Varulv [BH II] - R1

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Risk för utröstning: StradhLestat (5)

En och en halv timme kvar på R1. Se över era röster!
Stämmer det där? I tabellen ser det väl ut som Sidd åker eller jag så skelögd?

Brynolf

Orange
Ja, det är verkligen dags för @Brynolf att chefa lite. Jag är ganska förvirrad just nu så och kan se att Stradh ändå försöker t er öta ut frågetecken. Sidd är väl heller inte helt lätt att begripa sig på. @Big Mama s ”jag har inte koll och har inte läst” känns lite slappt. Kanske Sidd ändå? Får fundera.

Röst: @Ingen
Hmm, hej på er! Jag har kanske missat några poster. Har nån outat nåt?

Basenanji

Basinixus
Tja, ingen lär haka på ett drev mot Sysp eller Big Mama så om jag ska skärpa mig och välja mellan Stradh och Sidd väljer jag nog ändå Stradh.

Röst: @StradhLestat

Brynolf

Orange
Men det är nog bättre att siaren outar och vi försöker få väkt på hen så länge som möjligt.
Om jag fattat rätt så aviseras siar-resultaten i tråden? I så fall är det ju bättre att väkta dem som sias. Väktar vi siaren kommer ju de grönande bara hackas ihjäl en efter en, och vi får ingen glädje alls av siandena förrän vi prickar en ful fisk.

StradhLestat

Swashbuckler
Röst: @Sidd
Denna röst är rent självbevarelse...och kanmotiveringsmässigt sammanfattas.... Jag VET att jag är Galler/bybo.... jag VET inte att Sidd är det

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Om jag fattat rätt så aviseras siar-resultaten i tråden? I så fall är det ju bättre att väkta dem som sias. Väktar vi siaren kommer ju de grönande bara hackas ihjäl en efter en, och vi får ingen glädje alls av siandena förrän vi prickar en ful fisk.
Fast det öppnar ju upp för ett mord på siaren - men visst vi är ju rätt många så oddsen är väl ändå rätt små att ulvarna ska träffa rätt

Anthrox

Kulturvetaringenjör
Octa börjar brunsmeta Impe rätt rejält nör han ser att han kommer bli siad, värt att tänka på.
Octa nämner inte Impe innan octa vet att han kommer bli siad. I samma veva så harvar han lite mot Häger, som han också skuggboxat med tidigare (har inte läst tillräckligt noga för att se hur seriöst det kändes).
Känns spontant som att det kan vara en ulvocta som vill kasta shade när han vet att han kommer åka nästa runda.
Så om Octa sias röd så är troligtvis Impe hans red herring, och Häger som är mer trolig ulvkumpan.

Brynolf

Orange
Fast det öppnar ju upp för ett mord på siaren - men visst vi är ju rätt många så oddsen är väl ändå rätt små att ulvarna ska träffa rätt
Ja, den risken kan vi nog leva med. Dock får vi (och ulvarna) veta när siaren dött, eftersom siandena slutar komma in. Men resultaten får vi behålla.

I prantiken kommer väl ulvarna försöka pricka de siade ändå, när de börjat bli några stycken.

Men det där att sia under väkt-skydd och släppa en klump gröningar i R4 fumkar ju inte iaf.

Brynolf

Orange
Octa nämner inte Impe innan octa vet att han kommer bli siad. I samma veva så harvar han lite mot Häger, som han också skuggboxat med tidigare (har inte läst tillräckligt noga för att se hur seriöst det kändes).
Känns spontant som att det kan vara en ulvocta som vill kasta shade när han vet att han kommer åka nästa runda.
Så om Octa sias röd så är troligtvis Impe hans red herring, och Häger som är mer trolig ulvkumpan.
Bra, detta försöker vi komma ihåg till senare.

Octagonal

Swashbuckler
Jag kommer inte bli siad röd och jag kommer inte röstas ut nästa runda. Hur ulvarna väljer att göra med nattmord är en annan femma. Om du nattmördar mig @Anthrox finns risken att jag åker 😇