Hägerstrand
Ballofix
Om vi spelar VJVS med outad siare så borde siaren inte vänta lika länge med att avslöja grönsianden (grejen vi pratade om igår) eftersom ulvarna får dubbelt så bra chans att hail mary-mörda siaren.Ja, det går väl att rösta och köra vjvs vid sidan av att väktaren är dold och skyddar siaren antar jag, men risken finns ju att vi riktar in oss på väktaren då och gör ulvarna en tjänst. Om siaren är outad och skyddad är det ändå två odiskutabelt gröna spelare för byn att arbeta med, och vi har ju som sagt ett ganska stort numerärt överläge. Så för min del spelar det kvittar. Det är lite better safe than sorry-säkerhetstråk att inte rösta ut någon, men jag fattar ju att folk vill spela spelet med. I'm fine either way.
Och om ulvarna mot förmodan motclaimar siare betyder ju det att de är fler än en, och att vi då ligger på rätt god rätsida med en siarplan.
Det är en bättre plan om vi inte spelar VJVS under tiden om man bara ser till hårda faktorer, men jag är orolig för att det inte alls kommer gå bra när spelet ska dra igång igen på riktigt om en vecka (eller mer?) och en massa drivande spelare blivit nattmördade.