Tjocka gubben släppte lös dinosaurierna
Jag hatar The Avengers (samtliga) med passion. Första filmen såg jag på bio, och hade lämnat bion om det inte varit oartigt mot mitt sällskap. CGI-nonsens och trams.
TV-miniserien katastrofal. Men det tycker nog ungefär alla.The Shining. Boken, mästerlig, filmen fruktansvärd.
Ja? Det är väl vad tråden handlar om?Att inte gilla action filmer eller biljakter även när de är bra känns som att inte gilla dans även när den är bra.
Udda, trean är den som är gjord av en duktig filmskapare (Cuarón), och jag tycker att den är särklassigt bäst, den enda som förtjänar att kallas ”bra”. Oändligt mycket bättre filmad än de andra.Jag är inte så förtjust i någon av filmerna om Harry Potter, utom film nummer fem som var helt okej.
Håller med om att den visuellt är snyggast men jag gillar inte handlingen.Udda, trean är den som är gjord av en duktig filmskapare (Cuarón), och jag tycker att den är särklassigt bäst, den enda som förtjänar att kallas ”bra”. Oändligt mycket bättre filmad än de andra.
(Det skadar inte att det är den bästa boken heller.)
Alltså, jag förstår ju inte överhuvudtaget vad folk gillar med dem, men egentligen kanske de är populärare än de är bra?Men är de bra?