RYKTE De(t) hemliga projekte(n/t)

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,223
På tal om ingenting, krank vill hälsa att du gärna kan träffa honom och få hemligheten avslöjad! Kom till Mörkergränd i Gamla Stan, till den uttorkade bottenlösa brunnen, nån gång vid midnatt imorgon. För säkerhets skull berätta inte för någon vart du ska, och ta inte med några vapen, det händer så lätt olyckor. Om du har några gamla tunga kedjor som ligger och skräpar kan du ta med dem.
IT GOES ALL THE WAY TO THE TOP
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,609
Location
Huddinge
Jag vet inte om de hjälper folk i tråden.
Men när Krank gick förbi indierummet så visade jag honom "Stealing the Throne" och trots att jag påpekade att det nog inte var hans spelstil, så fotograferade han ändå det, men kryptiska ord om "Hade inte varit det första spelet jag köpt för att det var snyggt".

Så han är just nu intresserad av snygga bilder på Mechas.
Kanske är det till det hemliga projektet?
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Jag vet inte om de hjälper folk i tråden.
Men när Krank gick förbi indierummet så visade jag honom "Stealing the Throne" och trots att jag påpekade att det nog inte var hans spelstil, så fotograferade han ändå det, men kryptiska ord om "Hade inte varit det första spelet jag köpt för att det var snyggt".

Så han är just nu intresserad av snygga bilder på Mechas.
Kanske är det till det hemliga projektet?
Tror du han skriver på Battletech?
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,031
Såg ni vad @krank skrev i sin arbetsdagbok i går?

UPPDATERING 2023-04-19
  • Hemliga Projektet: Hemligt möte med hemliga människor om hemliga saker. Bra skit. Ser fram emot att kunna prata mer om det.
egteinrgrbtpe, alltså?

eterp ginrgbte, alltså?

PETER BERGTING, alltså!

Kopplingen till Mutant Chronicles blir tydligare, men tecknade han någonsin ankor till DoD?
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,420
Såg ni vad @krank skrev i sin arbetsdagbok i går?


egteinrgrbtpe, alltså?

eterp ginrgbte, alltså?

PETER BERGTING, alltså!

Kopplingen till Mutant Chronicles blir tydligare, men tecknade han någonsin ankor till DoD?
Men givetvis,

85acf-bergtinganka_a8h3eq.jpg

Då är frågan bara - vad har Peter Bergting INTE varit inblandad i.

Är det egentligen han som ligger bakom allting?

Är det egentligen han som är Iä Iä Ftagnngurgel...
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,446
Location
Stockholm
Hmmmmm ... vete fan om krank kommer att döda mig för det här, men här är en ledtråd och ett villospår på samma gång! :D

Screenshot 2023-04-20 at 16.53.35.png
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,885
Jag hoppas såklart på en väl efterlängtad remake av Fnurk!
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
818
Location
Umeå
För att kunna analysera alla ledtrådar på bästa sätt så utnyttjade jag chatgpt, matade in all "fakta" som finns här i tråden och fick följande resultat:

Det mest troliga rollspelsprojktet baserat på de listade ledtrådarna är följande:

Namn: Ankor & Mutanter: Heroes of the Supernatural

Grundpremiss: Rollspelet utspelar sig i en alternativ verklighet där mutanter och övernaturliga fenomen har funnits sedan urminnes tider, men det är först nu som de har börjat dyka upp i allt högre grad och påverka samhället. Spelarna tar rollen som en grupp av superhjältar som består av både mutanter och vanliga människor. Deras uppdrag är att skydda samhället från hoten som lurar i skuggorna, inklusive ondsinta mutanter och övernaturliga varelser från Danmark som hotar att förstöra världen. Men de är inte ensamma i sin kamp - de har också hjälp av en grupp intelligenta och talande ankor som agerar som deras rådgivare och stöd. Spelarna måste använda sina unika förmågor och samarbeta för att besegra fienderna och rädda världen från undergång.
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,031
I går kväll, vid månens uppgång, ekade ett
YYYYYYYEEEEEEESSSSSSS
över Nynäshamn. Skriet följdes av ett kacklande. @krank hade fått svar, bra svar, väldigt bra svar, Platons idealsvar, Pie-in-the-sky-svar, och han kunde nu börja skriva Faktisk Text™ till sitt hemliga projekt. Faktisk Text™? Vad betyder det?

Strax efter lunch i dag undrade @Vimes vilken solsystemets bästa måne är. Bakgrunden var en ”familjedispyt”. Forumiter diskuterade frågan innan tråden hastigt stängdes av en moderator, tillika konstaterad konspiratör, som avfärdade det hela som flams. Diskussionen fortsatte under kvällen i vrållådan där @krank uppgav att han gillar mån (tack @Vimes). Faktisk Text™? ™?

I kväll, vid månens uppgång, efterlyste @krank Mutant Chronicles-romaner, påpasslist uppmärksammat av @Khan, och sanningen avtäcktes!

Vad ser ut som en pie in the sky? MÅNEN!

Vad betyder Faktisk Text™? FAKTISK TEXT TILL MÅNEN!

Vad utspelar sig på månen? MUTANT CHRONICLES!

Varför kacklade @krank? FÖR ATT HAN SKA SKICKA ANKOR TILL MÅNEN!

Vad finns på månen? BERG-TING!

Edit: Nu ser jag att @krank även uttalat sig om ost i vrållådan under kvällen. Vad ser ut som ost? MÅNEN!
 
Last edited:
Top