Varulv [BH II] - R1

Impetigo

Ärkebiskop
Jag har läst ikapp.

Jag tycker fortsatt Sidd är rödast, intressant observation av @Anthrox med tiderna kring hans postande.

@StradhLestat behöver som många påpekat spela upp sig.

Jag tycker fortfarande att vi ska avstå från att rösta ut någon för att inte riskera att ta ut siaren, liten säkerhetsspärr kan vi dock få i att siaren ju kan outa på galgbacken iom att väktaren fortfarande är dold.

Bär jag tänker ett varv till tycker jag nog den spärren är rätt bra och att vi ska rösta ut ulviga typer medan vi kör siarracet

Röst: @Sidd

Sidd

”Bybo”
Jag har läst ikapp.

Jag tycker fortsatt Sidd är rödast, intressant observation av @Anthrox med tiderna kring hans postande.

@StradhLestat behöver som många påpekat spela upp sig.

Jag tycker fortfarande att vi ska avstå från att rösta ut någon för att inte riskera att ta ut siaren, liten säkerhetsspärr kan vi dock få i att siaren ju kan outa på galgbacken iom att väktaren fortfarande är dold.

Bär jag tänker ett varv till tycker jag nog den spärren är rätt bra och att vi ska rösta ut ulviga typer medan vi kör siarracet

Röst: @Sidd
Ge er nu om att jag är röd för att jag inte postat mellan några timmar i går kväll. Ingen tror på allvar att jag Sidd skulle ha ulvaångest med nån plan som Anth har.
Jag har redan kommenterat den tidigare i spel.

Vad menar du @Impetigo om ”tidsobsevationerna” som gör att du lägger röst på mig.

Ser mer ut som att ulvarna nu ger sig på att välja ett ”lätt” mål i Sidd för det går att brunsmeta å få med sig några vilsna bybor på det drevet.

@Anthrox Välj sida nu för du är på väg att följa med i skitvattnet som Vimes/Impetigo håller på att koka ihop nu😇

Sidd

”Bybo”
Att Siaren kollar Octa är strålande.
Hoppas på grön Octa vilket stödjer min tes om att BM och Octa är gröna.
Håller Siaren kvar så ligger nog jag eller BM faktiskt tom närmast att bli nattmördade.

Basenanji

Basinixus
Ser mer ut som att ulvarna nu ger sig på att välja ett ”lätt” mål i Sidd för det går att brunsmeta å få med sig några vilsna bybor på det drevet.
Jag känner med dig @Sidd och tycker att du och jag ofta blir behandlade så: på slentrian väljer man någon som inte är supertydlig och helt klartänkt. För det är då ulvar tänker: man vill helst hoppa på nån som ändå blir uträknad lätt.

Impetigo

Ärkebiskop
Jag tycker att den här tabellen är bra och intressant! Damogns rösträkning Tack @damogn !

För här ser man ju faktiskt vilka som folk är redo att rösta ut. Tycker att @StradhLestat s röst på Anthrox sticker ut. Tycker också att Anthrox grönas av att han aktivt röstst och haft sig. Gissar att vår/a ulv/ar varit mer försiktiga.

Tänker jag fel @Sysp @Impetigo
och @Anthrox ?
Jag kommer inte hinna gräva ner mig i analys av röstflyttar denna rundan. Det brukar sällan heller vara värt i r1, i senare rundor blir de här rösterna och röstflytterna säkert hårdvaluta dock.

Om jag skulle försöka mig på en analys skulle jag väl säga att vi är väldigt många och att det för ulvarna mindre försiktiga, det går nog nästan alltid att lägga röst på en ulvkompis och komma undan utan att denne ryker. Så min analys blir att det är svåranalyserat 🥳

Impetigo

Ärkebiskop
Jag känner med dig @Sidd och tycker att du och jag ofta blir behandlade så: på slentrian väljer man någon som inte är supertydlig och helt klartänkt. För det är då ulvar tänker: man vill helst hoppa på nån som ändå blir uträknad lätt.
Medhåll. Det är ett go to-drag för ulvar att låta Basse och Sidd dra på sig heat.

Sen tycker jag att Sidd spelat tillräckligt suspekt ändå för att vilja rösta ut honom.

Vimes

Gallerix
Oj här ska det alltså förklaras?
Du månar om Impe alltså😇

När @Anthrox smygröstade på mig utan motiveringar så brydde du dig inte å tittar upp i himlen tydligen.
Kom inte å påstå att du inte såg den bara.
Jag ser inget rödande i Impes spel och tycker hittills BB7 spelat rimligt. När han röstar på Impetigo utan motivering vill jag veta mer.

Exakt. Noll. Procent. Konstigt.

Dags att börja bli lite konstruktiv och inte bygga allt du skriver på hur andra spelar mot dig. Det är bara defensivt brunsmetande.

Sidd

”Bybo”
Att du sa att du varit inne och tummat under perioden som Anthrox lyfter men sedan blir motbevisad.
Ok jag tummade inte kanske😇
Tror du på allvar att jag har koll på när eller inte jag tummar inlägg när jag läser av poster i tråden.
Är det din argumentation för röst så är jag nöjd med min på dig.

Hägerstrand

Ballofix
Att Siaren kollar Octa är strålande.
Hoppas på grön Octa vilket stödjer min tes om att BM och Octa är gröna.
Håller Siaren kvar så ligger nog jag eller BM faktiskt tom närmast att bli nattmördade.
Om Octa är grön och siaren ligger kvar så är det väl jättemycket mer troligt att det är han som blir nattmördad.

Eftersom siaren har den här möjligheten att annonsera mål och inte behöver outa sig för att annonsera resultatet skulle man kunna låta väktaren väkta siarmålet istället, för att försöka behålla grönade spelare i spel.

Men det är nog bättre att siaren outar och vi försöker få väkt på hen så länge som möjligt.

Sidd

”Bybo”
Jag ser inget rödande i Impes spel och tycker hittills BB7 spelat rimligt. När han röstar på Impetigo utan motivering vill jag veta mer.

Exakt. Noll. Procent. Konstigt.

Dags att börja bli lite konstruktiv och inte bygga allt du skriver på hur andra spelar mot dig. Det är bara defensivt brunsmetande.
Snacka om att inte svara på min fråga Vimes.
Sen försöka göra mig till defensivt brunsmetande är klassisk ulvtaktik.
Hoppas alla andra bybor läser av denna postväxling nu👍

Impetigo

Ärkebiskop
Ok jag tummade inte kanske😇
Tror du på allvar att jag har koll på när eller inte jag tummar inlägg när jag läser av poster i tråden.
Är det din argumentation för röst så är jag nöjd med min på dig.
Det är inte hela min argumentation och caset är inte att du inte har koll på dina tummar utan att du skriver en sak i ditt eget försvar som sedan blir motbevisad. Det är intressant.

Sidd

”Bybo”
Varför i hela friden då?
Läser du inte vad som skrivs i tråden Vimes?
Flera har ju kokat ihop mig, Octa och BM på samma fraktion: om nån av oss tre Sias grön så ryker alltså dessa tre troligtvis.
Ok?

Sen så lär ju en Siad byboOcta ligga risigt till för nattmord men det blir ju intressant chicken-race med Väktaren om den saken😇

Vimes

Gallerix
På ChatGPT finns numera en funktion som man kan klicka i som heter "resonera" och typ är "tänk efter först, svara sen". Tanken är väl att ChatGPT inte bara ska hugga nästa ord på vad som verkar vara mest sannolikt utan resonera sig igenom hela svaret innan det genereras. Det finns fan en del spelare man skulle vilja klicka i "resonera" på.

(Här lyckas jag, med hjälp av den, få ChatGPT att lösa en uppgift som varit helt omöjlig förut.)

Vimes

Gallerix
Läser du inte vad som skrivs i tråden Vimes?
Flera har ju kokat ihop mig, Octa och BM på samma fraktion: om nån av oss tre Sias grön så ryker alltså dessa tre troligtvis.
Alltså, så funkar det inte. Om en av er visar sig vara grön faller det specifika scenariot där ni alla tre är ulvar tillsammans, alla andra scenarion där en eller två av er är ulvar är fortfarande på kartan.

Vimes

Gallerix
Snacka om att inte svara på min fråga Vimes.
Sen försöka göra mig till defensivt brunsmetande är klassisk ulvtaktik.
Hoppas alla andra bybor läser av denna postväxling nu👍
Nu trollar du bara Sidd. Jag förklarar ju varför jag vill att BB7 förklarar sin röst jävligt tydligt.