BiobunkerVII
Kaoskardinal
ja det gjorde jag ju innan när jag misslyckades med röstningen.Förklara
Det är en släpp-sargen-röst.
ja det gjorde jag ju innan när jag misslyckades med röstningen.Förklara
Medhåll! Snyggt, @Sidd !En tanke om det här med att några vill att våra power-roller ska outa sig:
- Jag tycker inte det.
Förslag
Siaren:
- om denne Siar en spelare grönt så kliver Siaren INTE fram: ergo vi andra fattar att tex nu Octa är grön.
- om Siren hittar en röd ulv så kan det vara läge att kliva fram och outa sig tex om Octa är röd.
På så sätt får vi andra fram info om att Siaren siat folk gröna UTAN att behöva kliva fram i rampljuset och outa sig.
Låter det vettigt byn![]()
Vad då jag trollar?Nu trollar du bara Sidd. Jag förklarar ju varför jag vill att BB7 förklarar sin röst jävligt tydligt.
Kort svar: Grönpoäng till @Hägerstrand, lite rödpiäng till @Octagonal men inte så värst många. Jag skrev ganska noga om det i natt om du vill läsa tillbaka.@Impetigo ursäkta om du redan svarat på detta men: Hur ser du på Morsangate som Hägern och Octa drog i tidigare med glada tillrop från Vimsan och Sidd i varsinn ringhörna?
Vad är din läsning sv det hela, grönpoäng till någon rödpoäng till någon?
Ge mig en bättre spelförstörande (vinnande) upplägg som är bättre än @Anthrox
Två ulvmillers och ett nattmord vore ju en extravagant setup. I så fall är man inte alls orolig över att bli siad, men vill gärna att väktaren ska vara upptagen med att väkta någon annan tills man lyckas nattmörda honom. Man vill inte att en outad odödlig väktare ska kunna vara med och avgöra i slutrundorna.Jag har alltid som ulv varit mer bekymrad över att en siare identifierar oss ulvar, än att väktaren kanske hindrar ett nattmord.
Min slutsats är att ulvarna helt säkert köpt sig fria från siande. Men det blir å andra sidan dyrt?
Men alltså vafan. Jag har inte ens noterat att Anth har röstat på dig utan motivering. Du diskuteras som potentiell ulv och har gjort det ett tag, jag tycker det är en rimlig läsning av rundan (att du är ulv alltså). Impetigo har jag inte sett något rött på och han har inte diskuterats särskilt mycket. Att jag vill ha en förklaring på en Impetigo-röst men inte ber om det på en Sidd-röst är väl inte så konstigt?Jag frågar dig varför du inte bryr dig om Anthrox röst utan motiv MEN undrar om Bb7 röst utan motiv.
Att du frågar Bb7 är strålande MEN du bryr dig föga om varför Anth gör samma grej.
2 bybor som bråkar tycker jag nog.@BiobunkerVII
Hur läser du av Vimes nu?
Är vi två bybor som tjafsar eller missförstår denne kanske med flit mina poster?
Det är ju det. Bara soloulv kan ha dubbla nattmord och sias grönt. Två ulvar kan ha ett nattmord och sias grönt (båda). Tre+ ulvar kan inte sias gröna och ha nattmord.Jag har alltid som ulv varit mer bekymrad över att en siare identifierar oss ulvar, än att väktaren kanske hindrar ett nattmord.
Min slutsats är att ulvarna helt säkert köpt sig fria från siande. Men det blir å andra sidan dyrt?
Snyggt försök att få det till att det är de här alternativen som gäller:Är vi två bybor som tjafsar eller missförstår denne kanske med flit mina poster?
Alt 1 | Vimes bybo | Sidd bybo |
Alt 2 | Vimes ulv | Sidd bybo |
Alt 1 | Vimes bybo | Sidd bybo |
Alt 2 | Vimes ulv | Sidd bybo |
Alt 3 | Vimes bybo | Sidd ulv |
Alt 4 | Vimes ulv | Sidd ulv |
ROFLDu är svårläst, lite som en av a-lagarna i parken, även om du är nykter just pingar du ju ändå in som misstänkt för att ha stulit rommen.