Nekromanti Dark Ages - skype

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,501
Burnmoe said:
Gött, då är mitt dagsverke klart! :gremsmile:

Nej, men det är inget man behöver förstå.
Numera finns ju inte Cappadocians, 1444 diabliserades cappadocius av augustus giovanni, en scen som är med i giovanni chronicles. GC var en serie av 4 böcker, en kampanj, som kom nån gång på 90talet, och var mer vuxen än tidigare material. Jag upplevde den som lite jobbig emellanåt, slafsiga scener, men mycket bra, fram tills sista boken. Det var väl de och så tzimisce klanboken som var typ pg 18 eller så :gremsmile: det satt en klisterlapp på baksidan av klanboken, som täckte en bild.

Förutom att Cappadocians flydde till efterlivet och blev Harbingers of the skulls och dök upp igen under de sista nätterna :gremwink: Oh, och Giovanni kanske missade en liten bit av Cappadocius själ som finns inspärrat i The true vessel...
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,501
Burnmoe said:
Haha!
Var det inte på en nivå man kunde spränga folks skelett, typ bröstkorgen?

Jag spelade en med 5:an en gång, stridsmaskinsnivån. Den var... Otäck. :gremsmile:
Ah, ben morphningh :gremlaugh: Det användes mest som tortyr men det fungerar på andra trevliga sätt också :gremsmile:
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Burnmoe said:
Ohh! Fråga rörande detta, nästan:

Och hade Tremere saulot i sig?

What? :gremblush:

Jag vet historien om Saulot och Tremere men det där lät... snuskigt!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,501
Burnmoe said:
Ohh! Fråga rörande detta, nästan:

Och hade Tremere saulot i sig?

Jupp. Tremere blir övertagen av Saulot men då tar han över Goratrixs (gen 4 ledare för Tremere antiburu) kropp och spärrar in Goratrix i en spegel. I ett Gehenna scenario använder Tremere i Goratrix kropp The human genome Project som männsklighetens true name i ett försök att döda alla andra vampyrer på Jorden (de har blivit infekterade av Tzimiche antidiluvianen som nu mest är ett virus hive mind)
 

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
Ok, det känns helt klart som att spelskaparna fick alltför fria händer mot slutet. Ju mer jag hör om denna Gehenna, desto mindre tycker jag om den. Det är ju nästan som att de försöker få slut på världen. :gremsmile:

Tacka vet jag Dark Ages, långt kvar till skiten...
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,501
Burnmoe said:
Ok, det känns helt klart som att spelskaparna fick alltför fria händer mot slutet. Ju mer jag hör om denna Gehenna, desto mindre tycker jag om den. Det är ju nästan som att de försöker få slut på världen. :gremsmile:

Tacka vet jag Dark Ages, långt kvar till skiten...
Du har inte sett någonting fören du sett Mage sluten. Hooooly shit alltså...
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Tror jag hittade en bild på min karaktär efter att han varit ute på en promenad:


Sitter och funderar lite på meriten "Huge Size" den låter kul att ha men hur bra är en extra bruized hp level? Är det värt att vänta med att skaffa 4a i stamina? :gremsmile:
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Lägger upp min karaktär som en länk här.
Det finns med vapen och rustning på sida 2, är ganska nöjd men feedback är alltid välkommet :gremsmile:
 

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
Sååå. Lincon.

Vilka kommer vara där, och vem av er är i sådana fall intresserad av ett kortare introduktionsmöte? I korthet handlar det väl mest om att se vad rollpersonen är för en konstig typ, och för mig att introducera den arabiska kopplingen =)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,501
Jag har tyvärr inte möjligheten att vara med där :gremfrown:

Men kör ni på om ni kan :gremsmile:
 
Top