Nekromanti Dark Ages - skype

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,562
Vad kostar adels titlar om jag inte vill ha något inflytande från den?
 

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
Menar du att det mest är en del av ditt namn, dvs du kan inte använda den på något annat vis?

För i sådana fall borde den väl vara gratis, likväl som någon skulle kunna påstå sig heta så?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,562
Börnmo said:
Menar du att det mest är en del av ditt namn, dvs du kan inte använda den på något annat vis?

För i sådana fall borde den väl vara gratis, likväl som någon skulle kunna påstå sig heta så?
Jag tänkte mig att det skulle handla om en titel som han fått för sin tjänst till Robert II. Men på grund av sättet han förtjänat den på så är den inte respekterad och det kommer inget land eller inflytande med den.

(Jag tycker adels titeln Chevalier låter badass bara och jag vill ha den innan mitt namn :gremlaugh: )
 

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
Haha, ok. Men säg 0 eller 1, beroende på hur du själv känner? Och, jag kan väl känna, att ifall andra av samma klass eller över ska känna att den är oförtjänt, så 0.

Ett alternativ är ju att köpa den för 1 (knight) och sen ta en flaw med dåligt rykte, har för mig att någon sådan fanns :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,562
Börnmo said:
Haha, ok. Men säg 0 eller 1, beroende på hur du själv känner? Och, jag kan väl känna, att ifall andra av samma klass eller över ska känna att den är oförtjänt, så 0.

Ett alternativ är ju att köpa den för 1 (knight) och sen ta en flaw med dåligt rykte, har för mig att någon sådan fanns :gremsmile:
Nice :gremsmile: Då börjar jag bli klar med första utkastet av mitt character sheet. Ska jag posta det här eller vill du ha det i ett PM?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,562
Börnmo said:
Frågan är väl snarare vad du vill? Allmän insyn/hemligt hemligt? :gremlaugh:
Jag gillar allmän insyn :gremsmile: Så är det ok så postar jag gärna mitt "mästerverk" här :gremwink:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,562
Säg till om någonting ser konstigt eller fel ut eller så är ni snälla :gremsmile:

Name: Chevalier Gabriel Le Solomon

Nature: Masochist

Demeanor: Penitent

Willpower: 3


Atributes:

Strength: 4

Dexterity: 2

Stamina: 2


Charisma: 3

Manipulation: 2

Appearance: 2


Perception: 2

Inteligence: 2

Wits: 2


Skills:

Talents

Alertness 1
Athletics 3
Brawl 2
Dodge 4
Empathy
Expression 3
Intimidation 2
Leadership 2
Legerdemain
Subterfuge


Skills

Animal Ken
Archery
Commerce
Crafts
Etiquette 2
Melee 5
Performance
Ride 1
Stealth
Survival


Knowledges

Academics 1
Hearth Wisdom
Investigation
Law
Linguistics 3 (Franska, Engelska, Arabiska, Tyska och Latin)
Medicine
Occult
Politics
Seneschal
Theology 2


Virtues:

Conscience/Conviction: 2

Self-Control/Instinct: 2

Courage: 5


Backgrounds:

Resources: 5

Nobel: 1 (Knight/Chevalier)


Equipment:

Heavy armour: +3B/+4L -1 Dex

Light Helm: +2B/+3L -1 Per

Great Sword Str + 6L

Knife Str + 1L

Morning Star Str + 3B
 

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
Och med Riddlers medverkan så kan vi betrakta vår spelgrupp som full. Ska bli kul att se vad ni får fram för rollpersoner, och hur de kommer att fungera/inte fungera med övriga i gruppen :gremwink:
 

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
Bara lite praktiska saker...

Jag tycker ni spelare kan rulla era egna tärningar. Känslan av de där plastgrejjerna i handen är svår att återskapa över en digital tärningsrullare.

Innan vi startar sen, någon gång från det att ni gjort rollpersoner fram tills dess att vi kör ett kortare, enskilt, introduktionsmöte med var och en, kanske ni kan vara så vänliga att med några kärnfulla ord eller meningar plita ner vad ni vill att kampanjen ska handla om. Jag har en del i huvudet, men jag vill ha er input.

Likaså kan ni skriva kort om vad ni ser för möjlig framtid för er rollperson (detta blir otroligt meta, men kan vara användbart för en vetgirig sl), inte för att denna kommer styra i detalj, men det kan vara intressant och bra att ha. Att ni, troligtvis, kommer omfamnas senare i spelet är ju ingen direkt hemlighet, men inget är garanterat :gremgrin:
 

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
Idag spenderade jag en del av min tid på jobbet med att läsa om medeltiden, men framför allt om vampyrer på medeltiden. Trevligt! :gremsmile:

Skrev ner en hel del idéer i alla fall, intressanta tankegångar och mystiska mystiker...
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Hej ni erfarna vampire lirare :gremsmile:

Tänkte fråga lite om knowledges....
Jag tänkte ju skapa en outbildad viking och jag tycker mig inte hitta någon knowledge som är bra.

Snubblade dock över en vikingabok (Wolves of the Sea) som har två knowledges, Rune-Lore (runeskrift) och Seamanship (allt om skökunskap, navigering fixa båt mm) och de låter ju roliga men kruxet är väl att om jag lägger de 4a poängen man får i början på seamanship kommer de aldrig till användning.

Så tänkte kolla om någon hade några trevliga pointers om vad man kanske ska satsa lite på? :gremsmile:
 

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
Hej du oerfarne :gremwink:

Hearth wisdom, mer gammal-vis-kvinna-kunskap
Investigation, upptäcka saker
Linguistics, språk som det låter som
Medicine, förbinda sår kan ju vara en bra idé om det läcker
Occult, det finns något mer än människor

Tja, det är väl de som är mer åt det obildade hållet :gremsmile:

Och jag kan inte lova att seamanship kan komma till användning, men jag kan ju försöka anpassa mig ifall du vill ha färdigheten!
 
Top