Nekromanti [Cyber M/77] Jag tror jag skall skriva ett rollspel. Vill du vara med?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,906
Location
Nordnordost
Cyber M/77-uppdatering
- Resultatet av crowdfundingen blev två bilder. Tack för stödet! Elizabeth ritar för glatta livet.
- Jag har börjat göra layout för tryck. Dagens problem att lösa var hur jag skulle presentera listorna med startutrustning.
- Jag har fått in massor med korrektur, tack för hjälpen!
- Ni har väl inte missat att det finns en Actual Play podcast där vi spelar Cyber M/77, kolla in https://www.nordnordost.se/?p=994
- Målet att bli klar med spelet före påsk ser ut att hålla.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Har missat detta helt. Kanske är det det här jag skulle pröva i indierummet på Gothcon?
Är det möjligt?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,906
Location
Nordnordost
Sysp har pratat om att han skall köra en omgång CM77 i Indierummet. Jag kan eventuellt tänka mig att göra det med om det finns stort intresse.

Tangent 1: Fast Indierummet är Indierummet. NNO lade bort epitetet indierummet när vi började arra spelsalonger i stället för vi ville spela OSR och Trad också. Indierummet på GothCon är fortfarande just ett indierum. Nu tror jag inte att vare sig rollspelspolisen eller Vicotnik kommer att kasta ut oss om vi sätter oss och kör lite CM77 där, men ändå, bara för att vara kristallklar: Cyber M/77 är inte ett indiespel, inget samberättande, inget Story Now, det är traditionellt och KSR. Spelledare, spelare, t100, ordning och reda.

Tangent 2: Jag blir enormt nyfiken, var hämtar du dina rollspelsnyheter? Den här tråden har studsat upp och ner sedan i maj förra året, och på Facebook så pratar folk som är bra mycket mer rollspelskändisar än vad jag är om sin Cyber M/77-kampanj, jag gick runt och trodde att jag nu hade nått "alla" som går att nå utan att jag faktiskt behöver åka hem till dem för att visa upp spelet personligen. Jag behöver uppenbarligen kommunicera i fler kanaler.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,504
wilper;n272180 said:
Cyber M/77-uppdatering
- Resultatet av crowdfundingen blev två bilder. Tack för stödet! Elizabeth ritar för glatta livet.
- Jag har börjat göra layout för tryck. Dagens problem att lösa var hur jag skulle presentera listorna med startutrustning.
- Jag har fått in massor med korrektur, tack för hjälpen!
- Ni har väl inte missat att det finns en Actual Play podcast där vi spelar Cyber M/77, kolla in https://www.nordnordost.se/?p=994
- Målet att bli klar med spelet före påsk ser ut att hålla.
Awesome! :D
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Jag är gärna på om något går att hitta på.
Jag behöver inte sitta i Indierummet om det stör reglerna. Dock är jag bara nere på gothcon på fredagen, funkar det?

Vad det gäller att jag missat nyheten, så beror det bara att jag inte läser allt som dyker upp på forumet eller FB så fort en tråd startar. Jag har allt sett dina trådar tidigare, bara att jag inte valt/hunnit sätta mig in i dom förren nu. Så det beror nog inte på ditt arbete med att få ut produkten utan mitt personliga urval i infoflödet.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,568
Lightshy;n272207 said:
Dock är jag bara nere på gothcon på fredagen, funkar det?
Om CM/77 ska spelas vid tider motsvarande pass 2 (16-21 på fredagen) och det finns plats så är jag preliminärt intresserad av att vara med och sannolikt så även min kompis Björn.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
luddwig;n272209 said:
Om CM/77 ska spelas vid tider motsvarande pass 2 (16-21 på fredagen) och det finns plats så är jag preliminärt intresserad av att vara med och sannolikt så även min kompis Björn.
Jag med!
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,271
Fanken! Jag vill jättegärna spela CM/77, men det passet ska jag spelleda Eon... Och sedan är det andra spel, och sedan ska vi ut och äta på en kompis födelsedag...

Jag börjar tro att GothCon är för kort.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Nu har jag bidragit via drivetrough.
Ledsen att jag blev så sen till tåget!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
wilper;n272200 said:
Sysp har pratat om att han skall köra en omgång CM77 i Indierummet. Jag kan eventuellt tänka mig att göra det med om det finns stort intresse.

Tangent 1: Fast Indierummet är Indierummet. NNO lade bort epitetet indierummet när vi började arra spelsalonger i stället för vi ville spela OSR och Trad också. Indierummet på GothCon är fortfarande just ett indierum. Nu tror jag inte att vare sig rollspelspolisen eller Vicotnik kommer att kasta ut oss om vi sätter oss och kör lite CM77 där, men ändå, bara för att vara kristallklar: Cyber M/77 är inte ett indiespel, inget samberättande, inget Story Now, det är traditionellt och KSR. Spelledare, spelare, t100, ordning och reda.

Tangent 2: Jag blir enormt nyfiken, var hämtar du dina rollspelsnyheter? Den här tråden har studsat upp och ner sedan i maj förra året, och på Facebook så pratar folk som är bra mycket mer rollspelskändisar än vad jag är om sin Cyber M/77-kampanj, jag gick runt och trodde att jag nu hade nått "alla" som går att nå utan att jag faktiskt behöver åka hem till dem för att visa upp spelet personligen. Jag behöver uppenbarligen kommunicera i fler kanaler.
OT! (Förlåt! Jag tycker M/77 verkar stencoolt, men det här med språk är stencoolt också)

Vadå "tangent"? Jag har sett det användas på det här sättet förut, men förstår inte riktigt vad det innebär. Jag gissar att det är en överföring från "tangent" inom matematiken och alltså betyder något i stil med att något (nästan) vidrör något annat men får inte riktigt ihop det.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Vimes;n272218 said:
Jag gissar att det är en överföring från "tangent" inom matematiken och alltså betyder något i stil med att något (nästan) vidrör något annat men får inte riktigt ihop det.
En tangent är en rät linje som vidrör en kurva och fortsätter i samma lutning som just den punkten.

Så typ utveckling av en specifik punkt i en diskussion som dock sticker iväg från den faktiska diskussionen?

En tangent, med andra ord ;)
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,117
Vimes;n272218 said:
OT! (Förlåt! Jag tycker M/77 verkar stencoolt, men det här med språk är stencoolt också)

Vadå "tangent"? Jag har sett det användas på det här sättet förut, men förstår inte riktigt vad det innebär. Jag gissar att det är en överföring från "tangent" inom matematiken och alltså betyder något i stil med att något (nästan) vidrör något annat men får inte riktigt ihop det.
Det kommer från matematiken. En tangent är en rak linje som vidrör en krökt kurva i en punkt. Tanken är att samtalsämnet är som den krökta kurvan. Tangenten är ett ämne som överlappar det ursprungliga samtalsämnet ett kort tag, men om man fortsätter prata om det (tangenten) så byter man egentligen ämne från det ursprungliga.

https://study.com/cimages/multimages/16/tangentlineimage03.png
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Ragnar, Rymdhamster: då är jag med på metaforiken. Rätt tjusigt faktiskt!

/OT
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,906
Location
Nordnordost
För drygt 15 minuter sedan fick jag de sista bilderna från Elizabeth.

Projektet är därmed i rullning igen. Jag kan sätta mig och trycka in dem i texten, göra det sista finputset med var stycken skall brytas mellan sidorna osv.

Satan vad tråkigt det är, men vi ser ljuset i slutet på tunneln nu.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,117
Awe-some!

Ser fram emot att köpa ett fysiskt ex, har förberett finaste platsen i hyllan!
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,906
Location
Nordnordost
I mitt arbetsdokument har just färdigheten "Konst & Hantverk" bytt namn till "Skapa". Någon som har ett bättre namn på en färdighet som används till att skriva romaner/komponera droneopera/göra graffiti?
 
Top