Varulv [BH II] - R1

Sidd

”Bybo”
För att förtydliga tycker jag alltså att den här diskussionen är plus minus noll i rödhetsindex för @Big Mama.

Frågan om @Brynolf s roll är inte konstig från en bybo-BM. Det är en typ av fråga som dyker upp regelbundet och inte lett till någon större heat för henne historiskt. Den är alltså är okontroversiell att lägga även som ulv, eller att uppmana henne att fråga i speltråden om den skulle dyka upp i ulvtråden. Att grubbla över det här flyttar alltså inte nålen i min låsning av henne. Jag har en röst på henne nu som ligger eftersom hennes rundstart var okarakteristisk och eftersom hennes resonemang kring @Sömniga Isaac passar minst lika bra på henne.

Det intressanta är varför du tycker det är så tvärsäkert grönande.
Ja BM resonemang om att Sömnige Isaac skulle vara Julle pga denne inte skulle svara nej är svagt för att lägga en röst. Känns konstlat verkligen. Känns inte BM utan mer som att denne fått tips om den här ideen i en ulvtjatt.

Dock så kan nog SL damogn faktiskt valt en Julle som damogn hoppas är inne mer regelbundet på forumet och är mer på att svara: så liret rullar på med val osv
Men det har inte nån aning om egentligen.

Sidd

”Bybo”
Låssas BM om att inte veta var vi fick besked på Brynolf som Majestix?

Det är så jädrans dubbelkrystat att hitta på den luringen så jag väljer att tro på BM.

Hade ingen koll: var inte inne i slutet av anmälningstråden på sön och öppnar R1 på mån morgon, under dagen kommer BM på denna lilla viktiga detalj😇 och börjar fråga (BM hade garanterat frågat i en ulvtjatt i stället).

BM är grön. Släpp denne, nu vänder vi blad å vandrar vidare. Bra så!

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Ja BM resonemang om att Sömnige Isaac skulle vara Julle pga denne inte skulle svara nej är svagt för att lägga en röst. Känns konstlat verkligen. Känns inte BM utan mer som att denne fått tips om den här ideen i en ulvtjatt.

Dock så kan nog SL damogn faktiskt valt en Julle som damogn hoppas är inne mer regelbundet på forumet och är mer på att svara: så liret rullar på med val osv
Men det har inte nån aning om egentligen.
Nu har du ett par gånger uttryckt det som att SL valt Majestix och Julle. Tror du han har valt eller slumpat?

Basenanji

Basinixus
Jag har svårt att se @Sömniga Isaac som ulv för att han skulle vara för snäll (och därför gå med på en svag Caesarroll). Däremot kan jag tänka mig att han med sin anspråkslösa karaktär kanske blir rekryterad.

Hur vet vi för övrigt att det är rimligt att ifrågasätta upplägget med SL? Gör msn så annars? Jag hållercmed @Vimes om att det känns tveksamt att gå den här vägen och ser många osäkerhetsfaktorer.

Så här: oavsett om vi följer @Anthrox plan eler inte vill jag att vi tar ställning och öppet diskuterar vilka vi ser som gröna och röda. Just nu ser jag nog bara @Sysp som tydligt röd, men vill reservera Impetigo, Octagonal och (!) Anthrox som bubblare. Sidd är också fladdrig, men här kan jag verkligen tycka att vi borde ge honom en runda att mogna.

Sidd

”Bybo”
Nu har du ett par gånger uttryckt det som att SL valt Majestix och Julle. Tror du han har valt eller slumpat?
Vet inte.
Tror kanske inte SL slumpat helt.
Tex valt bort Basse som var Julle förra gången.
Kanske vi har samma situation som förra gången att damogn frågat en som inte svarat på PM.

Är det nån som fått frågan men missat att svara så borde det dykt upp nu i spel.

Men troligast: SL har nog lottat.

Basenanji

Basinixus
Basses tankar om spelarna just nu.

@Anthrox Den där planen är både bra och också lite skev. Annars bra idéer och analys av upplägg. Anthrox, säg vad du tycker om övriga spelare. .

@fjodorsenuba Började friskt och går härns fortsätta så. Kolla gärna med Martin om verktyget! Annars får nog @damogn lösa det på annat sätt.

@StradhLestat Har vi missat Stradh? Var är du?

@Vimes Stabilt känns det som. Men jag har lite dåligt samvete över att jag röstafe hårt på honom förut…

@Hägerstrand Stabilt. Gillar särskilt hur han går in i diskussionerna med Octagonal.

@Sidd Karaktäristiskt fladdrig, men gör mig mer grön än röd.

@Sömniga Isaac Lite som vanligt, men han är knappast en trög utter. Tycker du ska ta större plats i spelet för du har oftast en vettig ton, t ex gällande BM.

@Brynolf Vill inte spela Anthrox spel.

@Sysp Okaraktäristidkt fladdrig, aviserar frånvaro flera gånger, förmodligen ett topp-val för en Julius Caesar.

@BiobunkerVII Charmig, rolig och i mina ögon hyggligt på banan.

@Octagonal Grön, men man kan ju fan aldrig veta med vassaste ulven på wrnu. Topp-val för en caesar gissar jag.

@Impetigo Hyggligt grön, men topp-val för en caesar.

@Big Mama Frejdig start, jag tycker att det ser grönt ut, men misstanken och motiveringen för Sömniga Isaac känns tveksam.

Sidd

”Bybo”
Började funta på varför Impe så slappt hängde på Vimsan.
Julle har ju fått välja romar-kompisar så:
- Ingen har Vimes som prio val.
- Dock så kan nog Impe kännas bra för många Jullisar att välja som medhjälpare.

Så det finns alltså ett scenario där Vimes rekryterat Impetigo till sitt lag.
Där finns en anledning till att Impe backar upp Vimes nu.
Vad är det Impe backar upp då undrar den samlade skaran galler?
Jo det är så här att Vimes har pekat ut BM och Sidd som ulvapar😱 Dessa två bus skulle alltså som scummisar dra igång R1 på det här sättet och satt sig i ramljuset. Lite väl va?
Vimes plockar fallande frukt på svaga boliner och Impe följer lydigt efter som en hunsad rekryt.

Märkligt för att vara två lirare med mer vassare renommé historiskt sett.

BM ser grön ut så jag uppmanar byn att gräva djupare i andras fickor👍

fjodorsenuba

Krigarpoet
Nästan besviken på att ni inte röstar på mig men det hinner ni ju göra innan kl 21.00.

Köper inte Anthrox slow burn taktik, framförallt om ulv(arna) köpt miller på siaren. Tycker det grönar honom att försöka med en skum plan med uppebara hål som inte hjälper ulvarna xD

Jag har ingen egentlig mer plan än att bara fortsätta på som vanligt (tyvärr lite lågflygning men idag jobbar jag hemifrån så kan försöka stoppa in huvudet lite mer...)

För mig är det som sticker ut att StradhLestat inte visat sig mycket mer än i början av rundan.
Slänger in en röst där för att få lite action

Röst: @StradhLestat

Hägerstrand

Ballofix
Hur vet vi för övrigt att det är rimligt att ifrågasätta upplägget med SL? Gör msn så annars? Jag hållercmed @Vimes om att det känns tveksamt att gå den här vägen och ser många osäkerhetsfaktorer.
När jag först var Julle i förra BH (innan jag fick bryta) så ifrågasatte jag upplägget. Jag påpekade alternativ som var för starka till ulvarnas fördel och @damogn justerade bort dem. Så upplägget kan ifrågasättas, men jag tror det är troligare att man gör det i den sitsen jag hade än om det är en tuff meny för Jularbo-Kalle.

Men: JÄTTEMÅNGA GREJER passar i mitt huvud om det är @Big Mama som Julle och @Octagonal och @Sidd som ulvar.
(0: Sidd och BM spelar på ett sätt som får mig att misstänka dem generellt. Punkt 0 då den inte har med konspirationen som helhet att göra)
1: Den familjen verkar umgås tätt. I parisspelet fick BM panik över att Sidd skulle sett något på hennes dator när han plötsligt dök upp hos henne. Om man får välja ulvar kan man välja varandra för att slippa det scenariot.
2: Sidds första handling är en distanseringsröst på BM
3: Octagonals konstlade försvar av BM
4: Den här diskussionen som jag hittade när jag hackade wrnu's servrar fritt hallucinerade innan jag druckit mitt morgonkaffe
BM: "Hej pojkar, nu ska vi ulva tillsammans, kul va?"
Octagonal: "Hej, men shit, har vi bara ett halvt nattmord på ett i övrigt helt konventionellt balanserat varulvsupplägg? Protesterade du inte när du fick den menyn?"
BM: "Kan man göra det?"
Sidd: "Man kan ju alltid prova:alien::devilish::poop:🧙‍♂️"
BM: "Åh, men tror ni vi kan få Isaac misstänkt på att Julius Caesar är en spelare som INTE skulle ha protesterat?"

Liksom... Guys? Allting passar?

Men jag vet, när allting passar så har man stirrat för långt ner i avgrunden och drabbats av vansinnig hybris.

Hägerstrand

Ballofix

Anthrox

Kulturvetaringenjör
Det här hade jag missat. Låter ju segt värre. Jag vill hänga folk ändå.
Ja, det går väl att rösta och köra vjvs vid sidan av att väktaren är dold och skyddar siaren antar jag, men risken finns ju att vi riktar in oss på väktaren då och gör ulvarna en tjänst. Om siaren är outad och skyddad är det ändå två odiskutabelt gröna spelare för byn att arbeta med, och vi har ju som sagt ett ganska stort numerärt överläge. Så för min del spelar det kvittar. Det är lite better safe than sorry-säkerhetstråk att inte rösta ut någon, men jag fattar ju att folk vill spela spelet med. I'm fine either way.

Och om ulvarna mot förmodan motclaimar siare betyder ju det att de är fler än en, och att vi då ligger på rätt god rätsida med en siarplan.

Vimes

Gallerix
När jag först var Julle i förra BH (innan jag fick bryta) så ifrågasatte jag upplägget. Jag påpekade alternativ som var för starka till ulvarnas fördel och @damogn justerade bort dem. Så upplägget kan ifrågasättas, men jag tror det är troligare att man gör det i den sitsen jag hade än om det är en tuff meny för Jularbo-Kalle.

Men: JÄTTEMÅNGA GREJER passar i mitt huvud om det är @Big Mama som Julle och @Octagonal och @Sidd som ulvar.
(0: Sidd och BM spelar på ett sätt som får mig att misstänka dem generellt. Punkt 0 då den inte har med konspirationen som helhet att göra)
1: Den familjen verkar umgås tätt. I parisspelet fick BM panik över att Sidd skulle sett något på hennes dator när han plötsligt dök upp hos henne. Om man får välja ulvar kan man välja varandra för att slippa det scenariot.
4: Den här diskussionen som jag hittade när jag hackade wrnu's servrar fritt hallucinerade innan jag druckit mitt morgonkaffe
Octagonal: "Hej, men shit, har vi bara ett halvt nattmord på ett i övrigt helt konventionellt balanserat varulvsupplägg? Protesterade du inte när du fick den menyn?"
BM: "Åh, men tror ni vi kan få Isaac misstänkt på att Julius Caesar är en spelare som INTE skulle ha protesterat?"

Men jag vet, när allting passar så har man stirrat för långt ner i avgrunden och drabbats av vansinnig hybris.
Ja, den här konversationen från ulvchatten har jag också fantiserat om. Hela klustret BM-Sidd-Octa har kommit med tillkämpade misstankar och gröningar i en enda härva.

Anthrox

Kulturvetaringenjör
Värt att analysera:
Hur många spelare var det som "försvann" ur tråden (eller bara hållt sig borta rent allmänt) efter att jag konstaterade att fyra ulvar inte kan vinna mot en skyddad siare? Det var ganska svag aktivitet igår eftermiddag/kväll ändå, något som kan tyda på att det är många ulvar som vill hålla sig undan tråden när de inte vet vad de ska göra. Och om det är tre-fyra ulvar har de sannolikt rätt mycket panik vid det laget för att de vet att de måste finna en attackplan för att inte autoförlora om byn landar i siarplan. Så min misstanke är att alla ulvar drog sig ut ur tråden när jag konstaterade det, och det sedan dess har pågått en febril aktivitet i ulvchatten där de panikar om vad de ska göra. Tycker det också passar in på en del spelares aktivitet, utan att direkt ha kollat närmre på det.

Sidd

”Bybo”

Ni som tycker jag brusar😂

Ni som fortsätter bruset om att det är så synd om Julle å dyrt snyftsnyft o lyfter det som nåt vi behöver brusa tråden om kan ju fundera lite mer själva på om det är nåt vettigt ???!!!!

Håller med om att det skulle ju passat som värvat gäng annars: BM, Octa, Sidd.
För mig så grönar denna tankegång de andra två.
När ni får färg på nån av oss 3 så kan ni dra samma slutsatser 👍