Bra filmer du ogillar

Tjocka gubben släppte lös dinosaurierna

Sedan används ju visserligen Nedrys övervikt som en indikator på att han är en dålig person på ett rätt osympatiskt och daterat sätt (han äter i princip hela tiden och framställs som äcklig och ohygienisk). Det är en legitim kritik mot den karaktären i filmen.

Men 1993 var, faktiskt, en annan tid.

Jag är inte så förtjust i någon av filmerna om Harry Potter, utom film nummer fem som var helt okej.

Jag är inte så förtjust i någon av filmerna om Harry Potter, utom film nummer fem som var helt okej.
Udda, trean är den som är gjord av en duktig filmskapare (Cuarón), och jag tycker att den är särklassigt bäst, den enda som förtjänar att kallas ”bra”. Oändligt mycket bättre filmad än de andra.

(Det skadar inte att det är den bästa boken heller.)

Udda, trean är den som är gjord av en duktig filmskapare (Cuarón), och jag tycker att den är särklassigt bäst, den enda som förtjänar att kallas ”bra”. Oändligt mycket bättre filmad än de andra.

(Det skadar inte att det är den bästa boken heller.)
Håller med om att den visuellt är snyggast men jag gillar inte handlingen.

Jag slutade fatta handlingen i Harry Potter-filmerna från och med Goblet of Fire. Jag sitter där, ser saker händer i rutan men jag fattar verkligen inte vad som pågår. Jag har bara läst första boken över en helg en gång i tiden. Hittade den som en textfil och satt vid datorn och stirrade på skärmen. Böckerna är skrivna som dom återgav en film. Så det borde inte ha varit svårt att föra över dom till det mediet. Men ändå, saker bara skedde på skärmen. Förstod knappt något av det. "Jaha, varför kommer dessa? Det har inte nämnts förut. Vad är deras syfte? Jaha, någonting väldigt basalt för världen som aldrig nämnts förut."

Back