Varulv [BH II] - R1

Hägerstrand

Ballofix
Ja, det går väl att rösta och köra vjvs vid sidan av att väktaren är dold och skyddar siaren antar jag, men risken finns ju att vi riktar in oss på väktaren då och gör ulvarna en tjänst. Om siaren är outad och skyddad är det ändå två odiskutabelt gröna spelare för byn att arbeta med, och vi har ju som sagt ett ganska stort numerärt överläge. Så för min del spelar det kvittar. Det är lite better safe than sorry-säkerhetstråk att inte rösta ut någon, men jag fattar ju att folk vill spela spelet med. I'm fine either way.

Och om ulvarna mot förmodan motclaimar siare betyder ju det att de är fler än en, och att vi då ligger på rätt god rätsida med en siarplan.
Om vi spelar VJVS med outad siare så borde siaren inte vänta lika länge med att avslöja grönsianden (grejen vi pratade om igår) eftersom ulvarna får dubbelt så bra chans att hail mary-mörda siaren.

Det är en bättre plan om vi inte spelar VJVS under tiden om man bara ser till hårda faktorer, men jag är orolig för att det inte alls kommer gå bra när spelet ska dra igång igen på riktigt om en vecka (eller mer?) och en massa drivande spelare blivit nattmördade.

fjodorsenuba

Krigarpoet
Stealing with pride från Basse

@Basenanji Snubblar inte tillräckligt mycket än för att vara romare, gul.

@Anthrox Intressant obra plan för att vara romare, känns aktiv, grön

@fjodorsenuba Lågflygare, skum som tusan! Varför röstar ingen på mig? ;)

@StradhLestat Dags att skaka till det lite, röd.

@Vimes Gamla vanliga hederliga Vimes, lägger dig som gul för du får nog börja härja lite och visa Brynolf lite vem som styr byn egentligen.

@Hägerstrand Känns grön, alldeles för aktiv för att vara romare tycker jag.

@Sidd Du visar precis varför jag skulle välja dig som medromare, lagomt sladdrig och kaos. Gul.

@Sömniga Isaac Inte fått någon tydlig känsla. Gul.

@Brynolf Kan du inte komma med lite grönande planer? Ge oss 2 val att rösta mellan och ta ställning till?

@Sysp Får en grön känsla här.

@BiobunkerVII Vilka är dina top 3 romare? Gul

@Octagonal Vem mellan Anthrox och Impetigo väljer du att vara romare med? Grön.

@Impetigo Hello fellow lågflygare. Kul att se dig i spel. Alltid röd till annat bevisat ;)

@Big Mama Typecastad och lätt att komma undan som romare, gul till gränsen till röd.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Ni som tycker jag brusar😂

Ni som fortsätter bruset om att det är så synd om Julle å dyrt snyftsnyft o lyfter det som nåt vi behöver brusa tråden om kan ju fundera lite mer själva på om det är nåt vettigt ???!!!!

Håller med om att det skulle ju passat som värvat gäng annars: BM, Octa, Sidd.
För mig så grönar denna tankegång de andra två.
När ni får färg på nån av oss 3 så kan ni dra samma slutsatser 👍
Hur menar du att ni grönas av att pekas ut som värvat gäng?

Sidd

”Bybo”
Kollade tråden nu om att träffas på fre på Muncen och det stämmer att Stratten inte vågar dyka upp då (denne skyller på damen) måste vara att Stratten är rädd för att byn med högafflar i högsta hugg och Sidd vrålande pådrivande ska dyka upp där då! Lågflygar @StradhLestat !!!

Anthrox

Kulturvetaringenjör
Värt att analysera:
Hur många spelare var det som "försvann" ur tråden (eller bara hållt sig borta rent allmänt) efter att jag konstaterade att fyra ulvar inte kan vinna mot en skyddad siare? Det var ganska svag aktivitet igår eftermiddag/kväll ändå, något som kan tyda på att det är många ulvar som vill hålla sig undan tråden när de inte vet vad de ska göra. Och om det är tre-fyra ulvar har de sannolikt rätt mycket panik vid det laget för att de vet att de måste finna en attackplan för att inte autoförlora om byn landar i siarplan. Så min misstanke är att alla ulvar drog sig ut ur tråden när jag konstaterade det, och det sedan dess har pågått en febril aktivitet i ulvchatten där de panikar om vad de ska göra. Tycker det också passar in på en del spelares aktivitet, utan att direkt ha kollat närmre på det.
Exempel:
Jag skrev 15.47 att det inte kan finnas fyra ulvar, och att de autoförlorar mot en väktad siare.
Octa var inne vid 13-tiden, men försvann sen fram till 22.26 och började posta som mest under natten, när typ ingen annan var inne i tråden.
Sidd var inne i tråden vid 15-tiden, men slutade posta 15.46(!). Kom sen tillbaka igen först vid 20-tiden.
Stradh var inne vid 13-14, sista post 14.13m och har sen inte postat sen dess. Trots att han verkar ha varit aktiv på WRNU i övrigt.

Tre hyfsat bra ulvkandidater som passar in i händelseförloppet i mitt huvud.

Sidd

”Bybo”
Hur menar du att ni grönas av att pekas ut som värvat gäng?
Eftersom att jag vet att jag själv är grön bybo och att ingen av dessa rekryterat mig så blir de lite mer gröna utifrån scenariot att dessa 3 skulle påstås teama som romare.
Det hjälper inte er andra men jag, Octa och BM borde se det så👍
Ok?

Anthrox

Kulturvetaringenjör
Vem röstar på vem? [Uppdaterad]

Basenanji - @StradhLestat
Anthrox - Ingen
fjodorsenuba - @StradhLestat
StradhLestat - @Anthrox
Vimes - @Big Mama
Hägerstrand - @StradhLestat
Sidd - @Big Mama
Sömniga Isaac - @Impetigo
Brynolf
Sysp - @Impetigo
BiobunkerVII
Octagonal - @Hägerstrand
Impetigo
Big Mama - @Sömniga Isaac
Röst: @StradhLestat

Vem röstar på vem? [Uppdaterad]

Basenanji - @StradhLestat
Anthrox - @StradhLestat
fjodorsenuba - @StradhLestat
StradhLestat - @Anthrox
Vimes - @Big Mama
Hägerstrand - @StradhLestat
Sidd - @Impetigo
Sömniga Isaac - @Impetigo
Brynolf
Sysp - @Impetigo
BiobunkerVII
Octagonal - @Hägerstrand
Impetigo
Big Mama - @Sömniga Isaac

Sidd

”Bybo”
Exempel:
Jag skrev 15.47 att det inte kan finnas fyra ulvar, och att de autoförlorar mot en väktad siare.
Octa var inne vid 13-tiden, men försvann sen fram till 22.26 och började posta som mest under natten, när typ ingen annan var inne i tråden.
Sidd var inne i tråden vid 15-tiden, men slutade posta 15.46(!). Kom sen tillbaka igen först vid 20-tiden.
Stradh var inne vid 13-14, sista post 14.13m och har sen inte postat sen dess. Trots att han verkar ha varit aktiv på WRNU i övrigt.

Tre hyfsat bra ulvkandidater som passar in i händelseförloppet i mitt huvud.
Jag jobbade till 18 och satt sen på restaurang med svärmor som fyllde år och kom sen hem till nån gång vid 20. Övertygad om att jag säker tummade saker för jag var iaf inne å läste. Sen har jag inte lågflugit😇

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Eftersom att jag vet att jag själv är grön bybo och att ingen av dessa rekryterat mig så blir de lite mer gröna utifrån scenariot att dessa 3 skulle påstås teama som romare.
Ok?
nä inte ok…det blir ju nån omvänd guilty by association. Octagonal kan ju vara röd utan dig, Octa och Morsan kan vara röda även om du ör grön

Hägerstrand

Ballofix
@Hägerstrand , borde du inte rösta på någon i det här gänget?
Jo, jag tycker Big Mama är nexus i det klustret, om det bara är två ulvar så ser jag inte att det är Sidd+Octa. Hon är den mest logiska att rösta ut.

Jag tvivlar på mig själv när grejer stämmer för bra i mitt huvud och tycker inte att Stradh ska kunna sitta och titta på här.

Sidd

”Bybo”
nä inte ok…det blir ju nån omvänd guilty by association. Octagonal kan ju vara röd utan dig, Octa och Morsan kan vara röda även om du ör grön
Det handlar om scenariot som jag tror Hägern lyfte att vi tre skulle värvat varandra.
Men det är så klart som du säger att Hägern och Vimes bara brunsmetar ihop oss 3 för det passar ett narrativ.
Det kan förstås vara som du säger att nån av de andra är ulvar MEN då har denne inte värvat som Hägern ponerar👍

Vimes

Gallerix
Ok?
Det här är något form av lågvattenmärke när det kommer till varulvsspelslogik