Nekromanti [Cyber M/77] Jag tror jag skall skriva ett rollspel. Vill du vara med?

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,225
luddwig;n263814 said:
Isf en gubbe som är mer av en siluett, inga detaljer alls och en neutral pose tycker jag.

Håller med, din figur är snygg men kommer nog inte få den praktiska betydelsen om det är avsikten.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,906
Location
Nordnordost
Elizabeth fick klart sista bilden.

1. Jag knyter ihop allt till en PDF. <--- VI ÄR HÄR.
2. PDF:en dyker upp på DriveThruRPG (Projektgrupp/medhjälpare/andra bra människor får filen den vägen.)
3. Folk köper PDF:en som om det inte fanns någon morgondag.
4. Jag tar de pengarna och skickar till Elizabeth för att få MER bilder.
5. Folk klagar på PDF:en.
6. Jag åtgärdar det som är i behov av att åtgärdas, och bakar in ev inkomna förslag och coolheter.
7. PDF:en uppdateras på DriveThruRPG och alla som köpt/fått den uppgraderar gratis.
8. Sista chans till korr.
9. Pappersbok via Lulu till överkomligt pris och hopp om att de kör fri-frakt-rundor även 2018 före GothCon.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,906
Location
Nordnordost
Snabbgallup. Inte bindande beställning. Jag vill bara få nååågon sorts aning om var landet ligger.

Vilket beskriver dig bäst? (Eller vilka, om nu flera skulle vara aktuella.)

a) Jag är med i projektgruppen/bidrar till projektet och får därför PDF:en automagiskt, det är coolt.
b) Jag skriver för fullt på bidraget som är min biljett in i projektgruppen, och till en automagisk PDF.
c) Jag pytsar gärna in $5 på DriveThruRPG för en PDF nu.
d) Jag pytsar gärna in $10 på DriveThruRPG för en PDF nu.
e) Jag PayPal:ar dig en hundring för en PDF nu.
f) Jag vill PayPal:a dig mer än en hundring för en PDF nu, om X. (beskriv gärna X i ditt svar eller i PM)
g) Jag väntar in boken/böckerna och köper dem direkt via Lulu.
h) Jag väntar in boken/böckerna, men köper dem bara om de går att köpa över disk hos någon av rikets större återförsäljare.
i) Jag tycker att det är ascoolt när någon klottrat i mina böcker och betalar därför gärna en hundralapp extra på priset för en bok att just Wilhelm skall göra det.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,122
h, - jag vill nog helst köpa böckerna över disk. Varför över disk? Tjaa.. det bygger lite på att böckerna känns bra i handen, alltså att det är go kvalle på omslag och tryck och allt sånt där, och jag får en såndär "DO WANT"-känsla när jag håller i dem och bläddrar. Annars faller jag tillbaka på d, att betala 10 dollars för en PDF.
 

Kuma

Veteran
Joined
29 Jan 2015
Messages
123
d, g, h. If that makes sense. Fast å andra sidan, varför måste saker och ting vara logiska...?
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Beträffande rollformuläret så tycker jag att figuren längst ner inte tillför något.

Vissa stycken är svårlästa då ni litar för mycket på avstavningen.

Har inte hunnit läsa allt. Återkommer med mer kritik.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Jag sitter i detta nu och försöker placera mig i kategori b! Misslyckas jag är jag väl en c eller d.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,906
Location
Nordnordost
OK. Jag går runt i någon sorts tankar i stil med följande:

OSR är en revival av gammelvarianterna av D&D. De är inte exakt samma sak som gammelvarianterna av D&D, eller inte nödvändigtvis så i alla fall, men ett spelande som tar sitt avstamp där i alla fall.

Att spela DoD 87 är INTE OSR, eftersom det är spel med helt olika spelform (jag vet att det här inte är helt okontroversiellt, men själv har jag svårt för att se ett spel utan AC, levels och dungeons som riktigt OSR). Jag vill kalla detta retrospelande av saker i stil med ett stort numera insomnat rollspelsföretags tidiga grejjer för Traditionellt Svenskt Rollspel. Det blir en fin och stunsig förkortning som beskriver vad det handlar om. Dock, den förkortningen är varumärkesskyddad även i Sverige av ett ännu större, och i högsta grad levande, spelföretag.

Just nu lutar jag åt att kalla det Traditionellt Rollspel, med förkortningen TR (med någon snygg ligatur som logo).

Någon som har ett förslag på en term som är mer beskrivande, och samtidigt vars förkortning inte trampar någon på tårna?
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,122
Retrospelande låter juste, tycker jag. RS eller bara en logga med "Retro" i nån juste R. Crumb-lookalike-text? Evt med "spelande" i mindre storlek under.
 
Top