp skapas just nu i USA.

"Hur hänger det här ihop med Mutant Chronicles?" undrar ni. Jag vet inte. Som utredare av konspirationer är det viktigt att kunna ha flera tankar i huvudet samtidigt och även att kunna hantera parallella sanningar och universum. Projektet är helt klart matigt om allt ska med, men det har skrivits om konstigare saker än att det ödelagda Nordtyskland döljer en port till Luna City.
 
Last edited:

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Nej, men @krank har lämnat efter sig en lista över vilka han träffade under connet. Han är briljant på många sätt, men inte när det gäller att sopa undan spår.



Att han träffade sina, redan konstaterade, medkonspiratörer @clarence redd och @Mekanurg känns inte överraskande. Deras blinkningar och illa dolda meddelanden till varandra är knappast att betrakta som hemliga längre. Relationerna är avtäckta! Vi ser er!

Ytterligare en konspiratör som nu får betraktas som avslöjad är @Magnus Seter. Det kan vara den "en till" som @krank nämner i arbetsdagboken, eller så är han invigd sedan tidigare. Ovan kommer han med följande insatta information:

Det här stärker @Majk och @Dimfrost misstankar om att det rör sig om Mutant Chronicles (där @Magnus Seter tidigare haft en stor roll), men om det skulle vara så bör nog @Magnus Seter ha varit invigd sedan tidigare. Jag tror därför vi behöver leta vidare för att hitta "en till".

Vem var det som lockade sanningen ur @krank påsken 2023? Vem kittlade hans fjädrar? Vem öppnade hans näbb?

Svaret får vi, som oftast, ur @krank egen snattra:

@Max Raven alltså, eller ska vi kalla honom Max Räven efter detta listiga trick? @krank satt ensam och utsatt. @Max Raven tassade fram med ett inställsamt flin och erbjöd sitt "stöd". Själv benämner han saken så här:

Den uppmärksamme ser mönstret. På lördagen gav @Max Raven ett löfte om att köpa @krank s japanska Kutulu-bok. I utbyte mot vad? Jo, att invigas i hemligheten.

Konspiratörernas krets består nu av följande forumiter:
Alla delar av konspirationen är ännu inte avtäckta, men det rör sig om modulen Stunde Null till Chock, där rollpersonerna är "medlemmar i det svenska sällskapet Skidlöparorden som i juni 1945 skickas till det ödelagda Nordtyskland." @Mekanurg är huvuförfattare, men @krank skriver på en världsbibel. Ursäkta att jag spoilar plotten nu, men rollpersonerna kommer möta ankor och på vägen genom Danmark kommer de uppehålla sig på ett sjukhus med övernaturliga inslag (se inlägg ovan om ni inte förstår det här). Även @clarence redd (som gett nyheten om Stunde Null omdömet "Superkul!") bidrar med en fallande stjärna någonstans i modulen. Modulens logotyp skapas just nu i USA.

"Hur hänger det här ihop med Mutant Chronicles?" undrar ni. Jag vet inte. Som utredare av konspirationer är det viktigt att kunna ha flera tankar i huvudet samtidigt och även att kunna hantera parallella sanningar och universum. Projektet är helt klart matigt om allt ska med, men det har skrivits om konstigare saker än att det ödelagda Nordtyskland döljer en port till Luna City.
Snälla, säg att du har en korkbräda på väggen med en massa utskrivna WRNU-inlägg, röda trådar mellan olika saker och dåligt tagna fotografier från Gothcon på suspekta individer.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Söndag
Köpte mer tärningar och råkade mångla lite tärningar till @Krille och @krank . Som utlovat köpte jag en japansk Kutulu-bok.
Det första Max Raven gör efter att ha blivit invigd i mysterierna är alltså att handla tärningar? Knappast en tillfällighet!
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Bra idé! Det här behöver dokumenteras ytterligare utifall att jag skulle försvinna.
På tal om ingenting, krank vill hälsa att du gärna kan träffa honom och få hemligheten avslöjad! Kom till Mörkergränd i Gamla Stan, till den uttorkade bottenlösa brunnen, nån gång vid midnatt imorgon. För säkerhets skull berätta inte för någon vart du ska, och ta inte med några vapen, det händer så lätt olyckor. Om du har några gamla tunga kedjor som ligger och skräpar kan du ta med dem.
 
Top