Ok, två till!
The Lobster hade jag väldigt svårt för. Den var trist och intetsägande och kändes som att regissören hade tittat på väldigt mycket på typ Haneke och Kaurismäki, men saknar fingertoppskänslan i att jobba med stämningar och lågt tempo till den grad att det nästan kändes som en pastisch snarare än någon sorts vidareutveckling av den typen av arthouse-filmer. Det kanske skulle vara värt att se om den, men jag minns den som oerhört menlös.
The Banshees of Inisherin det kanske är en ren slump att det blev två filmer i samma inlägg med Collin Farrell i huvudrollen, eller så är det bara att jag har svårt för honom (men han är ju svinbra som Pingvinen i The Batman, så helt hopplös kan han ju inte vara). Jag gillade In Bruges jättemycket och har för mig att jag tyckte om Seven Psychopaths när jag såg den (Three Billboards har jag faktiskt inte sett). Men denna var kämpigt att ta sig igenom, historien är småintressant på sitt sätt, men tycker aldrig filmen riktigt lyfter.
Eller så är problemet att min smak har utvecklats bakåt från mina filmpretentiösa år i sena tonåren när Tarkovsky och Wong Kar-wai var husgudar och man var förälskad i Audrey Tautou, och att jag numera bara vill ha pangpang och dumma plots.