Nekromanti Dark Ages - skype

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,512
Burnmoe said:
Om du är en ventrue, och vill använda dominate, så är det väldigt bra.

Om du är en människa, säg en nordisk prästkrigare, som vill motstå dominate, så är det inte fullt så bra :gremwink:

Jag skulle säga att 5 eller under i gamla systemet är till din nackdel, på ett väldigt påtagligt sätt. Å andra sidan kostar det ju endast 1 fb per dot att höja...
Jag tar en titt på det och ändrar mitt character sheet :gremsmile:
 

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
God45 said:
...muslimer
Kanske inte muslimer, tack. Allt annat går bra! Vill inte att ni börjar med att attackera min start-plot :gremsmile:

Detta går självklart bra senare i spelet! Rent av, kan detta kanske komma att uppmuntras... Vi får se vart hän det bär, helt enkelt...
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Hmm... sant, kanske tar bort den flawn, för han ogillar nog ändå katoliker men kanske inte så blodigt och då funkar inte den flawn tror jag :gremsmile:

Tänkte mer det som än kul grej än på konsekvenserna av det :gremsmile:
Men får modda lite efter jobbet så får vi se vad som sker.
 

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
Jag kan ju svara här också.
Det är helt tillåtet, även om ni börjar som människor.
Det är också tillåtet att komma med önskemål om framtida klan, så jag har lite att planera in i spelet. Önskemål innebär inte automatiskt att det kommer att bli så, man måste väl ha lite spelrum och oväntade saker kan ju alltid inträffa. Mitt huvudmål kommer i alla fall inte vara att lura mina spelare. (det är snarare ett delmål?) :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,512
Burnmoe said:
Jag kan ju svara här också.
Det är helt tillåtet, även om ni börjar som människor.
Det är också tillåtet att komma med önskemål om framtida klan, så jag har lite att planera in i spelet. Önskemål innebär inte automatiskt att det kommer att bli så, man måste väl ha lite spelrum och oväntade saker kan ju alltid inträffa. Mitt huvudmål kommer i alla fall inte vara att lura mina spelare. (det är snarare ett delmål?) :gremsmile:
Vill du ha en slump tabell att rulla på? :gremwink:

1: Brujah

2: Gangrel

3: Malkavians

4: Nosferatu

5: Toreador

6: Tremere

7: Ventrue

8: Ravnos

9: Lasombra

10: Tzimisce

11: Assamites

12: The followers of Set

13: Giovanni

14-20: Caitiff
 

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
Haha, fast ska jag ha en slumptabell så är det nog:
1. Baali
2. Followers of Set
-- det räcker så va? :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,512
Burnmoe said:
Haha, fast ska jag ha en slumptabell så är det nog:
1. Baali
2. Followers of Set
-- det räcker så va? :gremsmile:
Jag ser inte True brujah på den där listan du måste ha missat dem :gremwink:

Ärligt talat? Followers of set har jag funnit fungerar jättebra om spelaren av dem inte är 14 eller beter sig som om hon vore det :gremtongue:
Plus, Woormwood rättfärdigade hela klanen :gremlaugh:
Baali är däremot till för att vara fiender, skulle aldrig låta någon spela en.
 

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
Nej, du har helt rätt. Baali är utmärkta fiender, sets också även om de, som du säger, fungerar fint för spelare också.

Och när det kommer till fakta kring wod, så får jag knäböja inför mästaren, då jag varken hört talas om true brujah (eller är det de som inte är av troile?) eller xxx. :gremblush:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,512
Burnmoe said:
och nu blev jag ännu mer förvirrad. Varför dolde du wormwood?

Wormwood är namnet på ett scenario i Ghenna boken. Jag glömde spoilertagga det när jag skrev det. Du får också gärna spoiler tagga det. I nästa spoiler tag ska jag skriva vad som händer med Followers of Set

Fullständiga, krossande spoilers följer:

De försöker få tillbaks Set från efterlivet men fuckar upp och Set får hela klanen att begå självmord och komma till honom i efterlivet.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Ni glömde Cappadocians! :gremsmile: Det ska jag vara! (Det vill jag vara!) Road of heaven och mortis och hela kittet!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,512
Cissi said:
Ni glömde Cappadocians! :gremsmile: Det ska jag vara! (Det vill jag vara!) Road of heaven och mortis och hela kittet!
Eller old clan Tzimiche. Got your nose! :gremwink:
 

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
säger bara 4/4 1444. Fint datum. För vissa. Det var med i Giovanni Chronicles, en kampanj som var riktigt bra fram tills sista boken när man helt plötsligt inte fick spela sina karaktärer längre. Jag hade ju en ventrue, som hatade allt och alla, och drev runt i vilda västern som gunslinger, när man fick göra en ny rp...

:gremsmile:
 

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
Gött, då är mitt dagsverke klart! :gremsmile:

Nej, men det är inget man behöver förstå.
Numera finns ju inte Cappadocians, 1444 diabliserades cappadocius av augustus giovanni, en scen som är med i giovanni chronicles. GC var en serie av 4 böcker, en kampanj, som kom nån gång på 90talet, och var mer vuxen än tidigare material. Jag upplevde den som lite jobbig emellanåt, slafsiga scener, men mycket bra, fram tills sista boken. Det var väl de och så tzimisce klanboken som var typ pg 18 eller så :gremsmile: det satt en klisterlapp på baksidan av klanboken, som täckte en bild.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,512
Cissi said:
God45 said:
Cissi said:
Ni glömde Cappadocians! :gremsmile: Det ska jag vara! (Det vill jag vara!) Road of heaven och mortis och hela kittet!
Eller old clan Tzimiche. Got your nose! :gremwink:
uh?
Old clan Tzimiche har inte Vicissitude naturligt men om de köper det har de en hög extra otrevliga krafter med det. Vicissitude är förmågan att forma kött, ben, skinn och så vidare. Det primär användningsområdet för en av mina spelare? Slita av folks ansikten! Eller vrida deras ansikten till baksidan av deras huvuden och låta dem kvävs ifall de var människor.

Sedan kan man alltid smälta ihop 25 levande människor till en enorm strids ghoul med en enda hjärna och hundratals evigt skrikande munnar...

Man kunde önska klan va? :gremlaugh:
 

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
Haha!
Var det inte på en nivå man kunde spränga folks skelett, typ bröstkorgen?

Jag spelade en med 5:an en gång, stridsmaskinsnivån. Den var... Otäck. :gremsmile:
 
Top